Viimevuosituhannen lopulla(1969-73) asustelin jobia odotellessa mariehaminan vanhassa merimieskodissa(alakerrassa kokkikoulu).
Siellä oli perinteinen puucee ja talviaikana kokin peijakkaat kusivat reiänreunat niin että hankeenhan sitä oli paskottava.
Ulosmaksut tuhottiin pääosin ko.kapakoissa.vieläkö niistä on yksikään toiminnassa?
Tuotiin s/s penelope viimeiseltä reissultaan siihen Pommerin lähettyville (olisi muuten ollut oiva jatke purjekauden syrjäyttäneelle höyrykauden museoedustajalle).
Jos olet ollut mukana kuvioissa tai seuraavissa aluksissa s/s penelope s/s rhuys mt sword mt primero
mt estrella tt annie niin kirjoittele.
Miramari-kompassibaari-kaasukellari
1
395
Vastaukset
- Aikoja nekin
Minäkin olen ollut liikkeellä Maarianhaminassa noihin aikoihin ja muistan hyvin mainitsemasi paikat.
Miramar ja kaasukellari eli Neptun eivät ole toimineet enää vuosiin kompassista en tiedä.
Kaasukellari oli ainakin nimensä arvoinen ja siellä kokoontui tavallisesti paikallisia kalastajia ja muita mantereelta kotoisin olevia työläisiä pitämässä hauskaa.
On hyvin mahdollista, että olemme istuneet oluella samoissa paikoissa koska tavallisesti viikonloppuisin
istuimme työporukan kansa myös noissa mainitsemissasi paikoissa myös kaasukellarissa usein.
Myös juomakulttuuri oli ihan omaa luokkaansa sen aikaisissa kapakoissa eikä sen veroista enää mistään löydy.
Minä sinänsä en ollut silloin merillä vaan olin rantautunut ja työskentelin raksalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854980- 983068
- 432916
- 1992422
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj302160- 1331979
- 1781580
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161511Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51449- 171355