Hei,
luin äsken yli tunnin kirjaa, jonka sivut ovat n. A4 kokoisia. Luin tässä ajassa noin tunnin. Välillä ajatukset lähtivät harhailemaan ja muutenkin palailen tekstissä kokaojan taakseäpäin ja luen lauseita uudestaan ja uudestaan ymmärtääkseni.
Tätä vauhtia olen lukenut kirjan vasta kerran kesäkuun pääsykokeisiin mennessä.
ADHD?
Kiitos...
ADHD ja Lukunopeus
8
1305
Vastaukset
- adddogi
no ei ton perusteela voi sanoa ette sulla on adhd :/
mut perus addi oire toi kyll on - itsellä
sama juttu, jos aihe ei kiinnosta niin lukemisesta ei tule mitään, kun ajatukset harhailee, jos taas on erittäin kiinnostava aihe, niin uppoudun kirjaan niin että muu elämä unohtuukin ihan täysin :)
Mulla ei ole adhd:tä todettu, mutta oireet viittaa siihen, ainaki jos wikipediaa on uskominen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tarkkaavaisuus-_ja_ylivilkkaushäiriö
Toisaalta ihan sama, olen onnellinen vaikka olenki hömppä. Itsellä jäi tutkinto kesken kun loppu kiinnostavat aineet. Kiinnostavista aineista heittämällä läpi, mut heti jos ei kiinnosta niin ihan turha tunneilla edes istuskella kun "pitää parantaa maailmaa" ajatuksissaan :) . Jos ei kiinnosta jokin niin ei kiinnosta, miksi tehdä sellaista mikä ei kiinnosta?- Röllerol
Ihmettelinkin miksei aluksi meinannut tulla vastausia, mutta ei ihme kun aloitusviestistä puuttuu kaikki perustavanlaatuinen tieto! :S Eli luin yli tunnin ja sain aikseksi lukea neljä sivua!!
Kiitos jo vastanneille ja anteeksi sekoiluni - muumerkki
Röllerol kirjoitti:
Ihmettelinkin miksei aluksi meinannut tulla vastausia, mutta ei ihme kun aloitusviestistä puuttuu kaikki perustavanlaatuinen tieto! :S Eli luin yli tunnin ja sain aikseksi lukea neljä sivua!!
Kiitos jo vastanneille ja anteeksi sekoiluniLuit tunnin ja siinä ajassa sait aikaiseksi luettua tunnin. :D Selvä adhd...
No, sattuu noita
- Nature75
Vaikka itselläni ei ole todettu mitään, kuulun silti siihen ryhmään, jolle lukeminen (ja puhuminenkin) osaa olla ajoittain todellista tuskaa. Mielenkiintoisen kirjan kohdalla teksti suorastaan lentää, mutta tätä nykyä en edes yritä enää lukea sellaista minkä jo arvaa tuhoon tuomituksi.
- mikälievammanen -75m
Eli jos teksti ei kiinnosta, niin tuskin viitsin edes sivua lukea. Tykkään kyllä muuten lukemisesta ja mielenkiintonen kirja saattaa tulla luetuksi vuorokauden ympäri, tosin yhä useammin jää "huono" kirja kesken.
Sosiaaliset taidot varsinkin nyt keski-ikään tullessa ovat toivottomat. Erittäin vaikeaa, ellei peräti vastenmielistä on mulle tutustua uusiin ihmisiin.
Kasvomuisti on aivan toivoton. Vaikka mulle joku esiteltäisiin, niin enpä enää vartin päästä muista henkilön nimeä, jos en ole hänestä erityisesti kiinnostunut. Kaupassa, tai muualla törmään usein ihmisiin, jotka minun tulisi tuntea, mutten muista edes kasvojaan. TÄMÄ ON TODELLA AHDISTAVAA!
Osittain tämä johtunee ujoudestani ja siitä etten mielelläni katso ihmisiä silmiin.
Aspergin nettitestin tein äsken ja sain tulokseksi 109. Ei asperggia. - oppimiushäröileväadh
itse olen super nopea...
luen hämmästyttävällä nopeudella..
yhdeltä istumalta kirjan...
(24h)
mutta koulukirjat...
ei pääse sisään..
*humisevaa mustaa tyhjyyttä*
en osaa aakkosia...
kertotaulua...
kuukausia...
mutta tiedän komppien ohjelmoinsta
kaiken... olen siinä paras...
kaverit ei tajua kuinka voin tehdä
16 osien pohjille totaalisen eri
ryhmän komppeja...
lasken nopeammin päässä kuin
yksikään mukana laskijoista...
yleisin kommentti onkin
"ei tää skulaa.. .tää 12 osii... "
ja siihen vastaan...yleensä..
"odota ku se kiertää x kertaa loopin"
ja sitten
"joo.. vittu en eka kuullu tota,.."
niin kaikki ei ole samanlaisia,,,
lukeminen.. juokseminen.. kirjoittaminen...
yms...
ei kerro yhtään mitään..
vaan se tunne päässä...
kun se haittaa sun elämääsi...
sitten haetaan apua...- niinhyvin
Voi olla, että silmien kohdentamisessa on hienoisia ongelmia, silmien näkökenttä on laajempi kuin tarvisisi olla. Se hidastaa lukunopeutta plus väsyttää lukijaa ja häiritsee keskittymistä. Sellaista voidaan kuntouttaa sensomotorisella kuntoutuksella kuten muitakin adhd oireita ja keskittymisvaikeutta.
Kaikki adhd:t keskittyvät siihen, mikä todella kiinnostaa mutta kun elämässä pitää keskittyä vähemmän kiinnostaviinkin juttuihin, varsinkin töissä, koulussa ja ihmissuhteissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818