suhteeton syyllisyys?

Male 27v.

Minua on häirinnyt jo pidemmän aikaa suhteettoman voimakkaat syyllisyydentunnot krapulassa ollessani uomisestani. Vaikka en olisi juonut kuin yhden illan, ja tullut kiltisti kotiin, avokin viereen.

Todellakin se ei voi olla normaalia..krapulassa tuntuu että tarvitsisi diapamia rauhoittuakseen.

aikaisemmin näin ei ollut. Nykyään on. Ok, myönnetään, olen naiseni tossun alla, ja haluaisin miellyttää häntä. naiseni on vaatinut minua lopettamaan juomiseni, ja jossain vaiheessa olinkin juomatta. Noh, joka tapauksessa elämä tuntuu liian tylsältä jos ei välillä pääse irroittelemaan.

Mitä tehdä? kuuluuko aikuisuuteen järjettömät morkkikset alkoholinkäytöstä?

5

1431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sappi

Kyllä tuo on ihan normaalia morkkista - varsinkin jos kotona odottaa moinen nipottaja.

Sano sille naiselle että kohtuullisessa alkoholinkäytössä ei ole mitään moitittavaa. Tarkistakoon vähän omaa arvomaailmaansa; suvaitsemattomuudella ei pitkälle pötkitä eikä suhteen tarkoitus ole muuttaa toista omaksi peilikuvakseen.

Eri asia on jos ryyppäät ja rällästät jatkuvasti ja riehut kotona, mutta näinhän ei asia ilmeisesti ole.

• tytteli

mulle tulee kans yleensä aina hirvee morkkis vaikka en tee mitään ihmeellistä ja sit ku teen en muista, mut morkkis tulee nykyään helposti

• Sologdin

Ne menee eri suuntiin ne kännin seurauskuvajat: nuorena on hauskaa eikä semmoista tiedä olevankaan kuin morkkis (minä aikoinani kerskuinkin sillä). Iän myötä hyvä olo ja vapautuminen viinan kanssa läträtessä vähenee ja morkkikset tulevat kamalammiksi ja kestävät aina kauemmin. Alkaa jo ryypätessä miettiä krapulaa. Ihmisillä on erilaiset käsitykset siitä mikä on kohtuujuomista, mikä taas ei, ja siitä milloin juominen on hallinnassa ja milloin ei.

• Anonyymi

Aikuisuuteen kuuluu suhteettoman iso tylsyys, tulet sen huomaaaan, Jotkut sopeutuvat

• Anonyymi

Jos jostain asiasta tulee morkkis, niin voi jättää jotain tekemättä.
      Esim. jos juomisesta seuraa morkkis, niin kannattaako juoda?
      Mitä järkeä olisi itseään kiusata, hakea tahallaan itselleen pahaa oloa, koska usein sen pystyy tahtoessaan välttämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3992
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2307
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1461
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe