ASIAA ADOPTIOSTA

ihmetteliä

YLEN sivustolla oli mielenkiintoinen hartikele adoptioat joka oli viime kesältä.
siinä oli suomalaiset ovat yhä kiinnostuneempia omatoimisesta adoptiosta. mutta omatoimisest adoptiot halutaan saada yhätiukempaan valvontaa uuden lain avulla jonka pitäisi vähentää lapsikauppaa, itselle herää vain kysymys tässä että vaikka teksit adoption jonkun järjestön kautta kuinka varma voit olla että kyseessä ei ole lapsikaupan uhri?
katsoin muutama vuosi sitten ohjelman joka käsitteli adoptiota kyseessä oli joku afrikanmaa ja guettemaala.
niin kysesisessä afrikan maassa esim. otettiin huonostikoulutettujen vanhempien lapsia niin sanotusti hoitoon syntymän jälkeen mutta todellisuudessa lapsen menivät adoptoitavaksi ja vanhemilla ei ollut enään oikeuksia lapsiinsa.
mutta juu eli suomen adoptioon,
yksi mikä minua huolettaa on adoptio jonot jotka ovat aika pitkät kun esim. ensimäistä lastaan odotava voi joutua odottamaan 5 vuotta ja puhun tässä kansainvälisestä adoptiosta, olen lukenut ettö suomessa on venäjän suuntaan pitkä odotusajan ja usa:ssa lapsen saa venäjältä 12 kuukaudessa ja viranomaiset ovat tietääkseni samat joiden kanssa sekä suomi että muut maat työskentelee venäjällä.

Olen lukenut että omatoimiadoptiot ovat lisääntyneen joka vuosi ja en yhtään ihmettele jos jonot on viranomaisten kautta pitkätkin, lapsia vuosittain suomeen tulee näin n. 25 suomessa.

mutta kyseisessä ylen sivuilla olevassa artikelissa oli erittäin hyvä ja asialinen komentti suosittelen että käytte lukemassa ja vaikka koko artikelin http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/06/kiinnostus_omatoimiseen_adoptioon_kasvanut_822975.html

1

388

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19 + 20

Tästä viestistä jäi mieleen vain järkyttävät kirjoitusvirheet!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      79
      1130
    2. Mitä haluaisit sanoa hänelle?

Jos joskus kohtaatte?
      Ikävä
      111
      1130
    3. haluaisin paljastaa

Kuka tämä :/ on
      Ikävä
      77
      601
    4. Taiteiden yö

Kuhmon taiteiden yössä tapahtui. Tsat satss saaatts... Ja Sammon takoja... Tsat satss saaatts...
      Kuhmo
      9
      518
    5. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      47
      503
    6. Hyvää yötä kaipaamalleni

Vanhwmmalle naiselle, olet rakas❤️❤️
      Ikävä
      17
      501
    7. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      44
      475
    8. Nainen, onko se nalle hehkuttelija poistunut keskuudestamme?

Ei ole näkynyt, joten onkohan. R.I.P :/
      Ikävä
      112
      451
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      442
    10. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä