Onko teille selvinnyt, millaisella kokoonpanolla Ylen HD- lähetykset (urheilukisalähetykset) näkyvät Elisan kaapeliverkossa.
Ohjelmakortti tietysti vaaditaan, mutta onko myytävänä moduleita, jolla sen voi liittää televisioon?
HD- digiboxi käy tietysti sellaisenaan, kunhan kortin linkittää, mutta pitäisihän homman onnistua pelkästään tv:n voiminkin, vai?
Elisan asiakas- ja tekninen tuki tuntuivat olevan aika pihalla näistä HD- asioista.
Ylen HD kaapeliverkossa
8
2474
Vastaukset
- taitoluistelulla?
http://www.elisa.fi/yksityisille/kaapeli-tv/
Taitoluistelua teräväpiirtona!
Taitoluistelun EM-kisat pidetään Tallinnassa 18.-24.1.2010. Elisa Kanavakortti -asiakkaana katsot kisat suorina HD-teräväpiirtolähetyksinä kanavapaikalta 223!
Ei kai tuossa ihmeempää tarvita, kuin HD- tai HD Ready -kelpoinen vastaanotin, jossa on MPEG4-dekooderi. Jos vastaanottimesta ei löydy tuota kanavapaikkaa 223, niin suoritetaan kanavien uudelleenhaku. Siellä se kuva sitten on jo ihan nyt...Vaikeaa?
Jos vastaanottimesta puuttuu MPEG4-palikka, niin se myytävä moduuli on nimeltään HD-digiboksi.
http://www.kaapelitelevisio.fi/alltypes.asp?d_type=5&menu_id=425 löytyy luettelo CABLE READY HD -hyväksytyistä laitteista HD-boksit mukaan luettuna.- HOODEE
Minulla on täysin teräväpiirtovalmis TV, mutta kun siihen ei voi liittää korttia puuttuvan kortinlukijan takia, ei kuva näy kanavalla 223.
En nyt ensimmäiseksi halua lähteä ostamaan 400 euron hd-digiboxia, kun valmius on tv:ssäkin. Kysyinkin tässä sitä, näkyvätkö HD-lähetykset itse ostetulla kortinlukijalla ja vielä ilman linkitystä.
Elisa on kyllä hanakasti vuokraamassa näitä linkitettyjä lukijoita, joita tarvitaan MAKSULLISTEN hd-lähetysten katsomiseen.
Koska kyse on Ylen lähetyksistä (siis ei maksullisista) pitäisi tämä homma toimia ilman linkitystä, muutenhan tämä on selvää rahastusta!
Siis toimiiko ilman linkitystä vai mitä vaaditaan kanavien näkymiseen? - HOODEE
HOODEE kirjoitti:
Minulla on täysin teräväpiirtovalmis TV, mutta kun siihen ei voi liittää korttia puuttuvan kortinlukijan takia, ei kuva näy kanavalla 223.
En nyt ensimmäiseksi halua lähteä ostamaan 400 euron hd-digiboxia, kun valmius on tv:ssäkin. Kysyinkin tässä sitä, näkyvätkö HD-lähetykset itse ostetulla kortinlukijalla ja vielä ilman linkitystä.
Elisa on kyllä hanakasti vuokraamassa näitä linkitettyjä lukijoita, joita tarvitaan MAKSULLISTEN hd-lähetysten katsomiseen.
Koska kyse on Ylen lähetyksistä (siis ei maksullisista) pitäisi tämä homma toimia ilman linkitystä, muutenhan tämä on selvää rahastusta!
Siis toimiiko ilman linkitystä vai mitä vaaditaan kanavien näkymiseen?...näkyivätkö taitoluistelukisat teräväpiirtona Elisan kaapeliverkossa ilman ohjelmakorttia vai vaatiko kortin ( kortinlukijan TV:hen). Elisa-shopin tyttö sanoi tänään, että vapaat kanavat pitäisi näkyä ilman korttia!!?? Nythän ei ole lähetystä ko. kanavalta, joten hankalampi todeta, mikä viritys on toimiva.
Minulla näkyy nelonen-HD, mutta tuon ylen hd-kanavan signaalin tv ilmoittaa salatuksi.
Tein kanavahaun, mutta ei auta. Varsinaista tehdasasetusten palautusta en löytänyt valikoista (samppa 657). - Iivar74
HOODEE kirjoitti:
...näkyivätkö taitoluistelukisat teräväpiirtona Elisan kaapeliverkossa ilman ohjelmakorttia vai vaatiko kortin ( kortinlukijan TV:hen). Elisa-shopin tyttö sanoi tänään, että vapaat kanavat pitäisi näkyä ilman korttia!!?? Nythän ei ole lähetystä ko. kanavalta, joten hankalampi todeta, mikä viritys on toimiva.
Minulla näkyy nelonen-HD, mutta tuon ylen hd-kanavan signaalin tv ilmoittaa salatuksi.
Tein kanavahaun, mutta ei auta. Varsinaista tehdasasetusten palautusta en löytänyt valikoista (samppa 657).AinaCom:lla ,kun maksaa korttimaksun (20e/vuosi) saa näkyviin muutaman sd- kanavan sekä Ylen HD kanavan. Siihen riittää oma CI-moduli. Mutta jos haluaa näkyviin Eurosport HD:n (tai jonkun muun HD kanavan), niin joutuu vuokraamaan Ainalta heidän oman linkitettävän CI-modulin(5e/kk). Mutta YLE HD näkyy ilman linkitystä, koska on yleishyödyllinen kanava. Näin oli tänään..
- HOODEE
Iivar74 kirjoitti:
AinaCom:lla ,kun maksaa korttimaksun (20e/vuosi) saa näkyviin muutaman sd- kanavan sekä Ylen HD kanavan. Siihen riittää oma CI-moduli. Mutta jos haluaa näkyviin Eurosport HD:n (tai jonkun muun HD kanavan), niin joutuu vuokraamaan Ainalta heidän oman linkitettävän CI-modulin(5e/kk). Mutta YLE HD näkyy ilman linkitystä, koska on yleishyödyllinen kanava. Näin oli tänään..
Sen verran mitä olen ollut tähän mennessä Elisaan yhteydessä, on tullut vaikutelma, että asia "elää" koko ajan eikä kaikki asiakaspalvelijat ole tilanteen tasalla.
En periaatteesta haluaisi ruveta maksamaan mitään ylimääräistä YLEn lähetyksistä, koska lupamaksut on jo maksettu ja sen pitäisi riittää.
Tällä hetkellä ei tosiaankaan ole linkitettäviä kortinlukijoita saatavana muualta kuin kaapelioperaattoreilta, se on siis pakko vuokrata heiltä, jos haluaa katsoa vaikka pelkästään Eurosport HDtä. Niitä "pitäisi" olla tulossa yleiseen myyntiinkin, mutta... kerrottiin Elisa-shopissa.
Korttimaksukin nousi Elisalla vuodenvaihteessa reilusti, 20e ---> 30e ja alkaa olla siinä rajoilla, viitsiikö tuota enää maksaa vastineeksi niistä muutamasta kanavasta, joita ei juurikaan tule katsottua.
Aikamoista kikkailua tämä operaattoreiden kanavapakettimarkkinointi taas vaihteeksi.
Mitähän vielä ehtivät keksiä ennen olympialaisia? - Elisa ilman HD:tä
HOODEE kirjoitti:
Sen verran mitä olen ollut tähän mennessä Elisaan yhteydessä, on tullut vaikutelma, että asia "elää" koko ajan eikä kaikki asiakaspalvelijat ole tilanteen tasalla.
En periaatteesta haluaisi ruveta maksamaan mitään ylimääräistä YLEn lähetyksistä, koska lupamaksut on jo maksettu ja sen pitäisi riittää.
Tällä hetkellä ei tosiaankaan ole linkitettäviä kortinlukijoita saatavana muualta kuin kaapelioperaattoreilta, se on siis pakko vuokrata heiltä, jos haluaa katsoa vaikka pelkästään Eurosport HDtä. Niitä "pitäisi" olla tulossa yleiseen myyntiinkin, mutta... kerrottiin Elisa-shopissa.
Korttimaksukin nousi Elisalla vuodenvaihteessa reilusti, 20e ---> 30e ja alkaa olla siinä rajoilla, viitsiikö tuota enää maksaa vastineeksi niistä muutamasta kanavasta, joita ei juurikaan tule katsottua.
Aikamoista kikkailua tämä operaattoreiden kanavapakettimarkkinointi taas vaihteeksi.
Mitähän vielä ehtivät keksiä ennen olympialaisia?Jopas on Elisalla viritykset. Kävin aamulla hakemassa Elisan s-kanavapaketin. Ei toimi YLE:n HD kanavalla 223. Tein muutamat kanavahaut ja soitin kaksi puhelua (60min ja 32min) EElisan asiakaspalveluun ja tekniseen tukeen. Ei näy yle eikä ostamani TVE. Laitoin puhelimen laturiin josko huomenna viettäisin parituntisen taas Elisan "asiakaspalvelussa".Elisa muuten oikein kirjallisesti vakuuttaa, että asiakkaalle tulee tekstiviesti kun kortti on kytketty. Viesti tulee 2:n tunnin sisällä kuulemma. Ei tullut kuuteen tuntiin ja kun sain vihdoin jonkun tekniikan ihmisen kiinni, niin ei kuulemma mitään viestejä lähetellä. Eli jos tälle Elisalle löytyy vaihtoehto, niin kannattaa harkita lähteekö noihin Elisan puuhasteluihin ollenkaan mukaan.
- asennettu?
Elisa ilman HD:tä kirjoitti:
Jopas on Elisalla viritykset. Kävin aamulla hakemassa Elisan s-kanavapaketin. Ei toimi YLE:n HD kanavalla 223. Tein muutamat kanavahaut ja soitin kaksi puhelua (60min ja 32min) EElisan asiakaspalveluun ja tekniseen tukeen. Ei näy yle eikä ostamani TVE. Laitoin puhelimen laturiin josko huomenna viettäisin parituntisen taas Elisan "asiakaspalvelussa".Elisa muuten oikein kirjallisesti vakuuttaa, että asiakkaalle tulee tekstiviesti kun kortti on kytketty. Viesti tulee 2:n tunnin sisällä kuulemma. Ei tullut kuuteen tuntiin ja kun sain vihdoin jonkun tekniikan ihmisen kiinni, niin ei kuulemma mitään viestejä lähetellä. Eli jos tälle Elisalle löytyy vaihtoehto, niin kannattaa harkita lähteekö noihin Elisan puuhasteluihin ollenkaan mukaan.
Näkyykö kortti siellä vastaanottimen valikossa, sillä ainakin Sony näyttää CA-modulin ja kortin tiedot maksupalveluja myöten. Joillakin vastaanottimilla kanavien oikeudet aktivoituu nopeammin, jos sen jättää maksukanavalle, jonka on tilannut. Periaatteessa CA-moduli asentuu itsestään, mutta kannattaa kurkistaa, onko se sen tehnyt. Jos kyseessä on Sony tai Samsung, niin onhan CA-moduli varmasti sellainen, joka vastaanottimessa toimii?
Oletus: suurin syy viivästymiseen on maksupalvelujen ruuhkautuminen. Kun palveluja tilataan normaalia enemmän, niin ne jäävät jonottamaan ja niiden salausjärjestelmään syöttäminen viivästyy. Asiakaspalvelukaan ei välttämättä tiedä, onko avauskoodia edes saatu lähtemään. - HD antenni
Elisa ilman HD:tä kirjoitti:
Jopas on Elisalla viritykset. Kävin aamulla hakemassa Elisan s-kanavapaketin. Ei toimi YLE:n HD kanavalla 223. Tein muutamat kanavahaut ja soitin kaksi puhelua (60min ja 32min) EElisan asiakaspalveluun ja tekniseen tukeen. Ei näy yle eikä ostamani TVE. Laitoin puhelimen laturiin josko huomenna viettäisin parituntisen taas Elisan "asiakaspalvelussa".Elisa muuten oikein kirjallisesti vakuuttaa, että asiakkaalle tulee tekstiviesti kun kortti on kytketty. Viesti tulee 2:n tunnin sisällä kuulemma. Ei tullut kuuteen tuntiin ja kun sain vihdoin jonkun tekniikan ihmisen kiinni, niin ei kuulemma mitään viestejä lähetellä. Eli jos tälle Elisalle löytyy vaihtoehto, niin kannattaa harkita lähteekö noihin Elisan puuhasteluihin ollenkaan mukaan.
Jos televisiossasi on MPEG-4 viritin ja asut pääkaupunkiseudilla tai lahdessa, hommaa joku halpa sisäantenni ja viritä televisiosi Yle HD kanavalle 250, niin näet Vancouverin kisat full-HD tarkkuudella ihan ilmaiseksi.
http://www.prosessori.fi/uutiset/uutinen2.asp?id=55188
http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=362294&highlight=&sid=3d209076ecfac6de24c628cca41f59da
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651576
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45488Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;186425- 26419