Kuten palstaltakin olemme saaneet lukea monenlaisia kokemuksia miten on kummeja pyydetty tähän vaativaan tehtävään tuli mieleeni muutama omakohtainen kokemus.
Eniten on mietityttänyt ns. "pakanakummius" meidän kokemuksen mukaan perhe ken ei kuulu kirkkoon on suurimmat odotukset kummin velvollisuuksista. Ja lapsi on heille neljäs! ovat loukkaantuneita kun ei joka kk kysytä kuinka kasvanut ja rampata katsomassa heitä ja pidetä yhteyttä. Painostus on melkoinen.
Lähipiirissäni on sattunut myös sellainen tilanne, että mies oli joskus ryyppyiltana pyytänyt yhtä kaveriaan puolisoa toisen lapsensa kummiksi, lisäksi äiti oli pyytänyt kolmea muuta ihmistä. Onneksi selvisi ennen kirkkomenoja, että tämä pariskunta oli tulossa myös kummiksi ja äidillä pokka piti hienosti ja näin kaikista tuli kummeja.
Minulla on myös kummilapsi johon en ole valitettavasti missään tekemisissä fyysisesti, mutta monasti olen rukoillut ja healing energiaa lapselle lähettänyt. Uskon, että joku tarkoitus minulla oli tämän lapsen kummina olemisesta ja toivon, että tulevaisuudessa voin olla häneen enemmän yhteydessä.
kuka kummiksi odotuksia yms.
Kummix5
0
553
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh432997Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta612931- 422357
- 311853
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251709Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa721654- 481576
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä771255- 361236
- 791070