koira latviasta?

koiraton perhe

hei..haluaisimme ostaa koiran pennun. mutta suomessa on hinnat aivan kamalat..katoin että myyvät latviassa/virossa koiria HALVALLA, toisivat suomeen..olisi kaikki paperitkin(?) mutta voiko niihin luottaa, en halua kasvattaa pimeetä koirabisnestä, mutta luovettavalta voin ostaa..kokemuksia??

28

5910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terveystiedot

      Kysele samanrotuisten suomalaisilta kasvattajilta, onko ko. kasvattaja luotettava. Esim. Viron kennelliiton tietokannasta voit katsoa, ovatko pennun vanhemmat ja pennut rekisteröity (jos ovat vielä rekisterissä) http://register.kennelliit.ee/reg/index.php

      Kennelnimellä voit myös googlettaa. Suomessa syntyneet pentujen vanhemmat on usein terveystarkastettuja, muualla maailmassa näin ei välttämättä ole, ja voitkin saada sairaan pennun, johon meneekin enemmän rahaa edes kuvittelet. Toki suomalainenkin pentu voi kaikista vanhempien terveystutkimuksista huolimatta olla sairas, mutta suuremmalla todennäköisyydellä se on terve. Koiran hinta on todella pieni osa koirasta aiheutuvista kustannuksista. Terveyteen kannattaa panostaa.

    • Jos olet

      nähnyt myytävän pentuja huomattavan halvalla ja vielä toisivat Suomeen, niin jotain mätää on. Oikeat kasvattajat eivät lähde kuskaamaan pentuja maailmalle, vaan ne pitää ostajan hakea. Todennäköisesti olet katsonut pentutrokarien ilmoituksia. Heidän koirillaan on yleensä jopa väärennetyt rokotustodistukset, rekisteröinnistä puhumattakaan.

      Oletko muuten tietoinen että vaikka maksaisit pennusta 2000 euroa, se on pieni osa siitä mitä se koira tulee teille elämänsä aikana maksamaan. Se tarvitsee rokotuksia useita kertoja elämänsä aikana, matokuurit, hyvää ruokaa, leluja, puruluita, pannan, taluttimen, harjat ja/tai kamman jne... Ja varsinkin eläinlääkärireissut ovat kalliita, sata euroa ei ole yhdestä käynnistä paljonkaan.

      Jos haluatte todella koiran, ottakaa suomalaiselta kasvattajalta ja valitkaa kasvattaja huolella.

      • ui.

        Ei se 2000€ hankintahinta nyt niin kovin pieni osa ole koiran kokonaiskustannuksista. Ja vaikka jossakin tapauksessa olisikin, ei se ole mikään peruste maksaa ylihintaa pennusta.


      • tällä hetkellä
        ui. kirjoitti:

        Ei se 2000€ hankintahinta nyt niin kovin pieni osa ole koiran kokonaiskustannuksista. Ja vaikka jossakin tapauksessa olisikin, ei se ole mikään peruste maksaa ylihintaa pennusta.

        kolme koiraa. Pidän tarkkaa kirjaa niiden kuluista. Sen perusteella olen laskenut että ne tulevat maksamaan minulle noin 15000-20000 euroa/ koira elämänsä aikana. Ja tähän ei ole laskettu edes mitään yllättäviä mahdollisia eläinlääkärireissuja. Vain normaali ylläpito muutama näyttelyreissu vuodessa. Koirat eivät ole edes mitään turkkirotuja että tulisi siitäkään kuluja. Joten kyllä se koiran hankintahinta 1500-2000 euroa on aika pieni osa kokonaiskuluista.


      • tuoko riittää
        tällä hetkellä kirjoitti:

        kolme koiraa. Pidän tarkkaa kirjaa niiden kuluista. Sen perusteella olen laskenut että ne tulevat maksamaan minulle noin 15000-20000 euroa/ koira elämänsä aikana. Ja tähän ei ole laskettu edes mitään yllättäviä mahdollisia eläinlääkärireissuja. Vain normaali ylläpito muutama näyttelyreissu vuodessa. Koirat eivät ole edes mitään turkkirotuja että tulisi siitäkään kuluja. Joten kyllä se koiran hankintahinta 1500-2000 euroa on aika pieni osa kokonaiskuluista.

        perusteeksi maksaa ylihintaa pennusta?


      • no huhhuh

        "Oikeat kasvattajat eivät lähde kuskaamaan pentuja maailmalle, vaan ne pitää ostajan hakea. Todennäköisesti olet katsonut pentutrokarien ilmoituksia. Heidän koirillaan on yleensä jopa väärennetyt rokotustodistukset, rekisteröinnistä puhumattakaan."

        Kyllä meillä vaan tossa mun jaloissa pötköttelee ihan rekisteröity ilmielävä koira, jonka kasvattaja ihan itse toi sen meille Liettuasta. Koiralla on export-pedigree, se on syntynyt tunnetun ja hyvämaineisen kasvattajan kennelissä jne. Kyllä ulkomailta voi ostaa koiran, jos ensin kyselee suositukset joltain esim. suomalaiselta kasvattajalta tai joltain muulta joka on häneltä koiran ostanut. Jos ottaa asioista tarpeeksi selvää, onnistuu varmasti löytämään itselleen kunnollisen pennun asialliselta kasvattajalta, niin suomesta kuin ulkomailtakin. Toki esim. lehtien palstoilla myytävät tuontikoirat ovat yleensä paperittomia pentutrokareiden koiria, mutta ei silti voi sanoa, ettei kukaan kasvattaja lähtisi kiikuttamaan koiraa ulkomaille, kun tätä kuitenkin tapahtuu paljonkin...


      • nyt mistään
        tuoko riittää kirjoitti:

        perusteeksi maksaa ylihintaa pennusta?

        "ylihinnasta", vaan siitä että ihmiset eivät tajua kuinka kallista koiran hyvä hoito ja ylläpito on! Etsitään vaan halpoja tai ilmaisia koiria ja sitten ihmetellään jos saadaan vielä kaiken lisäksi sairas koira jonka hoitokulut on tähtitieteelliset.

        Itse alan lähituleveisuudessa kasvattamaan minulle rakasta rotua. Pennun hinta tulee olemaan noin 1200 euroa. Mutta pentujen vanhemmat ovatkin sitten terveystarkastettuja ja narttu luonnetestattu. Vanhemmat tulevat olemaan myös todettu rotumääritelmän mukaisiksi näyttelyissä. Lisäksi pentujen mukaan lähtee todella kattava pentupaketti (ei mitään "krääsää") mm. rotuyhdistyksen jäsenyys vuodeksi, silmä- ja polvitarkit, ruokaa, matolääkkeet jne... Kaikki tämä tulee maksamaan minulle paljon. Lisäksi tulen käyttämään kahden kuukauden ajan jokaista pentuetta kohden todella paljon aikaa ja vaivaa. Pennut kun eivät kasva sosiaalisiksi itsekseen, on myös ruokittava monta kertaa päivässä ja siivottava ulosteita/ virtsaa. Eli ei se pentujen kasvattaminen VASTUULLISELLA tavalla ole mikään kultakaivos, niin kuin monet täällä tuntuvat ajattelevan! Asia erikseen ovat ne mätämunat joiden tavoite on vain lisätä koiramäärää keinolla millä hyvänsä, eikä jalostaa.


      • aprosmictus
        nyt mistään kirjoitti:

        "ylihinnasta", vaan siitä että ihmiset eivät tajua kuinka kallista koiran hyvä hoito ja ylläpito on! Etsitään vaan halpoja tai ilmaisia koiria ja sitten ihmetellään jos saadaan vielä kaiken lisäksi sairas koira jonka hoitokulut on tähtitieteelliset.

        Itse alan lähituleveisuudessa kasvattamaan minulle rakasta rotua. Pennun hinta tulee olemaan noin 1200 euroa. Mutta pentujen vanhemmat ovatkin sitten terveystarkastettuja ja narttu luonnetestattu. Vanhemmat tulevat olemaan myös todettu rotumääritelmän mukaisiksi näyttelyissä. Lisäksi pentujen mukaan lähtee todella kattava pentupaketti (ei mitään "krääsää") mm. rotuyhdistyksen jäsenyys vuodeksi, silmä- ja polvitarkit, ruokaa, matolääkkeet jne... Kaikki tämä tulee maksamaan minulle paljon. Lisäksi tulen käyttämään kahden kuukauden ajan jokaista pentuetta kohden todella paljon aikaa ja vaivaa. Pennut kun eivät kasva sosiaalisiksi itsekseen, on myös ruokittava monta kertaa päivässä ja siivottava ulosteita/ virtsaa. Eli ei se pentujen kasvattaminen VASTUULLISELLA tavalla ole mikään kultakaivos, niin kuin monet täällä tuntuvat ajattelevan! Asia erikseen ovat ne mätämunat joiden tavoite on vain lisätä koiramäärää keinolla millä hyvänsä, eikä jalostaa.

        Jos suomalaiset koiran pennut ei ole ylihintaisia, niin sit täytyy kyllä olla suomalaisilla todella hyvät tulot. Ite en ole kyllä huomannut, että tulot olis kovin korkeet.
        Mut täytyyhän pentujen hinta hilata taivaisiin, ettei vaan köyhemmillä ihmisillä oo niihinkään varaa. Rikkaille vaan kaikki ilo eläimistäkin.

        Tai joo saahan köyhätkin hyvällä tuurilla katella rikkaiden koiria, jos sattuu jossain vastaan tulemaan.

        Ja tuota on ihan turhaa jauhaa, että se hankinta hinta on vain pieni osa koiran aiheuttamista kustannuksista, koiran elinaikana. Koiran elinaikana tulevat kustannukset tulevat pikkuhiljaa vuosien varrella. Ei kerralla niinkuin tämä ostohinta. Koiran hoito ja ylläpito ei ole niin kauhean kallista, jos sitä ei halua tehdä kalleimman mukaan. Kallein koiran ruoka ei välttämättä ole se paras.


      • opi laskemaan
        tällä hetkellä kirjoitti:

        kolme koiraa. Pidän tarkkaa kirjaa niiden kuluista. Sen perusteella olen laskenut että ne tulevat maksamaan minulle noin 15000-20000 euroa/ koira elämänsä aikana. Ja tähän ei ole laskettu edes mitään yllättäviä mahdollisia eläinlääkärireissuja. Vain normaali ylläpito muutama näyttelyreissu vuodessa. Koirat eivät ole edes mitään turkkirotuja että tulisi siitäkään kuluja. Joten kyllä se koiran hankintahinta 1500-2000 euroa on aika pieni osa kokonaiskuluista.

        Minulla on viisi koiraa ja jos tuo höpötyksesi niiden kuluista pitäisi paikkansa,olisin jo kerjuulla,mutta sitä en ole


      • Anonyymi
        nyt mistään kirjoitti:

        "ylihinnasta", vaan siitä että ihmiset eivät tajua kuinka kallista koiran hyvä hoito ja ylläpito on! Etsitään vaan halpoja tai ilmaisia koiria ja sitten ihmetellään jos saadaan vielä kaiken lisäksi sairas koira jonka hoitokulut on tähtitieteelliset.

        Itse alan lähituleveisuudessa kasvattamaan minulle rakasta rotua. Pennun hinta tulee olemaan noin 1200 euroa. Mutta pentujen vanhemmat ovatkin sitten terveystarkastettuja ja narttu luonnetestattu. Vanhemmat tulevat olemaan myös todettu rotumääritelmän mukaisiksi näyttelyissä. Lisäksi pentujen mukaan lähtee todella kattava pentupaketti (ei mitään "krääsää") mm. rotuyhdistyksen jäsenyys vuodeksi, silmä- ja polvitarkit, ruokaa, matolääkkeet jne... Kaikki tämä tulee maksamaan minulle paljon. Lisäksi tulen käyttämään kahden kuukauden ajan jokaista pentuetta kohden todella paljon aikaa ja vaivaa. Pennut kun eivät kasva sosiaalisiksi itsekseen, on myös ruokittava monta kertaa päivässä ja siivottava ulosteita/ virtsaa. Eli ei se pentujen kasvattaminen VASTUULLISELLA tavalla ole mikään kultakaivos, niin kuin monet täällä tuntuvat ajattelevan! Asia erikseen ovat ne mätämunat joiden tavoite on vain lisätä koiramäärää keinolla millä hyvänsä, eikä jalostaa.

        Veikkaan että kukaan ostajapuolella ei ole todellusuudessa lainkaan tietoinen koiran kasvattajan arjesta kuluista.
        (Veroista puhumattakaan)
        Eikä tarvitsekkaan olla...
        jokaisella on oma ammattitaitonsa omalla alallaan.

        On tää Suomen kansa vaan niin kateudelle kasvanut, että aina ollaan tihruttamassa, että ei kai vaankaan naapuri saa mistään hyötyä...

        Jokainen joka on työelämässä, tekee työtä, josta ko yritys saa rahallista hyötyä...
        Muutoin ei tämä maailma pyöri.

        Jos siis joku on valinnut "työkseen" kasvattaa tähän maailmaan ihmisen parasta ystävää, ja vielä mahdollisimman terveenä, niin on se v..**.. kummallista että se on sitten se " paha ja kamala rahannyhtäjä ja ylihinnanpyytäjä ym.."

        Jos haluat ostaa koiran, kannattaisi kunnioittaa niitä ihmisiä jotka Suomessa tämän sinulle mahdollistaa.
        Kaiken lisäksi hän on puolestasi tehnyt työtä, että sinun tuleva kullanmuru saa elää iloista ja tervettä elämää.


    • Juuri sitä

      Pentutehtailijoita siellä riittää, ja niitä, jotka väärentävät kaikki rokotus- ym. todistukset. Joudut maksamaan sairauskuluja moninkertaisesti pennun hintaan nähden,ja pahimmassa tapauksessa menetät koko pennun. Baltian maissa on yleisiä riesoja sairaudet, joista Suomessa ei juuri tiedetäkään.

      • ???

        Kerrotko lisää niistä sairauksista?


    • _laapotti

      Miksi ostat ulkomailta? Hanki kotimainen koira! Monessa perheessä joku on sairastunut allergiaan ja siksi koira joudutaan lopettamaan. Miksi Oi miksi et soisi tälläiselle koiralle valoisamman tulevaisuuden.

      On älytöntä hankkia ulkomailta sika säkissä! Ulkomailta koiraa suomeen tuotaessa on ehdottomasti tiedettävä koiran olot kasvatus maassa.

      kaikkein älytöntä on raijata rajojen ulkopuolelta kulkukoiria suomeen HALOO IHMISET, meillä on omassa maassamme koiria jotka tarvitsee kodin!

      • no huhhuh

        Tässä ei nyt kukaan puhunut kulkukoirista? Käytkö sä vaahtoamassa tota juttua joka puolella ihan huvikses vai mikä on ongelma?


      • Anonyymi

        Olisi kiva ostaa koira Suomesta, mutta tuntuu mahdottomalta. Kyselee 30 kasvattajalta koiraa, kenelläkään ei ole pentuja, ei pääse mihinkään jonoon vaan pitää kysellä, kun on pentuja ja sitten kaikki jo varattu. Sama touhu jatkuu monta vuotta. Sitten kokeilee toista rotua ja näitäkään ei montaa Suomessa ja hinnat 2000-3000€ ja mahdotonta saada. En tiedä mikä ongelma Suomessa on, mutta täälläkään esim pohjoiset koirarodut eivät vaikuta kovin terveiltä. Joku voisi keskittyä oikeasti pennuttamaan terveempiä koiria, emme halua kantaa vastuuta siitä, että koiralla on vanhemmin kävelyongelmia huonon luuston takia. Miksi naapurimaissa esim Virossa vaikutaa olevan paljon terveempiä koira ainakin tietokannassa?


    • suomal. kasv

      Koirattomalle perheelle kehoittaisin vielä laittamaan mietintämyssyn päähän. Tuo 2000 e on kyllä pennusta kova hinta. Tosin en tiedä, mikä rotu ja millainen tausta pennulla on MUTTA. Vaihtoehtoja löytyy suomesta, joskus täytyy vain käyttää aikaa ja vaivaa löytääkseen sopivan vaihtoehdon.
      Totta on myös se, että pennun hinta on vain pieni osa koiran kustannuksista, mikäli sen aikoo hyvin hoitaa. Nyt en tarkoita näyttelyitä, vaan yleensä kustannuksia koirasta.
      Jos koiran hankintahinta tuntuu kohtuuttomalta, kannattaa miettiä asiaa vielä pitkään ja hartaasti. Ulkomailta voi saada halvan koiran, mikä voi tulla hyvin kalliiksi.

    • rek.sirutettu ym.

      Ehdottomasti kannattaa tuoda virosta.
      Tuossa jaloissa makaa narttu rottweileri, kaikinpuolin yhteiskuntakelpoinen ja terve koira.
      Hommattu kennelistä, kasvattajalta joka on kasvattanut rottweilereita vuodesta 1995.
      Halpuus ei ollut kriteerinä tuota hankkiessa , halusin vain parhaan , terveen koiran.
      Olen erittäin tyytyväinen.
      koiran hinta oli 800 euroa

    • huijattu

      ehdottomasti ei.
      ei ainakaan näitä suloisia pentuja joita kaupitellaan pilvinpimein suomi24 sivuilla jotka ovat esim.virosta tai espanjasta,pentuja ei ole edes olemassakaan,rahastaa kyllä osaavat mutta siihen se sitten jääkin.
      ps. eikö suomi sivun pitäjä voisi ottaa kantaa näihin perättömiin ilmoituksiin ja poistaa näitä ilmoituksia.

      • järkeä ostoon

        Kukaan täysipäinen ei osta koiraa
        -keltaisesta pörssistä
        -Suomi 24 ilmoituksista.

        vaan ottaa esim.selvää kennelliiton pentuvälityksestä.

        virossa on myös täysin suomen kennelliittoa vastaava organisaatio.
        Tuolla ylempänä joku laittoikin jo linkin sinne.


    • hetfö

      Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Asun tämän vuoden Unkarissa ja viime kesänä ostin täältä koiran, paperiton rotukoira 70 €. Hieno, terve hyväluonteinen koira, jonka hain kasvattajan kotoa. Näin, että koirat hoidettiin asiallisissa oloissa, eikä mistään tehtailusta ollut kysymys. Itse piti sirutus ja rokotukset hoitaa, pennut oli vain madotettu kasvattajalla. Rekatut rotukoirat kennelistä täällä maksavat 160 - 350€ välillä, kääpiökoirat ja amstaffit ovat kalleimpia. Täälläkin on tietysti pentutehtailua, suosituimpia rotuja myydään markkinoilla auton takakontista......

    • verkki

      Itse ostin virosta rotupennun, jonka veressä virtaa vahvasti suomalaiset sukulaiset. Hinta oli edullinen siihen nähden, että pennulla on erittäin terve ja menestynyt suku taustalla.
      Kasvattaja todella asiantuntija, väitän että jopa parempi kuin monet suomalaiset.
      Mielestäni virosta tuodulla pennulla täytyy olla ehdottomasti paperit ja mielummin joku suomalainen yhteistaho joka kasvattajan tuntisi.

    • Anonyymi

      Aivan täysin luotettavaa jos rodun kasvattajalta ostat! Saat paperit ja voit rekisteröidä koiran Suomessa. Toisen koiran kasvattaja oli kennel-liiton sivustolla,löysin hänet sieltä. Rokotukset otin uusiksi kun toin koiran Suomeen.

    • Anonyymi

      Uusi laki astuu voimaan! Kaikille koirille täytyy laittaa uudet sirut niin että tunnistetaan missä ne ovat, ja näin vältyttäisiin myös huijareilta ja laittomasti koiria maahan tuojilta.

    • Anonyymi

      Meillä on pomeranian Latviasta
      Kaikki rokotukset,siru,ja passi oli kun tuli.
      Puolet Suomen hinnoista

      • Anonyymi

        Ja silti kallis sekarotuinen, jonka vanhemmista ei ole mitään tietoa.


      • Anonyymi

        Rokotukset, siru, eu-passi. Nämä ei riitä alkuunkaan, jos koira tuotu Suomeen kaupallisena siirtona. Missä Traces paperit? Jos kyse kaupallisesta siirrosta eikä pennun/koiran tietoja löydy Traces järjestelmästä, niin silloin kyse on laittomasti maahantuodusta pennusta/koirasta. Laiton maahantuonti on sama kuin salakuljetus ha kyseessä on rikollinen toiminta.


    • Anonyymi

      Kokemuksia viro, latvia, liettua pennuista. Mitkä paikat olleet luotettavia kasvattajia? Toki tänne ei varmaan voi suoraan nimiä laittaa kaikista, mutta haluisin kuulla muiden kokemuksista lisää. Onko joku muuten ottanut tallinnan suojasta koiran?

    • Anonyymi

      Naapuri hommasi koiran sieltä ja hyvin on mennyt.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      71
      3240
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2832
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2648
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2608
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2486
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2325
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1783
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1727
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1600
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1446
    Aihe