Yamaha 20hv 2-t ongelma

Eli moottori on -89 mallin autolube ja ongelmana käynti lämpöisenä.
Käynnistyy hyvin ja kulkee hyvin hetken, kunnes lämpeää ja meno katkeaa kuin lämmitys karjalasta. Kone sammuu mutta lähtee käyntiin, tyhjäkäynti kierrokset korkeat mutta ei ota kaasulla kierroksia vaan tukehtuu.

Olisko kellään visiota kyseisestä ongelmasta?
Ilmoita


Kato tulpat, onko vaaleat. Todennäköisesti käy liian laihalla kun rikastin potoaa pois päältä. Kaasarin putsaus vois auttaa.
5 VASTAUSTA:
Huikka on manuaalinen se ei itsestään mene päälle eikä putoa poispäältä joten toi teoria ei tomi!

hommaa mäyräkoira kaljaa ja pura kaasuttimet atomeiksi ei 20hv jammun kaasarit kovin monimutkaisia ole ja ovat helppo irrottaa..;) putsaat kaasarit oikein kunnolla tarkistat neulat jne: liuotat paskat kaasarista ruosteirroitusöljyllä ja paineilmaa toisesta spraypurkista(biltema tms)! veikkaan et alkaa pelittää..;)
jamahakiri kirjoitti:
Huikka on manuaalinen se ei itsestään mene päälle eikä putoa poispäältä joten toi teoria ei tomi!

