kortisonin vähentäminen

3 kk on tullut popsittua kortisonia 5 mg päivä ja tänään lääkäri ohjeisti, että voin vähentää jossain vaiheessa kun siltä tuntuu rytmiin 5mg ja 2,5 mg vuoropäivin..Muut lääkkeet on oxiclorin, salazopyrin ja trexan. Jotenkin arastelen vähentämistä, kun pelkään oireitten palaamista...nyt on ollut ainoastaan parissa nivelessä jäykkyyttä ja muuten ok. Mielipiteitä vähentämiseen?!?
31044
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Sinuna tekisin lääkärin ohjeen mukaan. Ei siihen kuole, jos oireet lisääntyy, saahan sen kortisoonin takaisin otettua. Takaisinotto on yksinkertaista, saa suoraan mennä siihen käyttöannokseen.

Äänestä
  • itse olen syönyt kortisonia nyt noin vuoden - pari kertaa olen kokeillut pudottaa sen pois tiputtamalla annoksen aina viikoksi kerrallaan puoleen edellisestä ja viimeksi olen ottanut neljännestabletin päivässä - molemmilla kerroilla oireet ovat palanneet takaisin jo muutaman päivän kuluttua lopettamisesta - eli olen sitten taas palannut entiseen annostukseen. 5 mg:n kortisoniannos on vielä pieni eikä sen pitäisi juuri aiheuttaa sivuvaikutuksia.

    Äänestä

  • Pate77 kirjoitti:

    itse olen syönyt kortisonia nyt noin vuoden - pari kertaa olen kokeillut pudottaa sen pois tiputtamalla annoksen aina viikoksi kerrallaan puoleen edellisestä ja viimeksi olen ottanut neljännestabletin päivässä - molemmilla kerroilla oireet ovat palanneet takaisin jo muutaman päivän kuluttua lopettamisesta - eli olen sitten taas palannut entiseen annostukseen. 5 mg:n kortisoniannos on vielä pieni eikä sen pitäisi juuri aiheuttaa sivuvaikutuksia.

    Lääkärikin tuosta annostuksesta totesi, että noin pienenä ei oo mikää hirvee myrkky:) Kokeilen tässä jossain vaiheessa tiputusta ja kuulostelen miltä tuntuu. En ole huomannut sivareita muuta kuin että aamuisin on silmäluomet vähän turvoksissa ja raskaat. Eli pientä nesteen keräytymistä. Paino ei kait ole muuttunut.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Aqualan81 kirjoitti:

3 kk on tullut popsittua kortisonia 5 mg päivä ja tänään lääkäri ohjeisti, että voin vähentää jossain vaiheessa kun siltä tuntuu rytmiin 5mg ja 2,5 mg vuoropäivin..Muut lääkkeet on oxiclorin, salazopyrin ja trexan. Jotenkin arastelen vähentämistä, kun pelkään oireitten palaamista...nyt on ollut ainoastaan parissa nivelessä jäykkyyttä ja muuten ok. Mielipiteitä vähentämiseen?!?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu