tuontitietoa kaivetaan

heikki38

Missä hinnoissa rodut menee naapurimaissamme ja kauempanakin?
Luulen että jotkut rodut voisi tulla edulliimmaksi kun ostaa muualta ja hoitaa paperit ja lentolipun..onko harha luulo..
saisi samalla uutta vertakin linjoihimme kun hyvältä ulkomaalaiskasvattajalta ostaa rotuyhdistyksemme neuvomana...ainakin aloittajan kannalta..

Suomessa joissakin roduissa hinnat karanneet käsistä..

9

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No se riippuu täysin maasta.Ylipäätään itäblokista ym.saattaa/saa saada halvemmalla.Kun taas länsimaissa voi jopa olla korkeempia hintoja.Tosin pitkälti riippuu myös roduista ja kasvattajista.Mitä menestyneempi ja tunnetumpi kasvattaja,niin se taas voi nostaa hintoja.
      Jenkeissä taas on paljon sekäettä,riippuen myöskin onko kyseessä "show" vai "pet"pentu .

• heikki38

voisitko sanoa joitain hintaesimerkkejä ja oletko tuonut itse
        jostakin muualta koiran?

• heikki38 kirjoitti:

voisitko sanoa joitain hintaesimerkkejä ja oletko tuonut itse
        jostakin muualta koiran?

En nyt varsinaisesti hintoja,mutta käytännössä noin kun kirjoitin.
        Ja olen tuonut "kummastakin suunnasta" ja tässä juuri etsiskelen sopivaa yhdistelmää ja kasvattajaa parhaillaankin :).
        Muutama onkin kiikarissa,ja toisella pennut halvempia,tosin hieman kuluineen, kuin Suomessa ( itä),ja toisella suurinpiirtein samaa luokkaa( keski-eurooppa),eli tulee todennäköisesti jopa kalliimmaksi kaikkine kuluineen.
        Ja rotu on aika tyyris ylipäätäänkin.Mutta jalostukseen kun on tarkoitus,niin täytyy jättää hinnankärvistykset ja ajatella muita seikkoja.Elämä on...

• eipaljoneroja

Riippuu täysin rodusta, minkä hintainen se on ulkomailla. Jotkut rodut voivat olla kalliimpiakin Euroopassa, mm. ainakin Ruotsissa, Norjassa ja Saksassa koirien hintataso on korkeampi kuin Suomessa. Itäblokin maissa taas voivat olla jotakuinkin samat kuin Suomessa. Ehkä Espanjassa, Portugalissa ja Italiassa hinnat voivat olla alhaisemmat. Mutta tämäkin riippuu taas rodusta ja sukutaulusta.

• ratkaisee...

Pelkkä myyntihinta on joissakin Euroopan maissa halvempi kuin Suomessa, mutta kun mukaan laskee matka- ym. kustannukset niin tulee kyllä kalliimmaksi. Rahan säästämiseksi ei siis koiraa kannata ulkomailta tuoda.

Sen sijaan tuo "uuden veren" tuominen on se minkä takia asiaa kannattaa harkita. Tosin ulkomaisen koiran taustojen tutkiminen (mm. esivanhempien terveyden osalta) on monasti paljon vaikeampaa kuin täällä Suomessa, ja sehän on joka tapauksessa tehtävä huolella jos jalostuskäyttöä ajatellaan. Kannattaa keskustella rotusi jalostusneuvojien kanssa.

• mehtästäjä

Olen kolme ajokkia tuonut idästä. (Eestin ajokoiria). Ei ne yhtään edullisempia ole, mitä täälläkään. Päinvastoin.
      Siellä on tuttu kasvattaja, jolla on pitkät perinteet ja hyvä sukuisia koiria, löytyy myös taustat koirista.
      Ei ole tarvinnut katua.

• veijo45

Amerikasta olen kuullut olleen rekatun faaraokoira n.400e plus siihen pennun tuonti n.300 lentolippu siis pennulle =n.700-800e

• heka35
        veijo45 kirjoitti:

Amerikasta olen kuullut olleen rekatun faaraokoira n.400e plus siihen pennun tuonti n.300 lentolippu siis pennulle =n.700-800e

niin dollari on tällä hetkellä heikko verrattuna euroon..eli vaikuttaa hintoihin.

• zwawea

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      61
      920
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      111
      843
    3. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      264
      793
    4. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      55
      732
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      50
      648
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      57
      580
    7. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      93
      576
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      45
      566
    9. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      23
      556
    10. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      79
      554
    Aihe