Joo eli polttimot tuli vaihdettua syksyllä (Philips d2s 4300k) ja valoteho kasvoi havaittavissa määrin, mutta valoteho on mielestäni paljon heikompi kuin lähes kaikissa liikenteessä vastaan tulevissa xenonvaloilla varustetuissa autoissa.
Ja en nyt tarkoita laittomia jälkiasennuksia ja niiden hajavaloa, vaan esim. lyhyillä valoilla ajaessa tiehen muodostuvaa valokuviota ja sen kirkkautta. Valojen kuvio on kyllä hyvän muotoinen ja valot on oikein säädetty, mutta valo on jotenkin todella himmeää. Tuossa yksi ilta liikennevaloissa vieressä olleessa Lexuksessa valo oli valehtelematta varmaan 3 kertaa kirkkaampaa.
Ideoita? Kertokaapa kokemuksia muut mersuilijat teidän xenoneista ja niiden valotehosta.
MB E-malli(211) bi-xenon heikko valoteho
37
15975
Vastaukset
- mesman
Onko autossasi normaalit halogeenivaloumpiot?
Jos on, heikko valoteho johtuu siitä että tavallinen umpio hajottaa xenonvalon pistemäisen valokeilaan ja valotehon kasvattamisesksi joudut laittamaan autoon xenonvaloumpiot.
Toinen keino on kasvattaa valotehoa vaihtamalla vielä tehokkaammat polttimot,mutta kanssa-autoilijathan eivät pidä tästä ratkaisusta.
Jos sinulla oli ennen xenonumpiot,miksi vaihdoit polttimot?(heikon valotehon takiako?),tässä tapauksessa ballastit ovat tiensä päässä ja niiden vaihdolla asia korjaantuu.- merssumieeees
Siis autossa on ihan oikeat, jo tehtaalla asennetut bi-xenon ajovalot(ja umpiot) automaattisella korkeudensäädöllä (käynnistäessä valot liikkuvat alas-ylös).
Bi-xenonithan toimivat siis siten, että lyhyillä valoilla ajovaloumpion projektorissa varjostin muodostaa oikeanlaisen rajatun valokuvion ja pitkille vaihtaessa varjostin liikkuu pois edestä/eri asentoon, jotta valokuvio kantaa pidemmälle. Toki pitkille valoille löytyy kaveriksi tavalliset H7-halogeenipolttimot keskimmäisistä umpioista.
Nyt siis ongelma on se, että valoteho tai valon kirkkaus ei ole kovin kummoinen, joten olisikohan heijastimien pinnoite kulunut?? Ei viittis vaan mennä suinpäin ostamaan uusia umpioita ja mersun xenonumpioihinhan ei tunnetusti saa erillisiä varasosia...
Entäpä tuo ballastien puoli, "kuluvatko" ne myös? - xenon23
merssumieeees kirjoitti:
Siis autossa on ihan oikeat, jo tehtaalla asennetut bi-xenon ajovalot(ja umpiot) automaattisella korkeudensäädöllä (käynnistäessä valot liikkuvat alas-ylös).
Bi-xenonithan toimivat siis siten, että lyhyillä valoilla ajovaloumpion projektorissa varjostin muodostaa oikeanlaisen rajatun valokuvion ja pitkille vaihtaessa varjostin liikkuu pois edestä/eri asentoon, jotta valokuvio kantaa pidemmälle. Toki pitkille valoille löytyy kaveriksi tavalliset H7-halogeenipolttimot keskimmäisistä umpioista.
Nyt siis ongelma on se, että valoteho tai valon kirkkaus ei ole kovin kummoinen, joten olisikohan heijastimien pinnoite kulunut?? Ei viittis vaan mennä suinpäin ostamaan uusia umpioita ja mersun xenonumpioihinhan ei tunnetusti saa erillisiä varasosia...
Entäpä tuo ballastien puoli, "kuluvatko" ne myös?Eli, autossasi on D2S mallinen polttimo joka on jo nykyään poistunut mallina useimmista uusista autoista. Uusissa D1S ja D3S tosiaan valoteho on paljon parempi kuin vanhoissa. Toinen syy on umpion heijastin pintojen pölyyntyminen. Kyseiselle asialle ei oikeastaan voi tehdä mitään muuta kuin laittaa umpio atomeiksi ja yrittää putsata umpion linssin ja muovin sisäpuolelta.
Mutta se on selvä että Hellan D2S valotehoa et saa lähellekkään yhtä kirkkaaksi kuin uusissa D1S ja D3S umpioissa. - E220CDI2007
xenon23 kirjoitti:
Eli, autossasi on D2S mallinen polttimo joka on jo nykyään poistunut mallina useimmista uusista autoista. Uusissa D1S ja D3S tosiaan valoteho on paljon parempi kuin vanhoissa. Toinen syy on umpion heijastin pintojen pölyyntyminen. Kyseiselle asialle ei oikeastaan voi tehdä mitään muuta kuin laittaa umpio atomeiksi ja yrittää putsata umpion linssin ja muovin sisäpuolelta.
Mutta se on selvä että Hellan D2S valotehoa et saa lähellekkään yhtä kirkkaaksi kuin uusissa D1S ja D3S umpioissa.Minullakin on vuoden 2007 W211:ssä myös ohjekirjan mukaan D2S 35 W ksenonit. Olen tähän asti kuvitellut niiden olevan todella hyvät ja uusinta uutta, vaan pitänee ruveta seuraamaan vielä uudempien autojen valoja.
Joko W212:ssa on kunnon ksenonit? Vai onko ero käytännössä vain joku väritekninen juttu ja pimeässä D2S:lläkin pärjää ja jos ei pärjää pitänee vain hiljentää vauhtia ja sytyttää avuksi H11 55 W:n sumuvalot.
Ja miksei D2S-polttimosta voi kehittää yhteensopivaa uudempia kirkkaampia polttimoita vastaavaa mallia? Asiakkaitahan riittäisi. - W211Xenon
E220CDI2007 kirjoitti:
Minullakin on vuoden 2007 W211:ssä myös ohjekirjan mukaan D2S 35 W ksenonit. Olen tähän asti kuvitellut niiden olevan todella hyvät ja uusinta uutta, vaan pitänee ruveta seuraamaan vielä uudempien autojen valoja.
Joko W212:ssa on kunnon ksenonit? Vai onko ero käytännössä vain joku väritekninen juttu ja pimeässä D2S:lläkin pärjää ja jos ei pärjää pitänee vain hiljentää vauhtia ja sytyttää avuksi H11 55 W:n sumuvalot.
Ja miksei D2S-polttimosta voi kehittää yhteensopivaa uudempia kirkkaampia polttimoita vastaavaa mallia? Asiakkaitahan riittäisi.Hiukan lisää valoa?
Ja eikös se valokuvion muoto ja pituus ratkaise eikä se, että aivan auton edusta on valaistu superkirkkaana. Häirinnee vain näkemistä kauaksi? - xenons
E220CDI2007 kirjoitti:
Minullakin on vuoden 2007 W211:ssä myös ohjekirjan mukaan D2S 35 W ksenonit. Olen tähän asti kuvitellut niiden olevan todella hyvät ja uusinta uutta, vaan pitänee ruveta seuraamaan vielä uudempien autojen valoja.
Joko W212:ssa on kunnon ksenonit? Vai onko ero käytännössä vain joku väritekninen juttu ja pimeässä D2S:lläkin pärjää ja jos ei pärjää pitänee vain hiljentää vauhtia ja sytyttää avuksi H11 55 W:n sumuvalot.
Ja miksei D2S-polttimosta voi kehittää yhteensopivaa uudempia kirkkaampia polttimoita vastaavaa mallia? Asiakkaitahan riittäisi.Eli, w211 faceliftissä on jo D1S mallinen polttimo. Autot siis joissa V-keula on jo D1S.
- E220CDI2007
xenons kirjoitti:
Eli, w211 faceliftissä on jo D1S mallinen polttimo. Autot siis joissa V-keula on jo D1S.
Minulla on Facelift-malli (valmistetu 2007 tammikuussa) ja Veholta ostetu tämän Facelift-mallin ohjekirja (painettu 2007/03).
Sama virhe myös uusissa suomen-, saksan-, ruotsin- ja ranskankielisissä ohjekirjan (facelift-malin) nettiversioissa.
Vastaavassa englanninkielisessä D1S. Ja Mercedes USA:n 2007 ja 2008 .pdf muotoisissa ohjekirjoissa myös D1S.
Hyvä että selvisisi. Meinasi yöunet mennä. Olin jo hakemassa vaihto-ohjeita. Pitää kaivaa varmuuden vuoksi autosta sen kaksoisvaloumpion osanumero. Näyttäisi irtoavan helposti. - aö ntu
E220CDI2007 kirjoitti:
Minulla on Facelift-malli (valmistetu 2007 tammikuussa) ja Veholta ostetu tämän Facelift-mallin ohjekirja (painettu 2007/03).
Sama virhe myös uusissa suomen-, saksan-, ruotsin- ja ranskankielisissä ohjekirjan (facelift-malin) nettiversioissa.
Vastaavassa englanninkielisessä D1S. Ja Mercedes USA:n 2007 ja 2008 .pdf muotoisissa ohjekirjoissa myös D1S.
Hyvä että selvisisi. Meinasi yöunet mennä. Olin jo hakemassa vaihto-ohjeita. Pitää kaivaa varmuuden vuoksi autosta sen kaksoisvaloumpion osanumero. Näyttäisi irtoavan helposti.Minulla on tuossa C-mallissa -02 bi-xenonit ja varsinkin pitkät päällä on valoteho mielestäni vallan huima,ja vastaantulijat vaihtaa kiltisti ensin pienemmälle,kiähkiäh...
Lyhyissä valoissa olisi kyllä hieman parantamisen varaa. - E220CDI2007
xenons kirjoitti:
Eli, w211 faceliftissä on jo D1S mallinen polttimo. Autot siis joissa V-keula on jo D1S.
Jotenkin näyttäisi ohjekirjojen (ja erityisesti saksankielisen painoksen) ja ksenon-polttimoiden valmistajien yhteensopivuustaulukoiden perusteella, että W211 Faceliftissä on 2006 ja 2007 käytetty D2S polttimoita ja vasta vuonna 2008 on siirrytty D1S polttimoihin. (Englanti ehkä poikkeus.) Ja jotenkin ymmärsin, että jo 2007 malliinkin voi laitaa (kalliimman) D1S polttimon, vaikka siinä olisi alun alkaen ollut D2S.
Maallikolle todella sekavaa. Selvinnee varmasti parin vuoden päästä, kunhan todellinen vaihtotarve tulee. Silloin tietoa on varmasti netissäkin. D2S halvempi ja uutena ihan riittävän hyvä pk-seudun valaistuilla teillä. - E220CDI2007
E220CDI2007 kirjoitti:
Jotenkin näyttäisi ohjekirjojen (ja erityisesti saksankielisen painoksen) ja ksenon-polttimoiden valmistajien yhteensopivuustaulukoiden perusteella, että W211 Faceliftissä on 2006 ja 2007 käytetty D2S polttimoita ja vasta vuonna 2008 on siirrytty D1S polttimoihin. (Englanti ehkä poikkeus.) Ja jotenkin ymmärsin, että jo 2007 malliinkin voi laitaa (kalliimman) D1S polttimon, vaikka siinä olisi alun alkaen ollut D2S.
Maallikolle todella sekavaa. Selvinnee varmasti parin vuoden päästä, kunhan todellinen vaihtotarve tulee. Silloin tietoa on varmasti netissäkin. D2S halvempi ja uutena ihan riittävän hyvä pk-seudun valaistuilla teillä.Tarkistin lopultakin itse. Suojakansi ekaa kertaa avattaessa lievästi sanottuna tiukka.
Ainakin joistakin D1S:stä saa polttimo-osan irti jollakin työkalulla ja tilalle voi asentaa D2S:n, jos haluaa. D1S ja D2S polttimoiden valotehoissa ei pitäisi olla mitään eroa. - MB320CID
merssumieeees kirjoitti:
Siis autossa on ihan oikeat, jo tehtaalla asennetut bi-xenon ajovalot(ja umpiot) automaattisella korkeudensäädöllä (käynnistäessä valot liikkuvat alas-ylös).
Bi-xenonithan toimivat siis siten, että lyhyillä valoilla ajovaloumpion projektorissa varjostin muodostaa oikeanlaisen rajatun valokuvion ja pitkille vaihtaessa varjostin liikkuu pois edestä/eri asentoon, jotta valokuvio kantaa pidemmälle. Toki pitkille valoille löytyy kaveriksi tavalliset H7-halogeenipolttimot keskimmäisistä umpioista.
Nyt siis ongelma on se, että valoteho tai valon kirkkaus ei ole kovin kummoinen, joten olisikohan heijastimien pinnoite kulunut?? Ei viittis vaan mennä suinpäin ostamaan uusia umpioita ja mersun xenonumpioihinhan ei tunnetusti saa erillisiä varasosia...
Entäpä tuo ballastien puoli, "kuluvatko" ne myös?Tilanne onj omassa MB E320 CID ihan samanlainen, kuin sinulle eli en ole tyytyväinen autoni xenonien valotehoon ja lamput olen kertaalleen vaihtanut.
Oletko löytänyt mitään apuja asiaan ?
Voisiko joku kertoa mitä vaihtoehtoja on saada lisää valotehoa ( en tarkoita umpioiden uusimista ) ?
Onko jotain korvaavaa muutossarjaa ? Uudemmissa W211:ssä olen nähnyt, että on kirkkaammat lamput selvästi.. - Mese12344321
MB320CID kirjoitti:
Tilanne onj omassa MB E320 CID ihan samanlainen, kuin sinulle eli en ole tyytyväinen autoni xenonien valotehoon ja lamput olen kertaalleen vaihtanut.
Oletko löytänyt mitään apuja asiaan ?
Voisiko joku kertoa mitä vaihtoehtoja on saada lisää valotehoa ( en tarkoita umpioiden uusimista ) ?
Onko jotain korvaavaa muutossarjaa ? Uudemmissa W211:ssä olen nähnyt, että on kirkkaammat lamput selvästi..Mulla on E320 cdi aidot xenon polttimot merkkiä D2R 35W ja olen ihan tyytyväinen
- Valopääkö
MB320CID kirjoitti:
Tilanne onj omassa MB E320 CID ihan samanlainen, kuin sinulle eli en ole tyytyväinen autoni xenonien valotehoon ja lamput olen kertaalleen vaihtanut.
Oletko löytänyt mitään apuja asiaan ?
Voisiko joku kertoa mitä vaihtoehtoja on saada lisää valotehoa ( en tarkoita umpioiden uusimista ) ?
Onko jotain korvaavaa muutossarjaa ? Uudemmissa W211:ssä olen nähnyt, että on kirkkaammat lamput selvästi..Jos vaihdat uudet ballastit saattaa tuoda jotain eroa.. Myös nuo 35W polttimot kun vaihtaa 50W polttimoihin niin pitäisi parantua.
- Xenon-tietoutta
xenon23 kirjoitti:
Eli, autossasi on D2S mallinen polttimo joka on jo nykyään poistunut mallina useimmista uusista autoista. Uusissa D1S ja D3S tosiaan valoteho on paljon parempi kuin vanhoissa. Toinen syy on umpion heijastin pintojen pölyyntyminen. Kyseiselle asialle ei oikeastaan voi tehdä mitään muuta kuin laittaa umpio atomeiksi ja yrittää putsata umpion linssin ja muovin sisäpuolelta.
Mutta se on selvä että Hellan D2S valotehoa et saa lähellekkään yhtä kirkkaaksi kuin uusissa D1S ja D3S umpioissa.Vähän myöhäistä liittyä tähän keskusteluun, mutta tehtäköön nyt nimimerkille xenon23 selväksi, että hänen väittämänsä:
"Eli, autossasi on D2S mallinen polttimo joka on jo nykyään poistunut mallina useimmista uusista autoista. Uusissa D1S ja D3S tosiaan valoteho on paljon parempi kuin vanhoissa"
ON IHAN PUUTA HEINÄÄ!
Aivan ensimmäinen vaihdettava polttimotyyppi on ollut D1, sitten tuli D2 jne...
D1S ja D1R olivat ensimmäiset(1) eriytetyt lampputyypit linssi ja heijastinumpioille. Myöhemmin tuli D2S ja D2R, joissa oli erillinen ballasti. Näiden jälkeen on tullut vielä mallit D3R/S ja D4R/S, joissa ei enää ole elohopeaa. Näiden sytytys on myös hieman poikkeava, joten eivät toimi aiempien ballastien kanssa.
Kaikkien näiden eri lampputyyppien valoteho on sama n. 3200 lumenia /- 450 lm (värilämpötilalla n. 4100 - 4300 K), koska samalla 35 w valoteholla ei samasta lampusta voi saada eri valotehoa!
Minullakin on Mercedes W211 ja mielestäni sen Xenon valot ovat esimerkillisen hyvät, joten ehkä joidenkin kannattaisi harkita silmälasien vaihtoa?
Minulla myös Audi A6, 2008 ja sen Xenonit ovat ihan paskaa verrattuna Mersun valoihin! - E220CDI2007
Xenon-tietoutta kirjoitti:
Vähän myöhäistä liittyä tähän keskusteluun, mutta tehtäköön nyt nimimerkille xenon23 selväksi, että hänen väittämänsä:
"Eli, autossasi on D2S mallinen polttimo joka on jo nykyään poistunut mallina useimmista uusista autoista. Uusissa D1S ja D3S tosiaan valoteho on paljon parempi kuin vanhoissa"
ON IHAN PUUTA HEINÄÄ!
Aivan ensimmäinen vaihdettava polttimotyyppi on ollut D1, sitten tuli D2 jne...
D1S ja D1R olivat ensimmäiset(1) eriytetyt lampputyypit linssi ja heijastinumpioille. Myöhemmin tuli D2S ja D2R, joissa oli erillinen ballasti. Näiden jälkeen on tullut vielä mallit D3R/S ja D4R/S, joissa ei enää ole elohopeaa. Näiden sytytys on myös hieman poikkeava, joten eivät toimi aiempien ballastien kanssa.
Kaikkien näiden eri lampputyyppien valoteho on sama n. 3200 lumenia /- 450 lm (värilämpötilalla n. 4100 - 4300 K), koska samalla 35 w valoteholla ei samasta lampusta voi saada eri valotehoa!
Minullakin on Mercedes W211 ja mielestäni sen Xenon valot ovat esimerkillisen hyvät, joten ehkä joidenkin kannattaisi harkita silmälasien vaihtoa?
Minulla myös Audi A6, 2008 ja sen Xenonit ovat ihan paskaa verrattuna Mersun valoihin!Tiedätkö mikä ero D1S:llä ja D2S:llä on? Tiedätkö mikä on sytytin ja mikä on ballasti? Kokeile käyttää Googlea. Perusasiat saattavat selvitä.
Parikymppisten (silmälasia tarvitsemattomien) ja kuus- tai seitsenkymppisten miesten (usein silmälasit) hämäränäössä on valtava ero jo tyypillisesti ja ääritapauksissa vielä paljon suurempi eli kannattaa suhtautua aika kriittisesti tuntemattomien ihmisten näkemyksiin kirkkauksista.
- m valo
todella huonot xenon valot olivat 2007 vm E mallin mersussa. Mielestäni oman ja muiden turvallisuuden takia kyseiseinen malli näillä valoilla pitäisi kieltää liikenteestä. Omastani vaihdettiin kolmet polttimot ja yksi umpio kolmen vuoden aikana ja valot oli yhtä huonot kuin uutena.
Tuttavani museokuplassa 60 luvulta jossa on 6 voltin sähköistys, valaisee pimeällä selkeästi paremmin kuin xenoneilla varustettu E mersu vuodelta 2007.
Nyt uudessa E mallissa olevat xenon valot on hyvät.- E220CDI2007
Mikä polttimo uudessa E-mallissa (W212)? Onko vuoden 2007 Facelift E-mallin (W211) umpioissa joku rakenteellinen vika? Eikö MB:llä ole ollut aikaa vuosikymmen niiden optimointiin. Saako jollakin erilaisella umpiorakenteella samasta D1S-polttimosta paremman valotehon???
- xenon854654
E220CDI2007 kirjoitti:
Mikä polttimo uudessa E-mallissa (W212)? Onko vuoden 2007 Facelift E-mallin (W211) umpioissa joku rakenteellinen vika? Eikö MB:llä ole ollut aikaa vuosikymmen niiden optimointiin. Saako jollakin erilaisella umpiorakenteella samasta D1S-polttimosta paremman valotehon???
Eli, w211 faceliftiin tuli uusi umpio jossa valoteho huomattavasti parempi. Samalla polttimo vaihtui D1S polttimoksi. Edellisellä, 2007 E-sarjalaisen omistajalla ei kuitenkaan tainnut olla faceliftiä. Vanhempaa mallia näet myytiin edelleen silloin 2007 isoilla moottoreilla halvempaan hintaan.
Uudessa w212 on jo todella hyvät valot.
- eikä ole iästä kiin
Minulla E 200 CDI Avangard 2009. Kaukovalot ovat riittävän hyvät, mutta lyhyet aivan onnettomat. Mitä tuolle on tehtävissä ?
Liikennetiheys on monella maantiellä niin tiheä, että lyhyillä joutuu ajamaan melkein jatkuvasti. Noilla valoilla ei näe esteitä, esim. jalankulkioita riittävän ajoissa.
Valokatkaisijassa on AUTO merkintä, mutta eipä vaihtele automaattisesti. Taitaa olla vakiona kaikissa tuo merkintä, mutta tarvinnee tilata aina tapauskohtaisesti tuo "älykäs valonvaihtojuttu"- W211vaiW212
Mikä auto? W211 vai W212. Hyvä opetella tietämään. Ei paljoakaan yhteistä.
- W211_E220CDI_2007
Montako tuhatta käyttötuntia vanhat xenon-polttimot? Vaihda uusiin. Eivät maksa nykyisin juuri mitään ja ovat ihan helppo itsekin vaihtaa. Muissa autoissa samat polttimot, mutta niillä ei ole ajettu niin paljoa kuin W211:illä tai W212:illa.
- Eikös
se AUTO valokatkasijassa tarkota,että voit tietokonevalikosta valita valojen automaattisen syttymisen auton käynnistyttyä ja sammuvat automaattisesti auto sammutettaessa.Ei tarvitse erikseen kytkeä katkasijasta päälle joka kerta lähdettäessä.Näin ainakin minulla C 220 CDI.vm2007.
- edelleen ei ole jne
Minulla E 200 CDI Avangard 2009. Kaukovalot ovat riittävän hyvät, mutta lyhyet aivan onnettomat. Mitä tuolle on tehtävissä ?
Aivan, 2009 myytiin kahtamallia, kyse on viimeisimmistä W211malleista.- edelleen edelleen..
ja vielä, että autolla on nuoresta iästä huolimatta ajettu jo 260 tuhatta.
Eli lähivalot lienee olleet päällä 2,5 vuotta yötä päivää, mikä tekee 21000 käyttötuntia. No vaikka puolet pois niin silti yli 10000 tuntia.
Paljonkohan noi yleensä kestää?
Ongelma on lyhyiden valojen kantama eli näyttävät mielestäni aivan liian lähelle, tosin tehon väheminen vaikuttaa tuohonkin.
Sattusitko tietää, paljonko noi vähän maksavat polttimot maksavat (vaikkei se nyt tässä tärkeintä olekkaan) ?
- W211_E220CDI_2007
Alle 50 e kpl, eli ei kannata miettiä. Googlella näet (xenon D1S polttimo) hinnat. Kesto on aivan yksilöllistä. Tärkeintä on opetella itse vaihtamaan, jolloin saa varmasti uudet polttimot ja voi vaihtaa ne aina tarvittaessa uusiin vielä parempiin. Valokatkaisiin 0-asentoon, avaimet pois ja ovet lukkoon, niin ei mitään vaaraa.
- m valo
Umpioiden heijastuspinta "kellastuu" selvästi kahden ja puolen vuoden käytön jälkeen. Tämä selvisi toista umpiota vaihdettaessa uuteen. Ero on mielestäni todella suuri, vaikka kellastuneessa umpiossa oli myös uusi polttimo, valo oli selkeästi huononpi vanhemmassa umpiossa.
Kyseessä on E malli 2009. Tämän auton osittain umpioista johtuvat heikentyneet valot eivät kyllä yltäneet lähellekään 2007 mallin "pimeisiin" ksenon valoihin.
Kannattaa varoa etupuskurin kosketusta mihinkään. Henkilöauto peruutti M-puskuriin, ulkoiset vauriot, yksi säleikön ripa poikki. Ei maalivaurioita. Sisältä umpion kiinnityskorva murtu ja vesi tulvi sateella umpioon.
Umpion hinta noin 1400 €, vesi vaurioitti luultasti myös ohjausyksikön, hinta noin 300.€
- W211_E220CDI_2007
Tässä ensimmäinen ballastin googlattu hinta 59 e:
http://www.xenonkauppa.fi/Ballasti-D1S-polttimolle-35W-korvaa-myoes-alkuperaeisen
Umpion kanssa sama juttu. Saa maksaa ylihintaa, jos haluaa kehuskella, mutta aina saa paljon halvemmallakin aivan samaa tavaraa. - m valo
Halpaa on, jos vain polttimo on rikki. Kehu sinäkin mistä saa umpion edullisemmin, Suomesta.
Ei varmaan tarkoitus ole elvistellä mb varaosien hinnoilla, vaikka nämä maksoi vakuutusyhtiö. Kyllä niitä maksettu on omistakin ja aina on näkymätön huokaus seurannut. - W211_E220CDI_2007
Ei voi mitään, jos asenne on tuollainen.
Tiedätkö edes kuinka paljon kokonainen hyvin varusteltu "purettava" W211 maksaa Saksassa? Ja Suomessa ilman veroja?
Ks. esim.
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1043844- m valo
Millainen asenne? Ainakaan kuvassa oleva umpio ei ole sopiva, kääntäessä syttyvää valoa ei ole ja näyttää kuin käännyttäessä valokiila ei "käänny" vaan valaisee suoraan, kaukovalon lasi ei ole suunnikkaan muotoinen.
Vielä, jos saan varaosan, työn edullisemmin muualta kuin vehosta, sen myös varmasti hyödynnän. Tämä toteutui viimeiksi tuulilasin kohdalla. Wehon tarjous tuulilasin vaihdosta oli vähän yli tuhat euroa.
Alan liike veloitti 540 euroa. - W211_E220CDI_2007
m valo kirjoitti:
Millainen asenne? Ainakaan kuvassa oleva umpio ei ole sopiva, kääntäessä syttyvää valoa ei ole ja näyttää kuin käännyttäessä valokiila ei "käänny" vaan valaisee suoraan, kaukovalon lasi ei ole suunnikkaan muotoinen.
Vielä, jos saan varaosan, työn edullisemmin muualta kuin vehosta, sen myös varmasti hyödynnän. Tämä toteutui viimeiksi tuulilasin kohdalla. Wehon tarjous tuulilasin vaihdosta oli vähän yli tuhat euroa.
Alan liike veloitti 540 euroa."Millainen asenne? Ainakaan kuvassa..." Etkö ymmärrä suomea? Tiedätkö mikä on esimerkki? Missä ihmeen kuvassa? Opettele käyttämään googlea? Tiedätkö millainen vaihtuvuus käytetyissä varaosissa on? Eivät ole varastotavaraa. Pitää osata kysyä. No ehkä joskus menee perille.
- e valo
W211_E220CDI_2007 kirjoitti:
"Millainen asenne? Ainakaan kuvassa..." Etkö ymmärrä suomea? Tiedätkö mikä on esimerkki? Missä ihmeen kuvassa? Opettele käyttämään googlea? Tiedätkö millainen vaihtuvuus käytetyissä varaosissa on? Eivät ole varastotavaraa. Pitää osata kysyä. No ehkä joskus menee perille.
No kuva ponnahti annetusta osoitteesta, umpio oli luultavasti viime vuosituhannelta. Nyt on vain niin, että olkoon vaikka kuinka kuinka hyvä googlen käyttäjä niin noin kaksi vuotiaan E-mersuun ei taida ihan heti löytyä käytettyä umpiota ja vaikka löytyisikin se tuskin on niin halpa että kannataa asentaa.. Miksi korostat suunnatonta viisauttasi, tiedonrunsauttasi, osaamistasi, tietämystäsi, ylimielisyyttäsi ja tyhmyyttäsi. Tiesitkö, että tyhmät ne tiedoillaan loistaa.
- Fjddd
Mikäli Mersussa ei pimeällä näe, niin on tullut säästettyä väärässä paikassa.
http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/passengercars/home/passengercars_world/news_and_events/4MATIC_tour.0010.html- m valo
Totta, hyvät on valot nyt, mutta vuoden 2007 E mallissa on tai oli "pimeät" ksenon valot, en myös yrittänyt valoissa säästää ja ihmettelen vieläkin miten moiset valot on voitu hyväksyä liikenteeseen.
- Hetero-Tero
2007 ILS maksoi 4000€ ja "perus" xenonit 2000€. Kahden tonnin lisäpanostuksella näkee naapuripitäjään saakka.
- m valo
Hyvä että selvisi 2007/ 280 D sedanin
huippuhuonot valot, olivat tehtaalla asentaneet vain "perus" xenonit. - varsinaissuomi
Pystynkö vaihtamaan xenon valot näihin halogeeneihin ja joudunko vaihtamaan umpiot kans?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713