Ostin "nupussaan" olevan ananaskukan tässä nelisen kuukautta sitten. Ajattelin nupun siinä ajan kuluessa aukeavan kauniiksi kukaksi, mutta ei, mitään ei ole tapahtunut. Tai oikeastaan, näyttää jopa siltä, että se kukkaosio olisi kuivunut ja vähän rusehtava. Olenko tehnyt jotain väärin? Ei kai se vain ole kuollut? Kukka on saanut vettä juurille ja tyveen ja tietääkseni riittävästi aurinkoakin.
Osaako kukaan neuvoa miten kukan saisi elvytettyä, jos mahdollista?
Ananaskukka
1
3086
Vastaukset
- Ana Nas
Ananaskasveja kannattaa kastella vaan multaan,silloin kun se alkaa kukkimaan.
Silloin kun ananas ei kuki,niin voi kastella myös lehtisuppiloon.
Jos kastelee kukintaansa aloittelevaa ananasta lehtisuppiloon,niin on vaarana että kukinto mätänee.
Itselläni on papinkaura niminen ananaskasvi,enkä ikinä ole kastellut sitä lehtisuppiloon,vaan pelkästään multaan.Ja joka vuosi se on kukkinut.
Ananaskasveja ei myöskään saa lannoittaa liian voimakkaasti,itse lannoitan puolta laimeammalla lannoitevedellä kuin muita kasvejani.Ja vaan pari kertaa kuukaudessa,eikä talvella ollenkaan.Merileväuutetta kyllä annan ympäri vuoden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713