hommaa mäyräkoira kaljaa ja pura kaasuttimet atomeiksi ei 20hv jammun kaasarit kovin monimutkaisia ole ja ovat helppo irrottaa..;) putsaat kaasarit oikein kunnolla tarkistat neulat jne: liuotat paskat kaasarista ruosteirroitusöljyllä ja paineilmaa toisesta spraypurkista(biltema tms)! veikkaan et alkaa pelittää..;)
Mäyris kannattaa juoda vasta sitten kun työt on tehty ja koeajo suoritettu ;) Sen verran kuitenkin on pieniä osia ja jousia kaasarissa, että niitä ei hanskaa kännissä.
moorits 37654 kirjoitti:
Mäyris kannattaa juoda vasta sitten kun työt on tehty ja koeajo suoritettu ;) Sen verran kuitenkin on pieniä osia ja jousia kaasarissa, että niitä ei hanskaa kännissä.
Toi on kokeiltu juttu viimekeväänä kun laitoin veneeni vesille 20hv 2t jammuni ei käynyt kuin yhdellä pytyllä joten matelin joten kuten laituripaikalleni suomenojalla! totesin että köhää on sekä koneessa että kipparissa joten hain Mäyriksen kaupasta ja aloin hommiin, purin kaasarit 6x olvi ja kokosin 6x olvi! remppa siis tapahtui mukavasti olutta siemaillen veneolosuhteissa syyllistyinkö venejuoppouteen kun koekäytin moottorin? eli siis narut/vene kinni puomeissa mutta kone käyntiin jotta pystyin toteamaan että nyt käypi kahdella..;) ilahtuneena rempan onnistumisesta käppäilin sitten vielä muutamalle lisätuopille sataman kahvilaan lopulta eukko haki autolla kotiin se olikin sitten meriselityksen paikka miksi johtaja on taas tuhannen tuiskeessa mutta se onkin jo eri tarina!
jamahakiri kirjoitti:
Toi on kokeiltu juttu viimekeväänä kun laitoin veneeni vesille 20hv 2t jammuni ei käynyt kuin yhdellä pytyllä joten matelin joten kuten laituripaikalleni suomenojalla! totesin että köhää on sekä koneessa että kipparissa joten hain Mäyriksen kaupasta ja aloin hommiin, purin kaasarit 6x olvi ja kokosin 6x olvi! remppa siis tapahtui mukavasti olutta siemaillen veneolosuhteissa syyllistyinkö venejuoppouteen kun koekäytin moottorin? eli siis narut/vene kinni puomeissa mutta kone käyntiin jotta pystyin toteamaan että nyt käypi kahdella..;) ilahtuneena rempan onnistumisesta käppäilin sitten vielä muutamalle lisätuopille sataman kahvilaan lopulta eukko haki autolla kotiin se olikin sitten meriselityksen paikka miksi johtaja on taas tuhannen tuiskeessa mutta se onkin jo eri tarina!
Kaasuttimen on purkanut mun lisäkseni pari kokeneempaakin hanua, joskin laihoin tuloksin. Tota olut hommaa oon kokeillut, eilen viimeks. Keppanalla ei oo korjaantunut mutta eilen ravitsemusliikkeissä join mahdollisimman monta ihanaa nelos tuoppia. Tarttis varmaan käydä kokeilemassa konetta.
Tarvis kieltää 3 olut ja siirtää IVA maitokauppaan.
niksa1981 kirjoitti:
Kaasuttimen on purkanut mun lisäkseni pari kokeneempaakin hanua, joskin laihoin tuloksin. Tota olut hommaa oon kokeillut, eilen viimeks. Keppanalla ei oo korjaantunut mutta eilen ravitsemusliikkeissä join mahdollisimman monta ihanaa nelos tuoppia. Tarttis varmaan käydä kokeilemassa konetta.
Tarvis kieltää 3 olut ja siirtää IVA maitokauppaan.
Minulla on 20-heppanen Yamaha vm-76. Siinä oli muutama vuosi sitten sellainen vika, että se kävi kun oli kierroksia ja ajettiin, mutta kun vaihtoi vapaalle ja laittoi moottorin tyhjäkäynnille, se sammui heti. Putsattiin kaasari ja vaihdettiin siihen yksi tiiviste ja taas mentiin merelle. Moottorissa on edelleen sama alkuperäinen Teikei-kaasari. Koneen kupeessa on molemmin puolin merkitty luku 1:100 eli suositellaan yhden prosentin öljyseosta bensaan. Tuttu Mercury/Yamaha-huoltaja kuitenkin sanoi, että se koski aikoinaan yhtä Esson 2T-öljyä jota ei kuulemma enää ole. Ei ollut oikein hyvä systeemi muutenkaan. Neuvoi käyttämään kahden prosentin öljyseosta. Minun käsittääkseni tärkeintä kaikissa moottoreissa on huolehtia siitä että voitelu ja jäähdytys (yleensä ongelmia nestejäähdytyksen kanssa) pelaa. Kannattaa olla kanssa tarkka bensan kanssa ettei siellä ole mitään mikä sinne ei kuulu. Silläkin on väliä miten vanhaa bensa on. Ennen vanhaan lyijypitoinen bensa säilyi vaikka kuinka kauan mutta nykyinen lyjytön bensa on käyttökelpoista korkeintaan vuoden.
+Lisää kommentti
Mulla on yamaha 20 hv 2 t v 88 samanlaisia ongelmia ei käynyt kieroksia vaihdoin pensapumpun putsasin kaasarin pensaseos 2 prossasta, nyt käy kierroksilla ja tyhjäkäyntiä hetken ja rykäsee ja sammuu, lupaa huikalla,huikka pois,nykäisy narusta lähtee käyntiin,ottaa kierroksia pysyy käynissä kierroksilla.tyhjäkäynti ongelmaa en saa ratkaistua.
2 VASTAUSTA:
Putsaa myös tyhjäkäyntipiiri.
Onko kaasarit synkassa, bensapinnat oikeat. Sytytys kohdillaan. Nämä ovat helppoja juttuja yarkastaa.
+Lisää kommentti
2-tahtimoottorit kiellettiin 2013, niiden käyttämisestä saa pahimmillaan vuoden vankeutta.
2 VASTAUSTA:
Mopot, kevarit, skootterit, moottorisahat + kaikki puutarhatyökalutkinko myös ?????
Kyllä 2T kuitenkin on paras innovaatio polttomoottorin kehityksessä.
4T on ikivanhaa raskasta, kallista ylläpidettävää teknologiaa, joka sopii vain maansiirtokoneisiin.
95 bensalla ei käy tyhjäkäyntiä oikein ellei aikaista sytytystä.
+Lisää kommentti
Paalaa se kone.
Ilmoita
täällä 2003 vuoden autolube 20.tyhjäkäynnillä ja liukunopeudessa alkaa pätkimään ja menettää tehot. kaasarit putsattu ja täydellinen bensaletku vaihdettu. myös impelleri ja termari vaihdettu.noin 4-8 solmun nopeudessa toimii kuin kello.
2 VASTAUSTA:
Mullakin oli samanlainen kone, kävi kuin lehmänkello.
kaasuläpät ei ollu synkas nyt toimii
+Lisää kommentti
Mulla 80 -alun 2 T, 20.n jammu (Ei auto-lube). Hermoja alkaa raastaa, kun isommilla kierroksilla hyytyy, kuin mummo lumessa. Vaihdettu: Tulpat, saa kipinää molemmat vedettäessä ( (maitokahvin väriset 1 kk.n käytön jälkeen)polttoainepumppu + tiiviste, tankki+letkut (muovitankki), vitun klemmarit vaihdettu. Hetken aikaa toimi, kun tein edm. toimenpiteet. Nyt taas sama homma. Laatikko, jos toinenkin on jo menny tään ongelman parissa ja muija ehdotti jo tekemään valintoja hänen ja moottorin välillä. En vielä tiiä, kummastako luopua, kun ei itsetunto anna periks luovuttaa.
1 VASTAUS:
Työlistalta puutuu se ensimmäinen toimenpide, kaasarin ja tankin putsaus. Kaasari täysin atomeiksi ja joka kanavan ja suuttimen putsaus.
+Lisää kommentti
Ne alkaa käymään väljiks, vaihda uusiin 20 kymppisiin niin on tiukka muutaman vuoden...
Ilmoita
En viitsisi rassata 30-40 vuotiasta konetta, ei muuta kun paaliin vaan.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Yamaha 20hv 2-t ongelma

Eli moottori on -89 mallin autolube ja ongelmana käynti lämpöisenä.
Käynnistyy hyvin ja kulkee hyvin hetken, kunnes lämpeää ja meno katkeaa kuin lämmitys karjalasta. Kone sammuu mutta lähtee käyntiin, tyhjäkäynti kierrokset korkeat mutta ei ota kaasulla kierroksia vaan tukehtuu.

Olisko kellään visiota kyseisestä ongelmasta?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta