enjaksaenää

apuaa

oon koht 14vuotias, ja tätä ahmimist on jatkunu jo pari vuot, mut en oo varma onks se sit BED. satuin lukee jotai keskustelui ja näit, ni tuli jotenki mielee. Nykyää lähes joka päivä meen kauppaa ostaa joko irtokarkkei tai sipsei (pringlesei), eli ostan väh. 4 kertaa viikossa, aina kun oon kaupungil, yksin. Jos oon jonkun kaverin kanss ni en koskaa osta mitää, vast sen jälkee. Ku en kehtaa kertoo siit kellekkää.... )= ja must tuntuu et mul ois lievä masennuski, tai en oo varma, mut oon miettiny itsariiki, ja et kui kaikil ois parempi tääl ilma mua.. Itken lähes joka pvä illal sängys, enkä jaksa tehä enää oikee mitää, kouluhommat ei kiinnosta, rakkaat harrastukset mitä oon harrastanu (kohta 10vuotta), kaverit kysyy voinks olla ni sanon et mul on jotai muut ja meen kauppaa ostaa sipsii tai karkkii, sit kotii ja loppu päivä siel syömäs ja koneel... tää oli iha samallaist viime kevään, kesäl se meni sit ohi mut syksyl ku koulut alko tuli takasi ja pahempan, ja nyt marraskuust lähtie vaa pahentunu iha koko aja, joka päivä vaa enemmä ain :( en enää tiiä mitä tekisin tän kans .. s;

3

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itkuiines

      meepäs nyt koulun terv.huoltoon.kaikki mitä kysytään kerro rehellisesti.sun eka askel oli jo se että myönsit ja tajusit.mulla olllu koko elämän,lapsuudesta asti.painan nyt 120 kg ja meen ryhmään ens.kuussa.ollu kauhee kierre.sä pystyt katkasee.jos ei ota tosissaan.sano että haluat läh.mielenterv.tstoon,josta alan asiantuntijalle.voisko joku kavereistas tulla mukaan,koska ois ihan hyvä olla rehellinen.t.itse surullinen.t.tsemppiä.

    • Bediläinen

      BED:ltä.

    • Kivuton

      Aineenvaihdunta näyttää sinulla olevan epätasapainossa, jonka syynä on todennäköisesti seuraavanlainen häiriöketju: huonosti toimiva tasapainoaisti aiheuttaa jatkuvaa lihasjännitystä ja kohottaa toistuvasti adrenaliinia (ponnistushormonia). Adrenaliini kohottaa verensokeria, jota laskemaan erittyy insuliinia.
      Insuliini laskee verensokeria rajusti ja varastoi sokerin rasvaksi. Kun verensokeri on laskenut insuliinin vaikutuksesta, adrenaliinia erittyy lisää, jotta sokeria saadaan lisää. Tästä voi aiheutua voimakasta makean nälkää. Toisaalta adrenaliini hidastaa ruoansulatusta, jolloin "oikea" nälän tunne viivästyy. Jotta adrenaliini ei kiihdyttäisi liikaa elintoimintoja, sitä hillitsemään erittyy kortisolia. Se vähentää verestä suolaa ja siirtää sen erilliseen nestekudokseen tai kiteyttää siirtosuolaa jonnekin kehoon. Tästä puolestaan voi aiheutua voimakastakin suolaisen nälkää.

      Hoitamalla tasapainoaistia asentohoidolla voi tasapainottaa myös kehon hormonitoimintaa ja aineenvaihduntaa. Asentohoito tarkoittaa toistuvasti itsehoitona tehtäviä liikesarjoja, joiden teho perustuu painovoiman hyväksikäyttöön ja hoidon välitön vaikutus on lihasten rentoutuminen.

      Katso lisätietoja osoitteesta asentohoito.auttaa.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1602
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1048
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe