Tästä viasta ei ole vieläkään päästä eroon ja se on niin paha, että siitä kertovat kaikki julkaisut ja testitkin. TM ja TL on vian maininneet jo ajat sitten testeissään ja myös tässä linkissä
http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/uutiset/artikkelit/kia-ceed-sai-ensimmaeisen-kasvojenkohotuksensa.html?SC=1
Kyllä Toyotassa on vielä ohjaus moninverroin parempi, kuin Korean rupussa. Ehkä Kian ohjaus on Ladan tasoa
Kian heikko ohjaus on rasite
36
1500
Vastaukset
- Perseseksi
Voi jestas. "Ladan tasoa" ei helv:%#&¤/. Etkö parempaan pysty.
Se "vika" on ohjauksen tahmeus ja hiukan huono keskittäminen. No kuka tykkää siitä ohjauksesta ja kuka ei. Nehän on mielipiteitä. Voin kaivaa sulle kyllä auriksen ja corollan ohjauksesta moitittavaa yllinkyllin jos todella haluat. Toivottavasti et vaivaa päätäs enempää näillä asioilla.
Mutta miellummin toimiva menopeli, kuin tien penkassa:
http://www.autodeckers.de/cms/upload/pdf/DT_Ceed-min.pdf- Kiala Viulu
Kia onkin vain Korealainen riisisihti. Kyllä Kia:lla joutuukin helposti tienpenkkaan heikon ohjuksen vuoksi. Sittenmpä tulee ne ruosteetkin esiin ja hilseilevän maalipinta, kun penkka putsaa Kian kyljestä kurat pois.
On sentää Toyotassa vielä ohjaus Kian muovikotteroon nähden, joka rämisee ja kolahtelee myös alustasta. Kaikkihan näitä valittaa, kun vähän käy lukemassa muita netin palstoja Kian tuhansista vioista. Tämä Suomi24 on vain tunnetusi Kia poitsujen valehtelijoiden klubi vikoja peitellen, jota kaikki vain käy hymyillen ja häveten lukemassa. Toisilta palstoilta sitten saa sen oikean ja järkyttävän tiedon Kian heikosta menestyksestä ja laadusta. Siksi juuri kauppa ei käy, kun tieto liikkuu heikosta Kian laadusta ja sen ominaisuuksista puskaradion kautta! - aaawwweee
Kiala Viulu kirjoitti:
Kia onkin vain Korealainen riisisihti. Kyllä Kia:lla joutuukin helposti tienpenkkaan heikon ohjuksen vuoksi. Sittenmpä tulee ne ruosteetkin esiin ja hilseilevän maalipinta, kun penkka putsaa Kian kyljestä kurat pois.
On sentää Toyotassa vielä ohjaus Kian muovikotteroon nähden, joka rämisee ja kolahtelee myös alustasta. Kaikkihan näitä valittaa, kun vähän käy lukemassa muita netin palstoja Kian tuhansista vioista. Tämä Suomi24 on vain tunnetusi Kia poitsujen valehtelijoiden klubi vikoja peitellen, jota kaikki vain käy hymyillen ja häveten lukemassa. Toisilta palstoilta sitten saa sen oikean ja järkyttävän tiedon Kian heikosta menestyksestä ja laadusta. Siksi juuri kauppa ei käy, kun tieto liikkuu heikosta Kian laadusta ja sen ominaisuuksista puskaradion kautta!viimevuonna numero 7 kaikkien autojen myynnissä.
- Tohjo Kiulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Kia onkin vain Korealainen riisisihti. Kyllä Kia:lla joutuukin helposti tienpenkkaan heikon ohjuksen vuoksi. Sittenmpä tulee ne ruosteetkin esiin ja hilseilevän maalipinta, kun penkka putsaa Kian kyljestä kurat pois.
On sentää Toyotassa vielä ohjaus Kian muovikotteroon nähden, joka rämisee ja kolahtelee myös alustasta. Kaikkihan näitä valittaa, kun vähän käy lukemassa muita netin palstoja Kian tuhansista vioista. Tämä Suomi24 on vain tunnetusi Kia poitsujen valehtelijoiden klubi vikoja peitellen, jota kaikki vain käy hymyillen ja häveten lukemassa. Toisilta palstoilta sitten saa sen oikean ja järkyttävän tiedon Kian heikosta menestyksestä ja laadusta. Siksi juuri kauppa ei käy, kun tieto liikkuu heikosta Kian laadusta ja sen ominaisuuksista puskaradion kautta!yhdella KIA-mallilla Euroopassa. Saavutus, johon Toyota ei ole pystynyt 40 vuodessa koko mallistollaan!
HAH HAH! - ruuti ja meno jalka
Kiala Viulu kirjoitti:
Kia onkin vain Korealainen riisisihti. Kyllä Kia:lla joutuukin helposti tienpenkkaan heikon ohjuksen vuoksi. Sittenmpä tulee ne ruosteetkin esiin ja hilseilevän maalipinta, kun penkka putsaa Kian kyljestä kurat pois.
On sentää Toyotassa vielä ohjaus Kian muovikotteroon nähden, joka rämisee ja kolahtelee myös alustasta. Kaikkihan näitä valittaa, kun vähän käy lukemassa muita netin palstoja Kian tuhansista vioista. Tämä Suomi24 on vain tunnetusi Kia poitsujen valehtelijoiden klubi vikoja peitellen, jota kaikki vain käy hymyillen ja häveten lukemassa. Toisilta palstoilta sitten saa sen oikean ja järkyttävän tiedon Kian heikosta menestyksestä ja laadusta. Siksi juuri kauppa ei käy, kun tieto liikkuu heikosta Kian laadusta ja sen ominaisuuksista puskaradion kautta!mikään korealainen!on teillä tieto..Euroopassa valmistetaan nykyään.(Samoja osia kuin muissakin autoissa osien valmistajat näät harvassa.)
Mikä ihmeen heikko ohjaus? en oo moista koskaan kuullutkaan.Eikä tuntumaa sentään kokemus monista 10stä autoista.
Kioissa ei vikoja ole paljoakaan mutta tääällä niitä vikoja on keksitty lisää.Maalipinnat erinomaiset ja muu.
Penkkaa pukkaa..:-))) samalla tavalla maalipintas kärsii ajoit millä tahaan kovaan betonimöykkyyn tai aitaan.Tänään peruutettiin viimeksi lumeeen penkkaan, eikä maalipinta kärsinyt että revippä siitä pelihousus nyt.
Yhtä heikkoa on autojenmyynti menestys muillakin.LAMA AIKA NÄÄS!
kioja on paljon liikenteessä ja lisää tulee, luki täällä mitä tahansa noin hyviä autoja on harvassa.Kia vaan parantaa autojaan koko ajan.
Missäs palstoilla on tietoa muuten noista yllä mainituista?????????????
Täällä palstoilla on tarkoitus kirjoittaa muista asioista kuin ikuisista käden väännöistä autojen paremmuudesta jne.Perustuuko ne edes oikeaan tietoon?moiset väitteet saa epäillä.Onko teillä edes autoa.Kokemusta niistä! - kääröpersukseen,tuli
aaawwweee kirjoitti:
viimevuonna numero 7 kaikkien autojen myynnissä.
ompa aloittaja typerä ei tiedä mistään mitään...Uskokaa nyt tota ääliöö mikä kirjottaa täyttää huuhaata taatakseen oman rupusen hiasensa'paremmuutta '' hyvä on hyvä on''se sun hiace..Ohjaus on juuri niinko pitää ja kaikki muukin.Vikoja nolla ja kaikki helevetin hyvin.
- hbvgvg
kulkee suoraan koska alusta gyvä.Toyota taas alustaltaan huono ja sitä saa paimentaa jatkuvasti,jotta sen saisi pysymään tiellä.Tiedän kokemuksesta että niillä on valovuosi eroa.Toyotalla en jaksanut työmatkaani kovin kauaa ajaa, koska se oli kaiken muun lisäksi myös ura ja tuuliherkkä.Toyotan ohjaus/suoraankulkemis ongelmista on kirjoitettu kymmeniä tekstejä vuosien ajan ja ongelma on aivan eri luokkaa, kuin Kian keskialueen tahmea ohjaustunto,jota ei tavan tallaaja edes huomaa,koska auto on suuntavakaa kuin juna.
- m,m,m,
et erota alusta, suuntavakaus,keskialueen tunnottomuus asioita toisistaan.Minkä ikäinen olet ja kauanko sinulla on ollut kortti?
- ,kiala viulu
ollut 1,5 vuotta,ja ikääkin on21v joten ikää ja ajokokemusta mulla riittää
- m,m,m
,kiala viulu kirjoitti:
ollut 1,5 vuotta,ja ikääkin on21v joten ikää ja ajokokemusta mulla riittää
sen verran lapsellisia nuo sun jutut.
- Ukko49
On. Kokemusta on autolla ajosta, ostin ensimäisen Fort Aglian 1967, sitten ollut Fia 600. 127, kupla W, mitsubishi ja viimeinen Corolla 17-vuotta. Nyt ajelen Kia Cee´d, on viimeisen päälle hyvä ajaa.
- utteri
reissuilla,kuten joissakin merkeissä.
- Tohjo Kiulu
Ajo-ominaisuuksista on mm. kotimainen Tuulilasi-lehti todennut seuraavaa:
Auris:
”Suurimmat moitteet auto saa ohjauksesta ja suuntavakavuudesta. Testin alussa Aurisin alla pyörivät Continentalin nastattomat talvirenkaat. Tällä rengastuksella auto ei tuntunut kulkevan metriäkään suoraan. Oli tienpinta kuinka tasainen tahansa, Toyota pyrki kampeamaan joko vastaantulijoiden kaistalle tai metsähallituksen puolelle. Nopea ohjaus tunnottomalla keskialueella ja suuntavakavuuden puute on huono yhdistelmä etenkin matka-ajoa silmällä pitäen.
Kesärenkailla tilanne muuttuu hieman myönteisemmäksi. Vaeltelutaipumus sen sijaan säilyy myös kesäkumeilla.
Jo suoraan ajaminen on Aurisilla tervan juontia, ”
”Aurisin ohjaus on kammottava”
Avensis:
” Uusi Avensis tuotiin markkinoille henkselit paukkuen. Tv-kampanjassa Toyota-uutuus esiteltiin ominaisuuksiltaan ylivertaisena uhkana saksalaisvalmistajille.
Mielikuvat ja totuus ovat kuitenkin toista maata. Kysyä pikemminkin pitäisi, minne katosi se viimeisin pisara Avensiksen ajotuntumista?
Asiaa alettiin haistella ennen talvikelejä. Silmätikuksi jäi sähköinen ohjaustehostin, johon kaikki tuntemukset tuntuivat hukkuvan. Luottamusta energiaystävälliseen ratkaisuun ei lisännyt tieto siitä, että havaittu kopina kojelaudassa aiheutui sähkötehostimen hammasvälityksestä ohjausakselilla.
Suoraan ajamisen vaikeudet huipentuivat, kun sydäntalven vastatuiskussa Avensis haki tietä kotiin. Kaista ei tahtonut riittää, maantieajo meni tähtäämiseksi. Keulan huojahduksia haittasi tunnottomuus.”
” Lumipintaisella pikkutiellä leveärenkainen ja pitkäakselivälinen Avensis puskee mielellään. Ja kun auto pääsee kaartamisen makuun, katoaa tuntuma peräluistoon. Korjausliikkeitä näissä kaksijakoisissa tilanteissa vaikeuttaa sähköisen ohjaustehostimen huono tunto.
Heikkouksista suurin piilee siinä, että kesällä ylikevyt ja keskialueella epämääräinen ohjaus muuttuu talvella jäykäksi. Kovalla pakkasella tehostimen palautuspyrkimys katoaa liki täysin: auto jää kaartamaan. "
On sitten täysin turhaa kommentoija tätä esim. (että kyllä muun merkkisten autojen täytyy olla tosi huonoja kun toyotakin on näin surkea tapaus) Koska sehän ei pidä alkuunkaan paikkaansa vaa toyota on autona huonompi kuin peugeot.
Auto-bildin ovensuu pelleindeksi kyselytkin voi unohtaa, koska kyseinen lehti on yhtä laadukas kuin toyota. Jokainenhan voi tietysti koittaa etsiä automerkin josta on esim. vaihdelaatikko hajonnut kaksi kartaa kestotestin aikana.- Kianisti
Utteri. Noi sun kaivamat tiedot täytyy kiala viulun mielestä olla väärennöksiä. Sehän on autotohtori. Diplomi seinällä Toyota Tercellin rassauksesta. On nyt karvanopat lampaan kiveksistä peilissä roikkumassa sekä roskapöntönkansista pölykapselit. Lumilautailukaan onnistunut lihavuuden vuoksi, niin teki spoilerin laudasta sitten kanssa. Kyl kelpaa ajella sillä ja haukkua nää korealaiset alimpaan helvettiin.
Mikä parasta haki pihakeinusta jakopään ketjun, niin ei katkea, kuuluu vaan kilinä ja kolina, kun siwaan menee hakee viimesillä toimeentulotuilla sen 1l-karhun ja sätkätarpeet.
- crdisti
Ajelepas viuluviikari ceedillä ja kommentoi sitten. Satatonnia ceedillä kurvailleena olen vakuuttunut myös ohjauksen kelvollisuudesta. Todella mainio kokonaisuus tuo ceed.
- He Man
kun jonkun autolehden topimittaja kirjoitti Kian ohjauksesta, on tuulipukukansa herännyt. Ennen ei kukaan moittinut Kian ohjausta. Sama ilmiö on ilmaantunut ennenkin. Jos ihminen ajaa koeajon ennen kuin on lukenut sanaakaan lehdistä jollain automerkillä niin hän ei mainitse mitään merkittävää asiaa, mutta jos hän ensin lukee koeajo selostuksia lehdistä, niin hän alkaa toistamaan samoja asioita. Kokemusta on.
Joten ajakaa ensin ja laittakaa kokemukset paperille, sen jälkeen vasta luette autolehtiä, voitte yllättyä.- menestys..
ja parempi *pallas*- väkikään ei revi pelihousujaan.Euroopan tehtaalla valmistetaan vaan hyviä autoja lisää meille tarkoille finneleille.Koirakin rakastaa matkustaa.On se kumma kun tänne tullaan vertailee noita muita autoja en ota kantaa niihin!pysykää omilla palstoillanne.Jokainen varmaan tietää parhaat autonsa ihan itse.
Kialla kun ajaa ei talvea edes ole olemassa.Miellyttävää ja lämmintä.Kian ovetkin aukeaa, meinaan meidän laatuauto kakkosessa ei pakkasella toimi mikään, se seisoo.
Eipä ole kian maalipinnassa ja ruosteita näkynyt.15v takuu kolmen vuoden lisätakulla ja takuu muutenkin 7v sitä ei huonoille anneta!Erittäin hyvä auto!Nuoremmillekkin menestyjille.Ja harrastajille mahtuu kamatkin autoon.Pirtee ja kulkee jos osaa ajaa.Motarilla hyvä päästellä.
- Japsi-venko
Näin sanoo kaveri, jonka autossa on ehkäpä surkein ohjaus, mitä esittelyhetkellä autoissa oli - jopa pikkuautot mukaanlukien. Kyllähän ne tohon Turkin poikien Tohjo Corollaan yrittivät pari vuotta ilmestymisen jälkeen ohjausta korjailla face-liftissä, mutta paskasta kun ei hyvää saa, muuta kuin ottamalla puhdasta paperia eteensä ja suunnittelemalla kaiken uudestaan. Vaan mitäpä tapahtui. Esiteltiin Auris/Corolla jonka ohjaus on todettu vieläkin huonommaksi kuin edeltäjällään. Joten älä poika-rukka yritä puhua mitä sylki suuhun tuo, cee´din ohjaus on luokassaan aivan kelvolliseksi todettu. Toyotan ohjaus ei ole kiitosta saanut missään kokoluokkaan katsomatta ja sen voi kyllä itsekkin Toyotia kokeilleena sanoa. Häntäpäässä ovat. Kyseisen asian ymmärtää hyvin kun käy ajamassa lenkin Mondeolla ja sen jälkeen testaa Avensiksen. Myös turvallisuus on ottanut Toyotissa takapakkia, kuten Urban Cruiserin 10 vuotta vanhempien mallien tasoinen törmäystestitulos osoitti.
Itseasiassa leikiä laskematta hyväkuntoisen Samaran ohjaus on aika samalla tasolla kuin Auriksen. Samara kulkee toki suorempaan mutta on ilman tehostinta tietenkin raskaampi. 110 Lada tehostimella hakkaakin jo Auriksen mennen tullen.- bvhjk,
että kauppakasseina ne toimivat,mutta talvella en niillä lähtisi matkaa taittamaan.Metelöiviä ja tietä hakevia kun ovat niin sadan kilometrin matkakin on yhtä tuskaa.
- leesus...
bvhjk, kirjoitti:
että kauppakasseina ne toimivat,mutta talvella en niillä lähtisi matkaa taittamaan.Metelöiviä ja tietä hakevia kun ovat niin sadan kilometrin matkakin on yhtä tuskaa.
pitkän matkan paras auto Kia..ja kauppakassina biimeri tai mese.Kian kyydissä lepää, ei rasita mikään hermostutakaan!se on niin peli vaan,mutta entä jos auto on ahdas silakkkapurkki meillä biimeri naisen auto.Mutta mese siis silmät lepää. Kian kansa talvea ei ollutkaan, niin huoleton.Tietty herkuilla , perusautoa ei ikinä kannata ostaa.
- BYA LAATU...BYAHAA..
JOKO VEIT KIULU LAATU TOJOTASI KORJAAMOON? VAI AJOITKO SEINÄÄN?
- Kiala Viulu
Paras on Toyota.Ei mitään vikaaa.
- SEOULi
Yhtä varma kuin fukusima vai vappusima.
- ohyohu
Jos Kiassa on huono ohjaus niin mitähän se Toyotassa mahtaa olla?
Auto-Bild toukokuu-11
Ceed vs.Auris.
Ceed tietenkin voitti.
Ceedissä parempaa laatu,viimeistely,ajettavuus ohjauksineen.
Ceedin ohjaus on pidettu muutenkin suhteellisen hyvänä,vaikka paras se ei ole.Aurista saa paimentaa jatkuvasti ja kuten TM.sanoi koeajolla,auto ei kulje metriäkään suoraan. - PWDZ
Se on totta että Kian ohjaus on todella surkea.Taitaa Ladankin ohjaus olla parempi.
- tosi hyvä auto
sulla on lada mulla ceed,siis olkaamme kukin valinnoilla onnellisia.
- Kyll,kyllä..
ja molempia saa Konelasta!
- Väärää tietoa!!!
Kyll,kyllä.. kirjoitti:
ja molempia saa Konelasta!
Ei pidä paikkaansa. Uusia Ladoja ei ole saanut tilattua (tarkoittanet Konelalla Deltaa) enää pariin vuoteen. Kalinaa toivat viimeisenä Ladana pari vuotta sitten jonkun kymmennen yksilöä ja sen jälkeen Lada- autoja ei ole toimitettu. Toimitussopparit ymmärtääkseni ovat vielä voimassa Deltalla Ladan kanssa. Delta on nykyisin keskittynyt enemmän laatumerkkien myyntiin, kun saivat Fiatinkin pois jaloistaan. Kiaa, Mazdaa ja Mitsua. Kunnon takuut ja kestävät autot, Lada ei oikein sovi siihen kuvioon.
- mitsu mies
Mikä on Konela? Ostin Mitsuni Deltasta.
- ladapalada
Kyllä Ladallakin ajelee matkaa,mutta Toyotalla ei,se on rakennettu puhtaasti kaupunki autoksi ja asfaltti teille.
Maanteille sillä ei ole asiaa. - Tojola
Uusi Avensis palautta ohjaamisen 50- luvun tasolle. Vetelee minne kerkee.
- 1069
Ei Tojonkaan ohjauksessa ole hurraamista, saman hintaisissa Fordeissa on hyvä ohjaus, varsinkin talviajossa sen huomaa helpommin, mutta Kian, ja Tojon kuljettelijat tuskin ovat mitään nautiskelijoita ratin takana, lukevat tuulilasi lehtiä kuin piru raamattua, eivät halua erottua harmaasta massasta, eivätkä välitä heidän kulkineensa antamasta imagosta, tuskin edes ymmärtävät, että auto jolla ajaa, kertoo myös paljon sen ajajasta, sekä sen antamasta imagosta.
- JihuuMitäÄlykköjä
Tärkeintä on usko pitkään takuuseen, muulla viis. Ikuinen kärsimys pitää ansaita, eli hankkia aasialainen auto.
- KIA-
KIA=Köyhän Ihmisen Auto.
Ei ollut varaa 200K€:n saksalais "premiumiin" niin ostin ominaisuuksiltaan vastaavan, tai jopa paremamman kulkineen eli KIA Stinger GT:n. Nyt kelpaa ja ohjauskin aivain "siedettävä" :)=
- Korean-Romu
Taas meni vaihtoon pakoputken painelaakerit.750€ remontti taas.
Se ei näissä Korean romuissa kestä kuin 50000km.
Nyt menee KIA vaihtoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174316
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842479Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella241211Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641177Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 171904
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74885- 106880
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72820