Mistä voi syntyä hieman aristava punainen pieni haava alapäähän joka ilmestyy aina välillä samaan paikkaan?
Jokin aika sitten hieman kutisi,jolloin käytin hiivakuurin,enää ei kutise mutta haava on ja muutenkin hieman punoittaa,mitään näppylöitä ei ole.
Pesen aika useasti joten sekin kai voi vaikuttaa,entäs pesuaine?
Kävin muutama kk sitten testeissä ja mitään sukupuolitautia ei ollut,sen jälkeen en ole yhdynnässä ollutkaan.
Haava alapäässä?
3
1582
Vastaukset
- minullakin
Jos olet varma ettei kyseessä ole mikään sukupuolitauti (mitä kaikkia testasit?), on kyseessä varmaan sama ongelma kuin minulla viime aikoina.
Itse panikoin jotain sukupuolitautia, koska oireet olivat samoja kuin hiivassa, ja ilmestyivät kolme viikkoa epämääräisen seksikokemuksen jälkeen.
Lääkärissä on käyty, tuloksia ei ole vielä tullut (papasta ja klamydiasta tosin vain), mutta lekuri sanoi ettei mikään viittaa mihinkään sukupuolitautiin (oireeni siis).
Tuollainen haava oli minullakin, ja oli elämäni ensimmäinen, joten paniikki oli aikamoinen alkuun (haava oli tosin ehtinyt parantua lääkäriin mennessäni).
Kuulema siis kyseessä on kuivat limakalvot! Tähän vaikuttaa tämä kuiva ilma talvella, alapäätäkin tulisi rasvata vaikka siihen ei itse tuntisikaan tarvetta. Pesuaineena paras on vesi, ja joskus vesiliukoinen apteekkirasva. Ja pesuahan ei saa suorittaa liian kanssa, se kuivattaa myös. Illalla kun laittaa Ceridalia, aamulla on kuin uusi ihminen, jos paikat ovat olleet kutiavat ja kuivat. Itse en ole ennen tällaisesta kärsinyt, joten toivon olevan vain ohimenevää, alkaa jo pikkuhiljaa ärsyttää kutiaminen (joka siis myös johtuu kuivuudesta, näin sanottiin).
Hiivakuureja ei kannata ottaa turhaan, voivat vaan ärsyttää lisää jos ei olekaan hiivasta kyse. Siksi kannattaa aina varmistuttaa asia. Apteekista saa myös sellaisia emätinkapseleita kuin Cicatridina, kuivien ja ärtyneiden limakalvojen hoitoon. Itse en ole vielä kokeillut, kun odottelen jos tilanne normalisoituisi kotikonstein. Etsi tietoa hiivatulehduksen ehkäisystä, niin oireet varmaan helpottavat, mm. rasvaton jugurtti tasapainottaa emättimen luonnollista pH:ta.
Ilmoittelen, jos kyseessä olikin jokin vakavampi asia kun tulokset saapuvat!- Haadidi
Herpes.
- R
Haadidi kirjoitti:
Herpes.
Herpes on mahdollinen, koska voi kyteä vaikka koko loppuelämän oireilematta koskaan, tai alkaa oireilla jokin kaunis päivä.
Mutta omat tulokseni tulivat, ja papasta löytyi "jotain", eli ei kuulema mitään vakavaa, mutta jonkin voidekuurin sain. Eli minun kohdallani oireet olivat johtuneet siitä, mutta tämä oli jo kolmas kerta, kun minulle mainittiin tuosta alapään alueen kuivuudesta, eli kyse ei ole niinkään itse limakalvojen kuivuudesta, vaan ihon kuivuudesta alakerrassa, eli ulommat häpyhuulet jne., joka aiheuttaa samanlaisia oireita (kutinaa, haavoja. Että eikun rasvaamaan.
Mutta jos vielä siis epäilyttää, niin lekuriin vaan, helpottaa kummasti oloa kun saa vastauksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803