Moi! Haluaisin kuulla kokemuksia synnytystä edeltävistä päivistä/viikoista? minkälaisia oireita on ollut? Itellä on "vasta" 36 vk kasassa mutta tuntuu että päivä päivältä enemmän supistelee ym. Mukamas kauheesti kaikkia muitakin oloja on ilmestyny kuten huonovointisuutta, väsymystä ja ennenkaikkea kiukkusuutta! Olo on kokoajan tuhottoman kiukkunen ja turhautunut, eikä siihen vaikuta missä seurassa olen, eli kiukuttelen myös yksinäni vaikka telkalle, jos muuta kiukkukohdetta ei ole. Toisaalta taas vaikka kun mieheni onnistuu piristämään minua vaikka vaan pullapitkolla niin onnellisuuden ja tyytyväisyyden tunnekin on valtaisa. Eli tuntuu kuin tuntisi vain ääripäistä, eikä normaalisti ollenkaan. :D Oireeksi synnytyksen lähenemisestä olen myös luokitellut omituisen vuodon (super-runsas valkovuoto) sekä kummalisen menkkakipuilun.
Moni varmasti osasi jo päätellä että ensimmäistä odotan ja siksi kaikki tuntuu niin uudelta ja jännittävältä.
Kiitos jo etukäteen vastanneille ja kokemuksensa jakaneille :)
synnytystä kohti
8
12301
Vastaukset
- ....
Mulla kanssa tuli tossa ihan vikoilla viikoilla toi pahoinvointi takas. Itsellä kanssa oli noita menkkamaisia kipuja viikolta 37 lähtien. Harjotussupistuksia tuli raskauden ajan ja mitä loppua kohden mentiin, niin sitä tukalempia niistä tuli. Valkovuoto mulla oli tosi runsasta koko raskauden. Käveleminen vaikeutui parina vikana viikkona, kun lapsi niin alhaalla, painoi hermoja ja lonkat löystyivät. Muuten ei mitään sellasta mitä itse olisin osannut synnytyksen käynnistymiseen yhdistää. Mulla alkoi käynnistyi synnytys yöllä, niin illalla ja päivällä oli ihan normi olo, ei mikään viitannu että tänä yönnä ne oikeet supistukset alkaa. Poika syntyi rv 41 2
- Äityliini:)
Tahtoo kertoa. Mulla oli koko raskauden ajan ennenaikaisia supistuksia. Kunnes koitti keskiviikko.. Supistuksia, samanlaisia kuin ennenkin. Suihkuun että olo helpottuu... Koko päivän oli tullut valkeaa vuotoa, pikkuhousun suojaa tartti vaihtaa joka vessa käynnillä (rv 39 2). Voi siinä sitten ite miettiä, kuinka usein joutui vessassa ramppaamaan ;) Outoa tuntua alaala vatsalla. ei särkyä,jomotusta. Vaikea selittää. :)tavallaan tuntu että vuotoa olisi tullut ylempää. Kunnes, salkkareita katsellessa yks kaks valahti lapsivedet! Supistukset alko heti kovempina muttei säännöllisenä. Lähdin saman tien sairaalaan. Poika syntyi seuraavana päivänä ennen puoltapäivää :)) elikkäs ensimmäinen lapsi kyseessä. Syntyi rv 39 3 :)) En tiedä oliko valkea vuoto limatulppaa vai mitä, verta ei ollu sekana. Aikaisemmin ei ollut tullu tämmöstä.
- ---
Mulla oli ennenaikaisia supistuksia monen monta viikkoa ennen synnytystä, ja jouduinkin jäämään sairaslomalle. Keskiraskaudesta loppumetreille asti ahersin kaikenlaista, siivousinto (=pesänrakennusvietti) iski, ja juoksin päivittäin kaikkialla. Pari päivää ennen synnytystä mulle iski ihan tajuton väsymys, teki mieli vaan nukkua ja levätä. Sit ihan yhtäkkiä alkoikin supistukset myöhään illalla ja nokka kohti sairaalaa, tyttö syntyi laskettunaan. :)
Ei niitä varmoja merkkejä synnytyksestä ole muita kuin lapsivesien meneminen ja säännölliset supistukset. - ........
--- kirjoitti:
Mulla oli ennenaikaisia supistuksia monen monta viikkoa ennen synnytystä, ja jouduinkin jäämään sairaslomalle. Keskiraskaudesta loppumetreille asti ahersin kaikenlaista, siivousinto (=pesänrakennusvietti) iski, ja juoksin päivittäin kaikkialla. Pari päivää ennen synnytystä mulle iski ihan tajuton väsymys, teki mieli vaan nukkua ja levätä. Sit ihan yhtäkkiä alkoikin supistukset myöhään illalla ja nokka kohti sairaalaa, tyttö syntyi laskettunaan. :)
Ei niitä varmoja merkkejä synnytyksestä ole muita kuin lapsivesien meneminen ja säännölliset supistukset.alkoi tuo limainen vuoto noin viikkoa ennen synnytystä (vuoto muistutti kananmunan valkuaista). paljon oli viimeisen viikon aikana harjoitussupistuksia, ei tosin kivuliaita. mutta mikään muu ei sitten kertonut synnytyksen lähestymisestä. synnytyksen käynnistymistä edeltäneen yön nukuin erittäin hyvin. synnytys käynnistyi vesien menolla. eli tosi vaikee sanoa. sulla voi vielä hyvinkin mennä laskettuun aikaan ja jopa pidemmälle.
- ap
........ kirjoitti:
alkoi tuo limainen vuoto noin viikkoa ennen synnytystä (vuoto muistutti kananmunan valkuaista). paljon oli viimeisen viikon aikana harjoitussupistuksia, ei tosin kivuliaita. mutta mikään muu ei sitten kertonut synnytyksen lähestymisestä. synnytyksen käynnistymistä edeltäneen yön nukuin erittäin hyvin. synnytys käynnistyi vesien menolla. eli tosi vaikee sanoa. sulla voi vielä hyvinkin mennä laskettuun aikaan ja jopa pidemmälle.
kiitos paljon vastauksista!! eilen yöllä taas heräsin kipeisiin supistuksiin jotka tuntu enemmänki selän puolella. tänää aamulla ei kuitenkaa ole tullu enää niitä. Jonkin sortin vuotoa taas mutta ehkäpä se vaan on sitä tavallista :) Pari viikkoa vauveli sais viel masussa viihtyä mutta sitte sais jo pihalle tulla. on jo niiin tukala olo nyt, et osaan vaa kauhulla odottaa mahdollisia ylimeneviä päiviä!
Tuo samainen pesänrakennusvietti on kummallisesti myös iskeny mutta ihan näinä parina viime päivänä en oo enää niin jaksanu tohottaa. - neljä kertaa
ap kirjoitti:
kiitos paljon vastauksista!! eilen yöllä taas heräsin kipeisiin supistuksiin jotka tuntu enemmänki selän puolella. tänää aamulla ei kuitenkaa ole tullu enää niitä. Jonkin sortin vuotoa taas mutta ehkäpä se vaan on sitä tavallista :) Pari viikkoa vauveli sais viel masussa viihtyä mutta sitte sais jo pihalle tulla. on jo niiin tukala olo nyt, et osaan vaa kauhulla odottaa mahdollisia ylimeneviä päiviä!
Tuo samainen pesänrakennusvietti on kummallisesti myös iskeny mutta ihan näinä parina viime päivänä en oo enää niin jaksanu tohottaa.Tuon pesänrakennusvietin tunnistan, se on iskenyt ihan selkeästi joka synnytyskerta. Kerran mun oli ihan PAKKO jynssätä saunaa ja suihkuhuonetta illansuussa, ei ihan järkevää jos olet viimeisilläsi raskaana =). Aamuyöstähän silloinkin alkoivat supistukset.
- ap
neljä kertaa kirjoitti:
Tuon pesänrakennusvietin tunnistan, se on iskenyt ihan selkeästi joka synnytyskerta. Kerran mun oli ihan PAKKO jynssätä saunaa ja suihkuhuonetta illansuussa, ei ihan järkevää jos olet viimeisilläsi raskaana =). Aamuyöstähän silloinkin alkoivat supistukset.
heh, ihan vastaavia ollu mullaki. Ja kaikenmaailman leipomiset (en siis ikinä ennen ole leiponu) ja kokkailut on myös tullu ajankohtaseks.:) Ihan hauska huomata kuinka sitä jotenkii äitiyteen kasvaa. Hassua , kuinka toisaalta nauttii olostaan näin mutta toisaalta taas toivoo että näkis vauvan jo. :)
- ylläripylläri
ap kirjoitti:
heh, ihan vastaavia ollu mullaki. Ja kaikenmaailman leipomiset (en siis ikinä ennen ole leiponu) ja kokkailut on myös tullu ajankohtaseks.:) Ihan hauska huomata kuinka sitä jotenkii äitiyteen kasvaa. Hassua , kuinka toisaalta nauttii olostaan näin mutta toisaalta taas toivoo että näkis vauvan jo. :)
Mulla taas ei ollut mitään oireita. Synnytys rv:lla 42 0. Yliaikaisuuskontrollissa ottivat käyrää ja sen aikana oli tullut kaksi supistusta, en tuntenut mitään. Ainoastaan rv 38-40 menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla, eikä nekään mitään kipuja ollut. Samanlainen tunne kuin silloin kun menkat on tulossa parin päivän sisällä niin silloin tuntuu juuri samalta.
Sitten synnytyspäivän aamuna klo 03.30 heräsin siihen, että kuukautiset alkaa ja unenpöpperössä kömmin vessaan laittamaan sidettä, kunnes tajusin, että ehkäpä ne ei olekaan menkat... :)
Siitä tuntemukset muuttuivat kivuliaammiksi ja säännollisemmiksi ja kuuden jälkeen lähdettiin sairaalaan. Lapsi syntyi klo 10.07 vappuaattona. Ei mitään limaisia vuotoja tai limatulppaa ollut tullut, en ainakaan huomannut. Ai niin, paitsi pari-kolme viikkoa aiemmin valkovuotoa tuli runsaammin ja se oli ihan vetistä, kuin maitoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339