Runosta runoon

Kauris-62

oikean rakkauden tuntee siitä
ettei sillä ole takapirua kantapäillään
---------------------------------------------------

en itke surusta
en edes lemmen tähden
kyynelilläni vain kasvatan
välimatkaa sinusta minuun
-------------------------------------------------

jäin elämän junasta aikoja sitten
erehdyin aikatauluista
eksyin vääriin laitureihin
paljon sain maksaa
opettelusta selvitä
rakkauden sivuraiteilla
-----------------------------------------------

janoan rakkauttasi
mutta en voi vaatia sitä itselleni
sillä rakkautta ei saata vangita
se elää ja hengittää
vain vapaudessa
kahleissa se kuihtuisi
kuin kukka ilman vettä
tai kuolisi kuin lintu
lentäessään päin estettä

janoan rakkauttasi
mutta en vain rakastamisen tähden

sinua odotan
--------------------------------------------------------

runo sinusta sinulle
runo minusta sinulle
tämä elämäni sinulle
tämä rakkauteni vain sinulle
kaikki,kaikki juuri sinulle

voi,olet rikkaampi kuin minä poloinen
----------------------------------------------------------

jos tahdot vain huvittelua ja nautintoa
mene niiden luokse jotka sitä tarjoaa

jos kuitenkin haluat ystävän
ymmärtäjän,kuuntelijan
ihmisen lähellesi

tule silloin luokseni
---------------------------------------------------

toisille on annettu paremmat
eväät tässä maailmassa
toisille taas on jaettu sitä
mikä on jäänyt yli !
-------------------------------------------------

pintapuolisuutta puolenyön aikaan
portsarin piinkova pakkaus
-kaukana lämpö ja rakkaus
---------------------------------------------------

heti sinut nähtyäni tiesin
tuo mies ei jätä kylmäksi
ja niin oli oleva
ei jättänyt kylmäksi ei
nosti punan poskille
ja salpasi hengityksenkin

herran jestas
niin tapahtui
että salamana
tämä lyyli rakastui
----------------------------------------

tahdon herätä vierestäsi
nähdä hymyilevät kasvosi
ja tuntea sinut ihollani
joka solullani

niinhän minä tahdon
mutta mitä minä saan?

puolet ajastasi
-ja sen huonomman puolen
----------------------------------------------------

kun et enää tule
sano se silloin kun
suutelet minua
viimeisen kerran
-sillä vain sen
sinä olet minulle velkaa
------------------------------------------------------

11

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laudi

      Olivat ihania runoja..
      osa salpasi ..sen hengityksenkin.

      ..sanoo toinen kaurisnainen :)
      Kiitos!

      • Kauris-62

        no hieno juttu että pidit
        en sitten runoillut turhaan :)

        kiitos Laudi !


    • hitto soikoon !

      Harmittaa, ettei kommenttini tullut nicilläni.
      Mutta tässä nyt uusiksi;

      sanoisin, että suoranaista tuhlausta laittaa
      noin monta toinen toistaan parempia ja eläväisiä,
      tunnepitoisia runoja.

      Vaikea oikeastaan keskittyäkin useaan,
      mutta on niissä paljon melankoliaa ja sellaista
      monologiakin, että mitä tuli tehtyä. Mutta myöskin
      toivoa ja unelmaa niistä löytyy. Osaat taiten
      käyttää sanoja ja luoda nautinnollista luettavaa.
      Kaikista pidin, mutta jätä
      seuraavan kerran vähemmän pureskeltavaa =)

      Ja kiva, että olet palannut teksteinesi areenalle.

      • Kauris-62

        jaa.sinäkö siellä ? kiitos paljon linda!


    • Pitempään olet ollut pois täältä tai sitten en ole vain
      huomannut mutta tämä runosi kertoo ... niin ja nyt
      kun pitäis purkaa satoasi silmät siristäen,ehkä parempi
      on jättää suosiollisempaan aikaan - tässä on hurjasti
      voimaa tunteen puolelta ..- elämänarkea kuin toivoakin,
      millä Sinut pitää kohdata,jotta luoksesi juuri Hän pääsisi.

      Ei koskaan juuri ehdoitta,sillä jokaiselle kuuluu
      rakkaudenvaateet,jotta kumppanuus olisi sydämen
      muotoinen ja lämmittävä.

      Hyvää Sinun viikonvaihteeseesi.

      • Kauris-62

        huomenta dolan!
        kiitos kun kävit antamassa palautetta

        pieni tauko tekee terää
        missä vaan,saati sitten runoilussa :)

        hienoa talvista säätä sinne sinulle


      • Kauris-62 kirjoitti:

        huomenta dolan!
        kiitos kun kävit antamassa palautetta

        pieni tauko tekee terää
        missä vaan,saati sitten runoilussa :)

        hienoa talvista säätä sinne sinulle

        Jos ihminen on kypsä aikuinen ja paljon kokenut
        eri elämän alueilta kuin sujut itsensä että maailmansa
        kanssa,niin silloin hänellä on paljon sisäistä tahtoa,mitä
        todella haluaa tulevaisuudeltaan vaikka kumppaninkin
        suhteen odottaa - tietäen elämän molemmat
        puolet - mitä se kertoo omasta sisäisestä maailmasta.

        - Kaksi ihmistä on kuitenkin aina kaksi että
        miten sulassa sovussa sulautuvat toisiinsa -

        Olla seestynyt kuin tasapainonen oma itsensä eri
        tilanteissa ... onko mahdotonta ... kuin aallot vievät
        meitä aavaa selkää,niin tyynessä kuin myrskyssä että
        karikoita väistellen,jotta ei ulapaltaan eksyisi.

        Toivotaan että nuo avut meissä olisivat kun sääkin
        näin kauniilla tavalla suosii.


      • Kauris-62
        dolan kirjoitti:

        Jos ihminen on kypsä aikuinen ja paljon kokenut
        eri elämän alueilta kuin sujut itsensä että maailmansa
        kanssa,niin silloin hänellä on paljon sisäistä tahtoa,mitä
        todella haluaa tulevaisuudeltaan vaikka kumppaninkin
        suhteen odottaa - tietäen elämän molemmat
        puolet - mitä se kertoo omasta sisäisestä maailmasta.

        - Kaksi ihmistä on kuitenkin aina kaksi että
        miten sulassa sovussa sulautuvat toisiinsa -

        Olla seestynyt kuin tasapainonen oma itsensä eri
        tilanteissa ... onko mahdotonta ... kuin aallot vievät
        meitä aavaa selkää,niin tyynessä kuin myrskyssä että
        karikoita väistellen,jotta ei ulapaltaan eksyisi.

        Toivotaan että nuo avut meissä olisivat kun sääkin
        näin kauniilla tavalla suosii.

        paljon pohdiskelit..
        semmoistahan se elämä on,pohdintoja ja ratkaisuja
        tekoja

        itse olen miettinyt että kuinka jotkut löytävät toisensa
        miljoonien joukosta,taitaa olla lottovoitto jos sellainen sopivanlainen
        kohdalle osuu...

        kun toinen voi rakastaa palavasti ja toinen ei edes huomaa
        miten juuri kaksi ihmistä osaavat tiensä toisensa luo
        kuinka he solmivat sen onnenlyhteen juuri he yhdessä

        no,ei kannata liikoja miettiä
        tässähän menee ajatukset entisestään sekaisin :)

        lauantaiehtoon jatkoja !


      • Kauris-62 kirjoitti:

        paljon pohdiskelit..
        semmoistahan se elämä on,pohdintoja ja ratkaisuja
        tekoja

        itse olen miettinyt että kuinka jotkut löytävät toisensa
        miljoonien joukosta,taitaa olla lottovoitto jos sellainen sopivanlainen
        kohdalle osuu...

        kun toinen voi rakastaa palavasti ja toinen ei edes huomaa
        miten juuri kaksi ihmistä osaavat tiensä toisensa luo
        kuinka he solmivat sen onnenlyhteen juuri he yhdessä

        no,ei kannata liikoja miettiä
        tässähän menee ajatukset entisestään sekaisin :)

        lauantaiehtoon jatkoja !

        Esim.runosi kauttaaltaan antavat paljonkin pohdittavaa,
        kuin myös jotkut saavat lyhyeen kaiken sen mahduttamaan
        ja sitten toiset luotua pitemmän kautta elämänkaarta.

        Toisinaan kevyttä ja toisinaan taas hyvinkin tummaa
        tekstiä että milloin pelkkää fiktiota ja milloin taas jopa
        omaakin faktaa ehkä molempia sekoittaen ...elämäkin
        on runoutta jos hippusenkin on kirjoittajaa.

        Kun sen oikean löytää ... mistä sen tunnistaa ... no siitä
        esim.jos suhde/liitto on kestänyt vuosikymmeniä ja etenkin
        jos tuo on ollut elämän ensimmäinen molemmille
        vakavuudessaan - elämä/rakkaus - on koettelemista mutta
        jos se tuon kaiken kestää - Ikuista kuin sitä oikeaa se
        silloin täytyy olla :

        Maailman/- Elämän kantavin että terveellisin huume johon
        ei koskaan kyllästy vaan janoaa sitä kuin ensi kertaa heti
        pistoksen saaneena ... joka ei myrskyissä sammu karrelle.

        Hyvää Sunnuntaiaamua Sinulle Hyvä Ystäväni !


      • Kauris-62
        dolan kirjoitti:

        Esim.runosi kauttaaltaan antavat paljonkin pohdittavaa,
        kuin myös jotkut saavat lyhyeen kaiken sen mahduttamaan
        ja sitten toiset luotua pitemmän kautta elämänkaarta.

        Toisinaan kevyttä ja toisinaan taas hyvinkin tummaa
        tekstiä että milloin pelkkää fiktiota ja milloin taas jopa
        omaakin faktaa ehkä molempia sekoittaen ...elämäkin
        on runoutta jos hippusenkin on kirjoittajaa.

        Kun sen oikean löytää ... mistä sen tunnistaa ... no siitä
        esim.jos suhde/liitto on kestänyt vuosikymmeniä ja etenkin
        jos tuo on ollut elämän ensimmäinen molemmille
        vakavuudessaan - elämä/rakkaus - on koettelemista mutta
        jos se tuon kaiken kestää - Ikuista kuin sitä oikeaa se
        silloin täytyy olla :

        Maailman/- Elämän kantavin että terveellisin huume johon
        ei koskaan kyllästy vaan janoaa sitä kuin ensi kertaa heti
        pistoksen saaneena ... joka ei myrskyissä sammu karrelle.

        Hyvää Sunnuntaiaamua Sinulle Hyvä Ystäväni !

        hyvää sunnuntaita myös sinulle runoystävä :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe