Hei onko kellään kokemuksia epiduo geelistä ja saman aikaisesti käytettävästä apocyklin kuurista, että olisikohan hyvä apu lievään akneen? Ja jos on nii pitääkö tuo epiduo geeli pestä aamulla pois?
Epiduo ja apocyklin
9
8106
Vastaukset
- jvkdshhögvh
on kokemusta, tosin pikkuriikkisen eri lailla.
Apocycliniä söin muutamaan otteeseen eri elämänvaiheissani, teinistä alkaen. Auttoi kyllä ihan mukavasti sen ajan mitä kuuria kesti.
Epiduoa sain ennen joulua, ja samalla aloitin apocyclinia vastaavan kuurin. Noh, ei nyt mitään ihmeitä tapahtunut, ja epiduo kuivatti inhottavasti ihoa kokoajan. En voisi kuvitella käyttäväni sitä jatkuvasti, ja luulen että jos voiteen lopettaa, akne palaa heti. Kyllähän iho tottuu siihenkin, mutta kuivattaa se silti, pahin punoitus ja kirvely vaan helpottavat. Minulla melkeinpä paloi ihoa joistakin kohdista epiduoa käyttäessäni. Se oli kyllä oma moka. Laitoin näet voidetta muutamana päivänä aamulla sekä illalla, ohjeiden vastaisesti. Luulen että epiduon syy on yksi syvempi arpi juuri siinä kohdassa missä iho paloi.
Muista vaan että käytät voidetta vain illalla. Aamulla on hyvä pestä naama jokatapauksessa, vaikkei epiduoa itseään tarvitse pestä pois. Yön aikana kuitenkin ihon pinnalle on puskenut rasvaa ja likaa, ihan niiden takia kannattaa pestä aamullakin. Ole hellävarainen ja käytä hellävaraisia puhdistusaineita tuon epiduon kanssa. Saattaa nimittäin kirvellä sikana alussa. Laita voidetta vain vähän, liika on pahaksi, ainakin alussa.
Itsehän sen näet miten naamasi reagoi. Kokeilemaan vaan, kyllä nuo aineet ovat tehokkaita lievään akneen ainakin sen ajan kun käyttää. Monesti lääkärit määräilevät tuollaisia yhdistelmiä. Semitehokasta.- jeijjis
Eli siis auttaisikohan tuo epiduoo mustapäihin ja punaisii arpi läiskiin? onko kokemuksia?
- dhkhfvdhöh
jeijjis kirjoitti:
Eli siis auttaisikohan tuo epiduoo mustapäihin ja punaisii arpi läiskiin? onko kokemuksia?
voi auttaa mutta ei kyllä arpiin.
Laitoin ohjeitten vastaisesti, eli liikaa. Nyt naama punanen ja kuiva. JATKOSSA LAITAN VÄHÄN! mutta auttaa..
Helvetti et ihminen osaa olla tyhmä.- kokeiltu on
Mun on nyt vaan pakko kertoo tästä. Oon siis jo 20 paremmalla puolella oleva nuori nainen ja olen kärsinyt mustapäistä niin kauan kuin muistan. Olen kokeillut lähes kaikkea. Noin kuukausi sitten sain ihotautilääkäriltä reseptin kyseiseen voiteeseen. Olen nyt käyttänyt tosiaan noin kuukauden verran Epiduota iltaisin. Iho kuivuu paljon, ja käytänkin kuivilla alueille Essexin aika paksua kosteusvoidetta. Ihoni on talvisin muutenkin hyvin kuiva, joten siksi valitsin tuon rasvaisen Essexin.
Ja on pakko sanoa, että vuosikaudet taisteltuani mustapäiden kanssa, melkein harmittaa, kun nenän pielessä ei ole mitään puristeltavaa heh. Eli tosiaan mulla ainaki toimii. Ihohuokoset on selkeesti pienentyneet ja nenän mustapäät katoavat vauhdilla. Olen ollut hyvin tyytyväinen tähän voiteeseen. Tosin pitänee vielä huomauttaa, että iho-ongelmani eivät ole ollenkaan sitä luokkaa, mitä joillakuilla tällä palstalla on. Eli lähinnä itse olen kokenut mustapääni ongelmaksi, vaikka muut eivät niitä huomanneetkaan. Lääkärikin sanoi, että ihoni on kohtuullisen hyvä ja lisäsi vielä, että jos itseä häiritsee, niin oman itsenhän takia näitä ongelmia hoidetaan.
Mutta tosiaan mulla ei ole aknea, paljon mustapäitä vain. Mutta mustapäihin ovat auttaneet mielesäni todella hyvin. Kirvelyä ja polttelua on jonkun verran. Suosittelen kokeilemaan!
- ?S?
Itellä on tää kuuri ollu, mut meillä on kai eri tilanne. Sulla on lievä akne, mulla taas melkein päin vastane ja seläs. Mulla ei oo kunnollista kokemusta tästä vielä, koska kuuri ollut vasta n. 2 viikkoa. Haittavaikutuksia on tullu ihottumaa ja ihon polttelua. Itellä siis ei vielä ole mitään muuta, kuin nää haittavaikutukset näkyvissä, mutta ihmiset on yksilöllisiä; oon kuullu miten tää on toiminu ja joillakin taas ei.
- tplikka
Lievään akneen ja mustapäihin teini-ikäisellä 13 vuotiaalla autto nopeasti, tosin kaikki sivuoireet mitä tulla saattaa oli 1 viikon aikana..välillä välipäivä niin punoitus helpotti. Pelkkä vesipesu ja kosteusvoide aamulla ja ohuelti levitys illalla. Käytössä siis pelkkä epiduo.
- jeijjis
tplikka kirjoitti:
Lievään akneen ja mustapäihin teini-ikäisellä 13 vuotiaalla autto nopeasti, tosin kaikki sivuoireet mitä tulla saattaa oli 1 viikon aikana..välillä välipäivä niin punoitus helpotti. Pelkkä vesipesu ja kosteusvoide aamulla ja ohuelti levitys illalla. Käytössä siis pelkkä epiduo.
Hei nyt olen syönyt antibioottia 1,5kk ja epiduoo käyttänyt 1kk. Tuntuu että välillä parannusta tullut paljonkin, mutta nyt laukesi jonkin sortin pahenemisvaihe. Olisin kysellyt, että onko muilla tullut tuollaista pahenemisvaihetta 1kk jälkeen? Itsellä iho on myös aika kuiva ja hilseilee koko aika, kun käytän voidetta, mutta aamuisin laitan kosteusvoiteen, niin silloin iho näyttääkin jo kohtuu hyvältä. Elikkä loppuukohan tämä kuivuus missään vaiheessa? Ja kannattaisiko pitää taukoa voiteesta vai jatkaa vain?
- /Y
jeijjis kirjoitti:
Hei nyt olen syönyt antibioottia 1,5kk ja epiduoo käyttänyt 1kk. Tuntuu että välillä parannusta tullut paljonkin, mutta nyt laukesi jonkin sortin pahenemisvaihe. Olisin kysellyt, että onko muilla tullut tuollaista pahenemisvaihetta 1kk jälkeen? Itsellä iho on myös aika kuiva ja hilseilee koko aika, kun käytän voidetta, mutta aamuisin laitan kosteusvoiteen, niin silloin iho näyttääkin jo kohtuu hyvältä. Elikkä loppuukohan tämä kuivuus missään vaiheessa? Ja kannattaisiko pitää taukoa voiteesta vai jatkaa vain?
Itse laitan joka toinen päivä, niin ei niin pahasti kuivu iho
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192188Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021197- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31696Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632