Jää ...

runo64

Sataa tähtiä
taivaan kansi niitä yltänsä
varistelee.

Häivähdyksiä silmissäsi kimaltelee
ilosi pisaroita
vai surusi kyyneleitä

joita

ei hupenevat hetkemme muista
kiinni tartu
antavat mennä vaan menoaan.

Paljon tuli niitä
jotka ripustautuivat kiinni sinuun
jääkuningatar
noita tunteita sydämestäni.

Amorin hylätyt nuolet
jääpuikot
valuvat verta
ja satuttavat ...

11

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sirius ,,-,,

      Puhdas upea valkoinen !
      Viitta pitkä
      ja lahus sen
      yltää kai toiselle puolen
      maapalloa...!

      Mut tähtiäkö
      tiputtelisin mä tiarallain.. !
      No ehkä pari..No Kolme korkeintaan..
      ne oli jo vanhoja.. Uusia tulla saa...

      Mut silti näkemään
      et joudu milloinkaan kun
      vuoteeseen mä
      käyn..!

      Se liian pieni mulle !
      mun laahus mahdu ei..

      Ja siksi
      puusepälle tuolle nyt
      mul tekemistä ois...!

      Muutakin ! Kuin sänky !

      Ja pisst... Ne jää puikot
      mä annan mun lapsillein
      leikkikaluiksi noiksi.

      Hieno oli runosi,, kylmän kolea.! Lämpöä päivääsi!

      • runo64-1

        ... valkea laahus pitkä on
        koko pohjoisen peittää
        pallon ympäri kiertää
        ja kylmä on suudelma jonka kohtaa
        se joka uskaltaa
        sitä yrittää ...

        se on hyvä jos puusepälle töitä löytyy
        ja vielä oikean hyvä jos parempaakin siitä
        kehkeytyy.

        kiitän vierailustasi tähti kaukainen
        hyvän päivän toivotukset lähetän
        halki avaruuden ...


      • Sirius ,,-,,
        runo64-1 kirjoitti:

        ... valkea laahus pitkä on
        koko pohjoisen peittää
        pallon ympäri kiertää
        ja kylmä on suudelma jonka kohtaa
        se joka uskaltaa
        sitä yrittää ...

        se on hyvä jos puusepälle töitä löytyy
        ja vielä oikean hyvä jos parempaakin siitä
        kehkeytyy.

        kiitän vierailustasi tähti kaukainen
        hyvän päivän toivotukset lähetän
        halki avaruuden ...

        Niin laahus tuo
        kylmä, jäinen
        on
        ylemme saapunut.

        Se meitä kylmin
        huulin suutelee.

        Mut kevät...!

        Tuo ihana
        puro soliseva...?

        sit suudella
        uskaltaa!

        mut oih ja
        voih.. mä jäädy en,
        en enää uudestaan.. !

        Mä sulan ja
        vedeksi muutun
        mut
        virrallain sen maan kuivan ja kylmän
        Eedeniks muutan.

        Ja lapset nuo...Mit
        saimme..Vai saimmeko ?

        Vai olko kenties naapurin..?

        Nään kukkia poimivan !


      • runo64-1
        Sirius ,,-,, kirjoitti:

        Niin laahus tuo
        kylmä, jäinen
        on
        ylemme saapunut.

        Se meitä kylmin
        huulin suutelee.

        Mut kevät...!

        Tuo ihana
        puro soliseva...?

        sit suudella
        uskaltaa!

        mut oih ja
        voih.. mä jäädy en,
        en enää uudestaan.. !

        Mä sulan ja
        vedeksi muutun
        mut
        virrallain sen maan kuivan ja kylmän
        Eedeniks muutan.

        Ja lapset nuo...Mit
        saimme..Vai saimmeko ?

        Vai olko kenties naapurin..?

        Nään kukkia poimivan !

        ... on aika
        jolloin puro tunturin hyvästelee
        iloisena solisee
        ja matkallaan muita pyytää mukaansa
        tulemaan
        kasvaa ja voimistuu
        voimakkaana kuohuu
        kunnes kohtaa rakkaansa
        meren
        vaikka kylmä on silloin suudelma
        mutta kiihkeät on kädet ...

        kiitokset kun jälleen poikkesit
        ja hyvät toivotukset lähetän sinulle
        viikonlopun aattopäivääsi.


      • Sirius ,,-,,
        runo64-1 kirjoitti:

        ... on aika
        jolloin puro tunturin hyvästelee
        iloisena solisee
        ja matkallaan muita pyytää mukaansa
        tulemaan
        kasvaa ja voimistuu
        voimakkaana kuohuu
        kunnes kohtaa rakkaansa
        meren
        vaikka kylmä on silloin suudelma
        mutta kiihkeät on kädet ...

        kiitokset kun jälleen poikkesit
        ja hyvät toivotukset lähetän sinulle
        viikonlopun aattopäivääsi.

        Hyinen Jäämeri
        hänet
        hyytävään syleilyynsä
        ottaa !

        Ehkä joku pieni
        liru
        voi eksyä myös
        tunturipuroon.

        Kiitos itsellesi.Jotkut runot savat runoilemaan,sulla on hyviä niitä.


    • mies-v57

      Ei kerro tuuli, ei kuiskaa
      aamu, vaikka sinussa herään.
      On vain tämä nousevan auringon
      kehrä ja säteet hiustesi lävitse..

      Ikkunamme ja aamussa keinuvat
      puiden oksat. Ajatuksemme, toisemme
      ja nälkäinen halumme kohdata raukeus.
      Ojentautua kohti nousevaa päivää..

      Tuoksu ikkunanraosta meihin kuin
      kutsuna. Imeytyen sisäämme ja
      kehoihimme. Kohtaamisia aamussamme
      ja ihojemme hehkua aamun kajossa..

      Ei kerro tuuli ja silti tietoisuutemme tapaa
      elämän pitsin. Janoavat huulemme tapaavat
      ja käyvät leikkiin. Sielumme virkoavat ja
      viriävät. Aamu keinuttaa Rakkauttamme..

      Ei kuiskaa aamu ja kuitenkin kuulen,
      kuinka ihosi kutsuu. Sanattomalla kielellä
      taas viettelee minut. Lämmöllään suottaa
      sävelen ja rytmin ja tuuli ei sitä kerro..

      Ja yö irroittaa meistä ottennsa ja
      nukahtaa uneensa.

      http://www.youtube.com/watch?v=RgO81dKsL4Y&feature=related

      Kiitos Runostasi.

      Tähden surun silmissä kuin
      kirkkaita pisaroita pitkin poskia,
      häivähdyksiä ja välähdyksiä autiuden
      lävitse..

      Jääkuningattaria liikaa, kylmin pakastesydämin,
      mielet kuin jääpuikkoja räystäällä, sielut kuin
      kotilammen huurtunut teräsjää..

      Ja herkkä valuu verta...tunteensa ilmaiseva
      vuotaa kuiviin..Rakkautta.

      Kaunis ja koettava
      Rakkausrunosi..

      Oma sointi tekstissäsi, kerronta..

      Jotain, mikä pysäytti, tuntui,
      kuljetti muassaan loppuun saakka..

      Mieleen jäävät säkeet, kerrassaan
      hienoa Runoasi.

      Iloa ja voimia koko valkoiseen
      pakkaspäivääsi Sinulle hyv'ä Ystävä.

      • runo64-1

        ... ei
        tähden lennot milloinkaan
        koska törmäys kohtalokasta olla voi
        järkyttää maailmaa
        sydänten
        se voi ...

        olipa mestarilta taas niin huikaisevaa
        kerrontaa kun ei kukaan kerro
        kuiskaa edes ...
        todella hienoa joten hyvä ystävä hyvä !!!

        no kaikkea jääpuikotkin synnyttää
        kun niitä näkee ja sovittaa niitä sitten ajatuksiinsa.

        kiitän runostasi ja kyläilystä hyvä ystäväin.
        hyviä retkiä toivon
        talven ihme maahan ...


    • kaunis ja sydäntä riipaiseva runo Sinulta tänään
      Jouni, oikeastaan lohdutonkin.

      Tähdet elementteinä ovat tekstiisi sopivia,
      ikuisuutta kuvaavia ja samaan aikaan kuin silmien
      loistetta vaikka kyyneleet sekoittuvatkin mukaan.

      Pidät kyllä lukijan otteessasi, kohtalokas ja tumman
      puhuva haikea on runosi. Valoa kuitenkin sydämeesi,
      tiedän miten paljon pystyt ammentamaan sitä maise-
      mistasi.

      • runo64-1

        ... kylmää on maailma
        ympärilläni
        tähdet loistettaan tarjoaa
        kalpean kuun valossa ...

        no en saanut tätä niin koskettavaksi
        kuin olisin halunnut
        vaikka jääpuikot hienoja elementtejä tarjoaa.

        kiitoksia rakas ystäväin ja mestarini.
        toivotan ihme ja kumma meiningillä tehtyjä retkiä
        päivään ja sen lukemattomiin hetkiin ...


    • *saaga*

      nakkelee lumihiutaleita
      paleltaa
      miten nämä rakkauden
      elementit joskus
      leijuu
      kuin enkelin siivet
      jonnekin kauas pois

      Kohteeseensa vain
      kipeyttä
      sydämen jättää

      Kiitos jotenkin alavirtteisestä runostasi
      surullisuutta sisimpäsi..odota kevät saapuu
      linnut laulaa

      • runo64-1

        ... lunta
        ja vaikka kylmästä se kertoo
        mutta lämpimän olon kuitenkin tuo
        sillä se kertoo sinun
        jossain lähelläin olevan
        sydämessäin asustelevan ...

        no olihan tämä vähän alakulon runo
        mutta sellaista se elämä toisinaan on
        liian usein ...

        sinua lämmöllä kiitän
        ja toivotuksen päivällesi lähetän:
        olkoon se hyvä ja kaunis ...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe