Raskauden oireet

Kysymys

Millaisia oireita teillä on ollut raskauden alkuvaiheessa? Onko ollut oireita ennen kuin edes tiesittekään olevanne raskaana?
Voiko raskaaksi tulla mihin aikaan kuukaudesta tahans,a vai pitääkö paikkaansa että vai 5-6 hedelmällisenä päivänä ovulaation aikoihin?
Kuinka pian yhdistelmäpillereiden lopettamisen jälkeen voi tulla raskaaksi?

41

67482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö24

Mulla ei ollut raskausoireita, vasta kun viikosta 6 alkaen. Samoja kun menkkakivut.

Ovulaation aikoihin sitä raskaaksi tullaan, eli sillon se munasolu on tarpeeks kypsä lähteekseen liikkeelle. Poistuu kuukautisvuoden mukana jos ei hedelmöity.
      Munasolu ittekseen ei kai ole aina noin kauaa hedelmöitys kuntoinen, mutta seksiä kannattaa harrastella ton viikon aikana että siittiöitä olis valmiina hyökkäykseen.. Olen kuullut että joillain siittiöt voi olla hengissä n. viikonkin, mutta en menisi luottamaan siihen aikaan.

Ovulaation metsästäminen onkin sitten toinen juttu, se saattaa tapahtua ennen tai jälkeen sen "yleisen" kahen viikon menkkojen jälkeen. Eli toi varmat päivät ei ole niin varma.

Jonkun kirjan lukeminen vois auttaa mun muistia paremmin tai joku lukenu bilsaa paremmin.. =)

Mä söin e-pillereitä ennen muksun hankintaa ja vuosi meni tärppiä haettaessa..

• opiskelija

Itse kokeilin seuraavien tietojen hyväksikäyttöä:

Munasolu on hedelmöittymismahdollinen noin 20 tunnin ajan.
        Siittiö säilyy naisen elimistössä kaksi vuorokautta siinä kunnossa että voi hedelmöittää munasolun.

Huolehdin että yritimme hieman tiheämpään kuin kahden vuorokauden välein. Ovulaationi ajankohdasta en tiedä, mutta joka toinen päivä viikko edellisten kuukautisten loppumisesta, en ole koskaan aiemmin yrittänyt tehdä lapsia, mutta
        HETI EKALLA tärppäsi.
        Onnea muillekin yritykseen. :)

• rosa

oireita oli ennen kuin tiesin olevani raskaana, mutta ne olivat samanlaisia kuin ennen menkkoja. hermostuneisuutta,masentuneisuutta sekä nännien arkuutta. kun menkat olivat viikon myöhässä alkoi väsyttää, närästää, tuli turvotusta ja huono olo. anteeksi masentava lista. ovulaatio tapahtuu 14 päivää ennen seuraavien kuukautisten alkua. tästä ei voi olla ihan varma eli kannattaa harrastaa seksiä parin päivän välein tai jokatoinen päivä, jotta siittiöitä on aina odottamassa munasolua. voi pillereitten lopetuksen jälkeen tulla hetikin raskaaksi. en tiedä varmaksi, mutta kyllä kuukautiskierto parissa kuukaudessa palautuu normaaliksi.riippuu varmaan ihmisestä. kun lopetin pillerit niin emme heti koittaneet saada lasta, mutta raskaaksi tulin heti kun yritimme kehden kuukauden päästä pillereitten lopetuksen jälkeen.

• kaneli

Mä en itse huomannut mitään oireita, että olis ollu..siis ennen ku tein testin.
      Mutta kaveri oli huomannut, että olin pahalla päällä jatkuvasti ja huusin vaan kaikille, tuotakaan en siis ite huomannu ollenkaan!
      Kaikillahan se meinaa olla vähän erillalailla noitten oireitten kanssa...

• KORJAUS!

toisin kuin edellä väitettiin, niin ovulaatio ei ole aina 14 pv ennen menkkoja, vaan se riippuu sun omasta kuukautiskierrosta!

Jos sulla kierto 28pv niin ovulaatio on silloin 14 pv menkkojen alusta/lopusta, mutta jos kierto vaikkapa 32pv, niin ovulaatio 16pv alkamisesta/loppumisesta.

Jos kierto on alle 21 päivää tai yli 35 päivää, ei välttämättä ovuloi ollenkaan. Kokemusta löytyy!

Ja vielä sellainen juttu, että varmoja päiviä ei ole!!!!!!Suuri osa naisista tulee raskaaksi varmoilla päivillä!

Itse tulin raskaaksi heti kun lopetin pillerit, mutta nyt toista yritetty jo vuosi.

• onneton säätäjä

ketoisitko vielä toiselle tyhmemmälle!olin tossa kuukautiskiertoni 18 päivänä yhdynnässä ilman ehkäisyä.kiertoni väli on 24 päivää joten mitä luulet oliski mahiksii olla raskaana..ku kaikki vaan selittää et se olis suurinpirtein joku laki et ei voi tulla muullon kun ovulaation aikaan raskaaks. menkkojen pitäis alkaa sunnuntaina ja mua koskee nyt jo rintoihin joten voi olla et ne on menkka kivut,eikä mitkää raskaus oireet kun yhdynnästä on kuitenkin niin vähän aikaa. kiitos jos juku edes vastais ja hyvää joulua!!!

• sädekristiina
        onneton säätäjä kirjoitti:

ketoisitko vielä toiselle tyhmemmälle!olin tossa kuukautiskiertoni 18 päivänä yhdynnässä ilman ehkäisyä.kiertoni väli on 24 päivää joten mitä luulet oliski mahiksii olla raskaana..ku kaikki vaan selittää et se olis suurinpirtein joku laki et ei voi tulla muullon kun ovulaation aikaan raskaaks. menkkojen pitäis alkaa sunnuntaina ja mua koskee nyt jo rintoihin joten voi olla et ne on menkka kivut,eikä mitkää raskaus oireet kun yhdynnästä on kuitenkin niin vähän aikaa. kiitos jos juku edes vastais ja hyvää joulua!!!

Hei,
        On aika epätodennäöistä että olet raskaana, mutta toki mahdollista. Yleensä siis ovulaatio tapahtuu kuukautisten loppumisen ja alkamisen keskivaiheilla, mutta poikkeuksia on paljon. munasolu voi hedelmöittyä noin 2 vuorokauden ajan irtoamisestaan. Siittiöt taas elävät (miehestä riippuen) 12-36 tuntia.

• pikkuinen äiti
        sädekristiina kirjoitti:

Hei,
        On aika epätodennäöistä että olet raskaana, mutta toki mahdollista. Yleensä siis ovulaatio tapahtuu kuukautisten loppumisen ja alkamisen keskivaiheilla, mutta poikkeuksia on paljon. munasolu voi hedelmöittyä noin 2 vuorokauden ajan irtoamisestaan. Siittiöt taas elävät (miehestä riippuen) 12-36 tuntia.

Siittiöt voivat elää jopa 48 tuntia. Tytösiittiöt elävät pidempään, jopa tuplasti pikiin verrattuna. Poikasiittiöt taasen uivat nopeammin. Jos yhdyntä on ollut yli 2 vrk ennen ovulaatiota ja nainen tulee raskaaksi, on todennäköisempää odottaa tyttövauvaa.

Jos kierto on melkein viikon lyhyempi, kun tuo 28 päivää, ei hedelmöittynyt munasolu ehdi kiinnittyä ollenkaan.

Ilman kiertohäiriöitä tuo ovulaatio on kierron keskivälissä. Sen tunnistaa seuraamalla mm. vuotoa alapäässä. Kannattaa googlettaa sanalla ovulaatio.

• She
        pikkuinen äiti kirjoitti:

Siittiöt voivat elää jopa 48 tuntia. Tytösiittiöt elävät pidempään, jopa tuplasti pikiin verrattuna. Poikasiittiöt taasen uivat nopeammin. Jos yhdyntä on ollut yli 2 vrk ennen ovulaatiota ja nainen tulee raskaaksi, on todennäköisempää odottaa tyttövauvaa.

Jos kierto on melkein viikon lyhyempi, kun tuo 28 päivää, ei hedelmöittynyt munasolu ehdi kiinnittyä ollenkaan.

Ilman kiertohäiriöitä tuo ovulaatio on kierron keskivälissä. Sen tunnistaa seuraamalla mm. vuotoa alapäässä. Kannattaa googlettaa sanalla ovulaatio.

Jostakin lääkärisivustolta luin että vaikka olisi kuinka pitkä kuukautiskierto, ovulaatio on AINA 14 vrk ennen kuukautisten alkua, toisin kuin joku tuolla sanoi. Vaikka kierto olisi päälle 30 pvä niin ovulaatio on aina 14 vrk ennen menkkojen alkua.

Pakko oli huomauttaa. Pahoittelen.

• Toinen äippä
        pikkuinen äiti kirjoitti:

Tuosta alle 28 päivän kierrosta ja munasolun kiinnittymisestä.. mulla oli säännöllinen kierto vain 23 vrk. Silti tulin raskaaksi kuukauden yrittämisen jälkeen ja nyt meillä on vuoden vanha pikku-vesseli :)

• tsihihi
        Toinen äippä kirjoitti:

Tuosta alle 28 päivän kierrosta ja munasolun kiinnittymisestä.. mulla oli säännöllinen kierto vain 23 vrk. Silti tulin raskaaksi kuukauden yrittämisen jälkeen ja nyt meillä on vuoden vanha pikku-vesseli :)

Voiko olla mitään oireita muutaman päivän päästä yhdynnästä jos hedelmöitys on tapahtunut?
        Itse olen hirveän kiukkuinen, itkettää, ja alavatsa nipistelee.
        Valkovuoto on todella runsasta ollut pari päivää.
        Ihan kuin menkkaoireita mutta menkat oli viimeksi kaksi viikoa sitten joten ei ole nekään.
        Olen pohtinut raskauden mahdollisuutta, mutta voiko näin pian olla tuollaisia oireita?

• aika
        tsihihi kirjoitti:

Voiko olla mitään oireita muutaman päivän päästä yhdynnästä jos hedelmöitys on tapahtunut?
        Ihan kuin menkkaoireita mutta menkat oli viimeksi kaksi viikoa sitten joten ei ole nekään.
        Olen pohtinut raskauden mahdollisuutta, mutta voiko näin pian olla tuollaisia oireita?

Ovulaation aikoihin tuo valkovuoto lkisääntyy ja itselläni on silloin aina maha kipiä ja oon kärttyinen,että eikö se voisi ihan sitä olla.

• tilanne..
        tsihihi kirjoitti:

Mullakin menkat tuli ja meni 2 viikkoa sitten.. nyt rinnat arat ja turvonneet, vatsaa nipistää, lyllerömäinen olo.. :D eli voiko olla muuta kuin raskauden oireita? itselläni todella säännöllinen kierto 29-30pvä. Testin tein tänä aamulla oli nega. Mutta olo on ja pysyy samana. Hedelmöittyminen olisi tapahtunut lyhyen ajan sisään.. mutta kuinka aikaisin oireita voi esiintyä? itse en ole koskaan tunnistanut minkäänlaisia ovulaation liittyviä tuntemuksia. Eli kertokaa te viisaammat?

• "samantien"
        tilanne.. kirjoitti:

Mullakin menkat tuli ja meni 2 viikkoa sitten.. nyt rinnat arat ja turvonneet, vatsaa nipistää, lyllerömäinen olo.. :D eli voiko olla muuta kuin raskauden oireita? itselläni todella säännöllinen kierto 29-30pvä. Testin tein tänä aamulla oli nega. Mutta olo on ja pysyy samana. Hedelmöittyminen olisi tapahtunut lyhyen ajan sisään.. mutta kuinka aikaisin oireita voi esiintyä? itse en ole koskaan tunnistanut minkäänlaisia ovulaation liittyviä tuntemuksia. Eli kertokaa te viisaammat?

Mulla alko raskausoireet 4. päivänä hedelmöityksestä ja 5. päivänä testi näytti plussaa, joten nopeasti tulos nähtävissä.

• johanna_11
        "samantien" kirjoitti:

Mulla alko raskausoireet 4. päivänä hedelmöityksestä ja 5. päivänä testi näytti plussaa, joten nopeasti tulos nähtävissä.

Joo.. Mulla on ollu nyt menkat myöhässä muutaman päivän jo, yleensä tulevat ajoissa.. Vatsa on turvoksissa, kova väsymys ollut jo monena päivänä.. Olen myös huomannut ruokahaluttomuutta, syön vain vähärasvaisia ruokia jostain syystä.. Kunnon ruoka ei meinaa mennä alas kuin vaan väkisin..
        Rinnoissa ei muuta muutosta kuin pieniä "raemaisia" nystyröitä on ilmaantunut ja hieman arkuutta..
        Tein tosin testin eilen (kuukautisten ollen myössä noin 3-4 pvä), negatiivista näytti. Tosin pettymys minulle..
        Ajattelin, että josko tekisin uuden testin viim. parin päivän sisällä ellei menkkoja ala kuulua..

• HuolestunutMinä

Mulla on menkat myöhässä, mutta ei ole mitään oireita. Onko yleistä, että voi olla raskaana ilman oireita? Kaksi viikkoa sitten olin yhdynnässä miesystäväni kanssa. Mitä oireita kahden viikon raskauden aika on? Jos joku äiti kertois.

• 34+3

On yleistä että on oireeton raskaus. Jos olet ollut kaksi viikkoa sitten suojaamattomassa yhdynnässä ja siitä raskautunut niin et ole silti ollut kahta viikkoa raskaana, ei se hedelmöittyminen tapahdu siinä yhdynnän yhteydessä.

Odota nyt vaikka viikko ja tee testi.

• biologiantunti

Ovulaatio ei aina todellakaan tapahdu aina ja kaikilla kierron 14.pvä. Joillakin voi olla varhainen ovulaatio, toisilla myöhäinen - ja ovulaatiopäivä voi samallakin naisella vaihdella riippuen tuhannesta eri syystä (mm. stressi, infektiot) jne. Minulla on varmistettu ultralla, että 32 pvän kierrossa ovuloin noin kierron päivänä 17. Siittiöt myöskin ovat elinkykyisiä ainakin 3 vrk normaalisti, toisinaan jopa 5 vrk.

Joten jos siinä öbaut kierron puolivälissä on ollut yhdynnässä, on mahdollista olla raskaana, ja väittäisin että 95 % naisista erittää hcg:tä viikon sisällä menkkojen oletetun alkamispäivän jälkeen virtsaan, joten kannattaa tehdä se testi 7 pvää sen jälkeen kun menkkojen olis pitäny alkaa. (HUOM. joskus testi näyttää plussaa vasta myöhemmin, mutta tuolloin ovulaatio onkin juuri ollut ko. kierrossa todella myöhään ja alkion kiinnittyminen myöskin tapahtunut oletettua myöhemmin).

• raskaana?

kuinka nopeaa voi tulla raskaaksi???

• u4jhbggf

Minä olen vasta viikolla 4 4. Ainoa oireeni on jatkuva pissattaminen.
      Edellisessä raskaudessa (joka päätyi keskenmenoon viikolla 7 6) oli myös vain pelkkää vessassa juoksua. Muita ei kerennyt ainakaan olemaan.

• emppu^^92

itselläni ei oikeastaan ollut oireita muutakun tuntui olo kauhean flunssaselle ja nyt menossa rv36 3

• Mä en tosiaan aluksi tajunnut olevani raskaana, mietin vain kun aloin mässäilemään kaikkea, sen jälkeen kun plussasin niin sanoisin että rv 10 paikkeilla tuli se ihana väsymys, olisin voinut vain nukkua ja HYVIN harvoin pahoinvointia, pissatti useammin ja piti syödä säännöllisesti jotta olisi hyvä olo. Alussa n rv 8 paikkeilla alko tuntua nippailua alavatsassa. Nyt ei enää oikee mitään vaivoja paitsi öisin herään pissalle ja että massu vaan kasvaa, siirtynyt jo nyt äitiyshousuihin kun normaalit puristaa niin että sattuu, ja turvotus tulee siinä 4 aikaa päivällä niin ei mukava olla normaali vaatteissa:), nyt menossa siis rv 14 0

• ..

mitä tehdä, syön e-pillereitä tällä hetkellä ilman taukoja terveydellisistä syistä, en siis voi kuukautisista päätellä mitään, seksiä harrastin noin 7-8 vko sitten suojattuna mutta epäilys vaivaa eikä muita perus oireita ole ollut kuin yöllinen vessassa käynti.. herkkujen syönti on kuin yleensä, en voi vastustaa niitä ! koulukin on kesken eli raskaus ei olisi kovin toivottu.. todennäköisyys raskaudelle on pieni mutta silti epäilys kalvaa, en ole uskaltanut tehtä testiä koska en halua nähdä positiivista tulosta.. :/

• beentheredonethat1

Jos syöt e-pillereitä säännöllisesti, et mitä todennäköisemmin ole raskaana. Sehän taitaa olla e-pillereiden idea. Ja jos olet "suojattuna" (eli kondomin kanssa?) harrastanut seksiä, todennäköisyys raskaudelle on erittäin pieni, aivan olematon.
        Kyllä on ihan normaalia käydä yöllä vessassa, vaikkei olisikaan raskaana. Juo illalla vähemmän, niin ei tartte nousta yöllä pissalle.
        Eikä herkkujen syömisessä taida olla mistään muusta kyse, kuin huonosta itsekurista!

• ....

Moi!
      Itselläni olisi pitäny menkat alkaa jo noin 4 päivää sitten mutta ei näy. Yleensä ne tulee aika samaan aikaa. Menkkakipula kyl on kestäny noin 2 päivää.
      Mitä se voi tarkoittaa?

• Jep...

Aika selvää on mitä vastausta toivot kun tulet odotuspalstalle tuollaista asiaa kyselemään..

• Kolmas tulossa

Voi raskaaksi tulla heti ensimmäisestä kierrostakin ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Näin meillä, vaikka emme kyllä käyttäneet hormonaalista ehkäisyä.
      Aavistelin olevani raskaana noin viikkoa ennen menkkojen oletettua alkamispäivää, kun nännit ja rinnat olivat tosi kipeät. Yleensä ennen menkkoja rinnat tuntuivat vain sivuilta kipeiltä. Mies myös huomautti, että rintani olivat vähän kasvaneet. Lisäksi viikkoa edeltävät kuukautiskivut olivat poissa, alavatsan jomottelu alkoi vasta pari päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Pms-oireista kiukkuisuus oli jäljellä, mutta päänsärkyä en tuntenut. Tein positiivisen raskaustestin kp 28/29. Nyt viikkoja jo 10.

• saunahenki

Mulla oireena ennen testin plussaa oli se etten yhtäkkiä pystynytkään olemaan saunassa! Henki salpautui ja piti lopettaa löylyn heitto, ja lopulta poistua lauteilta kokonaan ihan ennenaikoja. :) Takuuvarmana liittyi raskauteen, ikinä ennen moista kokenut ja sama tahti saunomisen kanssa jatkui raskauden loppuun asti. Toisena huomattavana oireena oli seksin jälkeinen huimaus, näitä huimauksia kestikin sitten eka kolmannes (tai no se vähä mitä nyt jaksoi täydelliseltä uupumukselta puuhailla).

• äidiksiköjälleen

Mua etoo, palelee, alavatsaa nippailee liikkeissä... Oonki miettiny, oonkohan raskaana... Onko kellään ollu tällästä niin, että EI ole ollu raskaana?

Mulla kk-kierto lopuillaan (kp 28) , mut en oo varma milloin menkkojen pitäs alkaa. Pillerien jättämisestä ei oo kauaa, vain yksi kierto niiden jälkeen ollu, mikä oli 26pv. Mulla normisti erittäin epäsäännöllinen kierto (aivan mitä tahansa 25 ja 45 päivän välillä), joten vaikea sanoa onko menkat myöhässä vai ei.
      Ovis oli mahdollisesti (limojen ja halujen perusteella) noin 2 vk sitte, mut varma en voi olla.
      Oisin kyllä ällistyny, jos oisin niin helposti tullu raskaaks, kun mies ei oo tullu sisälle...noooh paitsi kerran joskus heti menkkojen jälkeen...
      Mut kaikkihan on silti mahdollista, kun kyllähän kai touhutipoissaki voi siittiöitä olla...

Jännityksellä odotan alkaako menkat vai ei. Varsinaisesti siis emme ole vauvaa olleet tekemässä, mut tekevälle sattuu, etenki kun toi kondomin käyttö on ollu vähän sitä sun tätä kuitenki...
      Oon ollu vähän sillä mielin, et vauva saa tulla jos noin helposti haluaa tulla... Ois mulle neljäs raskaus (2 lasta 1 km ennestään). Toisaalta ois kivaki, jos tulis kolmas lapsi vähän pienemmällä ikäerolla... :) (kuopus nyt 1v5kk)

• Rv 20

Raskaus- ja PMS-oireet voivat mennä sekaisin, mutta itselläni oli alkuraskaudessa se ero, että vatsaa ei nipistellyt viikkoa ennen oletettua kuukautisten alkamista kuten yleensä ennen menkkoja vaan nipistely alkoi pari päivää ennen. Toinen ero oli, ettei päätä särkenyt kuten yleensä ennen menkkoja. Alavatsa oli turvonnut ja tunsin siellä painon tunnetta. PMS-oireena oli aina rintojen kipeytyminen, mutta nyt kipeytyivät myös nännit. Rinnatkin olivat turvonneet ja aristavat. Lisäksi oli vilunväreitä ja minua aivastutti koko ajan. Aivastelu on ollut oireena kaikissa kolmessa raskaudessa. Olin myös pinna kireällä ja sitä on jatkunut jo raskauden puoliväliin.

• vieras1

Ennen kuin tein raskaustestin, jouduin heräämään kerran yössä vessassa käyntiä varten! Sitten oli pientä tiputtelua noin viikolla 8 mutta siitä selvittiin muutaman päivän vuodelevolla. Ensimmäinen raskauteni oli muuten taysin oireeton aluaikoina mutta sitten 6lla kuulla alkoivat supistukset, joita oli aina synnytykseen saakka.
      Lisää mahdollisista raskausoireista yms. asiaan liittyvästä löytyy muuten sivustolta
      raskausviikot.org

• juupajoopa1

Hmm.. Mikä mahdollisuus olla raskaana, kun käyttää nuvaringejä? Säilytän niitä tietenkin huoneenlämmössä ( 23) kun jääkaapille on aina liian pitkä matka. Kokeilempa kepillä jäätä ja katselen mitä tapahtuu. Tietääkö muut, vaikuttaako toi nuvaringien lämpimässä säilytys ehkäsytehoon?

• mama7

Mulla oli oireita jo ennenkuin tiesin raskaudesta.

Ruokahalu oli kasvanut, mutta kerralla ei voinut syödä niin paljoa kuin ennen, eli pieniä annoksia mutta useammin. Outoja himoja oli myöskin jonkin verran, kesäkurpitsa ja nakit dipillä esimerkiksi.
      Huonovointisuutta ja rintojen arkuutta myöskin.
      Vatsakivut tuli aaltomaisina ja muistutti menkkakipuja.

• hämillään

Heipä hei,

aika hyviä vastauksia olen saanut lukemalla aikaisempia kysymyksiä ja vastauksia, mutta kun omalle kohdalle tällainen ensimmäistä kertaa sattuu haluaisin vielä itsekin kysyä osaisiko joku kertoa kokemuksistaan, miltä tällainen kuulostaa..

Kuukautiset olleet myöhässä noin viikon verran ja koko sen ajan ollut samanlaista alavatsan juilimista kuin aina kuukautisten alkaessa. Kuukautiskiertoni on ollut hieman sekava ja aikasemminkin kuukautiset ovat olleet myöhässä ilman raskuatta. Tein tänään raskaustestin ja pieni haamuviiva siinä näkyi. Yritin siitä etsiskellä tietoa netistä, mutta osa sanoo ettei haamuviiva välttämättä ole raskauden merkki.

Lisäksi olen huomannut olleeni pari viikkoa hirmuisen väsynyt ja minua palelee enemmän kuin ennen. Jano ja vessassaravaaminenkin ovat lisääntyneet. Muita oireita ei ole.

Miltä tämä teistä kuulostaa? Raskautta olen odotellut jo vuoden ajan ja aina olen joutunut pettymään. Kuinka kauan odottelen vielä mahdollisia kuukautisia ennen lääkäriin menoa. Millon testi kannattaa uusia?

• sparkle12345

Heissan!

Oli itsekin pakko tulla tänne raapustamaan.. ehdottomasti! :)

Lopetin 1.11 hormonaalisen ehkäisyn.
      Olin tuohon päivämäärään mennessä käyttänyt hormonaalista ehkäisyä jo reilut 10 vuotta (olen 26.v).
      Aloitin e-renkaan käytön 1-2 vuotta sitten, sitä ennen olin kokeillut 2 eri pillerimerkkiä.
      Poistin e-renkaan ns. kesken kaiken eli poistin sen viikkoa aikaisemmin kuin olisi pitänyt.
      Poistin e-renkaan siksi, että kyllästyin jatkuviin hiivatulehduksiin.. mutta myös lapsista olimme avokin kanssa jo ehtineet puhua tyyliin "Tulee jos on tullakseen".
      E-renkaan poiston jälkeen tuli tietenkin kuukautiset, jotka kestivätkin mukavat 7 päivää (3.-9.11) :/
      Sen jälkeen olemme olleet suojaamattomassa yhdynnässä monesti.. keskimäärin joka toinen päivä tähän päivään saakka :)

Tuossa viime keskiviikkona eli 14.11 alkoivat ihan järkyttävät alavatsakivut!!
      En pystynyt edes kunnolla istumaan koska alavatsassa oli niin kova paineen tuntu.. tuntui kuinka kohtu olisi ollut räjähtämispisteessä!!
      Epäilin tuolloin raskautta, koska eihän kenenkään pitäisi tulla raskaaksi näin nopeasti kuukautisten loppumisen jälkeen..? Vai voiko..?

Kävin 15.11 lääkärin vastaanotolla joka antoi minulle lääkkeet "emätintulehdukseen".
      Voin vaan sanoa ettei niistä puikoista ole ollut mitään apua.. pikemminkin päinvastoin!!
      Juttelin tänään (19.11) viimeksi lääkärin kanssa joka neuvoi menemään mahd. pian labraan ottamaan verinäyte jolla selvitetään mahd. raskaus.
      Mitään kotitestiä en ole vielä tehnyt, koska se tuskin mitään näyttäisi..?

Tälläkin hetkellä vatsaani sekä alaselkääni juilii todella pahasti kun istun kirjoittamassa tätä.
      Lisäksi pari päivää sitten rintani tulivat niin aroiksi etten pysty melkeinpä itsekään koskemaan niihin.. pienikin hipaisu tuntuu vievän nännin mukanaan :o

Toivottavasti tämä kaikki kipu ja särky olisi sitä mitä toivomme, mutta epäilen itse kyll vahvasti..
      Kokemuksia?

• Vauvoja lisää..

Hei! Täällä myös vauvaa odotellessa, kylläkin jo rv 39 3 ja h-hetkeä odotellen:)
      Mutta raskauden alkuoireista sen verran, että mulla ainakin oli ihan normaalit menkkamaiset tuntemukset, jotka jomottimat muutamaa päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Ei ollut tuntemuksia rinnoissa, eikä muitakaan merkkejä mistään epänormaalista.

Mutta mutta.:) sinä päivänä kun kuukautiseni olisi pitänyt alkaa niin tiesin jo ennen testin tekemistä että olen raskaana. Normaalisti olen sinä päivänä kiukkuinen, väsynyt ja hermostunut, mutta nyt olinkin levollinen, minua oikein hymyilytti kaikki asiat ja kaikki oli siis kerrassaan aivan loistavasti ja samana päivänä tein testin ja vahvaa plussaa näytti:)

Vasta rv 7 alkoi ensimmäisiä oireita tulemaan. Vatsassa kiersi ikävästi kolme viikkoa ja hieman väsymys painoi päälle. Siinä kaikki oireet koko raskauden aikana. Ei pahoinvointia, eikä muita oireita näkyvissäkään.

Vasta rv 28 jälkeen liitoskivut.

Ei kannata takertua liikaa oireisiin ja niiden tutkailuun. Aiheuttaa vain turhaa stressiä, joka puolestaan vaikeuttaa raskautumista. Rennosti vain elää normaalia elämää, kyllä sen raskauden huomaa:)

• hjelpp

Apuva! Osaako joku auttaa? Kuukautiskiertoni on epäsäännöllinen. Yleensä tosi pitkä? 32-40pv. Noh viime menkkani alkoi about 14.4. Olin suojaamattomassa yhdynnässä 20-25.pv. Mies ei lauennut sisään kuin kerran nuiden päivien aikana.
        Nyt on etovaa oloa etenkin iltaisin. Ruokahalu kasvanu ihan hulluna ja kaikkea terveellistä pitäis saada. Pientä painetta tuntuu mahassa. Alhaalla vasemmal puolen. Ja massu on hiukan kova. Mitä tämä on?

• osta joku testi

Ovulaatio voi olla joskus vaikka 12. päivä joskus jotain muuta. Kuka näitä tietää. Itsse tunnista oviksen sitkeästä limasta, ainakin luulen että silloin mulla on ovis.

• hfoidoe

Mulla oireet alkavat heti kun on raskaana. Pissattaa, valkovuotoa, hiivaakin. Heikotusta. Himoa tiettyihin ruokiin, mitä ei muuten tuu. nyt pätkishimo iski ekan kerran. ja maitoa tulee rinnoista jos imee. ja loppuu kun menee kesken.

• tovoelää

Mulla on erittäin vahvat epäilyt raskaudesta mutta oireita ei oikeastaan ole ollut, mikä pistää hieman masentamaan, sillä toivoisin raskautta. Todella monella on ollut rinnat arat ja huonovointisuutta, mutta minullla ei ole. Ainoat oireeni ovat olleet väsymys ja huimaus joista olenkin lähtenyt epäilemään raskautta, mutta ne nyt voivat liittyä johonkin muuhun. Hätähousuna tein eilen raskaustestin ja negaa näytti :s mutta menkkojen pitäisi alkaa vasta ensiviikolla joten ehkä olin liian hätäinen.

• raskaanako 21v

mulla olisi menossa kalenterin mukaan rv 4 2 mutta oireet ovat pienet esim: maha kipu ,menkka kivut,huono olo, aamu pahoin vointi mutta ei okseta , itku herkässä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      98
      7663
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      105
      5532
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4738
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4683
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      66
      3405
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2768
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2457
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2418
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2372
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2244
    Aihe