Esitin tuolla jossain aikasemmassa ketjussa kysymyksen
mut kukaan ei osannu vastata...
Ketkä sinne Helvettiin sit joutuu??
vai onko se ihan autio paikka??
Ku kaikki uskovaiset pääsee kerta taivaaseen
ja ne jotka ei usko Jumalaan ei niin ikään usko Helvettiinkään
eli nekään tuskin pääsee/joutuu sinne...
Ei kai kukaan ateisti usko joutuvansa helvettiin?
Tää on ihan tuulesta temmattuu mut tulipahan mieleen... =)
Helvetti?!?
22
270
Vastaukset
Niin..
Raamatussa ei puhuta mitään helvetistä. Kuka lie keksinyt koko systeemin? Todennäköisesti sama kaveri joka kirjoitteli raamatunkin, ei vain muistanut laittaa sinne mitään mainintaa kyseisestä paikasta..- karisma
autio, sinne joutuu väärinuskovat.
Ei uskonnottomat mihinkään satupaikkoihin joudu/pääse se on ihan muille varattu.
Kun kaveri kolaroi toytallaan mersun kanssa ja molemmat kuoli niin pytä pietari kysyi taivaan portilla ensin mersukuslita, että kumpaa auto ajoit. No hän vastasi, että mersua jolloin pietari sanoi, että no helvettiin sitten vain. Sitten sama kysymys toyta kuskille ja vastaus tietysti toytota niin siihen pietari, no sä olet jo helvettis kärsinyt tuu sisään siitä :)- karisma
kristalli_prinsessa kirjoitti:
mitä/ketä on sitten nämä väärä uskovat??
keneltä kysyy :)
Uskontoja on niin paljon ettei voi tietää minkä uskonnon helevettiin kukin toiseen uskova joutuu.
Mutta väärin uskovia on pirusti, ainakin kaikki kristyt ja kaikki muslimit ja monet muut.
Ka niistäkin vielä eri uskontosuunnat shiiat, sunnit, luterilaiset, katoliset jne.... lista olisi loputon. karisma kirjoitti:
keneltä kysyy :)
Uskontoja on niin paljon ettei voi tietää minkä uskonnon helevettiin kukin toiseen uskova joutuu.
Mutta väärin uskovia on pirusti, ainakin kaikki kristyt ja kaikki muslimit ja monet muut.
Ka niistäkin vielä eri uskontosuunnat shiiat, sunnit, luterilaiset, katoliset jne.... lista olisi loputon.sithän kaikki joutuis johonki "helvettiin"
jos ei omaan niin naapurin =)- karisma
kristalli_prinsessa kirjoitti:
sithän kaikki joutuis johonki "helvettiin"
jos ei omaan niin naapurin =)Sen takia kukaan ei joudu mihinkään helvettiin mutta toiset vaan tietää sen ja toiset ei :)
- Pastori Muikku
kuuluu, että miksi yksikään nykyihminen haluaisi tietoisesti ja julkisesti olla niin (tyhmä) raaka ja epäihmismäinen, että kehtaisi haluta uskoa yhdellekään lähimmäiselle (tai kaukaisemmallekin) ihmiselle IKUISTA KIDUTUSTA vain siksi, ettei usko laillaan.
Tätä on melkosen moni koittanut kysellä muilla palstoilla uskovaisilta, mutta -TÄTTÄRÄÄ-: jääneet ilman vastausta. No, kukapa semmosta kehtais myöntääkkään. Jos palstan Tosiuskovaisilta eli niiltä, jotka ovat Ainoassa Oikeassa Uskossa kysytään, helvettiin joutuvat käytännössä kaikki. Paitsi ne 3-17 Tosiuskovaista, jotka uskovat täsmälleen samalla (oikealla) tavalla kuin kyseinen Tosiuskovainen. Senpä takia taivaassa niin hauskaa onkin, kun on kontrastina se ikuinen kidutus, jonne onneksi joutuu myös naapurin Reiska, joka ei ottanut todesta Tosiuskovaisen selityksiä ja taisi vielä vähän naureskella niille.
- uskis_girl
hei! olen uskova tyttö. olen myös ollut ateisti, eli tiedän tavallaan molemmista puolista. Ymmärrän sinua, et tiedä miksi ihmiset joutuu helvettiin tai pääsee taivaaseen, totta puhuen en mäkään tiedä. Tuo on aika jännä kysymys, koska ei sitä tiedä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu ja miksi pitäisikään. Kysymys ei ole kuka uskoo taivaaseen/helvettiin koska nehän on vaan paikkoja tai tiloja. Minusta kuka tahansa ihminen joka elää hyvin ja on hyvä ihmisille ja tietää olevansa aito, on ansainnut paikkansa taivaassa. Nykyään on aivan liian paljon kiistelyä siitä kuka on hyvä ja kuka ei, uskon että kaikki ihmiset ovat hyviä ja meillä kaikilla on jotain annettavaa maailmalle olimme uskovia tai emme. Jos vain lopettaisimme riitelyt ja kiistelyt ja eläisimme kaikki sovussa, maailma ois niin paljon parempi paikka! (anteeksi jos liioittelin jossain vaiheessa) :D :))
Millaiseksi sinä helvetin kuvittelet ja miten sinä perustelet sen, että Jumala on oikeudenmukainen?
- uskis_girl
ertert kirjoitti:
Millaiseksi sinä helvetin kuvittelet ja miten sinä perustelet sen, että Jumala on oikeudenmukainen?
kysyitkö multa? :) helvetin kuvittelen pahaksi paikaksi, jossa ihmiset kärsii, siis ne jotka sinne ovat joutuneet. Jumalan oikeudenmukaisuuden perustelen sillä että hän haluaa hyvää ihmisille, no se ei oikeastaan perusteluksi riitä, mutta se on aika vaikea asia selittää näin ihmisille koska ainakin minulle se on oman kokemuksen kautta tullut juttu. Itse kun olin ateisti en voinut kuvitellakkaan tai uskoa mitään tollaisia asioita ja siksi en oikeastaan pysty mitenkään järjellä selittämään Jumalan olemmassaoloa ja ymmärrän kyllä miksi ihmiset ei usko Häneen. Paras perustelu on miettiä omaa elämäänsä, kutsua Jumaalaa avuksi ja jossain vaiheessa näät hänen voimansa sinussa. :) Se on oikeesti niin kokemuksen juttu ja susta itsestä kiinni haluatko olla uskossa vai et.
- Psykopaatti nro. 193
uskis_girl kirjoitti:
kysyitkö multa? :) helvetin kuvittelen pahaksi paikaksi, jossa ihmiset kärsii, siis ne jotka sinne ovat joutuneet. Jumalan oikeudenmukaisuuden perustelen sillä että hän haluaa hyvää ihmisille, no se ei oikeastaan perusteluksi riitä, mutta se on aika vaikea asia selittää näin ihmisille koska ainakin minulle se on oman kokemuksen kautta tullut juttu. Itse kun olin ateisti en voinut kuvitellakkaan tai uskoa mitään tollaisia asioita ja siksi en oikeastaan pysty mitenkään järjellä selittämään Jumalan olemmassaoloa ja ymmärrän kyllä miksi ihmiset ei usko Häneen. Paras perustelu on miettiä omaa elämäänsä, kutsua Jumaalaa avuksi ja jossain vaiheessa näät hänen voimansa sinussa. :) Se on oikeesti niin kokemuksen juttu ja susta itsestä kiinni haluatko olla uskossa vai et.
Mun mielestä on helvetti että joutuu syntymään maan päälle. Sitten kun kuolee, voi helpottaa?
Jos kuoleman jälkeen ei ole mitään niin silloin ainakin helpottaa. Jos taas on niin saa nähä sitte. uskis_girl kirjoitti:
"Paras perustelu on miettiä omaa elämäänsä, kutsua Jumaalaa avuksi ja jossain vaiheessa näät hänen voimansa sinussa. :) Se on oikeesti niin kokemuksen juttu ja susta itsestä kiinni haluatko olla uskossa vai et."
Eli jotain pahaa pitää tapahtua ensin ja sitten jos ihminen on niin heikko ettei kykene itse eikä edes muiden avulla selviämään, silloin huudetaan jumalaa avuksi... tiedän tämän ja tavallaan ymmärränkin. Mitä itsellesi taphtui kun jumalaasi huusit? Olen itsekin käynyt todella pohjalla, eikä mieleeni juolahtanutkaa jumalia apuun huudella, oma päättäväisyyteni ja läheisieni ja lääkäreiden apu riitti. Ja elämääni olen miettinyt enemmän kuin tarpeeksi ja siihen ei jumalat mahdu.- Mursunorsu
uskis_girl kirjoitti:
Jos on pohjalla ja alkaa uskomaan jumalaan, ja saa siitä voimaa, niin se ei vielä minusta todista jumalan olemassa oloa. Ennemmin se antaa jonkinlaisen pohjan elämälle. Eli tulee taas jokin syy elää.
Näin minä ainakin olen asian ajatellut, mitä luulet. uskis_girl kirjoitti:
Toisin sanoen perustelet vain sen omalle kohdallesi, mutta et pysty selittämään asiaa mitenkään muiden kannalta. Kun puhutaan oikeudenmukaisuudesta, sillä yleisesti tarkoitetaan sitä, että se koskee kaikkia, ei vain itseään. Muutenhan puhuttaisiin vain uskis_girlinmukaisuudesta.
"Paras perustelu on miettiä omaa elämäänsä, kutsua Jumaalaa avuksi ja jossain vaiheessa näät hänen voimansa sinussa."
Ei ole. Minä en ajattele asiaa vain omalta kannaltani.
"Jumalan oikeudenmukaisuuden perustelen sillä että hän haluaa hyvää ihmisille"
Jos helvetti on paha paikka, jossa kärsii, on ajattelussasi paha ristiriita. Mitä hyvää mainitsemassasi helvetissä on?
Lisäksi on muita vakavia ongelmia:
Miten rangaistus vastaa tekoa?
Miksi usko on se merkittävä tekijä?
Miten ihminen voisi muka valita uskonsa?ertert kirjoitti:
Toisin sanoen perustelet vain sen omalle kohdallesi, mutta et pysty selittämään asiaa mitenkään muiden kannalta. Kun puhutaan oikeudenmukaisuudesta, sillä yleisesti tarkoitetaan sitä, että se koskee kaikkia, ei vain itseään. Muutenhan puhuttaisiin vain uskis_girlinmukaisuudesta.
"Paras perustelu on miettiä omaa elämäänsä, kutsua Jumaalaa avuksi ja jossain vaiheessa näät hänen voimansa sinussa."
Ei ole. Minä en ajattele asiaa vain omalta kannaltani.
"Jumalan oikeudenmukaisuuden perustelen sillä että hän haluaa hyvää ihmisille"
Jos helvetti on paha paikka, jossa kärsii, on ajattelussasi paha ristiriita. Mitä hyvää mainitsemassasi helvetissä on?
Lisäksi on muita vakavia ongelmia:
Miten rangaistus vastaa tekoa?
Miksi usko on se merkittävä tekijä?
Miten ihminen voisi muka valita uskonsa?Oikeudenmukaisuuden kannalta kannattaa miettiä myös ongelmaa, jonka nimitän mafiaongelmaksi.
Mafia kerää suojelurahaa. Se on oikeudenmukaista, koska ihminen saa itse valita maksaako vai kärsiikö.
Esittämässäsi perustelussa mafia ei ole syy kärsimykseen vaan ihminen itse, koska ei halua maksaa. Itse en käsitä sellaista oikeudenmukaisuutta.ertert kirjoitti:
Oikeudenmukaisuuden kannalta kannattaa miettiä myös ongelmaa, jonka nimitän mafiaongelmaksi.
Mafia kerää suojelurahaa. Se on oikeudenmukaista, koska ihminen saa itse valita maksaako vai kärsiikö.
Esittämässäsi perustelussa mafia ei ole syy kärsimykseen vaan ihminen itse, koska ei halua maksaa. Itse en käsitä sellaista oikeudenmukaisuutta.http://www.atheistcartoons.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/12/thefathergod.jpg
- siinä selitystä
Valitettavasti tilanne on niin, että isosta joukosta vain jokunen yleensä löytää uskon, ja pääsee taivastielle, mutta suurin osa menee samaan paikkaan kuin tämän maailman ruhtinas, Saatana, elikkä helvettiin. Se on tulimeri, jossa ovat pahimmat demonit ja lopulta tulee myös se Isoin Paholainenkin sinne. Kadotus tarkoittaa paikkaa, jossa on ikuisesti erossa Jumalasta. Jeesukselta kysyttiin, että kuka sitten voi pelastua? Hän vastasi, että se mikä on mahdotonta ihmiselle, on mahdollista Jumalalle. Viimeisen tuomion rangaistuksista ei ole kerrottu muuta kuin nämä muutamat, pelastus, kadotus ja helvetti, ja sinne pelastuksen puolelle opetettaviin kuuluvat ainakin ne, jotka eivät tienneet mitään Jeesuksesta, mutta jotka muuten olivat eläneet omantuntonsa mukaisesti hyvin. Ihmisten tuomion ankaruus johtuu siitä, että ihmisten synnit maksoi ristillä juuri taivaasta ihmiseksi tullut Jumalan Poika. Jumala vaatii sen takia että uskoa on oltava, tai ei onnistu. Siellä on luvattu että anovalle annetaan usko, ja että Jeesus ei heitä ketään luoksensa tulevaa ulos. Uskon pyytäminen on mahdollista, ei se mitään maksa, mutta se antaa sitäkin enemmän henkilökohtaisesti, kun sen saa. Jeesus on maksanut uskovaisista kalliin hinnan, joka riittää maksusta. Hänen haavojensa takia uskoon tulevalle annetaan kaikki synnit anteeksi, eikä sen ihmisen eikä tekojen takia, sen takia sanotaan että usko on kokonaan armoa syntiselle ihmiselle.
Uskonto sanoo jäsenilleen että "te pääsette taivaaseen kun tottelette jumalan käskyjä ja muut, vääräuskoiset, joutuvat helvettiin". Kuulostaa selkeältä, kun tarkastellaan vain yhtä uskontoa. Entä kun kaikki uskonnot sanovat samaa lausetta toisilleen? Kuka on oikeassa silloin? Ketkä pääsevät taivaaseen ja joutuvat helvettiin - millä perusteella?
Kun lisätään sekaan muut uskonnot, niin niiden perusteella kaikkien ihmisten pitäisi joutua sekä helvettiin että taivaaseen. Entä kun vielä lisätään ateistit, eli jotka eivät usko päätyvänsä välttämättä mihinkään kuoleman jälkeen, mutta uskovaiset kivenkovasti uskovat ateistien päätyvän helvettiin vääräuskoisina.
Mitä yritän tällä avata, on se että helvetti on täysin katsojan silmässä. Helvetin olemassaolosta ei ole todisteita, on kyse vain uskosta. Toiset uskovat, toiset eivät ja jotkut voivat vielä uskoa erilailla kuin toiset. Jos tarkastellaan asiaa vain uskonnon kannalta, sinne helvettiin varmaankin joutuvat "epäonnistuneet" uskovaiset - koska kyseessä on uskon asia, ei voida olettaa ateistin joutuvan sinne, kun hän ei usko siihen. Luterilaisuudessa pitää hyväksyä helvetin olemassaolo samalla kun hyväksyy taivaan, että voi uskoa sitten että on olemassa mustavalkoinen maailma, täysi hyvyys ja täysi pahuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei143050Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221342- 891222
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2571086Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511055Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63975Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253871- 41842
- 84821
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48778