Minulla on kaksi kaapelimodeemia. Vanha Thomsonin modeemi, jota käytän edelleen, koska se toimii.
Sitten on 100 megan modeemi (Cisco EPC3000), joka ei toimi.
Tai siis se toimi parin viikon ajan joulukuussa ja lakkasi yhtäkkiä toimimasta.
Hankin sen kun siirryin 100 megaiseen liittymään. Modeemi vaihdettiin jo kerran, eli tämä on jo toinen EPC30000, lisäksi Sonera Piste teki peräti kolme kertaa valtuutuksen ennenkuin tämä 100 megainen modeemini ylipäätänsä suostui toimimaan. Ilo jäi lyhyeksi. Marraskuussa hankittu, joulukuussa toimimaan saatu modeemi ei enää ole ottanut yhteyttä vuodenvaihteen jälkeen.
Molemmissa modeemeissani (vanha Thomson ja uusi EPC3000) valot kuitenkin syttyvät oikein. Siis toimimattomassa 100 megaisessa EPC3000:ssakin valojen mukaan linjat ovat kunnossa ja olen "online", mutta kun yrittää noutaa verkko-osoitteen ipconfig /renew, niin 100 megaisella modeemilla tulee vain DHCP virhe.
Vanhalla Thomsonillani sen sijaan yhteyden muodostus onnistuu vaivatta, joskin satamegainen liittymäni jää vain johonkin 22 megaiseksi.
Vika ei ole tietokoneessani ja yhteyksissä, koska saan edelleen täysin toimivan yhteyden vanhalla modeemillani.
Sonera Piste on tietenkin täysin kädetön. Jotkut kakskymppiset pimatsut muka neuvomassa. Eivät tajua tekniikasta yhtään mitään.
Jotain kertoo Soneran toiminnasta että 100 megaisen modeemini saivat muutamaksi viikoksi toimimaan vasta kolmannen valtuutuksen jälkeen (8 käyntikerran Sonera pisteessä ja modeeminvaihdon jälkeen!), ja silloinkin vain pariksi viikoksi.
Huvittavinta oli katsoa Sonera Pisteessä pimatsun soittaessa "tekniseen tukeen"... samaan mihin kuluttajat soittavat ja vastaaja vastaa, pimu oli kiusaantuneena vartin odotellessa että peräti oikea ihminen vastaa, vastaajan sijasta puheluun jonon kasvaessa selkäni takana. Olin jo valmis marssimaan ulos liikkeestä, kunnes tekninen tuki lopulta vastasi puheluun... se oli luonnollisesti yhtä kädetön kuin Sonera Pistekin.
Luulisi että Sonera saisi edes laitettua jonkinlaisen suoran linjan tekniseen tukeen omille asiakaspisteilleen?! Sen sijaan että Sonera pisteen henkilökuntakin jonottaa kuluttajanumerossa vastaajaan!
Ärsyttää että maksoin 130 euroa modeemista, joka ei ole toiminut kuin pari viikkoa kahdesta kuukaudesta. Vielä enemmän ärsyttää että Soneralla ei toimi mikään. Henkilökunta on täysin kädetöntä, koko Sonera pisteen ja tekniselle tuelle pitäisi antaa potkut näkemäni perusteella.
Ja mikä vittu siinä modeemin valtuuttamisessakin oli niin vaikeaa että siinä meni peräti kolme kertaa ennenkuin meni läpi, joka kerralla vakuutettiin toimivan parissa tunnissa. Vasta kolmannella kerralla toimi... silloinkin sen pari viikkoa...
Miksi 100 megainen modeemi ei enää hae IP-osoitetta? Ei muka saa yhteyttä DHCP palvelimeen. Toinen modeemini saa vaivatta! Täysi mysteeri.
Mitä ihmeen virkaa on tällä Sonera Pisteellä, jos he ovat samassa asemassa kuin keskivertokuluttaja. Henkilökunta on täysin kädetöntä, ja heidän "apunsa" rajoittuu lähinnä Soneran yhtä kädettömään tekniseen tukeen soittamiseen kuluttujanumeron kautta!?
Sitten se saatanan palloittelu. Kun Sonera piste ei osaa auttaa, niin he kehoittavat soittamaan tekniseen tukeen. Tekninen tuki kun ei osaa auttaa, niin kehottavat menemään Sonera pisteeseen. Ei jumalauta!!!!
Kaapelimodeemi
3
1614
Vastaukset
- cmrd
Mulla on itellä täysin sama ongelma. Soneran satanen ja EPC3000 - syksystä lähtien temppuillut. Sonera Pisteestä ei saa pätevää apua eikä myöskään teknisestä tuesta. Molemmissa joko käännytetään tai pyydetään tekemään vikailmoitus. Vikaa ei tosin ole löytynyt. On tosi avutonta hommaa ja todella huonoa asiakaspalvelua muuteski :P
- S Yväkurkku
Kannattaisi kokeilla ethernetata modeemi, jotta vian jäljitys lähiverkosta etenisi: WLAN: han pätkii jatkuvasti yhteyksiään myös Internet-yhteyteen, mitä puolestaan ethernet ei tee, ellei joku leikkaa tonkilla sitä poikki. No saattaahan esmes lemmikkimarsu järsiä ethernetinkin poikki, mutta se näkyy sillon kyllä siitä heti, että tuosta kohdasta ei nyt yhdistä Internet-yhteyteen.
- nimetön.
Jatkoa aloittaneeseen ketjuun.
100 megainen modeemini toimii!
Minulta perittiin 5 euroa "turhasta" testauksesta. No modeemi toimii nyt kunnolla "turhan" testauksen jälhjiltä, enkä välitä tapella enää asian kanssa. Olen nähnyt ja jonottanut liikaa Soneran "asiakaspalvelussa" viimeaikoina.
En tietenkään ole tyhmä. Modeemilleni nimittäin ilmestyi "turhan" testauksen aikana päivitetty firmware. Siis modeemin hallintasivu http://192.168.100.1 on aivan eri näköinen (huomattavasti modernimpi) kuin ennen... epäilen siis että modeemini softat päivitettiin ja se alkoi toimimaan. Sonera tietenkin laskutti minun juoksuttamisestani ees-taas itselleen 5 euroa, myöntämättä että alkuperäinen modeemini softa oli vain buginen, ja uuteen päivittäminen korjasi ongelmat. Siis vika ei ollut minussa, tietokoneessani, taloni kaapeleissa, vaan että Sonera myi minulle alunperin bugisella softalla varustetun modeemin, jonka he nyt jälkikäteen korjasivat ja teeskentelevät päälle että muka toin modeemin turhaan testattavaksi, koska "se toimi heillä" (vasta softan päivityksen jälkeen).
No nyt se toimii minullakin... Soneran osakkeet ovat silmissäni laskeneet roimasti tästä episodista. Nähdäkseni Sonera on kusettanut minulta ainakin 5 euroa maksuja. Sen lisäksi tämä ruljanssi on vaatinut minulta paljon aikaa ja vaivaa vieviä käyntejä Sonera Pisteessä, aikaa jonka olisin mielummin käyttänyt aivan muulla tavalla. Puhelinlaskusta en sano mitään, mutta on tullut myös roikuttua myös aivan turhaan "teknisen tuen" jonossa aika tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1627226
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264158- 493611
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1473200- 512946
- 482444
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262336Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2732039Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551995- 291896