Raamattu sanoo, että kukaan ei voi sanoa: "Jeesus on Herra", muuten kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta. Miksi sitten voin sanoa tuon ihan hyvin ääneen suullani, vaikken ole uskossa?
Tyhjiä sanoja raamatussa
20
401
Vastaukset
- Hänkränä
Miksiköhän tuota ei pystyisi sanomaan kuka tahansa.
Ehkäpä meidän ateistien sanomana,onkin ns. väärätulkinta. - Yks-tämmönen
sanomaan, että Jeesus on Herra, silloin kun en vielä ollut uskossa.
1. Kor. 12:3
Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
Tuossa Korinttolaiskirjeessä puhutaan hengellisistä lahjoista ja että kun joku seurakunnassa puhuu Jumalan Hengessä.
Jos sinä nyt puhuisit Jumalan Hengessä, niin voisit aivan hyvin sanoa, että Jeesus on Herra. Voithan sinä nytkin sen sanoa ilman Pyhää Henkeä, mutta jos sinulla on Pyhä Henki, niin et voi sanoa, että "Jeesus olkoon kirottu". Tästä on kysymys. - Raamattua
voidaan lukea kuin mitä tahansa muuta kirjaa näin sinä silloin totta kai voit sanoa
suullasi "Jeesus on Herra" kun se Raamatussa niin lukee.
Ja tässäpä sinä toit esille sen tosiasian, "Ei jokainen joka sanoo Herra, Herra pääse
Taivasten valtakuntaan."
Tämän asian minkä esille toit soisi kyllä niidenkin tulevan näkemään jotka kirjaimen
mukaan ovat uskomassa, sillä sinullekin he voisivat sanoa olet Jumalan lapsi, kun toin
pystyit sanomaan jne. (tosin jos sanot ettet usko Jumalaan, niin en tiedä mitä sitten ajattelevat) - sielu ei ole Henki
Pyhän Hengen vaikutuksessa, jos sinulla ei ole Herran Jeesuksen Henkeä.
Voit myöskin opetella Raamattua sielullisesti, mutta et voi oppia hengellisesti Pyhän Hengen opettamana, niinkuin on taivasten valtakunnan opetuslapsilla ja kirjanoppineilla, jotka tuovat esille uutta ja vanhaa.- Kuten huomasit,
Uskosta osaton ei ymmärrä koko asiaa, mutta uudestisyntyneet uskovat ymmärtävät. Ja onkin se tarkoitettu juuri heille, varoitukseksi Herransa Jeesuksen(Jumalan) nimen turhaan lausumisesta.
Uskova,vaikka olisi kokonansa pyhitetty, mitä harvoin nykyään on, voivat silti langeta lihallisuuteen ja silloin tulee esiin tuo turhaan lausuminen.
Nykyään taas, niinkuin ennen korintossa,on paljon lihallisia uskovia, vaikka kuvittelevat olevansa hengellisiä.Ovat näet varanneet elämästään suuria alueita, ellei jopa kokonaan omaan käyttöönsä, uudesti syntyneitä kyllä. Mutta jääneet maitoa juovien asteelle,so.tietoa, taitoa, ym. on, niin että pystyisivät puhumaan Paavalinkin pyörryksiin, mutteivät tiedä mihin sitä tarvitaan, tai luulevat että juuri se on kasvua, kun Sana avautuu. Jeesus sanoo kuitenkin, minun ruokani on, että teen Isäni tahdon. Se on sitä vahvaa ruokaa.Toisaalta, jos pyhitys ei koske koko elämää,sieluineen ruumiineen kaikkineen, ei siihen pysty.
Yksi lihallisen uskovan tunnusmerkki, on siirtää itseään koskevat asiat Raamatusta koskemaan uskosta osattomia, vaikka tietää etteivät nämä siihen pysty yhdessäkään kohdassa.(vert
Jeesuksessa (Sana) kaikki luotiin ja Hänessä kaikki pysyy voimassa,arveletko, että Jeesus pelasti meidät sitä varten, että me siunauksista nauttiskelisimme vain, harha luulo. Jeesus jätti ruumiinsa tänne juuri siksi, että kaikki pysyy voimassa (maan suola, maailman valkeus ym.)Ettemme enään eläisi itsellemme, tiedät kyllä.
Silloin, kun näet ympäristössäsi laittomuuden lisääntyvän,on syytä kääntyä seurakunnan pään, Jeesuksen puoleen nöyränä ja kysyä Herra missä vika, koska sille kenelle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan.
Nykyaikana näet laittomuuden lisääntyvän, niin käykin, koska lopunaikana luopumus lisääntyy, ihmisviisaus ryydittää Raamatun sanomaa, ei Jumalan voima. Jeesus itse sanoo, että lopun aikana on kuin Sodoma ja Gomora. Lopulta ei löydy tarvittavaa määrää, edes"lootteja".Mutta ei siirretä näitä asioita niiden kannettavaksi joille ne eivät kuulu, eli uskomattomille. Jokainen Raamatun sana, on tarkoitettu, juuri minulle itselleni.Kanattaa katsoa, missä hengessä itse puhuu, ja jos havaitsee lähteen vääräksi, sulkee suunsa.Lähde on muuten ylättävän usein väärärä, vaikka sanat oikeat.
Me vangitsemme jokaisen ajatuksenkin kuuliaiseksi Kristukselle, eiks niin.
Harjoituksena käy hyvin lausua isämeidänrukous, ajattelematta mitään muuta sen aikana, kannattaa aloittaa hiljaisessa huoneessa, sitten kun se menee, siirtyä rauhattomampiin oloihin, kunnes pääsee siihen mihin Paavali joka oppi elämään kaikenlaisissa oloissa.Eikä pelkästään isämeidän kanssa.
Mutta se on hyvä alku, ja kyllä, kyllä siihen pystyy.Ja Pyhä Henki johtaa meidät kaikkeen totuuteen, kun vain kuuntelemme Häntä.
Siunausta vaelluksellesi ja kasvua Herramme Jeesuksen tuntemisessa.
Mielestäni tämä kohta on ajateltava niin, että se ei tarkoita "tyhjää hokemista", vaan jos pystyy sanomaan sen sydämestä ja todella tarkoittaa sitä niin silloin se on sanottu Pyhän Hengen vaikutuksesta. Eli jos kokonaan olet samaa mieltä ja allekirjoitat sen, että "Jeesus on Herra", on se sanottu Pyhässä Hengessä.
- pitävää uskoa
ja ja oman sydämen tuntoja, ei kelpaa, riivaajatkin uskovat. Vain ja ainoastaan Pyhässä Hengessä, kiertotietä ei ole.Uudesti syntymätön ei voi koskaan onnistua siinä ja uskovankin on syytä olla tarkkana, missä hengessä puhuu.
Raamatun Sanan lieventäminen ei koskaan lyö pitemmän päälle leiville.
- mie vua
Herra tai ei mutta älkää vain väittäkö että Jeesus on Jumala. Puhuihan Jeesus raamatussakin erikseen Jumalasta ja itsestään. Samoin teki barnabaan evankeliumissa. Voi kristitty parkoja. Jos Jeesuksen pitäminen Jumalana jatkuu niin islamilaisten kosto tulee varmasti ja nostradamuksen ennustukset todellisten kirkon miesten veren valumisesta toteutuu. On se Herra vähemmästäkin kuulemma älähtänyt ja aina ne syylliset ovat luulleet olleensa oikeassa jonkun tulkitsemansa periaatteen takia.
- Herra sikis Hengestä
Tulevathan sinunkin polvesi Herran Jeesuksen edessä notkistumaan.
- mie vua
Herra sikis Hengestä kirjoitti:
Tulevathan sinunkin polvesi Herran Jeesuksen edessä notkistumaan.
Jaa-a. Jos hää pyytää. Mutta en kumarra kuin Jumalan edessä. Jos joku kumartuu jonkun muun edessä niin se tietääkseni on Jumalan loukkaamista. Käsittääkseni vain Kaikkivaltias ansaitsee täydellisen kumartamisen - sellaisen mistä islamilaisia haukutaan että he "pyllistävät".
- fratello
mie vua kirjoitti:
Jaa-a. Jos hää pyytää. Mutta en kumarra kuin Jumalan edessä. Jos joku kumartuu jonkun muun edessä niin se tietääkseni on Jumalan loukkaamista. Käsittääkseni vain Kaikkivaltias ansaitsee täydellisen kumartamisen - sellaisen mistä islamilaisia haukutaan että he "pyllistävät".
Lue Raamatusta Paavalin kirje Filippiläisille 2:6-11
Hänellä oli Jumalan muoto,
mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan
olla Jumalan vertainen
7 vaan luopui omastaan.
Hän otti orjan muodon
ja tuli ihmisten kaltaiseksi.
Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,
8 hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti.
9 Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken
ja antanut hänelle nimen,
kaikkia muita nimiä korkeamman.
10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen
on kaikkien polvistuttava,
kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,
11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."
Vertaa tämän loppuosaa Jesajan kirjan 45 luvun 23 jakeeseen jossa Jumala puhuu.
"Minä olen vannonut itseni kautta,
minun suuni on lausunut tämän totuuden,
peruuttamattoman sanan:
-- Minun edessäni on notkistuva jokainen polvi,
jokainen suu on vannova minun nimeeni!"
Polvistuminen Jeesuksen edessä on kaikille pakollista sillä se on polvistumista kaikkivaltiaan Jumalan edessä. Onnellisia ne, jotka tekevät sen omasta vapaasta tahdostaan eläessämme tätä armon aikaa maan päällä. Toivottavasti olet tässä joukossa kanssani pian. - ==
fratello kirjoitti:
Lue Raamatusta Paavalin kirje Filippiläisille 2:6-11
Hänellä oli Jumalan muoto,
mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan
olla Jumalan vertainen
7 vaan luopui omastaan.
Hän otti orjan muodon
ja tuli ihmisten kaltaiseksi.
Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,
8 hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti.
9 Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken
kaikkia muita nimiä korkeamman.
10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen
on kaikkien polvistuttava,
kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,
11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."
Vertaa tämän loppuosaa Jesajan kirjan 45 luvun 23 jakeeseen jossa Jumala puhuu.
"Minä olen vannonut itseni kautta,
minun suuni on lausunut tämän totuuden,
peruuttamattoman sanan:
-- Minun edessäni on notkistuva jokainen polvi,
jokainen suu on vannova minun nimeeni!"
Polvistuminen Jeesuksen edessä on kaikille pakollista sillä se on polvistumista kaikkivaltiaan Jumalan edessä. Onnellisia ne, jotka tekevät sen omasta vapaasta tahdostaan eläessämme tätä armon aikaa maan päällä. Toivottavasti olet tässä joukossa kanssani pian.Onneksi minun ei tarvitse notkistua. Yhtä pahalta tuntuisi laittaa joku muu polvistumaan itseni eteen...
- minävaan123
samaa mieltä. Itse olen lapsena käynyt seurakunnissa 18vuotiaaseen asti. Enkä ole koskaan pitänyt Jeesusta jumalana. Miksi? Pidän itseäni kristittynä ja Jeesus on tärkeä uskossani. Raamatussakin oli kohta. Jos ette usko Jeesukseen niin uskokaa edes hänen tekoihinsa.
- Jumalan-rakkaus-onJeesus
== kirjoitti:
Onneksi minun ei tarvitse notkistua. Yhtä pahalta tuntuisi laittaa joku muu polvistumaan itseni eteen...
Filip 2:5-> Olkoon teillä se mieli,
joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
joka ei,
vaikka hänellä olikinJumalan muoto,
katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
vaan tyhjensi itsensä
ja otti orjan muodon,
tuli ihmisten kaltaiseksi,
ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
hän nöyryytti itsensä
ja oli kuuliainen kuolemaan asti,
hamaan ristin kuolemaan asti.
Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut
kaikkia muita nimiä korkeamman,
niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman,
sekä niitten,
jotka taivaissa ovat,
että niitten,
jotka maan päällä ovat,
ja niitten,
jotka maan alla ovat,
ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi,
että Jeesus Kristus on Herra. - Tätä-siunausta-ei-peruta
Jumalan-rakkaus-onJeesus kirjoitti:
Filip 2:5-> Olkoon teillä se mieli,
joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
joka ei,
vaikka hänellä olikinJumalan muoto,
katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
vaan tyhjensi itsensä
ja otti orjan muodon,
tuli ihmisten kaltaiseksi,
ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
hän nöyryytti itsensä
ja oli kuuliainen kuolemaan asti,
hamaan ristin kuolemaan asti.
Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut
kaikkia muita nimiä korkeamman,
niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman,
sekä niitten,
jotka taivaissa ovat,
että niitten,
jotka maan päällä ovat,
ja niitten,
jotka maan alla ovat,
ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi,
että Jeesus Kristus on Herra.Rom 10:8->"Mutta mitä se sanoo? "
Sana on sinua lähellä,
sinun suussasi
ja sinun sydämessäsi";
se on se uskon sana,
jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi
ja uskot sydämessäsi,
että Jumala on hänet kuolleista herättänyt,
niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi
ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu:
"Ei yksikään,
joka häneen uskoo,
joudu häpeään."
Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä;
sillä yksi ja sama on kaikkien Herra,
rikas antaja kaikille,
jotka häntä avuksi huutavat.
Sillä "jokainen,
joka huutaa avuksi Herran nimeä,
pelastuu."
- Erkki (pelastunut)
Aina kun mä otan miestä väkevämpää niin Pyhä Henki valtaa minut ja teen pyhiä asioita silloin. Olen pyhän hengen vaikutuksesta useastikin huutanut "Jeesus on herra" ja välillä jopa julkisissa kulkuneuvoissa ja kaupungilla.
- leonard6
tarkoittaa sanomista tässä muodossa.Jeesus on minun Herrani ja vapahtajani...koska silloin tunnustautuu Herran omaksi.
- 12____13
"Raamattu sanoo, että kukaan ei voi sanoa: "Jeesus on Herra", muuten kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta. Miksi sitten voin sanoa tuon ihan hyvin ääneen suullani, vaikken ole uskossa?"
Taitaa sanoa sanatarkasti "Jeesus olkoon herra". Olen varma, ettet voi julkisesti sanoa, että Jeesus olkoon herra, tarkottaen, että pitäisit Jeesusta herranasi. - snowcake
Näin tarkoittaen että sydämessään uskoo, rukousta ei voida keltään kieltää.
Osoittaa senkin kaikki ihmiset lopulta pelastuvat, koska jokaisen polven on notkistuttava ja jokaisen kielen pitää ylistämän Jumalaa. Kukaan ei siis ylistäisi jollei tarkoita. - Nöyrtykää
Aaprahamin. Iisakin ja Jaakobin Jumala tekee koko mammekin terveeksi, jos vain käännymme pahasta ylpeydestämme:
http://www.tv7.fi/vod/player/62778/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834453Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243208Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392884Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162675Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172529Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432467- 132354
Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132275MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142055Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717