Rahanvaihto

Phuketiiiin

Sunnuntaina lähtö Phuketiin. Kannattaako vaihtaa rahaa jo Suomessa vai paikan päällä, vai kannattaako ottaa vaikka 200e täällä vaihdettuna ja sitten nostaa automaatista Thaimaassa?

39

1903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khaolakissa

paikanpäällä kannattaa vaihtaa, suomessa sai eurolla 45 pth kun paikanpäällä saa 49, ja ei tarvitse maksaa ylimääräistä

• joka nurkalla

Vaihtopisteitä (kioskeja) on joka nurkalla, kurssit hieman vaihtelee, mutta parempia kuin Suomessa. LASKE RAHAT HETI MYYJÄN SILMIEN EDESSÄ, ETTÄ OLET SAANUT OIKEAN MÄÄRÄN, JOS POISTUT JA KÄÄNNÄT SELKÄSI, SITTEN ON TURHA VALITTAA, ETTÄ SAIT LIIAN VÄHÄN !

• rahanvihtopiste on

Jos ei ole bathin bathia, voit jo vaihtaa eurosi jo kentällä, ei hätää, koneessa kelpaa vain eurot !

• ?????

koneessa tarvitsee???????

• ChiangMai

ei ehkä ihan 200€, mutta vaikka 50€, rahanvaihtopisteitä on, en tosin ole ollut Phuketissa, vaan ensin Bangkokissa. Kurssiero Suomen ja kentän välillä on mitätön, kaupungissa on sitten edullisempi.

Minusta on hyvä olla sen verran pateja, että hetken pärjää. Kentällä on tarpeeksi tekemistä matkatavaroiden ja muun touhuamisen kanssa,minusta on turha alkaa pankkia etsimään, kun sen voi tehdä Suomessakin.

• perillä

miten on rahan vaihto bangkokin kentällä? vai onko parempi kurssi hotellilla vai vaihtopisteessä kaupunkilla. menemme holidai inn silom bangkok hotelliin. ja seuraava kysymys miten mitkä matka on kyseisetä hotellista mbk centteriin? kiitos

• Amadeus68
        perillä kirjoitti:

miten on rahan vaihto bangkokin kentällä? vai onko parempi kurssi hotellilla vai vaihtopisteessä kaupunkilla. menemme holidai inn silom bangkok hotelliin. ja seuraava kysymys miten mitkä matka on kyseisetä hotellista mbk centteriin? kiitos

Edullisinta on vaihtaa rahanvaihtopisteissä kaupungilla.

Holiday Inn Silomista pääsee näpärästi Skytrainillä MBK:n. Noin kymmenen minuutin kävely Surasakin asemalle ja siitä toiset 10 minuuttia junalla perille. Junia menee muistaakseni 5 minuutin välein.

Taksilla (tai tuk-tukilla) voi hyvällä onnella päästä yhtä nopeasti, mutta ruuhka aikaan voi kestää todella kauankin.

Holiday Inn on muuten todella kiva hotelli ja sijaintikin on ihan ok.

• mut jos jäät passintarkastuksessa häntäpäähän ja sulla on bussikuljetus odottamassa ulkona, täynnä kärsimättömiä odottajia ?.
      Välttämättä ei haluu vaihdella enään rahaa silloin.

Mihin aikaan oot perillä Phuketissa?.
      Vaihdot kaduilla menee kiinni n.22.00.
      Hotelleista Yleensä? saa vaihdettua mut toi vaan kannattaa ensimmäisex yöx.

Seuraavana päivänä kadunvarsille vaihtopisteisiin vaihtamaan euroja paikalliseen.

Kortilla nosto seinästä helppoa mut voit itse laskea kulut kun lasku saapuu. (mulla 2e 2.5% noston summasta).
      Mä katselin aikaisemmin suurinpiirtein kuluja kortin käytöstä ja päädyin siihen et otan nykyään mukaan euroja ja vaihdan kadun varrelta, loppuaikana jos tarviin apuja, niin seinästä viimeiset. Eikä kylille lähtiessä tarvii ottaa korttia mukaan

Tallelokerosta ei koskaan oo kadonnut mitään vaikka nykyään oonkin yleensä Guesthousessa.
      ps. pikkupelote jos euroja mukana: paperiliittimillä niputettuna tietty summa yhteen ja summa päälle?. Ja viimeisen päälle varmistus, montako nippua siellä on ;).

Ihan hyvä ajatus vaihtaa 1 päivän/yön kulut etukäteen jo täältä.

• takinkääntökö

sullahan on se tili paikallisessa pankissa, jonne lähetät rahaa, kun kurssi on pilvissä ja näin säästät matkan hinnan.

• takinkääntökö kirjoitti:

sullahan on se tili paikallisessa pankissa, jonne lähetät rahaa, kun kurssi on pilvissä ja näin säästät matkan hinnan.

pankki jossa tilini on sijaitsee kyllä ihan täällä Suomessa.
        Mistä sä muuta oot saanu päähäs ?.
        Täällä Suomessa oon vaihtanu bahteja kun keskikurssi oli n. 52baht/euro.
        Sain täällä Suomessa käteistä 50.n mukaan.
        Laita sen jutun tiedot tähän jotta voin tarkistaa voiko mun viestiä voitu käsittää väärin.
        Tais olla loppusyksystä 2008 ? kun kirjoittelin aiheesta täällä.

Käännetään takki oikeinpäin.

• Phuket ja Krabi

Nostettiin täällä Suomessa, mutta en ole varma kannattako nostaa täältä. Kun me vaihdettiin niin meille annettiin niin isoina rahoina, että siellä kaikki kysyivät, että eikö ole pienempää? Meille annettiin niin isoja rahoja, että paikallisilla ei ollut rahaa maksaa takaisin.

• ChiangMai

Ette voi olla tosissanne rahavaihto kirjoituksissanne! Ihmiset maksaa lomasta tuhansia euroja, ja sitten mietitte miten säästää matkakuluista mahdollisesti muutaman!! euron.

Kun minä lähden lomalle en todellakaan mieti edes muutamaa kymppiä, vaan sitä miten helpoimmalla ja mukavimmin voin lomani viettää.

Oikeasti vähän suhteellisuuden tajua näihin neuvoihinne

• outoa touhua

mieltä että onko kurssi 46 vai 47 tai jopa 51...ja ottaako automaatti 2 euroa nostosta. Ja 2 viikon lomalla kuluu 1500-3000 euroa..miettikää ja käykää edes kerran ja lopettakaa tämä paskan jauhaminen. Ja ei sinne nyt kannata Suomesta käteistä viedä kuin 2 päiväksi sillä sitä saa kyllä perilläkin....melkein ilmaiseksi.

• rahakas
        outoa touhua kirjoitti:

mieltä että onko kurssi 46 vai 47 tai jopa 51...ja ottaako automaatti 2 euroa nostosta. Ja 2 viikon lomalla kuluu 1500-3000 euroa..miettikää ja käykää edes kerran ja lopettakaa tämä paskan jauhaminen. Ja ei sinne nyt kannata Suomesta käteistä viedä kuin 2 päiväksi sillä sitä saa kyllä perilläkin....melkein ilmaiseksi.

Tulin 24.1.10 kata beachiltä kotiin vaihdoin suomessa 30€ / kurssi oli 45, että pääsin alkuun. Siellä sitten vaihdoin tarpeen mukaan kurssi vaihteli 45 ja 49 välillä. Visaelectronilla nostin 10.000 bathia n. 200€ pankkiautomaatista ja suomessa pankki ottikin sitten tästä vaihto muut nostokulut 26 €. 226 € yhteensä. Jos nostaa usein menee helposti yli 100 € pankille pelkkiä kuluja. Joten itse ainakin kannatan, että ottaa euroja mukaan tarpeellisen määrän ja vaihtaa paikanpäällä aina sitä mukaa kun tarvitsee ja käyttää nosto-automaatteja vain hätätilanteessa. Sillä tuolla 100 € eurolla elelee ja ostelee jo kivasti paikanpäällä. Eikä sitä tarvitse silti olla pihi niinkuin joku tuolla ylläolevista kirjoittajista irvaili. Jokainen varmaan mielummin nauttii itse omista rahoistaan kun syytää ylimääräistä pankeille ihan turhan päitten. En tiedä koska ylläoleva kirjoittaja on nostanut automaatista thaimaassa rahaa kun väittää nostosta otettavan 2€. Kertoisitko heti mikä pankki se on niin minähän vaihdan heti pankkia sillä matkustan paljon.

• Helppoa on
        rahakas kirjoitti:

Tulin 24.1.10 kata beachiltä kotiin vaihdoin suomessa 30€ / kurssi oli 45, että pääsin alkuun. Siellä sitten vaihdoin tarpeen mukaan kurssi vaihteli 45 ja 49 välillä. Visaelectronilla nostin 10.000 bathia n. 200€ pankkiautomaatista ja suomessa pankki ottikin sitten tästä vaihto muut nostokulut 26 €. 226 € yhteensä. Jos nostaa usein menee helposti yli 100 € pankille pelkkiä kuluja. Joten itse ainakin kannatan, että ottaa euroja mukaan tarpeellisen määrän ja vaihtaa paikanpäällä aina sitä mukaa kun tarvitsee ja käyttää nosto-automaatteja vain hätätilanteessa. Sillä tuolla 100 € eurolla elelee ja ostelee jo kivasti paikanpäällä. Eikä sitä tarvitse silti olla pihi niinkuin joku tuolla ylläolevista kirjoittajista irvaili. Jokainen varmaan mielummin nauttii itse omista rahoistaan kun syytää ylimääräistä pankeille ihan turhan päitten. En tiedä koska ylläoleva kirjoittaja on nostanut automaatista thaimaassa rahaa kun väittää nostosta otettavan 2€. Kertoisitko heti mikä pankki se on niin minähän vaihdan heti pankkia sillä matkustan paljon.

mutta ei minun pankki tai Luottokunta ottanut kuin 2,5 euroa per nosto automaatista. Mikähän sinun pankki on kun tuomoisia summia peritään? Miksi kirjoitat täyttä paskaa ja joku jopa uskoo näitä sinun sepustuksia. Ja voihan kerralla nostaa koko viikon käyttävarat tai kahdenkin jos tuo muutama euroa peloittaa. Ja kun matka maksaa 1500-4500 euroa niin mitä siinä on merkitystä muutamilla euroilla kun pääasia on että käteistä saa kun Thaimaassa ilman sitä ei pärjää. Kärpäsestä härkänen mutta pysytään nyt totuudessa kuitenkin,. Minulla on muuten oikea Visa eikä tuo lasten versio.

• tosi on
        Helppoa on kirjoitti:

mutta ei minun pankki tai Luottokunta ottanut kuin 2,5 euroa per nosto automaatista. Mikähän sinun pankki on kun tuomoisia summia peritään? Miksi kirjoitat täyttä paskaa ja joku jopa uskoo näitä sinun sepustuksia. Ja voihan kerralla nostaa koko viikon käyttävarat tai kahdenkin jos tuo muutama euroa peloittaa. Ja kun matka maksaa 1500-4500 euroa niin mitä siinä on merkitystä muutamilla euroilla kun pääasia on että käteistä saa kun Thaimaassa ilman sitä ei pärjää. Kärpäsestä härkänen mutta pysytään nyt totuudessa kuitenkin,. Minulla on muuten oikea Visa eikä tuo lasten versio.

pankki on nordea ja jokaisesta 10000 bathin nostosta pankki otti vaihto nostokuluja 26 € soita ja kysy. minulla ei ole tarvetta valehdella kenellekään ja antaa väärää tietoa, koska se ei tuota minulle minkäänlaista tyydytystä. Vuonna 2008 rodoksella 500€ nostosta otettiin 15€. Aikasemmin ulkomaan nostotkin olivat ilmaisia. Nyt rahaa voi nostaa visaelectronilla ilmaiseksi vain pohjoismaissa. Taidat olla aika huonotuulinen ja ikävä ihminen.

• totuus peliin
        tosi on kirjoitti:

pankki on nordea ja jokaisesta 10000 bathin nostosta pankki otti vaihto nostokuluja 26 € soita ja kysy. minulla ei ole tarvetta valehdella kenellekään ja antaa väärää tietoa, koska se ei tuota minulle minkäänlaista tyydytystä. Vuonna 2008 rodoksella 500€ nostosta otettiin 15€. Aikasemmin ulkomaan nostotkin olivat ilmaisia. Nyt rahaa voi nostaa visaelectronilla ilmaiseksi vain pohjoismaissa. Taidat olla aika huonotuulinen ja ikävä ihminen.

Minulla on kädessäni Nordean tiliote luottotilistä.
        24.12 nostettu 20150thb (2.5% 2.00€ ) = 12.64 €
        toinen nosto samana päivänä
        10150 thb ( 2.5% 2.00€ ) = 7.35

Aivan turha väittää muuta.

• tosi on
        totuus peliin kirjoitti:

kas kummaa minullakin on tiliote kädessäni ja edelleen 10000 nostosta meni 26€ riippuu varmaan minkävärisestä automaatista nostaa. Opas ainakin kertoi meille että niillä on eroa nostaako sinisestä, punaisesta vai oranssita, me nostimme oransssta, ehkä kuuntelimme häntä huonosti tai sitten meiillä on mennyt värit sekaisin. Omia rahojanihan olen pankille maksanut ja edelleen minulla ei ole syytä valehdella koska se ei kuulu tapoihini. Joten ei kannata hermostua. On mukavaa jos maksoit noin vähän. mukavaa kevättä

• ei mitään merkitystä
        tosi on kirjoitti:

kas kummaa minullakin on tiliote kädessäni ja edelleen 10000 nostosta meni 26€ riippuu varmaan minkävärisestä automaatista nostaa. Opas ainakin kertoi meille että niillä on eroa nostaako sinisestä, punaisesta vai oranssita, me nostimme oransssta, ehkä kuuntelimme häntä huonosti tai sitten meiillä on mennyt värit sekaisin. Omia rahojanihan olen pankille maksanut ja edelleen minulla ei ole syytä valehdella koska se ei kuulu tapoihini. Joten ei kannata hermostua. On mukavaa jos maksoit noin vähän. mukavaa kevättä

valheesta kiinni sillä näin on minunkin tiliotteessa ja nostin kaiken värisistä mitä vain löytyi. Miksi pitää aina liijoitella...se on suomalaisten tapa se? Ja eikö ole pääasia että käteistä saa ja jos koko 2 viikon reissulla menee 6500 2 hengeltä niin ei kai tuolla ole mitään merkitystä...ei ainakaan minulle.

• totuus peliin
        tosi on kirjoitti:

tai sitten meillä on erilainen "asiakassuhde", mulla on jonkinlainen jäsenyys.

Korttina MasterCard Cold

Onneksi eivät rankaise minua.

• Shecock Holmes
        tosi on kirjoitti:

Olisiko Amalia niin fiksu, että jopa tällaista keksisi valehdella?

• Mastercard
        tosi on kirjoitti:

käytä sitä sekunda korttia, vaikka jääskrapana.

Paljon matkustavalla pitää olla oikea luottokortti, tai siis mulla on kaksi....

• wexel
        Mastercard kirjoitti:

onko se joku ammattimatkustajan merkki jos on kaks luottokorttia?

• MCC ja Business
        wexel kirjoitti:

onko se joku ammattimatkustajan merkki jos on kaks luottokorttia?

on kiva olemassa Business- kortti, kun matkustellaan työasioissa.....

• 2,5%
        rahakas kirjoitti:

Mä nostin 3 kertaa 10 000 batia eli yht noin 600 euroa muutama viikko sitten kolmella eri kerralla
        ja eka visalasku on tullut jossa pankki ottaa 2 e per nosto 2,5% noston määrästä.
        Kyseessä Osuuspankki.
        ja kyllähän siellä rahaa palamaan saa, mutta itselle riitti hyvin 600eur jolla tehtiin veneretkiä, maksettiin sapuskat, oluet, rantatuolit, taksit/tuktukit ja ostettiin vielä matkalaukku täyteen vaatteita ym.ym

• ei huva
        totuus peliin kirjoitti:

Tiedän että ainakin yrityksille Nordealla on ihan erihintaisia palvelumaksuja käytössö, sama voi olla henkilöasiakkailla.Ei muuta kun pankkiin tinkimään edullisempia ehtoja.
        Toi 26 euroo kuullostaa ryöstöltä joskin kyllä 7 eur 200 nostostakin on ryöstö mutta saman ottaa Osuuspankkikin.

• 150tbh= 3,30 e
        tosi on kirjoitti:

eri thaipankit perii eri maksuja automaattinostoista - oisko ollu keltainen automaatti joka ei ottanut mitään - muut otti 150 batia...huomasin.

• ehkä amalian sisko
        Mastercard kirjoitti:

Ensiksikin en ole amalia. vaikka olenkin 50 v. nainen ja vielä ihan kunossa olevat luottotiedotkin löytyvät. En tarvitse luottokortteja. Visa-electron korttihan on automaatti-ja käteismaksukortti. En matkustele ulkomaille velaksi, enkä maksa maksujakaan velaksi. Joten te äveriäät vinguttakaa vain visaa kyllä se maksunaika aina tulee ja luottotiedotkin menevät ehkä joskus. En ymmärrä mitä kehumista siinä on, että elää velalla ja joutuu ottamaan aina uuden luottokortin, että pystyy maksamaan edelliset luottokorttilaskut pois. Visa electron on hyvä ja varma kortti sillä ei ainakaan ylivelkaannu ja maksut sekä automaattinostot hoituvat sujuvasti niin suomessa kuin ulkomailla.

• hyvää matkaa

Vaihdoin 500 € Phuketin kentällä heti ulostullessa. Siis kun matkalaukut on jo saatu ja turvatarkastuksesta päästy. Ehtii ihan hyvin, koska bussissa joutuu odottamaan varmaan n. tunnin ennenkuin kaikki on mukana ja se lähtee hotelliin. Niin oli sitten hotellissa laukkupojille 30 bahtia antaa heti ja samoin limpsaan, iltaruokaan ym. Ei ollut edes jonoa kentällä. Kyllä siellä kadulla on rahanvaihtopisteitä paljon Patongilla, Karonilla, Katalla ym. EI kannata Suomessa vaihtaa.

• kiinni jäit

sitä sitten tunti odoteltiin kun herra vaihtoi käteistä? Nyt sekin sitten selvisi missä olit kun puuskuttaen tulit bussiin. Ja tuon olisit voinut tehdä myös perillä. Anna olla viimeine kerta. Monesti ei aikaa tuohon jää kun tosiaan se tunti menee muutenkin ilman että lähtee rahoja etsimään. Ja kentällä on takuulla kallein kurssi.

• wexel
        kiinni jäit kirjoitti:

sitä sitten tunti odoteltiin kun herra vaihtoi käteistä? Nyt sekin sitten selvisi missä olit kun puuskuttaen tulit bussiin. Ja tuon olisit voinut tehdä myös perillä. Anna olla viimeine kerta. Monesti ei aikaa tuohon jää kun tosiaan se tunti menee muutenkin ilman että lähtee rahoja etsimään. Ja kentällä on takuulla kallein kurssi.

ajattelin juuri samaa kuin sinä.ne bussissa odottelut johtuu juuri tällaisista mattimyöhäisistä hidastelijoista.50 ihmistä odottaa yhtä rahanvaihtajaa.Mutta kai se kuuluu lomaan että aina jotain tai joitakin odotellaan.

• varmaan itsekkin
        wexel kirjoitti:

ajattelin juuri samaa kuin sinä.ne bussissa odottelut johtuu juuri tällaisista mattimyöhäisistä hidastelijoista.50 ihmistä odottaa yhtä rahanvaihtajaa.Mutta kai se kuuluu lomaan että aina jotain tai joitakin odotellaan.

syystä nämä herrat ja naiset on yli 60 v. Ja heitä näy edes asia vaivaamaan vaan päinvastoin nauttivat tilanteesta. eikä tuo rahanvaihto ole ainoa missä heitä odotellaan?

• POWER MUMMO
        varmaan itsekkin kirjoitti:

syystä nämä herrat ja naiset on yli 60 v. Ja heitä näy edes asia vaivaamaan vaan päinvastoin nauttivat tilanteesta. eikä tuo rahanvaihto ole ainoa missä heitä odotellaan?

Pitääkö sitten tehdä housuihin vai mitä !!
        Ei saisi enää vessassakaan käydä kun on jollakin jupilla on niin kiire vaikka ihmiset on lomalla ??
        Seuraavan kerran niin kun näen irvistelevän naamasi bussissa niin annan sinulle tukkapöllyä !!
        Sanonko suoraan että VITUTTAA tollaset että minä itte SAATANAN kitisijät !!
        Entäs jos sitten jos pitää vaikka lääke ottaa eikä ole edes vettä kun nielee ??
        Sanonko että minua harmittaa tollaset että HÄPEÄ !!

• :) :) :) heh heh
        kiinni jäit kirjoitti:

olet itse tyhmä pakettimatkaaja odottelit siis muita kaltaisia idiootteja että karjankuljetus bussi täyttyy....mikset mennyt taksilla ,jos kiire oli.

• Visa Electron...

ja maksa kortilla. Miksi kannella setelituppoa mukana ja arvuutella riittääkö se loman loppuun asti? Oletko kenties joku 80-luvun kanarianmatkaaja?

• ex Paroni

heh heh joku mainostaa lelu visaa ......Eikö luottotiedot ole kunnossa kun visa-electronia käytät.
        Minäpä nostan ILMAN välitys ym muita kuluja automaatista rahaa, kun on tuo Siam Commercial Bankin kortti että silleen.

• visatyttö
        ex Paroni kirjoitti:

heh heh joku mainostaa lelu visaa ......Eikö luottotiedot ole kunnossa kun visa-electronia käytät.
        Minäpä nostan ILMAN välitys ym muita kuluja automaatista rahaa, kun on tuo Siam Commercial Bankin kortti että silleen.

pakkohan se on käyttää luottokorttia jos ei muuten ole rahaa. joten maksele sinä vaan luottokorttivelkojasi ihan rauhassa. minä nautin visaelectronin kanssa ja elän ihan omillani lomallani. Täytyyhän sitä miehellä olla monta luottokorttia että saa edes kerran naisen itselleen.

• miten on
        visatyttö kirjoitti:

pakkohan se on käyttää luottokorttia jos ei muuten ole rahaa. joten maksele sinä vaan luottokorttivelkojasi ihan rauhassa. minä nautin visaelectronin kanssa ja elän ihan omillani lomallani. Täytyyhän sitä miehellä olla monta luottokorttia että saa edes kerran naisen itselleen.

tässä muutama esimerkki 10.000.00 bathin (200 €) nostoista ja kuluista. pankki nordea

21.01.2010 Visa Electron BAY/SOI TONTARN KATA BEAC 223,05-
        19.01.2010 Visa Electron BAY/SOI TONTARN KATA BEAC 221,76-

• Perjantaiina
        miten on kirjoitti:

tässä muutama esimerkki 10.000.00 bathin (200 €) nostoista ja kuluista. pankki nordea

21.01.2010 Visa Electron BAY/SOI TONTARN KATA BEAC 223,05-
        19.01.2010 Visa Electron BAY/SOI TONTARN KATA BEAC 221,76-

Ketju, kun nyt on jo vähän vanha niin kun ollaan lähdössä Phuketiin ensi perjantaina niin miten kannattaisi rahanvaihto tehdä? Vieläkö kurssit ovat paikanpäällä Phuketissa paremmat kuin esim. Forexsissa.

Ja kannattaako rahan suomen päässä vaihtaa Forexissa vaiko pankissa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6788
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1005
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      871
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      804
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      794
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      91
      768
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      751
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe