Eivät tosin ole näin laman aikana kehdanneet valittaa, syytä onkin pitää mölyt mahassa! Varma työpaikka, lyhyt koulutus, siihen verrattuna erinomainen palkaa, fyysisesti kevyttä työtä, alhainen eläkeikä. Aivan turha monkua lisää liksaa!
Poliisilla on hyvä palkka, turha valittaa
33
3802
Vastaukset
- duunari vaan
Eikös ihan perus järjestyspoliisi saa lisineen jotain 35 000-40 000 euroo vuodessa??
Se ei ole huono palkka, monella alalla on pienempi.- 11**********
Joo, eli palkka on suurin piirtein tuo -lisineen. Ne lisät kuitenkin tarkoittavat, että joka kuudes juhannus olet vapaalla, ellet saa joka kolmantena-neljäntenä vuotena silloin lomaa. Jouluna sama juttu.
Joka kuudes viikonloppu olet vapaalla, viitenä töissä, joka kuudennen - neljännen yön valvot töissä jne. Eli ei tunnu oikein perheellisen hommalta. Toki päivätyötäkin tekeviä poliisissa on, mutta silloin palkka on lisien puuttumisen vuoksi huomattavasti pienempi.
Duunari kuittaa saman viisipäiväisellä työviikolla, joulut ja juhannukset ovat vapaat jne. - 50%
11********** kirjoitti:
Joo, eli palkka on suurin piirtein tuo -lisineen. Ne lisät kuitenkin tarkoittavat, että joka kuudes juhannus olet vapaalla, ellet saa joka kolmantena-neljäntenä vuotena silloin lomaa. Jouluna sama juttu.
Joka kuudes viikonloppu olet vapaalla, viitenä töissä, joka kuudennen - neljännen yön valvot töissä jne. Eli ei tunnu oikein perheellisen hommalta. Toki päivätyötäkin tekeviä poliisissa on, mutta silloin palkka on lisien puuttumisen vuoksi huomattavasti pienempi.
Duunari kuittaa saman viisipäiväisellä työviikolla, joulut ja juhannukset ovat vapaat jne.onkin sitten taas ihan jotain muuta. Lisistä kun maksetaankin sitten veroa ihan rankalla kädellä. Nuo brutot kuulostaa hyviltä, mutta nettotuloilla eletään.
- pyhäpäivien palkat
11********** kirjoitti:
Duunari kuittaa saman viisipäiväisellä työviikolla, joulut ja juhannukset ovat vapaat jne.Yleensä poliiseilla on melkein riitaa siitä kuka saa tehdä esim joulun pyhä tunnit töitä, koska palkka on 2x joka tunnista. Yksi joulun pyhävuoro antaa helposti 300€ ja ylikin näppiin yhdestä työ päivästä.
Jos joku haluaa joulun vapaaksi varmasti löytyy tuuraaja 2x palkka päiville. - 6h5g34fedqw
pyhäpäivien palkat kirjoitti:
Yleensä poliiseilla on melkein riitaa siitä kuka saa tehdä esim joulun pyhä tunnit töitä, koska palkka on 2x joka tunnista. Yksi joulun pyhävuoro antaa helposti 300€ ja ylikin näppiin yhdestä työ päivästä.
Jos joku haluaa joulun vapaaksi varmasti löytyy tuuraaja 2x palkka päiville.Aivan, koskapa tällä on suuri vaikutus palkan muodostumiseen edes jotenkin siedettäväksi.
Jos palkka olisi siedettävä ilman, että täytyy tehdä viikonloppuja ja juhlapyhiä, eipä olisi moista kilpailua. Mutta katsos kun niinkuin muidenkin, pitää myös poliisin maksaa osansa asuntolainasta, perheensä elämisestä ja omista ja lastensa harrastuksista niin jotta sitä rahaa on edes kohtuullisesti, täytyy tehdä noita 11**********:n mainitsemia asioita.
Luultavasti itsekin haluaisit, jos suunnilleen 30-35% palkastasi muodostuisi noista lisistä.
- olennaisin etu
Mukavat ja fiksut asiakkaat.
- hiiulihei
Miten niin alhainen eläkeikä? Päälle kuuskymppiseksi pitää töissä olla niinkuin muidenkin.
Eikä sitä palkkaakaan voi erinomaiseksi sanoa, keskinkertainen sanoisin.- antin penaali
Yksinkertaisille yksinkertainen palkka.
- 4*********
Joo, vähän faktaa tuosta eläkeiästä. Jos tulit poliisiin ennen 1.6. 1992 sait valita, otatko vanhan vai uuden eläkelain mukaisen eläkkeen. Jos valitsit vanhan ja kuulut miehistöön tai alipäällystöön vielä eläkeiän täyttyessäkin, niin vanhan eläkelain mukaan sait jäädä eläkkeelle 58 vuotiaana. Päällystön eläkeikään valinnalla ei ollut vaikutusta, katsos joku asioista jotain tietääkin !!!!!
- 57
4********* kirjoitti:
Joo, vähän faktaa tuosta eläkeiästä. Jos tulit poliisiin ennen 1.6. 1992 sait valita, otatko vanhan vai uuden eläkelain mukaisen eläkkeen. Jos valitsit vanhan ja kuulut miehistöön tai alipäällystöön vielä eläkeiän täyttyessäkin, niin vanhan eläkelain mukaan sait jäädä eläkkeelle 58 vuotiaana. Päällystön eläkeikään valinnalla ei ollut vaikutusta, katsos joku asioista jotain tietääkin !!!!!
57 on silloin se eläkeikä.
- ............
57 kirjoitti:
57 on silloin se eläkeikä.
Valehtelet, sattuneesta syystä tiedän asian juuri, enkä melkein. Eläkkeelle pääsee/pääsi sen kuukauden viimeisenä päivänä, jona oli täyttänyt 58 vuotta. Eli, kuukausi oli palveltava loppuun, vaikka 58 vuoden ikä olisi täyttynyt jo kuukauden ensimmäisenä päivänä.
Sairaseläkkeelle pääsyssä ei ikärajoja ole. - onkopääpipi
............ kirjoitti:
Valehtelet, sattuneesta syystä tiedän asian juuri, enkä melkein. Eläkkeelle pääsee/pääsi sen kuukauden viimeisenä päivänä, jona oli täyttänyt 58 vuotta. Eli, kuukausi oli palveltava loppuun, vaikka 58 vuoden ikä olisi täyttynyt jo kuukauden ensimmäisenä päivänä.
Sairaseläkkeelle pääsyssä ei ikärajoja ole.otsikosta päätellen
- eiasiakas
Eräs minua nuorempi kaveri pääsi juuri heinäkuun alusta eläkkeelle poliisista (jp).Kesäkuussa täytti 58v.Joku vanhan lain eläkejuttu varmaan.
- weqfgad
katkeruutesi ja hae poliisin ammattikoulutukseen jos se kerran on noin lositohomma, että pitää täällä olla julkisesti katkera.
Ainiin, mutta eivät ne sinne sinua ota, olethan jo sen todennut...- Pasi Kuikka
Nyt katkera on.Tuollaisella palkalla kukaan järkevä ihminen ei "eväänsä"liikauta.Nimittäin,kun käy kolunsa kunnolla(käy muuten sinäkin)niin saa oikein kunnollista palkkaakin.Minä en AINAKAAN LIIKKUISI MIHINKÄÄN 35 000-40 000:n tuhannen vuosipalkalla vai huonosti koulutetut joutuu niin tekemään.
- yön silmä
Pasi Kuikka kirjoitti:
Nyt katkera on.Tuollaisella palkalla kukaan järkevä ihminen ei "eväänsä"liikauta.Nimittäin,kun käy kolunsa kunnolla(käy muuten sinäkin)niin saa oikein kunnollista palkkaakin.Minä en AINAKAAN LIIKKUISI MIHINKÄÄN 35 000-40 000:n tuhannen vuosipalkalla vai huonosti koulutetut joutuu niin tekemään.
Listaan työn hyvistä puolista voidaan lisätä vielä se että jos olet vähänkään tavan rivipoliisia ylempi, niin mitkään pikkurikkeet ei voi viedä virkaa, eli potkuja ei tarvitse pelätä.
- tg5rgt
Pasi Kuikka kirjoitti:
nyt sitten olet liikkumatta sosiaalitukien varassa. En sitten tiedä onko se parempi vaihtoehto... Ilmeisesti.
Itse tienaan jonkun verran noita lukuja enemmän varsin mielekkäissä tehtävissä eikä harmita ollenkaan.
- ANttiHiitero
Tehtyyn työhön nähden ja suojatyöpaikan palkka voisi olla paljon pienempikin.
- 10 h niska limassa
Ne nyt on tietenkin sieltä vilkkaalta viikonlopulta ja mulle ei aina ole tullut selväksi paljonko niitä työntekijöitä on sitten yhteensä jakamassa tilastoa,uskon että kiirettäkin kyllä voi pitää.
Mutta onkos kukaan nähnyt minkäänlaista juttua mistä se poliisin työpäivä muodostuu,paljonko on todellista työaikaa / vuoro,itse en asiasta mitään tiedä ja kerran yritin hyvin kohteliaasti naispoliisilta kysyä niin ymmärsin että tyttö katsoi sen vittuiluksi..se siitä.
Ei se poliisin palkka mielestäni mistään huonommasta päästä ole..itse ovat työnsä valinneet ja kukaan ei normaalisti hae työtä/mene tehtävään ellei tiedä palkkaansa ja työn kuvaa.
- vk
33 vuotta poliisissa ja palkka on keskiverto eli suunnilleen 45-48 t euroa vuodessa. Ja 2 kk lomaa vuodessa näillä vuosilla. Eläkkeelle saa jäädä 58
tai myöhemmin ...saa palvella pitempäänkin, jos kunto kestää ja miksei kestäis, mutta taidan jäädä yksityisyrittäjäksi.- älä nau rata
vit si tu o palkkasi
- eikö?
josta 25-30 t euroa lisiä ja verotus jotain 50% luokkaa
- gofkls
Palkka ei huono, mutta ei hyväkään. Hakekaa ihmeessä töihin. Toivottavasti haku ei tyssää seulaan ensi metreillä.
- voihyväsylvi
Just näin. Eläkeikä 63 = tosiaikainen.
Lyhyt koulutus= Kolme vuotta, enään ei lyhyempää koulutusta saa kuin auto- ja uimakoulussa.
Erinomainen palkka= Kateelliset kyykkyyn, poliisit ovat vallanneet kaupunkien ja kylien parhaat asuinalueet.
Fyysisesti kevyttä työtä= Onneksi en ole kirjastonhoitaja. Siinä ei eläkkeelle asti selviä.
Varma työpaikka= Seuraa nyt hyvä ihminen yhteiskuntasi tilaa ja herää tähän maailmaan....- ihan sama...
Kolme vuotta opiskelua ja sillä saa esim. ICT-asentajan paperit joilla saa vähintään samana palkan kun poliisi saa tekemättä töitä öisin ja viikonloppuisin.
Eli ei poliisin palkka mikään ihmeellinen ole. Eläikä on suhteellinen käsite mutta en todellakaan usko että joku yli 60 vuotias olisi vielä kenttäkelpoinen tekemään partiointia. Totta tietysti on että onhan niitä myös muita töitä mutta jos eläkeikää verrataan armeijaan niin heidän alhaista eläkeikää on perusteltu sillä että kriisin aikana sotilaat eivät voi olla liian vanhoja.
Itse näen että ehkä palomiesten ja poliisin eläkeikä pitäisi olla samassa kuin armeijan. - Poliisin vihaaja
ihan sama... kirjoitti:
Kolme vuotta opiskelua ja sillä saa esim. ICT-asentajan paperit joilla saa vähintään samana palkan kun poliisi saa tekemättä töitä öisin ja viikonloppuisin.
Eli ei poliisin palkka mikään ihmeellinen ole. Eläikä on suhteellinen käsite mutta en todellakaan usko että joku yli 60 vuotias olisi vielä kenttäkelpoinen tekemään partiointia. Totta tietysti on että onhan niitä myös muita töitä mutta jos eläkeikää verrataan armeijaan niin heidän alhaista eläkeikää on perusteltu sillä että kriisin aikana sotilaat eivät voi olla liian vanhoja.
Itse näen että ehkä palomiesten ja poliisin eläkeikä pitäisi olla samassa kuin armeijan.Höpö höpö, laiskajaakkoja kaikki ootte.
- ammatinvalintha
ROSVOJEN PALKAT LASKUSSA
-Peruskateutta, sanoo suomalainen nimettömänä pysyvä poliisimies kun tulee puhe poliisipalkoista. -Pikemminkin on nähtävissä, että rosvon palkkakurimus syvenee entisestään tehokkaan poliisin ansiosta. Poliisimiesjatkaa. -Kiitosta saa myös tehostunut murtosuojaus jota kansa yhdessä poliisin kanssa on suunnitellut. -Rosvon osa on kurjaakin kurjempi, mutta ei sitä pidä sääliä. - Onnellinen123
Olen tyytyväinen poliisin ammattiini. Saan tehdä juuri niin vaihtelevaa työtä ihmisten parissa kuin olen aina halunnutkin. Työkaverit on loistavia ja välillä yövuoroissa huumori on aika hersyvää.
Palkallani maksan asuntolainan (meillä on kiva koti), autojen lyhennykset ja muut kulut, selviän osastani perheen kuluista (kaikki muksut harrastaa aktiivisesti) ja käymmepä välillä jopa perheen kanssa reissussakin. Puolisoni tienaa suunnilleen saman kuin minä.
Tärkeintä minusta on kokonaisuus. Eli olen onnellinen omassa elämässäni. En vaihtaisi osaani "helpompaan" tai "vaikeampaan" ammattiin. Toivottavasti moni muun ammatin edustaja voi samaistua näihin ajatuksiin.- 63 ååääpp
hieno ketjun jatko. Olen samaa mieltä. Ammatin ihanuudet kokee kokonaisuutena, niin ylä- kuin alamäetkin. Keskimäärin upeeta ja mahtavaa. Kaikki lapset ihailevat poliisia, useimmat ihmiset arvostavat kovaa työtämme. Kukaan ei halua olla rosvo tai vapiseva nälkiintynyt narkomaani leikeissä.
- totuus iskee
Sitten kun lapsista kasvaa aikuisia he tajuavat kovan totuuden, poliisit ovatkin itse rikollisia ja täysiä kusipää paskiaisia.
- niinpäniin..
Vuonna 2001 tein vielä metallihommia, siinä vuosiansiot olivat 107000 markkaa, eli noin 18 000 euroa, nykyään metallimiehet tienaavat noin. 34 - 36 tuhatta ekua vuodessa. Minun viimevuoden ansiot olivat 39 000 euroa vanhemman konstun palkalla. Joulu, uusivuosi, juhannus töissä, ylitöitä oli ehkä noin 1000 euron edestä. Niin ja työaika. perjantaina 13-22, lauantai 7-13, sama yö 22-08 ja seuraava sunnuntaina 20-08 pari päivää vapaata ja sit töihin 8-20 ja seuraavana päivänä yöksi 20-08 lepo ja vapaa ja taas 8-20 jne.. Eli ei tällä poliisin homalla rikastumaan pääse, jos sitä meinaatte. Voisihan sitä tehdä jotain lisätyötäkin, mutta jos se ei ole poliisilta kiellettyä, niin sitten säännöllistä ei voi ottaa, pitähään sitä vapaatakin pitää. Metallityöt tosin ei enää kiinnosta, mutta voisihan sitä alaa vaihtaa päivätyöhön. Sitäpaitsi hoitoalallakin pääsee samoihin palkkoihin ja minusta ne ovat pienet siihen nähden mitä tekevät.
- Palmupollliissi
Mä voisin pamputtaa ihan ilmaseksi kaikkia ylinopeuskoijareita ja mopopoikia.
- Nils
Onko rekkakuski (rauhoitettu) eläin ? Mikäli on, tämä laki/asetus tulee kumota ! Lisää sakkoja NIILLE ! Ja Vielä LISÄÄ ! Edelleen liian vähän ! Lisää, lisää...........................
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan804143Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303161- 1602550
- 141875
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131140- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13852