Kaapelimodeemi

nimetön.

Minulla on kaksi kaapelimodeemia. Vanha Thomsonin modeemi, jota käytän edelleen, koska se toimii.

Sitten on 100 megan modeemi (Cisco EPC3000), joka ei toimi.

Tai siis se toimi parin viikon ajan joulukuussa ja lakkasi yhtäkkiä toimimasta.

Hankin sen kun siirryin 100 megaiseen liittymään. Modeemi vaihdettiin jo kerran, eli tämä on jo toinen EPC30000, lisäksi Sonera Piste teki peräti kolme kertaa valtuutuksen ennenkuin tämä 100 megainen modeemini ylipäätänsä suostui toimimaan. Ilo jäi lyhyeksi. Marraskuussa hankittu, joulukuussa toimimaan saatu modeemi ei enää ole ottanut yhteyttä vuodenvaihteen jälkeen.

Molemmissa modeemeissani (vanha Thomson ja uusi EPC3000) valot kuitenkin syttyvät oikein. Siis toimimattomassa 100 megaisessa EPC3000:ssakin valojen mukaan linjat ovat kunnossa ja olen "online", mutta kun yrittää noutaa verkko-osoitteen ipconfig /renew, niin 100 megaisella modeemilla tulee vain DHCP virhe.

Vanhalla Thomsonillani sen sijaan yhteyden muodostus onnistuu vaivatta, joskin satamegainen liittymäni jää vain johonkin 22 megaiseksi.

Vika ei ole tietokoneessani ja yhteyksissä, koska saan edelleen täysin toimivan yhteyden vanhalla modeemillani.

Sonera Piste on tietenkin täysin kädetön. Jotkut kakskymppiset pimatsut muka neuvomassa. Eivät tajua tekniikasta yhtään mitään.

Jotain kertoo Soneran toiminnasta että 100 megaisen modeemini saivat muutamaksi viikoksi toimimaan vasta kolmannen valtuutuksen jälkeen (8 käyntikerran Sonera pisteessä ja modeeminvaihdon jälkeen!), ja silloinkin vain pariksi viikoksi.

Huvittavinta oli katsoa Sonera Pisteessä pimatsun soittaessa "tekniseen tukeen"... samaan mihin kuluttajat soittavat ja vastaaja vastaa, pimu oli kiusaantuneena vartin odotellessa että peräti oikea ihminen vastaa, vastaajan sijasta puheluun jonon kasvaessa selkäni takana. Olin jo valmis marssimaan ulos liikkeestä, kunnes tekninen tuki lopulta vastasi puheluun... se oli luonnollisesti yhtä kädetön kuin Sonera Pistekin.

Luulisi että Sonera saisi edes laitettua jonkinlaisen suoran linjan tekniseen tukeen omille asiakaspisteilleen?! Sen sijaan että Sonera pisteen henkilökuntakin jonottaa kuluttajanumerossa vastaajaan!

Ärsyttää että maksoin 130 euroa modeemista, joka ei ole toiminut kuin pari viikkoa kahdesta kuukaudesta. Vielä enemmän ärsyttää että Soneralla ei toimi mikään. Henkilökunta on täysin kädetöntä, koko Sonera pisteen ja tekniselle tuelle pitäisi antaa potkut näkemäni perusteella.

Ja mikä vittu siinä modeemin valtuuttamisessakin oli niin vaikeaa että siinä meni peräti kolme kertaa ennenkuin meni läpi, joka kerralla vakuutettiin toimivan parissa tunnissa. Vasta kolmannella kerralla toimi... silloinkin sen pari viikkoa...

Miksi 100 megainen modeemi ei enää hae IP-osoitetta? Ei muka saa yhteyttä DHCP palvelimeen. Toinen modeemini saa vaivatta! Täysi mysteeri.

Mitä ihmeen virkaa on tällä Sonera Pisteellä, jos he ovat samassa asemassa kuin keskivertokuluttaja. Henkilökunta on täysin kädetöntä, ja heidän "apunsa" rajoittuu lähinnä Soneran yhtä kädettömään tekniseen tukeen soittamiseen kuluttujanumeron kautta!?

Sitten se saatanan palloittelu. Kun Sonera piste ei osaa auttaa, niin he kehoittavat soittamaan tekniseen tukeen. Tekninen tuki kun ei osaa auttaa, niin kehottavat menemään Sonera pisteeseen. Ei jumalauta!!!!

3

1499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cmrd

      Mulla on itellä täysin sama ongelma. Soneran satanen ja EPC3000 - syksystä lähtien temppuillut. Sonera Pisteestä ei saa pätevää apua eikä myöskään teknisestä tuesta. Molemmissa joko käännytetään tai pyydetään tekemään vikailmoitus. Vikaa ei tosin ole löytynyt. On tosi avutonta hommaa ja todella huonoa asiakaspalvelua muuteski :P

    • S Yväkurkku

      Kannattaisi kokeilla ethernetata modeemi, jotta vian jäljitys lähiverkosta etenisi: WLAN: han pätkii jatkuvasti yhteyksiään myös Internet-yhteyteen, mitä puolestaan ethernet ei tee, ellei joku leikkaa tonkilla sitä poikki. No saattaahan esmes lemmikkimarsu järsiä ethernetinkin poikki, mutta se näkyy sillon kyllä siitä heti, että tuosta kohdasta ei nyt yhdistä Internet-yhteyteen.

    • nimetön.

      Jatkoa aloittaneeseen ketjuun.

      100 megainen modeemini toimii!

      Minulta perittiin 5 euroa "turhasta" testauksesta. No modeemi toimii nyt kunnolla "turhan" testauksen jälhjiltä, enkä välitä tapella enää asian kanssa. Olen nähnyt ja jonottanut liikaa Soneran "asiakaspalvelussa" viimeaikoina.

      En tietenkään ole tyhmä. Modeemilleni nimittäin ilmestyi "turhan" testauksen aikana päivitetty firmware. Siis modeemin hallintasivu http://192.168.100.1 on aivan eri näköinen (huomattavasti modernimpi) kuin ennen... epäilen siis että modeemini softat päivitettiin ja se alkoi toimimaan. Sonera tietenkin laskutti minun juoksuttamisestani ees-taas itselleen 5 euroa, myöntämättä että alkuperäinen modeemini softa oli vain buginen, ja uuteen päivittäminen korjasi ongelmat. Siis vika ei ollut minussa, tietokoneessani, taloni kaapeleissa, vaan että Sonera myi minulle alunperin bugisella softalla varustetun modeemin, jonka he nyt jälkikäteen korjasivat ja teeskentelevät päälle että muka toin modeemin turhaan testattavaksi, koska "se toimi heillä" (vasta softan päivityksen jälkeen).

      No nyt se toimii minullakin... Soneran osakkeet ovat silmissäni laskeneet roimasti tästä episodista. Nähdäkseni Sonera on kusettanut minulta ainakin 5 euroa maksuja. Sen lisäksi tämä ruljanssi on vaatinut minulta paljon aikaa ja vaivaa vieviä käyntejä Sonera Pisteessä, aikaa jonka olisin mielummin käyttänyt aivan muulla tavalla. Puhelinlaskusta en sano mitään, mutta on tullut myös roikuttua myös aivan turhaan "teknisen tuen" jonossa aika tavalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1708
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1086
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1049
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      890
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      885
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      830
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      749
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      711
    Aihe