Miten toimitte kun samassa taloudessa asuu sekä uros että narttu, jotta ei tule pentuja? Kumpaakaan ei ole leikattu. Ilmeisesti aika moni tulee toimeen näin, ihmettelen vaan miten.
Uros ja narttu
30
2897
Vastaukset
- silloin kun on
juoksut. Niillä on kova hinku toistensa luo, järjestät siis huoneiden väliin väliportin siksi ajaksi, sellaisen joka pysyy taatusti kiinni ja on riittävän korkea rodullesi, kun olet molemmat hankkinut on vastuullasi hankkia portti, tulee halvemmaksi kuin jälkiehkäisy koiralle tai pentu-rumba tervtarkkeineen, ruokinen jne.
- portin takana
erillään, ettei sitten tule liikaa ääntä kun yhtäkkiä joutuvat. Piippailuahan tulee taatusti kun asunnossa erisukupuolet. Järjestät myös toiselle kahden keskistä aivotyötä, mikä väsyttää enemmän kuin liikunta ja mikä on koiralle muutenkin aina hyväksi. Pulassa olet, jos aiot lenkkeilyttää yhdessä ja sitten vain pitää erillään. Kantsii ajoissa miettiä, kun hankkii koirat.
- lekurille
käy leikkauttamassa
- olli43
koirat on pystyneet astumaan ihan tarhakoiriakin verkon läpi.N eosaa hommat aina.
- Kolme urosta
olli43 kirjoitti:
koirat on pystyneet astumaan ihan tarhakoiriakin verkon läpi.N eosaa hommat aina.
pitää juoksunarttua uroksen kanssa saman katon alla.
- ajaksi hoitoon,
Kolme urosta kirjoitti:
pitää juoksunarttua uroksen kanssa saman katon alla.
yökylään, tuttuun ja turvallisene paikkaan. Säästää koirien sekä omistajien hermoja.
- Neandra
Kolme urosta kirjoitti:
pitää juoksunarttua uroksen kanssa saman katon alla.
samaa mieltä..aiheuttaa koiralle aivan suunnatonta ressiä. Mieti nyt vaikka urosta jota ohjaa alkukantainen halu paritella kun kämpässä pyörii kiimasen nartun hajut. Silloin koiraa ei ohjaa mikää järki, vain ja ainoastaan vaisto. Se ei ole koiralla mitään pienimuotoista hermoilemista vaan uros tulee aivan hulluksi nartusta kun se tietää että se siinä olisi tarjolla mutta luokse ei pääse. Ja jos koira on iso ja voimakas niin siinä mennään äkkiä parhaimmankin portin läpi vaikka hengen uhalla. Jompi kumpi pakko viedä hoitoon juoksujen ajaksi.
- Narttu että uros
Neandra kirjoitti:
samaa mieltä..aiheuttaa koiralle aivan suunnatonta ressiä. Mieti nyt vaikka urosta jota ohjaa alkukantainen halu paritella kun kämpässä pyörii kiimasen nartun hajut. Silloin koiraa ei ohjaa mikää järki, vain ja ainoastaan vaisto. Se ei ole koiralla mitään pienimuotoista hermoilemista vaan uros tulee aivan hulluksi nartusta kun se tietää että se siinä olisi tarjolla mutta luokse ei pääse. Ja jos koira on iso ja voimakas niin siinä mennään äkkiä parhaimmankin portin läpi vaikka hengen uhalla. Jompi kumpi pakko viedä hoitoon juoksujen ajaksi.
Meiltä löytyy narttu että uros koira eikä kumpaakaan ole leikattu. Ei ne päivällä mölise vaikka eri huoneissa ja uros vielä häkissä juoksujen ajan varmuuden vuoksi (päivällä kun joku on kotona saa olla vapaana huoneessa uros siis ja paljon lenkitystä). Mitä itse olen nähnyt niin ei tämä poika nyt niiin paljon nartun perään ole ollut, kyllähän sitä kiinnostaa, mutta perään ei ulise tai muutenkaan mitään riehu. Uros ei muutenkaan tunnu stressaavan näkyvästi, mutta kait se nyt vähän piilostressaa. Narttu ei saa käydä uroon huoneessa juoksujen alkaessa eikä juoksujen aikana. Odotamme ihan että juoksut olisivat ohi ja sitten nämä voivat taas jatkaa samaa vanhaa elämäänsä. Enkä todellakaan pidä sitä mitenkään eläinrääkkäyksenä. Kenneleissä koirat kokevat ihan samat asiat jos jollakin nartulla/nartuilla on juoksut. (:
- koiriesi parasta
Narttu että uros kirjoitti:
Meiltä löytyy narttu että uros koira eikä kumpaakaan ole leikattu. Ei ne päivällä mölise vaikka eri huoneissa ja uros vielä häkissä juoksujen ajan varmuuden vuoksi (päivällä kun joku on kotona saa olla vapaana huoneessa uros siis ja paljon lenkitystä). Mitä itse olen nähnyt niin ei tämä poika nyt niiin paljon nartun perään ole ollut, kyllähän sitä kiinnostaa, mutta perään ei ulise tai muutenkaan mitään riehu. Uros ei muutenkaan tunnu stressaavan näkyvästi, mutta kait se nyt vähän piilostressaa. Narttu ei saa käydä uroon huoneessa juoksujen alkaessa eikä juoksujen aikana. Odotamme ihan että juoksut olisivat ohi ja sitten nämä voivat taas jatkaa samaa vanhaa elämäänsä. Enkä todellakaan pidä sitä mitenkään eläinrääkkäyksenä. Kenneleissä koirat kokevat ihan samat asiat jos jollakin nartulla/nartuilla on juoksut. (:
vie tuttuun hoitopaikkaan pariksi pv:ksi. Liiallinen liikuntaa stressaa enemmän, kehitä mieluummin aivotyötä koiralle, se väsyttää paljon paremmin. Liiallinen liikaunta stressaa, adrenaliinia enempi, ja ajanmyötä koira vaatii yhä enempi liikuntaa.
- Urkki -55
koiriesi parasta kirjoitti:
vie tuttuun hoitopaikkaan pariksi pv:ksi. Liiallinen liikuntaa stressaa enemmän, kehitä mieluummin aivotyötä koiralle, se väsyttää paljon paremmin. Liiallinen liikaunta stressaa, adrenaliinia enempi, ja ajanmyötä koira vaatii yhä enempi liikuntaa.
Kuinka kauan juoksut yleensä kestää? Ajattelin jos hoitoon pitää toinen viedä. Onko kenelläkään kokemusta uroksen niskaan laitettavasta sterilisaatiokapselista? Toimiiko, riittääkö ehkäisyksi?
- aaalllli
Urkki -55 kirjoitti:
Kuinka kauan juoksut yleensä kestää? Ajattelin jos hoitoon pitää toinen viedä. Onko kenelläkään kokemusta uroksen niskaan laitettavasta sterilisaatiokapselista? Toimiiko, riittääkö ehkäisyksi?
sekoo jo siitä jos naapuristossa on juoksuja, ei syö mitään, ulisee, astuu kaikkea, jne. eli se on tosi yksilöllistä. Karkaa myös silloin jos haistaa juoksut lähistöllä. Itse en vois kuvitellakaan että meillä olis sisällä narttu kun ulkona ohituksissa huutaa jo nartun perään. Kolme viikkoo on paras olla toisen hoidossa.
Narttu että uros kirjoitti:
Meiltä löytyy narttu että uros koira eikä kumpaakaan ole leikattu. Ei ne päivällä mölise vaikka eri huoneissa ja uros vielä häkissä juoksujen ajan varmuuden vuoksi (päivällä kun joku on kotona saa olla vapaana huoneessa uros siis ja paljon lenkitystä). Mitä itse olen nähnyt niin ei tämä poika nyt niiin paljon nartun perään ole ollut, kyllähän sitä kiinnostaa, mutta perään ei ulise tai muutenkaan mitään riehu. Uros ei muutenkaan tunnu stressaavan näkyvästi, mutta kait se nyt vähän piilostressaa. Narttu ei saa käydä uroon huoneessa juoksujen alkaessa eikä juoksujen aikana. Odotamme ihan että juoksut olisivat ohi ja sitten nämä voivat taas jatkaa samaa vanhaa elämäänsä. Enkä todellakaan pidä sitä mitenkään eläinrääkkäyksenä. Kenneleissä koirat kokevat ihan samat asiat jos jollakin nartulla/nartuilla on juoksut. (:
Siis kirjoitat ylpeänä, että uroksesi on päivät häkissä kun nartulla on juoksut! Hyvänen aika! Saa sitten olla melko iso häkki, jotta koiralla on siellä hyvä olla ja täyttää lain vaatimuksen.
Jos uros on yksin häkissä ja painaa 10 kiloa, häkin koon pitää olla vähintään 2 neliömetriä (eli väh. 1,4 m kertaa 1,4 metriä),
jos koira taas painaa 40 kiloa häkin koko on vähintään 4,5 neliötä.
Eli onko koirallasi todellakin lain saneleman vähimmäiskokoinen häkki? Muutenhan häkitys on eläinsuojelurikos ja sinä rääkkäät eläintä, jos pidät sitä tuon pienemmässä häkissä!
Ihan käsittämätöntä, että 2010 vuonna edelleen ajatellaan, että koiran häkittäminen olisi OK, hyväksyttävää ja sallittua. Todellisuudessa häkitys on todellakin eläinsuojelurikos, eläinrääkkäystä ja siihen tulee puuttua. Jos häkki sitten todellakin on lain vaatiman vähimmäismitan kokoinen, niin silloin asia on OK, mutta vähimmäiskokoinenkin häkki on jo niin suuri, että melkein yksi huone menee sitten häkille.
____________________________________________________________________________________-
Ainoa oikeasti toimiva ja edes jollakin tavoin eläinystävällinen ja vähästressinen ratkaisu tapauksessa, jossa uros ja narttu asuvat saman katon alla ja kumpaakaan ei ole leikattu, on tuttu hoitopaikka toiselle yksilölle juoksujen ajaksi. Jos jalostustarkoitusta ei ole niin molemmat voisi leikkauttaa tai ainakin toisen.- Narttu että uros
rottweiler-mami kirjoitti:
Siis kirjoitat ylpeänä, että uroksesi on päivät häkissä kun nartulla on juoksut! Hyvänen aika! Saa sitten olla melko iso häkki, jotta koiralla on siellä hyvä olla ja täyttää lain vaatimuksen.
Jos uros on yksin häkissä ja painaa 10 kiloa, häkin koon pitää olla vähintään 2 neliömetriä (eli väh. 1,4 m kertaa 1,4 metriä),
jos koira taas painaa 40 kiloa häkin koko on vähintään 4,5 neliötä.
Eli onko koirallasi todellakin lain saneleman vähimmäiskokoinen häkki? Muutenhan häkitys on eläinsuojelurikos ja sinä rääkkäät eläintä, jos pidät sitä tuon pienemmässä häkissä!
Ihan käsittämätöntä, että 2010 vuonna edelleen ajatellaan, että koiran häkittäminen olisi OK, hyväksyttävää ja sallittua. Todellisuudessa häkitys on todellakin eläinsuojelurikos, eläinrääkkäystä ja siihen tulee puuttua. Jos häkki sitten todellakin on lain vaatiman vähimmäismitan kokoinen, niin silloin asia on OK, mutta vähimmäiskokoinenkin häkki on jo niin suuri, että melkein yksi huone menee sitten häkille.
____________________________________________________________________________________-
Ainoa oikeasti toimiva ja edes jollakin tavoin eläinystävällinen ja vähästressinen ratkaisu tapauksessa, jossa uros ja narttu asuvat saman katon alla ja kumpaakaan ei ole leikattu, on tuttu hoitopaikka toiselle yksilölle juoksujen ajaksi. Jos jalostustarkoitusta ei ole niin molemmat voisi leikkauttaa tai ainakin toisen.Jos minua tarkoitit (rottweiler-mami) niin uros on silloin kotona häkissä ku ollaan töissä ja kouluissa. En nyt koiraani pidä pitkin päivää häkissä äly hoi :D Viestissä lukee kyllä selvästi etten koiraani pidä häkissä koko päivää. Voisi olla tarkkaavaisempi :') Jos narttu olisi häkissä niin uros voisi astua nartun häkiin ulkopuolelta jos oven aukaisisi. Ja kummallakin on jalotus tarkoitus. Pitäisikö minun pitää kumpaakin vaapana ja ovi vaan kiinni niin jos uros vaikka aukaisis oven niin tulisi ns. ei toivottu pentue...sitäkö sinä sitten haluat jos ei voi häkissä pitää? Oikeesti ihmiset lukekaa edes kunnolla nuo viestit niin ette tulisi sillä syyttävällä sormellanne osottelee :D Jos koiraa ei saa häkittää niin entäs näyttelyissä ne häkit joissa ne on koko sen näyttelyn ajan joillakin on jopa liian pienet häkit joten mene niille urputtamaan. :)
Narttu että uros kirjoitti:
Jos minua tarkoitit (rottweiler-mami) niin uros on silloin kotona häkissä ku ollaan töissä ja kouluissa. En nyt koiraani pidä pitkin päivää häkissä äly hoi :D Viestissä lukee kyllä selvästi etten koiraani pidä häkissä koko päivää. Voisi olla tarkkaavaisempi :') Jos narttu olisi häkissä niin uros voisi astua nartun häkiin ulkopuolelta jos oven aukaisisi. Ja kummallakin on jalotus tarkoitus. Pitäisikö minun pitää kumpaakin vaapana ja ovi vaan kiinni niin jos uros vaikka aukaisis oven niin tulisi ns. ei toivottu pentue...sitäkö sinä sitten haluat jos ei voi häkissä pitää? Oikeesti ihmiset lukekaa edes kunnolla nuo viestit niin ette tulisi sillä syyttävällä sormellanne osottelee :D Jos koiraa ei saa häkittää niin entäs näyttelyissä ne häkit joissa ne on koko sen näyttelyn ajan joillakin on jopa liian pienet häkit joten mene niille urputtamaan. :)
Omassa viestissäsi kirjoitat: "ja uros vielä häkissä juoksujen ajan varmuuden vuoksi (päivällä kun joku on kotona saa olla vapaana huoneessa uros siis ja paljon lenkitystä)." Ja tuossa yläpuolella kirjoitat, että "uros on silloin kotona häkissä ku ollaan töissä ja kouluissa. En nyt koiraani pidä pitkin päivää häkissä äly hoi :D Viestissä lukee kyllä selvästi etten koiraani pidä häkissä koko päivää."
Siis kerrotkos minulle, että MISSÄ kohtaa viestissäsi lukee, että et pidä urosta häkissä pitkin päivää? Kun minä ymmärrän, että töissä/koulussa ollaan siis koko päivä plus matka päälle, eli helposti 8-9 jopa 10 tuntia vuorokaudessa... Se on silloin uros häkissä siis todella pitkän päivän ajan.
Juoksutkaan eivät oikeuta sulkemaan urosta häkkiin, mikäli häkki ei kooltaan täytä eläinsuojemääräyksen minimiä. Pieneen häkkiin sulkeminen on eläimen rääkkäämistä. Näyttelyissä osa koirista on häkeissä, juu. Ja osa jopa ihan liian pienissä häkeissä. Laki kuitenkin sallii koiran häkittämisen pienempäänkin häkkiin hetkeksi - kuten ajomatkan ajaksi. Näyttelyssä koira on häkissä joitakin tunteja yhtenä päivänä. Kirjoitat, että sinulla uros on häkissä (liian pienessä?) päivät (8-9h/vrk?) nartun koko juoksujen ajan, eli muutaman viikon ajan. Siinä on MELKOINEN ero ollaanko siis hetkellisesti esim. autossa/näyttelypaikalla muutama tunti silloin tällöin häkissä tai aina koko nartun juoksujen ajan lukuisia tunteja.
Onko eläinsuojelulaki sinulle lainkaan tuttu? Tiedätkö, että sellainen edes on olemassa ja sitä myös valvotaan? Maa- ja metsätalousministeriön päätösten tarkoituksena on suojella seuraeläimiä (myös siis koiria) kaikelta vältettävissä olevalta kärsimykseltä, kivulta ja tuskalta.
Kun eläinsuojelaissa on sinulla noin paljon epäselvää ota yhteyttä vaikka eläinsuojeluvalvojaan ja kysäise tuosta häkittämisen laillisuudesta. Laitonta eläinrääkkäystähän se on. Harva eläinrääkkäjä oikeasti myöntää tekonsa. Harva häkittäjä myöntää rikkovansa lakia ja aiheuttavansa koiralleen kärsimystä. Häkitystä perustellaan niin monilla tavoilla...
Kun samassa taloudessa asuu kaksi jalostettavaa eri sukupuolta, niin toinen menee sitten tuttuun paikkaan hoitoon juoksujen ajaksi. Se on koirille se kaikken epästressaavin tilanne.- Narttu että uros
rottweiler-mami kirjoitti:
Omassa viestissäsi kirjoitat: "ja uros vielä häkissä juoksujen ajan varmuuden vuoksi (päivällä kun joku on kotona saa olla vapaana huoneessa uros siis ja paljon lenkitystä)." Ja tuossa yläpuolella kirjoitat, että "uros on silloin kotona häkissä ku ollaan töissä ja kouluissa. En nyt koiraani pidä pitkin päivää häkissä äly hoi :D Viestissä lukee kyllä selvästi etten koiraani pidä häkissä koko päivää."
Siis kerrotkos minulle, että MISSÄ kohtaa viestissäsi lukee, että et pidä urosta häkissä pitkin päivää? Kun minä ymmärrän, että töissä/koulussa ollaan siis koko päivä plus matka päälle, eli helposti 8-9 jopa 10 tuntia vuorokaudessa... Se on silloin uros häkissä siis todella pitkän päivän ajan.
Juoksutkaan eivät oikeuta sulkemaan urosta häkkiin, mikäli häkki ei kooltaan täytä eläinsuojemääräyksen minimiä. Pieneen häkkiin sulkeminen on eläimen rääkkäämistä. Näyttelyissä osa koirista on häkeissä, juu. Ja osa jopa ihan liian pienissä häkeissä. Laki kuitenkin sallii koiran häkittämisen pienempäänkin häkkiin hetkeksi - kuten ajomatkan ajaksi. Näyttelyssä koira on häkissä joitakin tunteja yhtenä päivänä. Kirjoitat, että sinulla uros on häkissä (liian pienessä?) päivät (8-9h/vrk?) nartun koko juoksujen ajan, eli muutaman viikon ajan. Siinä on MELKOINEN ero ollaanko siis hetkellisesti esim. autossa/näyttelypaikalla muutama tunti silloin tällöin häkissä tai aina koko nartun juoksujen ajan lukuisia tunteja.
Onko eläinsuojelulaki sinulle lainkaan tuttu? Tiedätkö, että sellainen edes on olemassa ja sitä myös valvotaan? Maa- ja metsätalousministeriön päätösten tarkoituksena on suojella seuraeläimiä (myös siis koiria) kaikelta vältettävissä olevalta kärsimykseltä, kivulta ja tuskalta.
Kun eläinsuojelaissa on sinulla noin paljon epäselvää ota yhteyttä vaikka eläinsuojeluvalvojaan ja kysäise tuosta häkittämisen laillisuudesta. Laitonta eläinrääkkäystähän se on. Harva eläinrääkkäjä oikeasti myöntää tekonsa. Harva häkittäjä myöntää rikkovansa lakia ja aiheuttavansa koiralleen kärsimystä. Häkitystä perustellaan niin monilla tavoilla...
Kun samassa taloudessa asuu kaksi jalostettavaa eri sukupuolta, niin toinen menee sitten tuttuun paikkaan hoitoon juoksujen ajaksi. Se on koirille se kaikken epästressaavin tilanne.Kuulehan en ole koskaan sanonut että koirani olisi liian pienessä häkissä vai olenko? Edelleen ei se koira ensinäkään näytä kärsivät siinä häkissä toiseksi kukaan tuttuni ei ottaisi toista koiristamme koska moni asuu liian pienessä asunnossa, liian vähän aikaa koiralle tai sitten asuu liian kaukana enkä lähde koiraa kuskaamaan helsinkiin sen takia että saisin koirani pois juoksujen ajaksi. Ei se koira sitä koko elämääsä siinä häkissä vietä. Onko sinusta koko päivä 5-6 tuntia? Päivässä on 24 tuntia niin jos menen töihin 08:00 ja tulen kotiin 13:00 tai 15:00 niin se koira saa olla sellaiset 9 tuntia vapaana sitten vielä siihen seuraavaan aamu 08:00 asti. Moni kasvattajakin pitää koiriaan päivät häkissä juoksujen ajan ettei niitä vahinko pentueita tule. En rupea pitämään urosta juoksujen ajan siellä huoneessa vaan ovi kiinni vai sitäkö nyt ajat takaa kun häkki ei muka ole sopiva niin vapaaksi vaan huoneeseen jolloin uroksella vasta onkin mahdollisuudet päästä apajille sitäkö haluat ei toivottua pentuetta :D Ei minullakaan ole varaa joka juoksuilla pentuetta teettää sen takia että uros saisi olla päivät vapaasti huoneessa :D Tälläset ylireagoivat aktivistit on sitä pahimpaa luokkaa heti kimpussa vaan. Hihheij ja kimppuun vaan. Ollaan kysytty muutenkin joka paikasta tuota häkki juttua ja eikä kukaan ole tullut urputtamaan asiasta sanonut vaan että kyllä toimii :) Uskoisin sitten että rääkkäisin koiraani jos näkisisin sen jopa KÄRSIVÄN, mutta eipä tunnu niin en kyllä todellakaan pidä itseäni rääkkääjänä. Koirani voi hyvin ja on pirteä eikä ole kipuja tai mitään ja menee muutenkin häkkiin mielellään että jos se nyt sitä häkkiä masentaisi niin eihän tuo häntä heiluen menisi sinne häkkiin, mutta ajattele sinä mitä ajattelet aikalailla mielipide kysymys tuo rääkkääminen kun monien mielestä jo häkissä pito on eläinrääkkäystä :') Vielä sitä että täällä turha vastata ihmisille kun tyypit tulee vitutuksen kanssa aukoo sitä päätäsä. Aina voi hioa tuota puhetapaansa kauniimmaksi. Siis ei kukaan terve mene tuosta vaan jotain tuntematonta rääkkääjäks syyttämään jos todellakaan ei ole sellainen :D Me ei ees tunneta ja sinä tulet ja syytät rääkkääjäks...joo terve vaan sinullekki. Kenties väärällä jalalla tänään herätty? :D
- verta vaivautua, ett
Narttu että uros kirjoitti:
Kuulehan en ole koskaan sanonut että koirani olisi liian pienessä häkissä vai olenko? Edelleen ei se koira ensinäkään näytä kärsivät siinä häkissä toiseksi kukaan tuttuni ei ottaisi toista koiristamme koska moni asuu liian pienessä asunnossa, liian vähän aikaa koiralle tai sitten asuu liian kaukana enkä lähde koiraa kuskaamaan helsinkiin sen takia että saisin koirani pois juoksujen ajaksi. Ei se koira sitä koko elämääsä siinä häkissä vietä. Onko sinusta koko päivä 5-6 tuntia? Päivässä on 24 tuntia niin jos menen töihin 08:00 ja tulen kotiin 13:00 tai 15:00 niin se koira saa olla sellaiset 9 tuntia vapaana sitten vielä siihen seuraavaan aamu 08:00 asti. Moni kasvattajakin pitää koiriaan päivät häkissä juoksujen ajan ettei niitä vahinko pentueita tule. En rupea pitämään urosta juoksujen ajan siellä huoneessa vaan ovi kiinni vai sitäkö nyt ajat takaa kun häkki ei muka ole sopiva niin vapaaksi vaan huoneeseen jolloin uroksella vasta onkin mahdollisuudet päästä apajille sitäkö haluat ei toivottua pentuetta :D Ei minullakaan ole varaa joka juoksuilla pentuetta teettää sen takia että uros saisi olla päivät vapaasti huoneessa :D Tälläset ylireagoivat aktivistit on sitä pahimpaa luokkaa heti kimpussa vaan. Hihheij ja kimppuun vaan. Ollaan kysytty muutenkin joka paikasta tuota häkki juttua ja eikä kukaan ole tullut urputtamaan asiasta sanonut vaan että kyllä toimii :) Uskoisin sitten että rääkkäisin koiraani jos näkisisin sen jopa KÄRSIVÄN, mutta eipä tunnu niin en kyllä todellakaan pidä itseäni rääkkääjänä. Koirani voi hyvin ja on pirteä eikä ole kipuja tai mitään ja menee muutenkin häkkiin mielellään että jos se nyt sitä häkkiä masentaisi niin eihän tuo häntä heiluen menisi sinne häkkiin, mutta ajattele sinä mitä ajattelet aikalailla mielipide kysymys tuo rääkkääminen kun monien mielestä jo häkissä pito on eläinrääkkäystä :') Vielä sitä että täällä turha vastata ihmisille kun tyypit tulee vitutuksen kanssa aukoo sitä päätäsä. Aina voi hioa tuota puhetapaansa kauniimmaksi. Siis ei kukaan terve mene tuosta vaan jotain tuntematonta rääkkääjäks syyttämään jos todellakaan ei ole sellainen :D Me ei ees tunneta ja sinä tulet ja syytät rääkkääjäks...joo terve vaan sinullekki. Kenties väärällä jalalla tänään herätty? :D
vaikkapa hankkii/kehittää itse naru tms. systeemin oveen ettei koira saa sitä auki. Ei ole vaikeaa, ei kallista, vaatii vain vähän viitseliäisyyttä.
On niin helppo sanoa, että koira ei kärsi... Koira ei hevillä näytä huonoa oloaan. Ei pidä hankkia eri sukupuolta, jos ei selviä niiden kanssa. Ei ole myöskään mikäänpuollustus, että toiset pitävät näyttelyissä häkissä.
Lapset syövät ulkona p...kaa ja räkäänsä. En minä silti mene perässä ja tee samoin. Ei se , että joku tekee jotakin, tarkoita että se on oikein ja kaikkien muiden pitää tehdä perässä.
Vaatii vain viitseliäisyyttä sekin, että etsit paikan johon koiran saat hoitoon. Älä hanki, jos et selviä! Narttu että uros kirjoitti:
Kuulehan en ole koskaan sanonut että koirani olisi liian pienessä häkissä vai olenko? Edelleen ei se koira ensinäkään näytä kärsivät siinä häkissä toiseksi kukaan tuttuni ei ottaisi toista koiristamme koska moni asuu liian pienessä asunnossa, liian vähän aikaa koiralle tai sitten asuu liian kaukana enkä lähde koiraa kuskaamaan helsinkiin sen takia että saisin koirani pois juoksujen ajaksi. Ei se koira sitä koko elämääsä siinä häkissä vietä. Onko sinusta koko päivä 5-6 tuntia? Päivässä on 24 tuntia niin jos menen töihin 08:00 ja tulen kotiin 13:00 tai 15:00 niin se koira saa olla sellaiset 9 tuntia vapaana sitten vielä siihen seuraavaan aamu 08:00 asti. Moni kasvattajakin pitää koiriaan päivät häkissä juoksujen ajan ettei niitä vahinko pentueita tule. En rupea pitämään urosta juoksujen ajan siellä huoneessa vaan ovi kiinni vai sitäkö nyt ajat takaa kun häkki ei muka ole sopiva niin vapaaksi vaan huoneeseen jolloin uroksella vasta onkin mahdollisuudet päästä apajille sitäkö haluat ei toivottua pentuetta :D Ei minullakaan ole varaa joka juoksuilla pentuetta teettää sen takia että uros saisi olla päivät vapaasti huoneessa :D Tälläset ylireagoivat aktivistit on sitä pahimpaa luokkaa heti kimpussa vaan. Hihheij ja kimppuun vaan. Ollaan kysytty muutenkin joka paikasta tuota häkki juttua ja eikä kukaan ole tullut urputtamaan asiasta sanonut vaan että kyllä toimii :) Uskoisin sitten että rääkkäisin koiraani jos näkisisin sen jopa KÄRSIVÄN, mutta eipä tunnu niin en kyllä todellakaan pidä itseäni rääkkääjänä. Koirani voi hyvin ja on pirteä eikä ole kipuja tai mitään ja menee muutenkin häkkiin mielellään että jos se nyt sitä häkkiä masentaisi niin eihän tuo häntä heiluen menisi sinne häkkiin, mutta ajattele sinä mitä ajattelet aikalailla mielipide kysymys tuo rääkkääminen kun monien mielestä jo häkissä pito on eläinrääkkäystä :') Vielä sitä että täällä turha vastata ihmisille kun tyypit tulee vitutuksen kanssa aukoo sitä päätäsä. Aina voi hioa tuota puhetapaansa kauniimmaksi. Siis ei kukaan terve mene tuosta vaan jotain tuntematonta rääkkääjäks syyttämään jos todellakaan ei ole sellainen :D Me ei ees tunneta ja sinä tulet ja syytät rääkkääjäks...joo terve vaan sinullekki. Kenties väärällä jalalla tänään herätty? :D
Esim. Suomen eläinsuojeluyhdistus (SEY): toteaa seuraavaa: http://www.sey.fi/ajankohtaista/ala_hakita!_sey_aloittaa_koirien_hakityksen_vastaisen_kampanjan.html
Vähintään tuhannet koirat viettävät tänäänkin päivänsä pienessä häkissä. Koiria suljetaan yhä lisääntyvässä määrin kuljetus- tai näyttelyhäkkiin omistajiensa työpäivien ajaksi. Tämä aika voi olla jopa 8 – 10 tuntia, viitenä päivänä viikossa. Yleensä koiria häkitetään, jottei se tuhoaisi yksin ollessaan kodin irtaimistoa. Monet uudet koiranomistajat aloittavat häkityksen koirankasvattajan tai muiden harrastajien suosituksesta. Suomen Kennelliitto tukee SEYn kampanjaa, jonka tavoitteena on muistuttaa, että koiran pitäminen jatkuvasti pienessä häkissä on laitonta. Häkitys voi aiheuttaa koirille peruuttamattomia henkisiä ja fyysisiä vaurioita. Suurin osa koirien yksinolo-ongelmista on ehkäistävissä ennalta kunnollisen opetuksen avulla.
”Koirien jatkuva häkitys näyttää olevan varsin yleistä, vaikka se on eläinsuojelulainsäädännössä yksiselitteisesti kiellettyä. Myös SEYn vapaaehtoiset eläinsuojeluvalvojat ovat neuvontakäynneillään huomanneet, että koiria häkitetään rutiininomaisesti, eivätkä koiranomistajat yleensä ymmärrä toimivansa väärin. Saman ilmiön voi havaita seuraamalla koira-aiheisia nettikeskustelupalstoja”, sanoo SEYn viestintäpäällikkö Maria Blomster.
Koiria häkitetään monesta syystä. Yleisin häkityksen syy on asunnon irtaimiston suojeleminen koiran mahdollisesti aiheuttamilta tuhoilta. Toiset haluavat opettaa koiranpennun sisäsiistiksi häkityksen avulla. Joidenkin mielestä jokapäiväinen häkitys on itsestään selvää, sillä muutkin sitä tekevät ja myös koiran kasvattaja sitä suosittelee.
”Asetus ei erottele mitenkään yksittäisiä koiranomistajia ja kasvattajia. Kasvattajienkaan ei ole hyväksyttävää pitää koiria häkeissä kuin tilapäisesti ja hyväksyttävistä syistä. Ulkotarha on eri asia kuin häkki ja tarhaolosuhteisiin sopiville koiraroduille monesti hyvä ratkaisu. Ulkotarhan olosuhteista on olemassa selviä määräyksiä, ja tarhassa jatkuvasti pidettävien koirien sosiaalisista tarpeista, liikunnasta ja virikkeistä on pidettävä huolta joka päivä”, muistuttaa Suomen Kennelliiton viestintäpäällikkö Miia Puoskari.
Suomen eläinsuojelulainsäädäntö on monelta osin yleisluontoinen ja tulkinnoille altis. Koirien häkityksen kohdalla eläinsuojeluasetuksesta löytyy kuitenkin yksiselitteinen määräys. Eläintä saadaan pitää sen kuljetukseen tarkoitetussa laatikossa tai häkissä vain, jos eläimen kuljettaminen, sairaus tai muu tilapäinen ja hyväksyttävä syy sitä vaatii. Koiran häkitys sen yksin ollessa tai joka yö ei ole tilapäistä eikä hyväksyttävää.
Koiran tulee saada mahdollisimman hyvin toteuttaa lajinomaista käyttäytymistään. Lajinomaiseen käyttäytymiseen ei kuulu maata häkissä aloillaan tuntikausien ajan päivästä toiseen. Vaikka koira näyttäisi suhtautuvan häkitykseen rauhallisesti, se voi kostautua monenlaisina stressin aiheuttamina käytöshäiriöinä ja fyysisinä oireina. Pitkäkestoinen stressi aiheuttaa vakavia käyttäytymis- ja terveysongelmia.
________________________________________________________________________________
Luitko nyt tuon ylläolevan SEYn artikkelin? Siinähän se asia on aivan tyhjentävästi käsitelty. Laki on yksiselitteinen ja samat säännöt koskevat ihan kaikkia - niin yksittäisiä koiranomistajia kuin kasvattajiakin.
Koira kärsii kyllä häkissä - ihan varmasti. Se ei vain niin hevin kärsimystään näytä. Todella ikävää, että ihmiset edelleen häkittävät. Onko se tietämättömyyttä, piittaamattomuutta, ilkeyttä vai mitä?
Elämä on täynnä valintoja, aina. Kun olet kaksi koiraa eri sukupuolta hankkinut, etkä kumpaakaan leikkauta, niin se ei anna sinulle oikeutta rääkätä koiraasi ja rikkoa lakia. Näitä asioita pitää aina vähän miettiä etukäteen! Jos hoitopaikkaa ei löydy nartun juoksujen ajaksi, toinen koira leikkautetaan tai toisesta luovuotaan. Et voi perustella lain rikkomista ja kärsimyksen aiheuttamista koiralle sillä, että et järjestä asioita muuten (kuten hoitopaikalla) kuntoon.
Nyt kaiken tämän jälkeen toivon todella, että ymmärrät syyllistyväsi tuskan tuottamiseen koirallesi sulkemalla sen pitkiksi ajoiksi häkkiin. Se on laitonta ja toiminnallasi rikot lakia, syyllistyt eläinsuojelurikokseen. Koirien pidolle on muitekin mahdollisuuksia, joten heivaa se häkki mäkeen - nyt. Meillä jokaisella on velvollisuus puuttua rikokseen ja estää rikoksen toteutuminen - myös minulla. Kun oikeasti jäät kiinni rikoksesta viranomaisille saat lain määräämän rangaistuksen ja merkinnän rikosrekisteriin. Ihanko oikeasti sitä haluat? Eli jos et koirasta välitä tuon taivaallista, välitä nyt edes omasta rikosoikeudellisesta vastuustasi.
Ei näillä asioilla pidä pelleillä. Häkitys on laitonta, häkittäjä syyllistyy lain rikkomiseen.rottweiler-mami kirjoitti:
Esim. Suomen eläinsuojeluyhdistus (SEY): toteaa seuraavaa: http://www.sey.fi/ajankohtaista/ala_hakita!_sey_aloittaa_koirien_hakityksen_vastaisen_kampanjan.html
Vähintään tuhannet koirat viettävät tänäänkin päivänsä pienessä häkissä. Koiria suljetaan yhä lisääntyvässä määrin kuljetus- tai näyttelyhäkkiin omistajiensa työpäivien ajaksi. Tämä aika voi olla jopa 8 – 10 tuntia, viitenä päivänä viikossa. Yleensä koiria häkitetään, jottei se tuhoaisi yksin ollessaan kodin irtaimistoa. Monet uudet koiranomistajat aloittavat häkityksen koirankasvattajan tai muiden harrastajien suosituksesta. Suomen Kennelliitto tukee SEYn kampanjaa, jonka tavoitteena on muistuttaa, että koiran pitäminen jatkuvasti pienessä häkissä on laitonta. Häkitys voi aiheuttaa koirille peruuttamattomia henkisiä ja fyysisiä vaurioita. Suurin osa koirien yksinolo-ongelmista on ehkäistävissä ennalta kunnollisen opetuksen avulla.
”Koirien jatkuva häkitys näyttää olevan varsin yleistä, vaikka se on eläinsuojelulainsäädännössä yksiselitteisesti kiellettyä. Myös SEYn vapaaehtoiset eläinsuojeluvalvojat ovat neuvontakäynneillään huomanneet, että koiria häkitetään rutiininomaisesti, eivätkä koiranomistajat yleensä ymmärrä toimivansa väärin. Saman ilmiön voi havaita seuraamalla koira-aiheisia nettikeskustelupalstoja”, sanoo SEYn viestintäpäällikkö Maria Blomster.
Koiria häkitetään monesta syystä. Yleisin häkityksen syy on asunnon irtaimiston suojeleminen koiran mahdollisesti aiheuttamilta tuhoilta. Toiset haluavat opettaa koiranpennun sisäsiistiksi häkityksen avulla. Joidenkin mielestä jokapäiväinen häkitys on itsestään selvää, sillä muutkin sitä tekevät ja myös koiran kasvattaja sitä suosittelee.
”Asetus ei erottele mitenkään yksittäisiä koiranomistajia ja kasvattajia. Kasvattajienkaan ei ole hyväksyttävää pitää koiria häkeissä kuin tilapäisesti ja hyväksyttävistä syistä. Ulkotarha on eri asia kuin häkki ja tarhaolosuhteisiin sopiville koiraroduille monesti hyvä ratkaisu. Ulkotarhan olosuhteista on olemassa selviä määräyksiä, ja tarhassa jatkuvasti pidettävien koirien sosiaalisista tarpeista, liikunnasta ja virikkeistä on pidettävä huolta joka päivä”, muistuttaa Suomen Kennelliiton viestintäpäällikkö Miia Puoskari.
Suomen eläinsuojelulainsäädäntö on monelta osin yleisluontoinen ja tulkinnoille altis. Koirien häkityksen kohdalla eläinsuojeluasetuksesta löytyy kuitenkin yksiselitteinen määräys. Eläintä saadaan pitää sen kuljetukseen tarkoitetussa laatikossa tai häkissä vain, jos eläimen kuljettaminen, sairaus tai muu tilapäinen ja hyväksyttävä syy sitä vaatii. Koiran häkitys sen yksin ollessa tai joka yö ei ole tilapäistä eikä hyväksyttävää.
Koiran tulee saada mahdollisimman hyvin toteuttaa lajinomaista käyttäytymistään. Lajinomaiseen käyttäytymiseen ei kuulu maata häkissä aloillaan tuntikausien ajan päivästä toiseen. Vaikka koira näyttäisi suhtautuvan häkitykseen rauhallisesti, se voi kostautua monenlaisina stressin aiheuttamina käytöshäiriöinä ja fyysisinä oireina. Pitkäkestoinen stressi aiheuttaa vakavia käyttäytymis- ja terveysongelmia.
________________________________________________________________________________
Luitko nyt tuon ylläolevan SEYn artikkelin? Siinähän se asia on aivan tyhjentävästi käsitelty. Laki on yksiselitteinen ja samat säännöt koskevat ihan kaikkia - niin yksittäisiä koiranomistajia kuin kasvattajiakin.
Koira kärsii kyllä häkissä - ihan varmasti. Se ei vain niin hevin kärsimystään näytä. Todella ikävää, että ihmiset edelleen häkittävät. Onko se tietämättömyyttä, piittaamattomuutta, ilkeyttä vai mitä?
Elämä on täynnä valintoja, aina. Kun olet kaksi koiraa eri sukupuolta hankkinut, etkä kumpaakaan leikkauta, niin se ei anna sinulle oikeutta rääkätä koiraasi ja rikkoa lakia. Näitä asioita pitää aina vähän miettiä etukäteen! Jos hoitopaikkaa ei löydy nartun juoksujen ajaksi, toinen koira leikkautetaan tai toisesta luovuotaan. Et voi perustella lain rikkomista ja kärsimyksen aiheuttamista koiralle sillä, että et järjestä asioita muuten (kuten hoitopaikalla) kuntoon.
Nyt kaiken tämän jälkeen toivon todella, että ymmärrät syyllistyväsi tuskan tuottamiseen koirallesi sulkemalla sen pitkiksi ajoiksi häkkiin. Se on laitonta ja toiminnallasi rikot lakia, syyllistyt eläinsuojelurikokseen. Koirien pidolle on muitekin mahdollisuuksia, joten heivaa se häkki mäkeen - nyt. Meillä jokaisella on velvollisuus puuttua rikokseen ja estää rikoksen toteutuminen - myös minulla. Kun oikeasti jäät kiinni rikoksesta viranomaisille saat lain määräämän rangaistuksen ja merkinnän rikosrekisteriin. Ihanko oikeasti sitä haluat? Eli jos et koirasta välitä tuon taivaallista, välitä nyt edes omasta rikosoikeudellisesta vastuustasi.
Ei näillä asioilla pidä pelleillä. Häkitys on laitonta, häkittäjä syyllistyy lain rikkomiseen.Jouduin jakamaan viestin kahteen osaan, koska yksi viesti olisi ollut liian pitkä.
Minulla todellakin koiraharrastajana on edelleen NOLLAtoleranssi eläinrääkkäystä kohtaan. SINÄ toimit lain vastaisesti häkittäessäsi koiraasi noin pitkäksi aikaa nartun juoksujen aikana. Sinä rikot selkeästi lakia vastaan ja olet silloin eläinrääkkääjä. Se on totuus ja siitä ei nyt vaan pääse mihinkään! Vaan kukapa nyt itse myöntäisikään lakia rikkovansa ja koiraansa rääkkäävän? Et sinä ainakaan, vaikka laki on TÄYSIN yksiselitteinen.
Nuo perustelusi "ei se uros siellä häkissä kauan ole" tai "muutkin tekevät niin" tai "ei se siellä kärsi" ovat juuri niitä selityksiä, joilla laitonta häkittämistä perustellaan! Totuus on kuitenkin se, että SINÄ syyllistyt koirasi rääkkäämiseen ja jos/kun jäät tuosta kiinni saat rikosoikeudellisen tuomion. (Varmasti tiedätkin, että tällekin palstalle kun kirjoitat, niin se kone, jolta kirjoitat ja kirjoittaja eli sinut tiedot on viranomaisen jäljitettävissä. "Tarpeen vaatiessa asiaton kirjoittaja jäljitetään ja tiedot luovutetaan poliisille." Sinun kohdallasi on melkoisen hyvät syyt epäillä eläinrääkkäystä.)- Kirjoitit täyttä
rottweiler-mami kirjoitti:
Esim. Suomen eläinsuojeluyhdistus (SEY): toteaa seuraavaa: http://www.sey.fi/ajankohtaista/ala_hakita!_sey_aloittaa_koirien_hakityksen_vastaisen_kampanjan.html
Vähintään tuhannet koirat viettävät tänäänkin päivänsä pienessä häkissä. Koiria suljetaan yhä lisääntyvässä määrin kuljetus- tai näyttelyhäkkiin omistajiensa työpäivien ajaksi. Tämä aika voi olla jopa 8 – 10 tuntia, viitenä päivänä viikossa. Yleensä koiria häkitetään, jottei se tuhoaisi yksin ollessaan kodin irtaimistoa. Monet uudet koiranomistajat aloittavat häkityksen koirankasvattajan tai muiden harrastajien suosituksesta. Suomen Kennelliitto tukee SEYn kampanjaa, jonka tavoitteena on muistuttaa, että koiran pitäminen jatkuvasti pienessä häkissä on laitonta. Häkitys voi aiheuttaa koirille peruuttamattomia henkisiä ja fyysisiä vaurioita. Suurin osa koirien yksinolo-ongelmista on ehkäistävissä ennalta kunnollisen opetuksen avulla.
”Koirien jatkuva häkitys näyttää olevan varsin yleistä, vaikka se on eläinsuojelulainsäädännössä yksiselitteisesti kiellettyä. Myös SEYn vapaaehtoiset eläinsuojeluvalvojat ovat neuvontakäynneillään huomanneet, että koiria häkitetään rutiininomaisesti, eivätkä koiranomistajat yleensä ymmärrä toimivansa väärin. Saman ilmiön voi havaita seuraamalla koira-aiheisia nettikeskustelupalstoja”, sanoo SEYn viestintäpäällikkö Maria Blomster.
Koiria häkitetään monesta syystä. Yleisin häkityksen syy on asunnon irtaimiston suojeleminen koiran mahdollisesti aiheuttamilta tuhoilta. Toiset haluavat opettaa koiranpennun sisäsiistiksi häkityksen avulla. Joidenkin mielestä jokapäiväinen häkitys on itsestään selvää, sillä muutkin sitä tekevät ja myös koiran kasvattaja sitä suosittelee.
”Asetus ei erottele mitenkään yksittäisiä koiranomistajia ja kasvattajia. Kasvattajienkaan ei ole hyväksyttävää pitää koiria häkeissä kuin tilapäisesti ja hyväksyttävistä syistä. Ulkotarha on eri asia kuin häkki ja tarhaolosuhteisiin sopiville koiraroduille monesti hyvä ratkaisu. Ulkotarhan olosuhteista on olemassa selviä määräyksiä, ja tarhassa jatkuvasti pidettävien koirien sosiaalisista tarpeista, liikunnasta ja virikkeistä on pidettävä huolta joka päivä”, muistuttaa Suomen Kennelliiton viestintäpäällikkö Miia Puoskari.
Suomen eläinsuojelulainsäädäntö on monelta osin yleisluontoinen ja tulkinnoille altis. Koirien häkityksen kohdalla eläinsuojeluasetuksesta löytyy kuitenkin yksiselitteinen määräys. Eläintä saadaan pitää sen kuljetukseen tarkoitetussa laatikossa tai häkissä vain, jos eläimen kuljettaminen, sairaus tai muu tilapäinen ja hyväksyttävä syy sitä vaatii. Koiran häkitys sen yksin ollessa tai joka yö ei ole tilapäistä eikä hyväksyttävää.
Koiran tulee saada mahdollisimman hyvin toteuttaa lajinomaista käyttäytymistään. Lajinomaiseen käyttäytymiseen ei kuulu maata häkissä aloillaan tuntikausien ajan päivästä toiseen. Vaikka koira näyttäisi suhtautuvan häkitykseen rauhallisesti, se voi kostautua monenlaisina stressin aiheuttamina käytöshäiriöinä ja fyysisinä oireina. Pitkäkestoinen stressi aiheuttaa vakavia käyttäytymis- ja terveysongelmia.
________________________________________________________________________________
Luitko nyt tuon ylläolevan SEYn artikkelin? Siinähän se asia on aivan tyhjentävästi käsitelty. Laki on yksiselitteinen ja samat säännöt koskevat ihan kaikkia - niin yksittäisiä koiranomistajia kuin kasvattajiakin.
Koira kärsii kyllä häkissä - ihan varmasti. Se ei vain niin hevin kärsimystään näytä. Todella ikävää, että ihmiset edelleen häkittävät. Onko se tietämättömyyttä, piittaamattomuutta, ilkeyttä vai mitä?
Elämä on täynnä valintoja, aina. Kun olet kaksi koiraa eri sukupuolta hankkinut, etkä kumpaakaan leikkauta, niin se ei anna sinulle oikeutta rääkätä koiraasi ja rikkoa lakia. Näitä asioita pitää aina vähän miettiä etukäteen! Jos hoitopaikkaa ei löydy nartun juoksujen ajaksi, toinen koira leikkautetaan tai toisesta luovuotaan. Et voi perustella lain rikkomista ja kärsimyksen aiheuttamista koiralle sillä, että et järjestä asioita muuten (kuten hoitopaikalla) kuntoon.
Nyt kaiken tämän jälkeen toivon todella, että ymmärrät syyllistyväsi tuskan tuottamiseen koirallesi sulkemalla sen pitkiksi ajoiksi häkkiin. Se on laitonta ja toiminnallasi rikot lakia, syyllistyt eläinsuojelurikokseen. Koirien pidolle on muitekin mahdollisuuksia, joten heivaa se häkki mäkeen - nyt. Meillä jokaisella on velvollisuus puuttua rikokseen ja estää rikoksen toteutuminen - myös minulla. Kun oikeasti jäät kiinni rikoksesta viranomaisille saat lain määräämän rangaistuksen ja merkinnän rikosrekisteriin. Ihanko oikeasti sitä haluat? Eli jos et koirasta välitä tuon taivaallista, välitä nyt edes omasta rikosoikeudellisesta vastuustasi.
Ei näillä asioilla pidä pelleillä. Häkitys on laitonta, häkittäjä syyllistyy lain rikkomiseen.asiaa!!!!!!!
- koirakuisk.
Tuleekin enää mieleen vain yksi kysymys, nartun ja uroksen omistajalle: mikset vain leikkauta narttua ja/tai urosta? Olisin kiinnostunut tietämään syytä tälle. Nartun leikkaamisella myös kaikenlaiset kohtutulehdusriskit ja märkäkohtuasiat poistuvat.
- Narttu että uros
rottweiler-mami: En jaksanut edes lukea tuota valitustasi, koska se on sitä samaan jauhantaa :D Edelleen selviän koirieni kanssa, ja jos jonkun narun siihen oveen laittaa niin eiköhän koira senkin pure poikki. Ei sen puremiseen voimia kauheesti tarvita =) Kukaan muutenkaan rupea väkertämään huoneen kokoista häkkiä juoksujen ajaksi. :'D ja edelleen en tunne itseäni rääkkääjänä sanoit sinä mitä sanoit :D en hirvittävästi välitä tuntemattomien sanoista ehkä sitten jos olisit jopa joku el.lääkäri kenet tunnen niin mikäs siinä :D
koirakuisk.: Koiria käytetään jalostukseen joten en leikkuuta niitä vielä :) - kevät1974
Narttu että uros kirjoitti:
rottweiler-mami: En jaksanut edes lukea tuota valitustasi, koska se on sitä samaan jauhantaa :D Edelleen selviän koirieni kanssa, ja jos jonkun narun siihen oveen laittaa niin eiköhän koira senkin pure poikki. Ei sen puremiseen voimia kauheesti tarvita =) Kukaan muutenkaan rupea väkertämään huoneen kokoista häkkiä juoksujen ajaksi. :'D ja edelleen en tunne itseäni rääkkääjänä sanoit sinä mitä sanoit :D en hirvittävästi välitä tuntemattomien sanoista ehkä sitten jos olisit jopa joku el.lääkäri kenet tunnen niin mikäs siinä :D
koirakuisk.: Koiria käytetään jalostukseen joten en leikkuuta niitä vielä :)Oikein...antaa jokaisella olla oma mielipide asiaan...ja niinhän tuo tuppaa oleman, että kaikki pätijät ja asioista tietävät/ei tietävät tietävät asiat parhaiten. Voi jeesus kun luki noita kommenttaja eiköhän jokainen tunne oman/omat koirat ja osaa myös kasvattaa ne niin, että niillä on kaikki ok (siis kaikki normaalit ihmiset...no tosta varmaan tulee taas kommenttaja).
Ei se koira siihen tosiaan kuole jos se joutuukin hieman aikaa häkissä viettämään.
Toivottavasti teille tulee tulevaisuudessa ihania pentuja :) Narttu että uros kirjoitti:
rottweiler-mami: En jaksanut edes lukea tuota valitustasi, koska se on sitä samaan jauhantaa :D Edelleen selviän koirieni kanssa, ja jos jonkun narun siihen oveen laittaa niin eiköhän koira senkin pure poikki. Ei sen puremiseen voimia kauheesti tarvita =) Kukaan muutenkaan rupea väkertämään huoneen kokoista häkkiä juoksujen ajaksi. :'D ja edelleen en tunne itseäni rääkkääjänä sanoit sinä mitä sanoit :D en hirvittävästi välitä tuntemattomien sanoista ehkä sitten jos olisit jopa joku el.lääkäri kenet tunnen niin mikäs siinä :D
koirakuisk.: Koiria käytetään jalostukseen joten en leikkuuta niitä vielä :)Joo,enpä ole nähnyt myöskään pahemmin isoa koiraa pidettävän häkissä.Siinä kun sitten tarvis jo melkein se huoneenkokoinen...
Eli taitaa olla ihan pikkukoirajuttuja,harmi koiralle olla joskus pienikin...
Minulla ei ole ollut uros myöskään koskaan häkissä,ei pienikään.Koska ei tulisi mieleen turhan takia tunkea pieneen tilaan.
Useinmilla ihmisillä,jos on useampi koira,on enemmän kuin yksi huone.Oviin saa sellaiset jutut,kuin lukot,jos ei itse siihen kykene,niin on olemassa ihan ammattilaisia siihen hommaan.Oven sisäpuolelle voi vielä laittaa korkean,tiheän välisen portin,jos epäilyttää oma pahvipäisyytensä,että joskus jättää lukitsematta.Kahvankin voi ottaa pois tarvittaessa.
Mitään naruja oviin ei tartte laittaa,ellei niitä jotenkin koristeena halua siihen liimata.- *koirakko**
Narttu että uros kirjoitti:
rottweiler-mami: En jaksanut edes lukea tuota valitustasi, koska se on sitä samaan jauhantaa :D Edelleen selviän koirieni kanssa, ja jos jonkun narun siihen oveen laittaa niin eiköhän koira senkin pure poikki. Ei sen puremiseen voimia kauheesti tarvita =) Kukaan muutenkaan rupea väkertämään huoneen kokoista häkkiä juoksujen ajaksi. :'D ja edelleen en tunne itseäni rääkkääjänä sanoit sinä mitä sanoit :D en hirvittävästi välitä tuntemattomien sanoista ehkä sitten jos olisit jopa joku el.lääkäri kenet tunnen niin mikäs siinä :D
koirakuisk.: Koiria käytetään jalostukseen joten en leikkuuta niitä vielä :)Sano mitä sanot, mutta koirasi eivät saa elää lajinmukaista elämää. Toivottavasti kukaan ei osta näitä sinun "hienosti" jalostamiasi koiria. Toivottovasti kerrot jokaiselle pennun ostajalle että pidä urosta viikkotolkulla tuntikausia häkissä.
- omasta viitseliäisyy
*koirakko** kirjoitti:
Sano mitä sanot, mutta koirasi eivät saa elää lajinmukaista elämää. Toivottavasti kukaan ei osta näitä sinun "hienosti" jalostamiasi koiria. Toivottovasti kerrot jokaiselle pennun ostajalle että pidä urosta viikkotolkulla tuntikausia häkissä.
destä kiinni. Jos hankit kaksi koiraa ja eri sukupuolta, niin tietänet etukäteen että toisella on juoksut? Jos et selviä siitä muilla keinoin, niin ota yhteys kasvattajaan ja luovu toisesta koirasta. Olet kykenemätön omistamaan koiran.
- ...
omasta viitseliäisyy kirjoitti:
destä kiinni. Jos hankit kaksi koiraa ja eri sukupuolta, niin tietänet etukäteen että toisella on juoksut? Jos et selviä siitä muilla keinoin, niin ota yhteys kasvattajaan ja luovu toisesta koirasta. Olet kykenemätön omistamaan koiran.
Kaikilla pitäisi olla nollatoleranssi eläinrääkkäykseen ja häkittäminen on kielletty lailla joten mikä tässä on epäselvää ? Uroksen ja nartun kanssa voi elää samassa taloudessa ilman häkkiäkin jos itse on motivoitunut ja viitseliäs . Sinulle riittäisi että eläinlääkäri tulisi sanomaan ? Mutta laki ei sinulle riitä ? Ehkä sinun pitäisi sitten kutsu joku eläinsuojeluviranomainen paikalle sinulle kertomaan mitä voit tehdä ja mitä et ja pyytää varalta ottamaan se eläinlääkäri mukaan niin ehkä sinäkin sitten uskot.
Se että muut tekevät ei anna kenellekkään lupaa tai oikeutta tehdä itse väärin ,sen luvan annat itse itsellesi ja sen päätöksen teet aivan itse . Sinulle on tarjottu tietoa ja sinua on yritetty neuvoa mutta et jaksa edes lukea niitä koska olet päättänyt että näin voi tehdä . Etkö itsekkin kuitenkin halua sinun koirasi parasta ? Miksi rikkoa lakia ja rääkätä eläintä kun voi tehdä toisin ? - rääkki
... kirjoitti:
Kaikilla pitäisi olla nollatoleranssi eläinrääkkäykseen ja häkittäminen on kielletty lailla joten mikä tässä on epäselvää ? Uroksen ja nartun kanssa voi elää samassa taloudessa ilman häkkiäkin jos itse on motivoitunut ja viitseliäs . Sinulle riittäisi että eläinlääkäri tulisi sanomaan ? Mutta laki ei sinulle riitä ? Ehkä sinun pitäisi sitten kutsu joku eläinsuojeluviranomainen paikalle sinulle kertomaan mitä voit tehdä ja mitä et ja pyytää varalta ottamaan se eläinlääkäri mukaan niin ehkä sinäkin sitten uskot.
Se että muut tekevät ei anna kenellekkään lupaa tai oikeutta tehdä itse väärin ,sen luvan annat itse itsellesi ja sen päätöksen teet aivan itse . Sinulle on tarjottu tietoa ja sinua on yritetty neuvoa mutta et jaksa edes lukea niitä koska olet päättänyt että näin voi tehdä . Etkö itsekkin kuitenkin halua sinun koirasi parasta ? Miksi rikkoa lakia ja rääkätä eläintä kun voi tehdä toisin ?Tuosta häkittämisestä että itsekkin pidän urostani häkissä juoksujen ajan vain ne päivät kun ketään ei ole kotona ja heti kun kotiin tulee niin pääsee pois. Tosiaan koira ei kärsi siitä ja olen koittanut ottaa vielä elukkalekuriltakin tietoa tuosta häkissä pidossa ja tämä sanoit että kyllä käy. Enkä lähde nyt mitään hilavitkuttimia huoneen oveen hankkimaan. Kyllä se koira pärjää ja selviää. Monissa muissakin paikoissa on puolet huonommat olosuhteet joissa koira näkee nälkää niin pienessä häkissä että mahtuu hädin tuskin kääntymään, mutta häkki mikä minulla on niin koira mahtuu viellä kääntymään, makaamaan ja vaikka kierimään jos haluaa. Se häkki ei koiran elämää kaada se voi niitten juoksujen jälkeen ihan hyvin kun ei olisi häkissä ollutkaan. Se ei saa siitä traumoja tai mitään pysyviä vammoja :)
- irlis
Höpöhöpö. Älä kuuntele noita, rottweiler-mamia ja muita. Kuulostavat taas ihan näille hyper-fanaattisille kasvattajille. Yrittäisivät ymmärtää että joillain saattaa olla muutakin elämää kuin koirat :D Että ei kaikki voi koko elämää omistaa vain koirilleen, ja silti voi olla hyvä omistaja koirilleen.
Btw, mitä rotua koirasi ovat?- rääkki
iteltäni löytyy bordeauxindoggia parisen kipaletta (:
rääkki kirjoitti:
iteltäni löytyy bordeauxindoggia parisen kipaletta (:
Siis pidätkö borkun kokoista häkissä o_O päivää/päiviä?
Mistähän niin ison häkin olet löytänytkin,että borkku mahtuu kierimään...
Oletko koskaan kysynyt kasvattajalta,mitä mieltä on siitä,että pidetään ylipäätään päiviä häkissä,saati rotua,joka muutenkaan ei ole niveliltään ja luustoltaan mitenkään hyvää ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten302772Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514