Ihana kesä

...................

Täällä tyttö, joka harrasti viime kesänä eräretkeilyä ja rakastaa luontoa. Ihanampaa ei voi olla, kuin yö nuotiolla metsän keskellä. Kesällä mulla oli tosin kannettava tietokone mukana, joten kuuntelin inkamusiikkia ja katselin roihuavaa nuotiota aamuyöhön asti. Kesällä olikin muutamia kertoja, jolloin oli yöllä niin lämmintä, että oli oikein mukavaa istuskella metsässä vilttiin kääriytyneenä tulen ääressä.
Parasta eräretkeilyssä on se, ettei ympärillä näy tai kuulu ristinsieluakaan. Linnut vaan lehahtelevat puiden oksistoissa ja hyttyset inisee. Jos oliskin taas kesä

2

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotelossa

      Morjes,
      Juu kyllä näitä telttafriikkejä varmaan täällä värjöttelee katsoen ulos ja haaveillen vähemmän extrere-ilmoista.
      Mulla alkaa telttailu keväällä mahdollisimman aikaisin. Tuo aika on maaliskuun lopulla ja suuntaan merenrannoille kalaan. Silloin alkaa luonnon valmistautuminen kevääseen ja muutos. Linnun laulut kiirii telttaan aamuyöstä, niin ettei unta meinaa saada, eikä ole väliksikään.
      Uusi aika telttailuuni kaivaa esiin rippumaton voimin. Testattu on jo ja uutta herkkuriippumattoa olen kuolaamassa : )
      Kevättä odotellessa.

    • atlatl

      ...telttailla ja kovastikkin. Minulla on jopa kesämökkinä sellainen 5m halkaisijaltaan oleva kangasseinäinen kota. Ruoteet on siellä valmiina pystyssä ja kun menen paikalle niin eiku kankaat ruoteille.
      Sisällä on auton vanteesta tehty nuotiopaikka.
      Taitettava pöytä samoin kokoontaitettavat sänky ja tuolit.Ja kun kotakangas on vaalea,niin ainoaksi valoksi riittää nuotio ja otsalamppu.

      Tuollaista "pysyvää" telttapaikkaa vaan ei saa rakentaa ilman maanomistajan lupaa.Minulla lupa onneksi on.

      Erikseen makuuhuoneena on kirpparilta löytynyt, vvanha huvilateltta,johon laitan ilmapatjan,koska selkä ei kestä mitään ohuita patjoja.Vuoraan lattian ensin sellaisilla solualustoilla,jotta maasta ei tule kylmää selkään.
      Musiikkia kuuntelen kannettavalla cd-soittimella,johon olen hankkinut kaiuttimet.

      Tuo sama musiikkilaite kulkee mukana muillakin telttailuretkillä,sillä tykkään iskelmästä ja balladeista.
      Ja noin pienillä kaiuttimilla ei voi terrorisoida koko pitäjää.

      Joskus paremman puutteessa otan paikan leirintäalueelta,jos ei muuten pääse metsään.
      Juhannusta olen viettänyt monena vuonna lähileirintäalueella kun siellä on mahtavat kokotkin.
      Hommasin sellaisen tarpin (sadekankainen katos,jonka voi pystyttää joko salkojen avulla,tai puiden väliin) ja se on tosi mukava,ei tarvi sateellakaan kököttää teltassa,vaan voi katoksen alla istuskella ja katsella maisemia. Ruuanlaittokin on siinä kivempaa kuin teltassa,jossa se voi jopa olla vaarallista jos keitin kaatuu.

      Ei muuta kuin Virve Rostia soimaan ja istutaan tuoliin ja otetaan lasillinen ja toinenkin jotakin hyvää juomaa ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      243
      2233
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1458
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1310
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1029
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe