Miten raha riittää?

Köyhämuija

Olen pienipalkkainen hallinto ihminen 1500e käteen kuussa.Asun hesassa ja on 2 lasta.Olen elänyt velaksi pakosta siis joudun ottamaan vippejä palkan lisäksi.Mitä järkeä tässä on olen melkolailla loppu.

18

675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lahteen

      ... eläminen on halvempaa. Ainakin asuminen on. Työmatkakulut saa pois, kun asunnon löytää helposti työpaikan läheltä. Työpaikkojakin avautuu joskus. 1500 eurolla pitäisi pystyä elämään kahden lapsen kanssa, jos pakolliset kulut saa kuriin.

      Suurin vaikeus ja rohkeus on siinä, että uskaltaa repäistä itsensä ulos tuosta. En minäkään uskaltanut, mutta sitten ulkopuoliset voimat päättivät asioista kysymättä minulta. Onneksi.

      • Köyhämuija

        Pitäisi ja pitäisi ja joku pärjää vähemällä jne.Vuokra nielee jo n900e jokainen voi siitä laskea.Mitään ei voi ostaa ruokaa ja töihin nyt riittää.....


      • neuvojaaa
        Köyhämuija kirjoitti:

        Pitäisi ja pitäisi ja joku pärjää vähemällä jne.Vuokra nielee jo n900e jokainen voi siitä laskea.Mitään ei voi ostaa ruokaa ja töihin nyt riittää.....

        Missä lasten isä? Jos yhteenlasketut tulonne olisivat vaikka tuplat eli 3000 kuussa käteen, niin varmasti olisi helpompaa?


      • Köyhämuija
        neuvojaaa kirjoitti:

        Missä lasten isä? Jos yhteenlasketut tulonne olisivat vaikka tuplat eli 3000 kuussa käteen, niin varmasti olisi helpompaa?

        Lasten isä on kuollut.Kaltaisiani pienipalkkaisia on varmaan paljon erilaisissa hallinto paikoissa.Riirruu elämäntilanteesta miten raha riittää mikkäli olisin sinkku niin ok,mutta 3 suuta tarvitsee ruokaa ja vaatetta ja harrastuksia.Tukia en saa olen senkin selvittänyt.


      • joo, joo
        Köyhämuija kirjoitti:

        Lasten isä on kuollut.Kaltaisiani pienipalkkaisia on varmaan paljon erilaisissa hallinto paikoissa.Riirruu elämäntilanteesta miten raha riittää mikkäli olisin sinkku niin ok,mutta 3 suuta tarvitsee ruokaa ja vaatetta ja harrastuksia.Tukia en saa olen senkin selvittänyt.

        provoilun. Jos lastesi isä on kuollut, ja olette siis olleet aviossa, saat ilmeisesti leskeneläkettä. Saat myös mahdollisesti lapsilisiä, saat myös asumistukea kenties. Saat vaikka mitä.

        Älä viitsi tulla provoilemaan. "Lasten isä on kuollut" ja tukia et saa.............

        Vai niin.

        Ja palkasta jää käteen 1500 - sun veroprosentti ei voi kovin korkea olla, sun bruttotulot on varmaan paljon suuremmat kuin monella yksinäisellä, joille jää käteen vaikkapa 1200/kk ja pärjätä pitäisi, just joo.

        Lastesi isä on kuollut - vaikka et olisi aviossakaan ollut, eikö silloin jos lastesi isä on nämä tunnustanut ja vaikka ei olis tunnustanutkaan, saat jotain elatusapua.....

        ÄLÄ TULE VALEHTELEMAAN!


      • K...muija
        joo, joo kirjoitti:

        provoilun. Jos lastesi isä on kuollut, ja olette siis olleet aviossa, saat ilmeisesti leskeneläkettä. Saat myös mahdollisesti lapsilisiä, saat myös asumistukea kenties. Saat vaikka mitä.

        Älä viitsi tulla provoilemaan. "Lasten isä on kuollut" ja tukia et saa.............

        Vai niin.

        Ja palkasta jää käteen 1500 - sun veroprosentti ei voi kovin korkea olla, sun bruttotulot on varmaan paljon suuremmat kuin monella yksinäisellä, joille jää käteen vaikkapa 1200/kk ja pärjätä pitäisi, just joo.

        Lastesi isä on kuollut - vaikka et olisi aviossakaan ollut, eikö silloin jos lastesi isä on nämä tunnustanut ja vaikka ei olis tunnustanutkaan, saat jotain elatusapua.....

        ÄLÄ TULE VALEHTELEMAAN!

        Vaikka sinun kaltaiselle sen voisi jättää.Ensinnäkin emme olleet aviossa ja mieheni kuoli noin 2v sitten.
        Ei siis 15v sitten niinkuin varmaan luulet.Toinen lapsista on yli 18v ja toinen 16v ei lapsilisiä kuin toisesta.Vielä tuista ei niitä saa,kun käy töissä ja tämä on vapaa foorumi älä sinä komentele muita vaikenemaan.Tässä ei 100-200e kuussa lisää paljoa hetkauta,ehkä vähän mutta velkoihin ne menevät.Mitä virkaa on bruttotuloilla minulle merkitsee netto!


      • hfgödfhgödfghö
        K...muija kirjoitti:

        Vaikka sinun kaltaiselle sen voisi jättää.Ensinnäkin emme olleet aviossa ja mieheni kuoli noin 2v sitten.
        Ei siis 15v sitten niinkuin varmaan luulet.Toinen lapsista on yli 18v ja toinen 16v ei lapsilisiä kuin toisesta.Vielä tuista ei niitä saa,kun käy töissä ja tämä on vapaa foorumi älä sinä komentele muita vaikenemaan.Tässä ei 100-200e kuussa lisää paljoa hetkauta,ehkä vähän mutta velkoihin ne menevät.Mitä virkaa on bruttotuloilla minulle merkitsee netto!

        on niin ilmiselvää provoa että ei voi muuta kuin nauraa.

        Ai ette olleet aviossa ja mieskin kuoli just sopivasti kun kakrut tuli siihen ikään, paitsi tietty toinen, ettei sitä elatusta enää sais vai.

        Joo,o. 16 vuotta avoliitossa, olis kuule kannattanut viisastua sunkin.

        Ei kannata valehdella, kun ne valeet tulevat kuitenkin päivänselvästi ilmi!

        Ja jos nyt pitäisi paikkaansa, niin mikä velvollisuus sinulla on kustantaa harrastuksia lapsillesi jotka ovat jo itse siinä iässä, että pystyvät ja saavat tehdä itsekin työtä............. Täh?

        Tässä maassa on oikeasti ihmisiä, jotka ovat köyhiä ja taistelevat toimeentulostaan - et viitsis olla provoilematta!

        Kokeiles: Laita pankkitilis, jos vaikka joku hyväuskoinen sulle lähettäisi apua.


      • käh käh käh
        K...muija kirjoitti:

        Vaikka sinun kaltaiselle sen voisi jättää.Ensinnäkin emme olleet aviossa ja mieheni kuoli noin 2v sitten.
        Ei siis 15v sitten niinkuin varmaan luulet.Toinen lapsista on yli 18v ja toinen 16v ei lapsilisiä kuin toisesta.Vielä tuista ei niitä saa,kun käy töissä ja tämä on vapaa foorumi älä sinä komentele muita vaikenemaan.Tässä ei 100-200e kuussa lisää paljoa hetkauta,ehkä vähän mutta velkoihin ne menevät.Mitä virkaa on bruttotuloilla minulle merkitsee netto!

        ja jos ei ollut niin toivottavasti miehesi teki sitten testamentin, muutenhan et edes perinyt rakkaalta kuusitoistavuotisesta avoliitostasi mitään!


      • Oma valintasi
        Köyhämuija kirjoitti:

        Pitäisi ja pitäisi ja joku pärjää vähemällä jne.Vuokra nielee jo n900e jokainen voi siitä laskea.Mitään ei voi ostaa ruokaa ja töihin nyt riittää.....

        Järkyttävän kallis. Miksi asut on kalliissa??? Saat varmasti vuokratukea.
        Mä olen pärjännyt yhden täysi-ikäisen lapsen kanssa 800 e nettotuloilla (asumisen kulut n. 350 e/kk, lainan takaisinmaksu jäädytettynä, vain korot ja vastike). Ei mitään tukia yhteiskunnalta, vain ansiosidonnainen työttömyyskorvaus. Lapsi sai lukiossa vähän opintotukea. Rahaa ei jäänyt, mutta ei tarvinnut ottaa velkaakaan. Jätin kaiken ylimääräisen pois, ei harrastuksia, ei edes kahvitapaamisia kaupungilla ystävien kanssa.


      • Byähäää
        Oma valintasi kirjoitti:

        Järkyttävän kallis. Miksi asut on kalliissa??? Saat varmasti vuokratukea.
        Mä olen pärjännyt yhden täysi-ikäisen lapsen kanssa 800 e nettotuloilla (asumisen kulut n. 350 e/kk, lainan takaisinmaksu jäädytettynä, vain korot ja vastike). Ei mitään tukia yhteiskunnalta, vain ansiosidonnainen työttömyyskorvaus. Lapsi sai lukiossa vähän opintotukea. Rahaa ei jäänyt, mutta ei tarvinnut ottaa velkaakaan. Jätin kaiken ylimääräisen pois, ei harrastuksia, ei edes kahvitapaamisia kaupungilla ystävien kanssa.

        Mut siitä vaan


      • oi voiiiii
        Oma valintasi kirjoitti:

        Järkyttävän kallis. Miksi asut on kalliissa??? Saat varmasti vuokratukea.
        Mä olen pärjännyt yhden täysi-ikäisen lapsen kanssa 800 e nettotuloilla (asumisen kulut n. 350 e/kk, lainan takaisinmaksu jäädytettynä, vain korot ja vastike). Ei mitään tukia yhteiskunnalta, vain ansiosidonnainen työttömyyskorvaus. Lapsi sai lukiossa vähän opintotukea. Rahaa ei jäänyt, mutta ei tarvinnut ottaa velkaakaan. Jätin kaiken ylimääräisen pois, ei harrastuksia, ei edes kahvitapaamisia kaupungilla ystävien kanssa.

        Ei 900 e ole vuokra eikä mikään pääkaupunkiseudulla.Eikä tervittse olla kummoinen kämppä.


      • Urpourpo
        hfgödfhgödfghö kirjoitti:

        on niin ilmiselvää provoa että ei voi muuta kuin nauraa.

        Ai ette olleet aviossa ja mieskin kuoli just sopivasti kun kakrut tuli siihen ikään, paitsi tietty toinen, ettei sitä elatusta enää sais vai.

        Joo,o. 16 vuotta avoliitossa, olis kuule kannattanut viisastua sunkin.

        Ei kannata valehdella, kun ne valeet tulevat kuitenkin päivänselvästi ilmi!

        Ja jos nyt pitäisi paikkaansa, niin mikä velvollisuus sinulla on kustantaa harrastuksia lapsillesi jotka ovat jo itse siinä iässä, että pystyvät ja saavat tehdä itsekin työtä............. Täh?

        Tässä maassa on oikeasti ihmisiä, jotka ovat köyhiä ja taistelevat toimeentulostaan - et viitsis olla provoilematta!

        Kokeiles: Laita pankkitilis, jos vaikka joku hyväuskoinen sulle lähettäisi apua.

        Itseesi


      • jahhhu
        Köyhämuija kirjoitti:

        Pitäisi ja pitäisi ja joku pärjää vähemällä jne.Vuokra nielee jo n900e jokainen voi siitä laskea.Mitään ei voi ostaa ruokaa ja töihin nyt riittää.....

        muuta pois sieltä hesasta! 900 e vuokraan??! täällä pohjanmaalla asuu 500e todella hienossa,tilavassa ja lähes uudessa kämpässä. ja tämä oli ihan ilmainen vinkki. ei ihme jos tiukkaa kun maksaa tuommosta sikavuokraa.


      • leski?
        Köyhämuija kirjoitti:

        Lasten isä on kuollut.Kaltaisiani pienipalkkaisia on varmaan paljon erilaisissa hallinto paikoissa.Riirruu elämäntilanteesta miten raha riittää mikkäli olisin sinkku niin ok,mutta 3 suuta tarvitsee ruokaa ja vaatetta ja harrastuksia.Tukia en saa olen senkin selvittänyt.

        perhe-eläkettä?


      • pienettulot
        K...muija kirjoitti:

        Vaikka sinun kaltaiselle sen voisi jättää.Ensinnäkin emme olleet aviossa ja mieheni kuoli noin 2v sitten.
        Ei siis 15v sitten niinkuin varmaan luulet.Toinen lapsista on yli 18v ja toinen 16v ei lapsilisiä kuin toisesta.Vielä tuista ei niitä saa,kun käy töissä ja tämä on vapaa foorumi älä sinä komentele muita vaikenemaan.Tässä ei 100-200e kuussa lisää paljoa hetkauta,ehkä vähän mutta velkoihin ne menevät.Mitä virkaa on bruttotuloilla minulle merkitsee netto!

        aikoinani 4 lapsen yksinhuoltaja ja sain varmaan suhteessa pienempää palkkaa kuin sinä. Ihan hyvin tultiin toimeen. Kaikki lapset olivat siis alaikäisiä erotessani. Hyvin heidät koulutin, jokaisella on hyvä työpaikka. Koskaan ei tullut mieleeni, että raha ei riitä. Minä vain en törsännyt rahaa jonnin joutavaan. Luistimet ja suksetkin ostin käytettynä, esimerkkinä. Mainittakoon, että lasten isä ei maksanut määrättyä elatusapua, sain sosiaalitoimistosta elatusavun ennakkoa (muistaakseni kulki sillä nimellä), joka oli huomattavasti pienempi kuin mitä isä tuomittiin maksamaan.


      • ökgäg
        jahhhu kirjoitti:

        muuta pois sieltä hesasta! 900 e vuokraan??! täällä pohjanmaalla asuu 500e todella hienossa,tilavassa ja lähes uudessa kämpässä. ja tämä oli ihan ilmainen vinkki. ei ihme jos tiukkaa kun maksaa tuommosta sikavuokraa.

        Ei tuo ole edes paljon, joku pikku luukku, korkeintaan kaksio laitakaupungilta.


    • D%%

      On vai vaihdon väline. Jos määrittelet itsesi rahassa, paljonko pyytäisit ? Kysyy nupi.

    • ei hyvä!

      ihan tosissasi? Saat nettona melkein kaksinkertaisen summan kuin minä saan eläkettä. Tosin sinulla on lapsia, minulla ei ole (pieniä). Mutta saathan lapsilisät ja muutkin edut. Sitä pitää elää tulojen mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5913
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3605
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1913
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1512
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1398
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe