Viimevuosituhannen lopulla(1969-73) asustelin jobia odotellessa mariehaminan vanhassa merimieskodissa(alakerrassa kokkikoulu).
Siellä oli perinteinen puucee ja talviaikana kokin peijakkaat kusivat reiänreunat niin että hankeenhan sitä oli paskottava.
Ulosmaksut tuhottiin pääosin ko.kapakoissa.vieläkö niistä on yksikään toiminnassa?
Tuotiin s/s penelope viimeiseltä reissultaan siihen Pommerin lähettyville (olisi muuten ollut oiva jatke purjekauden syrjäyttäneelle höyrykauden museoedustajalle).
Jos olet ollut mukana kuvioissa tai seuraavissa aluksissa s/s penelope s/s rhuys mt sword mt primero
mt estrella tt annie niin kirjoittele.
Miramari-kompassibaari-kaasukellari
1
460
Vastaukset 1
- Aikoja nekin
Minäkin olen ollut liikkeellä Maarianhaminassa noihin aikoihin ja muistan hyvin mainitsemasi paikat.
Miramar ja kaasukellari eli Neptun eivät ole toimineet enää vuosiin kompassista en tiedä.
Kaasukellari oli ainakin nimensä arvoinen ja siellä kokoontui tavallisesti paikallisia kalastajia ja muita mantereelta kotoisin olevia työläisiä pitämässä hauskaa.
On hyvin mahdollista, että olemme istuneet oluella samoissa paikoissa koska tavallisesti viikonloppuisin
istuimme työporukan kansa myös noissa mainitsemissasi paikoissa myös kaasukellarissa usein.
Myös juomakulttuuri oli ihan omaa luokkaansa sen aikaisissa kapakoissa eikä sen veroista enää mistään löydy.
Minä sinänsä en ollut silloin merillä vaan olin rantautunut ja työskentelin raksalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2172186
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,521312Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1861157- 81996
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56891- 72822
- 100802
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77747Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.355730- 40721