Onko kenelläkään kokemusta ko. ohjelmasta? Ihan pätevä ohjelma ja helppokäyttöinen. Itse latasin sen siinä toivossa, että sillä pystyisi tekemään Techinc -sarjan rakennelmia, mutta eihän siellä ole kuin Mindstorms joka nyt on edes sinnepäin. Hieman pettymys sinänsä. Vai onko joku löytänyt sieltä tekniikkapalikoita, kuten jousia yms. pneumatic -osia?
Lego digital designer -ohjelma
1
887
Vastaukset
- Keekoman
Vähän on tullut kokeiltua, mutta kovin pitkälle en ole päässyt kiireiden takia. Ajattelin että treenaan tuolla vähän legoilla rakentamista että pärjään sitten omille lapsille kun ovat legoiässä;)
Yllättävän vaikeaksi tuon käyttö on osoittautunut. Haluttua palikkaa on välillä tosi vaikea löytää, ja kun oma lego-huippukauteni oli 80-luvulla, ovat jotkin osat (esim. pyörät) muuttuneet niin paljon ettei niistä tajua miten ne pitää kiinnittää, tai edes että minkä kokoisia ne ovat. Mutta palikoiden kääntely, liikuttelu, mallin kääntely, jne. sujuu tosi näppärästi.
Tekniikkaosia en ole ehtinyt edes kokeilemaan. Ja hieman todella rasittaa se ettei eri settejä voi yhdistellä.
Nyt kun tuli kerran kirjoitettua tänne, niin kertokaapa vanhalle miten tämä tehdään nykyään: ennen oli n. 20 mm halkaisijaltaan, 5-6 mm leveydeltään olevia pyöriä, jotka sai kiinni (ristinmallisiin) akseleihin, jotka menivät taas reikäpalikoiden läpi. Näistä sai niin leveitä renkaita kuin halusi, sen kun latoi riitävän määrän pyöriä rinnakkain akseliin. Tosin silloin molemman puolen renkaat pyörivät samaa tahtia, mutta ei se haitannut. Nykyään renkaiden kiinnityssysteemi on erilainen, ja kun niitä ei ole itse käytännössä kokeillut, eisiitä oikein LDD:ssä saa kuvaa. Onko nykyään vain pakko käyttä valmiiksi eri levyisiä pyöriä, jos haluaa esim. tehdä paripyörät vaikkapa kuorma-autoon, tai takarenkaat formulaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745349Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3111240Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369711Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858528Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236511Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03210Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302229- 371629
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261510