Ennen Thaimaan-matkaa kirjoitin täällä foorumissa, että aiomme matkustaa Phuketiin A330:n etuosassa. Aurinkomatkat myi tätä niin sanottuna Comfort-luokkana 400 eurolla (meno-paluu) lisähintaa tavalliseen matkaan nähden. Finnairin A330:n matkustamon etuosa on mukava!
Näin jälkikäteen voin todeta, että olen erittäin tyytyväinen. Sain nukuttua koneessa, ei tullut tavallista jalka- ja selkäkipua, ja lentoasemalla pääsi ilman lähtöselvitysruuhkaa koneeseen. Helsinki-Vantaalla oli jopa turvatarkastukseen oma jono "comoforttilaisille".
Palvelu lentokoneessa ei tietenkään ollut reittilentojen bisnesluokan tasoa, mutta minulle tärkeää ei ole saada paljon alkoholia tai kolmen ruokalajin ateriaa, vaan istua ja nukkua ilman kipuja.
Aion jatkossakin maksaa tästä lisähintaa, jos mahdollisuus osuu sopivasti kohdalle.
Aurinkomatkat+Finnair A330 / Comfort-luokka
26
2943
Vastaukset
- JUPTI
no mutta kiitos tästä uutisest!
- tuttu juttu
mieltä että tämä oli uusi tieto? Ei muuten ollut mutta sinulle oli ilmeisesti?
- sdfrt
Hyvä kun kerroit kokemuksiasi. Tästä on jatkuvasti kysymyksiä, joten mielestäni on hyvä, jos joku viitsii tulla omat tuntemuksensa ja kokemuksensa kertomaan.
- juuupss
joo, kaapista ulos vaan muut samanlaisen kokemuksen omaavat. Perustakaa oma vertaisryhmä tänne suoli24:een!
- Janne5555
juuupss kirjoitti:
joo, kaapista ulos vaan muut samanlaisen kokemuksen omaavat. Perustakaa oma vertaisryhmä tänne suoli24:een!
Oliko koneessa muuten suomalainen henkilökunta vai kenties ulkomaalainen?
- alas rappiofirma
Janne5555 kirjoitti:
Oliko koneessa muuten suomalainen henkilökunta vai kenties ulkomaalainen?
Finnair on valtion yhtiö. Siksipä tässäkin näkyy politiikka. Herrakansa ja työläiset.
Valkoiset ja punaiset. Kun kallein lentoyhtiö pistää mummojen kuukausieläkkeen listahinnan
lisäksi että pääsee kivutta lentämään, eläköön tasa-arvo ja sairas politiikka.
Arvostan ihmisiä, jotka lentää muiden yhtiöiden koneilla. - Ökyy
alas rappiofirma kirjoitti:
Finnair on valtion yhtiö. Siksipä tässäkin näkyy politiikka. Herrakansa ja työläiset.
Valkoiset ja punaiset. Kun kallein lentoyhtiö pistää mummojen kuukausieläkkeen listahinnan
lisäksi että pääsee kivutta lentämään, eläköön tasa-arvo ja sairas politiikka.
Arvostan ihmisiä, jotka lentää muiden yhtiöiden koneilla.Ne 400 € kk-eläkkeellä olevat mummot jotka lentävät comfortissa, köyhän on oltava nöyrä,elämä on.
Katso tv:stä ohjelma: Perseaukinaiselle miljonääri.
- matkustaja 330
Jos Finnair tekee tappiota, se on pois mummoilta, kosak se pois verorahoista.
Lennän taas ensi jouluna mielelläni Comfort-luokassa Aasiaan.
Välissä tuli valitettavasti harha-askel Finnairin vuokrakoneilla (HiFly / Portugal), joiden vastaava palvelu oli aika hirveä.- muutama kuukausi
minä lennän 08.12 Bangkokiin jo 12. kerran ja busines on luokka. Ei ole räkänokkia tässä tilassa ja saa nukkua yön rauhassa. Aikoinaan tuli nämä lemalennot testattua....coimfort ja muut systreemit....lomalento ei muuksi muutu vaikka voissa keittää...
- Pieni nainen
muutama kuukausi kirjoitti:
minä lennän 08.12 Bangkokiin jo 12. kerran ja busines on luokka. Ei ole räkänokkia tässä tilassa ja saa nukkua yön rauhassa. Aikoinaan tuli nämä lemalennot testattua....coimfort ja muut systreemit....lomalento ei muuksi muutu vaikka voissa keittää...
Hyvää matkaa, Thaimaassa on aina mukavaa ja suora lento on vaivaton. Itse kuulun niihin, jotka jotka iltapalan jälkeen kallistavat selkänoja taakse ja nukkuvat ihan sikeästi turistiluokassakin, joten en viitsi maksaa "turhasta". Sikeiden unien takeena on rankka työpäivä ja suoraan töistä kentälle. Ei haittaa, onko lomalento vai mikä, eikä lentokoneessa normaali puheen äänikään haittaa, koska se hukkuu koneen nukuttavaan hurinaan.
- normimies-
Pieni nainen kirjoitti:
Hyvää matkaa, Thaimaassa on aina mukavaa ja suora lento on vaivaton. Itse kuulun niihin, jotka jotka iltapalan jälkeen kallistavat selkänoja taakse ja nukkuvat ihan sikeästi turistiluokassakin, joten en viitsi maksaa "turhasta". Sikeiden unien takeena on rankka työpäivä ja suoraan töistä kentälle. Ei haittaa, onko lomalento vai mikä, eikä lentokoneessa normaali puheen äänikään haittaa, koska se hukkuu koneen nukuttavaan hurinaan.
Uni tulee turistissakin, mutta kyllä bisnespenkki on hyvä. Lomalentojen Comfort muuten sama, mutta tarjoilu keskinkertainen. Toki hakkaa turistilomalennon tarjoilun mennen tullen.
Lentäminen on hauskaa, kunhan ei satu todellisia häiriköitä lähistölle. - Ruoka on ydinpalvelu
normimies- kirjoitti:
Uni tulee turistissakin, mutta kyllä bisnespenkki on hyvä. Lomalentojen Comfort muuten sama, mutta tarjoilu keskinkertainen. Toki hakkaa turistilomalennon tarjoilun mennen tullen.
Lentäminen on hauskaa, kunhan ei satu todellisia häiriköitä lähistölle.Samaa mieltä tarjoilusta, välillä se on ihan ala-arvoinen. Pari kertaa kun on käynyt huono tuuri tarjoilujen suhteen, niin on oppinut ottamaan omia eväitä mukaan varmistaakseen ettei joudu syömään jotain mössöjä tai olemaan nälässä. Omien eväitten kanssa voi ottaa juomat koneesta. Finnairilla on ihan hyvää punaviiniä kuitenkin.
Monta kertaa on miettinyt kun ennen lentoa voi ruksia erikoisruokavalioita, että onko tosiaan nykyaikana normaali ruokavalio semmoinen, missä on valkoista hiilaria ja rasvaa yli suositusten, ja kuidut ja vihannekset alle suositusten? Eikö siihen saisi sellaista normi lautasmallin mukaan rakennettua tavallista mutta terveellistä vaihtoehtoa? Moni varmaan ottaisi sen.
- Lockheed TriStar
Sinä et ole lentänyt muuta kuin lähikuppilasta ulos!
- kiitos ei
ei se voi olla oma turvatarkastus vaan se on oma reitti portilla eli kun menette koneeseen. Turvatarkastus tehdään tilassa jossa on kaikki matkustajat menivät sitten minne vaan....tuo oma reitti nopeuttaa mutta mihin sitä lomalla on kiire...kestää karvalakki puolella n. 5-10 minuuttia. Minä en maksaisi tuota lisähintaa ja melkoinen raha jos perheessä esim. 4 henkeä. Menee enemmän tuohon rahaa kuin perillä 2 viikossa....ja siitä että penkki on parempi....reittilennolla on turistipenkki ihan hyvä ja kyllä minulle se riittää....lentokoneessa 3 ruolajin juttu on vitsi...lentokone ei ole ravintola...ei lähelläkään.
- kiitos kyllä
Minulle turistipenkki ei riitä. Alammeko nyt väittelemään henkilökohtaisista mieltymyksistä? Jos jollekin ei riittäisi, niin sittenhän joka penkki olisi bisnespenkki eikö niin. Lentokone voi olla ravintola, todella hyviä herkkuja ollut useasti tarjolla. Onneksi sinun ei ole pakko ostaa Comfortia tai bisnestä, jokaiselle löytyy omansa.
- sdfadfasfas
Perseaukisten ongelmia miettiä mitä mikäkin maksaa. Minä en ainakaan rahvaan kanssa jonottelisi sekunttiakaan, saati tunkisi rahvaan puolelle kipristelemään epämukaviin penkkeihin ja kuuntelemaan rahvaan möykkää ja hölmöjä juttuja.
- R&R
Mitäs olet sellainen lihava sika, ettei turistipenkki riitä!
- öhö öhö höhö
Hölmö ja huonot jutut. Lipesi vastauskin väärään kirjoitukseen.
Olen laatukriittinen matkustaja eikä turistipenkin mukavuus riitä. Liikun säännöllisesti ja BMI on kohdallaan.
- matkustaja 330
Taas menossa joulukuussa Thaimaaahan tilavassa penkissä. Joulun aikaan se on 300e/suunta. Kannattaa maksaa minusta. Juurikin penkin takia. Ei alkoholin, ruokien tai muiden syiden vuoksi.
- haistakuule
haista kuule pitkä vittu!
- Väärät tuolit
Finskin 330:n penkit bisneksessä on syvältä perseestä. Taas oli BKK:sta tullessa hajalla ja jäi jumiin. Jatkuvia ongelmia niitten romujen kanssa. Sen sijaan 340:n penkit pelaa, muttei mene täysin makuuasentoon.
- möhömahat Thaimaa
siat menee thaimaahan. keskipaino 120 kg.
- matkustaja 330
Parempi möhömaha Thaimaassa kuin köyhä ruipelo itkemässä kateellisena Itä-Helsingissä?
- empä kerro
Hei! Kyllä minulle Finskin 330:ssa on rivi 22 paras paikka paikoilta D ja H, enemmän jalkatilaa kuin rivillä 21, tosin jalat voi laittaa "senälle". Tällä maksamalla "Komfort" rahalla on paljon käyttöä Thaimaassa, jossa moni työntekijä saa sen 10000 baateroa kuussa. Tällä hetkellä on ikävä kyllä työttömyys kasvanut.
- leveäpersenen
Tuo "empä kerro" paras paikka niin se on ns eturivin paikka?
Siinä vissiin penkit jonkin verran kapeammat ettei leveäpersenen mahdu kunnolla;) ? Vai miten on, eikö siitä käsnojasta kun tulee pöytä ja tv minitori?
Vai missä se eturivin monitori on?
- jfldnfof
haistakaa vittu ku on noin vaikeaa olla konessa istumassa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751410Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2471309Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521096Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551078- 51785
- 65764
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62747Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39718Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44691- 30637