Tuleeko ateistien mielestä hyysätä kaikenmaailman uskontoja monikulttuurisuuden ja tasa-arvon nimissä.
Onko ateistien mielestä monikulttuurisuus arvo jota tulee tavoitella välittämättä
siitä että monikulttuurisuus tuhoaa helposti kaikkein sekulaareimman ja demokraattisimmankin
yhteiskunnan. Mikään yhteiskunta ei ole niin vahva että se selviäisi monikulttuurisuudesta.
Eli kuinka usein ateistit huutavat tasa-arvoa ja ihannoivat multikulttuurin "ihanuuksia"
vaikka yhtäältä halveksutte kaikkia uskontoja.
Osoittaako tämä jälleen sitä, että ateistit ovat antiteisteihin nähden vain nyhveröitä
jotka nöyrtyvät uskovaisten perusteettomiin vaatimuksiin.
Ateistit ja monikultturisuus
16
182
Vastaukset
- Kössönöm
Esitit kysymyksen, jonka sitten muutit väitteeksi, jonka pohjalta syytät ateisteja.
- Fakta fakta fakta
Yleensä on tapana ottaa väitteisiin kantaa eikä kritisoida tekstin muodollisuuksia kuten
pilkkuvirheitä tai rakennetta. - Kössönöm
Fakta fakta fakta kirjoitti:
Yleensä on tapana ottaa väitteisiin kantaa eikä kritisoida tekstin muodollisuuksia kuten
pilkkuvirheitä tai rakennetta.vaan aloittajan väiterakennelmaa. Sinunko se oli?
- Fakta fakta fakta
Kössönöm kirjoitti:
vaan aloittajan väiterakennelmaa. Sinunko se oli?
Ei ole minun. Mutta olen huomannut sinun ottavan kantaa valtaosaan keskusteluja
sekä vaativan asiallista keskustelua. Kannattaisiko siis itsekin noudattaa sitä mitä muilta vaadit.
Eli keskity asiaan eli sisältöön ei muodollisuuksiin tai nimimerkkeihin. - Kössönöm
Fakta fakta fakta kirjoitti:
Ei ole minun. Mutta olen huomannut sinun ottavan kantaa valtaosaan keskusteluja
sekä vaativan asiallista keskustelua. Kannattaisiko siis itsekin noudattaa sitä mitä muilta vaadit.
Eli keskity asiaan eli sisältöön ei muodollisuuksiin tai nimimerkkeihin.Minä nimenomaan kiinnitin huomiota siihen, että aloittaja esitti kysymyksen, jonka hän sitten muutti väitteeksi ja alkoi siltä pohjalta kritisoida ateisteja. Ihan asiaan siis keskityin.
- Wensteri
En ole kuullut, että ateistit tavoittelisivat monikulttuurisuutta sen enempää kuin uskovaiset. Olen ateisti sekä antiteisti ja vihaan uskontoa yli kaiken, mutta uskonto ei ole yhtä kuin kulttuuri. Kannatan tasa-arvoa, ja mielestäni jokaisella on oikeus harjoittaa uskontoaan (kunhan sitä ei tuputeta muille). Tosiasia on se, että uskonnot ovat kaikkea muuta kuin tasa-arvoisia Suomessa. Kristinuskolla on toistaiseksi selkeä yliote, mikä on suuri ongelma.
- siinäkin on syytä
Eihän paholaisen palvojat yritäkkään olla esillä, että heistä tulisi vallitsevia, vaan he toimivat taustalla, pimeässä. Kristinusko on esillä siellä toteutettavien häiden, kastajaisten, hautajaisten ja rippikoulujen takia, ja rakennusten arkkitehtuurisen kauneuden ja arvon takia.
- jk
"Tuleeko ateistien mielestä hyysätä kaikenmaailman uskontoja monikulttuurisuuden ja tasa-arvon nimissä."
Uskontoja ei pidä hyysätä. Hyysääminen on eri asia kuin monikulttuurisuus ja tasa-arvo.
"Onko ateistien mielestä monikulttuurisuus arvo jota tulee tavoitella välittämättä
siitä että monikulttuurisuus tuhoaa helposti kaikkein sekulaareimman ja demokraattisimmankin
yhteiskunnan. Mikään yhteiskunta ei ole niin vahva että se selviäisi monikulttuurisuudesta."
En tiedä muista ateisteista, mutta mielestäni monikulttuurisuus sinällään ei tuhoa mitään. Suomessakin on ollut rintarinnan monenlaista kulttuuria jo kauan ennen kuin tänne yhtään ulkomaan eläviä tuli. Vaikka tulihan tänne tietysti suomalaiset jostain Volgan mutkalta ja ajoivat saamelaiset pohjoiseen.
"Eli kuinka usein ateistit huutavat tasa-arvoa ja ihannoivat multikulttuurin "ihanuuksia"
vaikka yhtäältä halveksutte kaikkia uskontoja."
Tasa-arvo on kannatettavaa. Mutta erityisasemia (kuten uskonnoilla on) ei pitäisi suosia.
"Osoittaako tämä jälleen sitä, että ateistit ovat antiteisteihin nähden vain nyhveröitä
jotka nöyrtyvät uskovaisten perusteettomiin vaatimuksiin."
Mikä osoittaa mitä? En tahdo tuhota mitään kulttuureja, kunhan pysyvät omissa oloissaan.
Suomeen en toivota tervetulleeksi elintasopakolaisia.- Foulheart
Monikulttuurisuus on ok kunhan se on maailmanlaajuista. Ei kiitos minikulttuuri Suomelle. Saa kukkahattu tädit itsekseen mamuja hyysätä.
Ateistit eivät "huuda" tasa-arvoa eivätkä ihannoi monikulttuuria. En ainakaan minä. - beenthere
Minä kannatan monikulttuurisuutta ja sitä, että kaikilla on oikeus omaan elämänkatsomukseensa. Se elämänkatsomuksen harjoittaminen vain ei saa rikkoa Suomen lakia, ihmisoikeuksia ja uskonnonvapautta kenenkään osalta. Tätä viimeistähän rikkovat Suomessa sekä ev.lut. ja ortodoksikirkot pakkojäsenyydellään. Pakkojäsenyydessä ei toteudu uskonnonvapaus eikä ihmisoikeudet.
- Kössönöm
"Se elämänkatsomuksen harjoittaminen vain ei saa rikkoa Suomen lakia, ihmisoikeuksia ja uskonnonvapautta kenenkään osalta."
- Tarkoittaa myös sitä, että muualta tulleet eivät saa olla piittaamatta Suomen laista omiensakaan keskuudessa. Mutta jostain kumman syystä KKO antoi ympärileikkausjutussa sellaisen tuomion, joka on Suomen lakien vastainen. Mitä me lakipykälillä teemme, jos muutama tuomari voi kävellä niiden yli?
Ihmettelen käsitystäsi Ateisteista. "Tuleeko ateistien mielestä" "Onko ateistien mielestä" "kuinka usein ateistit" Luuletko että Ateistit ovat kaikesta aina samaa mieltä? Meitä yhdistää ainoastaan YKSI asia, ja tiedät mikä se on. Itselläni ei ole mitään monikulttuurisuutta vastaan niin kauan kun ei yksi kulttuuri sorra muita kulttuureja ja elellään sovussa (taitaa tosin olla haaveajattelua)
- mullah el allam
nykysuomessa kun on tämä niin sanottu raiskaaminen terminä. Ei sitä ole iranissa, eikä täälläkään kohta.
Muhematin paratiisissa kaikki änmät on "vapaata riistaa". Kaikille riittää.- ei se ihan noin mene
He puuttuisivat äkkiä asiaan.
"Tuleeko ateistien mielestä hyysätä kaikenmaailman uskontoja monikulttuurisuuden ja tasa-arvon nimissä."
Ei.
"Mikään yhteiskunta ei ole niin vahva että se selviäisi monikulttuurisuudesta."
Kyllä selviää, jos ei tarkoiteta sitä, että kaikki täytyy hyväksyä kyseenalaistamatta.
"Osoittaako tämä jälleen sitä, että ateistit ovat antiteisteihin nähden vain nyhveröitä
jotka nöyrtyvät uskovaisten perusteettomiin vaatimuksiin. "
Kirjoituksesi vain osoittaa sen, että et mitä ilmeisimmin ymmärrä sitä, että asiat voivat olla monitahoisia pelkän mustavalkoisuuden sijaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam2325807Eduskunnan setämiehet eivät häiritse
Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.394658KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!
Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa104266Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on123011Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni1182964Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto
Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,732443Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu1212396Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella
Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/1891648- 461629
Linta ja Pete vievät UMK:n tänä vuonna
Aika nopeasti näki kuulematta tarjonnasta ketkä homman hoitaa. Mutta etukäteen jo kiitos muille osallistujille. https:231286