Uusi Bravo

jepsjugg

Kävin tänään Fiatin näyttelyssä ja täytyy kyllä sanoa että on Fiatit muuttunut, kun katsoo Bravoa. Mielikuvat muuttui täysin, auto on todella hienon näköinen sisältä, kompakti ja tehoakin ilmeisesti on (t-jet). Miellyttävän tuntuiset materiaalit ja miellyttävän "raskaat" ovet ja takaluukku. Kaukana niistä peltilaatikko härveleistä, joiksi Fiatit olen aina mieltänyt.

Olisi todella mielenkiintoista kuulla suoraan uuden Bravon omistajalta kuinka auto on toiminut? Onko laatu vastannut odotuksia vai täytyykö olla italiaan rakastanut sähkömies, että auton uskaltaa ostaa?

Itse ajan nykyään viisi vuotta vanhalla c-sarjan mersulla, mutta ajot on sen verran vähäisiä ja enimmäkseen kaupunkia että olen alkanut katselemaan pienempää ja kustannuksiltaan huokeampaa vaihtoehtoa. Mersu sinänsä on kyllä hyvä, huoleton ja laadukas auto.

43

2018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitää

      huollot isotöisiä ja siksi kalliita, pikkuvikaa muutenkin keskimääräistä enemmän. Parjatun Deltan hinnat eivät olleet halpoja mutta aro on nostanut reippaasti siitäkin hintoja. Delta hyvitti aikoinaan hyvin vaihtoautosta kunhan auto oli vain katsastettu, mutta nyt hinnoittelu tuntuu karkaavan käsistä.

      • jepjepjep..

        jepjep


      • Rahastuksen makua

        Samat huollot kuin moniin muihinkin autoihin(öljyt suodattimet vuosittain), ainoa moite on 3V/60tkm jakohihnanvaihtoväli bensakoneissa, joka on kuin muinaisjäänne 70-luvulta jolloin öljtkin vaihdettiin 7,5tkm välein.


      • oletko tehnyt?
        Rahastuksen makua kirjoitti:

        Samat huollot kuin moniin muihinkin autoihin(öljyt suodattimet vuosittain), ainoa moite on 3V/60tkm jakohihnanvaihtoväli bensakoneissa, joka on kuin muinaisjäänne 70-luvulta jolloin öljtkin vaihdettiin 7,5tkm välein.

        Kun tuollaista väität? Puntoonkin on oma hommansa venttiilien säätö jossa menee aikaa. Harvassa autossa on venttiilien säätö tehtävä tai se tehdään n150tkm välein. Venttiilikopan päälle on kasattu kaikkea mahdollista häkkyrää joten homma on siinä niitä purkaa ja kasata.


      • 60 5d
        oletko tehnyt? kirjoitti:

        Kun tuollaista väität? Puntoonkin on oma hommansa venttiilien säätö jossa menee aikaa. Harvassa autossa on venttiilien säätö tehtävä tai se tehdään n150tkm välein. Venttiilikopan päälle on kasattu kaikkea mahdollista häkkyrää joten homma on siinä niitä purkaa ja kasata.

        Minulla oli Punto 60 (8 venttiilinen) jolla ajoin uudesta asti 182 tkm. Venttiilivälysten tarkastus (ja tarvittaessa säätö) olisi tehtävä huoltokirjan mukaan 40 tkm välein. Ensimmäisellä kerralla tarkastutin, ei säätötarvetta. 80 tkm kohdalla jätin tarkastuksen teettämättä. 120 tkm kohdalla teetin tarkistuksen, ei vieläkään säätötarvetta. Sen jälkeen en enää tarkistuttanut venttiilinvälyksiä kun huoltomieskin sanoi että ei ne yleensä muutu. Käyntiäänikin pysyi samana kuin uutena.


      • UusiBravo
        oletko tehnyt? kirjoitti:

        Kun tuollaista väität? Puntoonkin on oma hommansa venttiilien säätö jossa menee aikaa. Harvassa autossa on venttiilien säätö tehtävä tai se tehdään n150tkm välein. Venttiilikopan päälle on kasattu kaikkea mahdollista häkkyrää joten homma on siinä niitä purkaa ja kasata.

        Uudessa Bravossa(T-Jet) ei venttiileitä säädetä, ovat varustettu hydraulisella säädöllä.

        Venttiilien säädöt käyttöautoissa ovat muinaisjäänteitä menneiltä vuosikymmeniltä -kuten tiuhat moottoriöljyjen ja sytytystulppien vaihdot.

        Edelleenkään en laske isotöiseksi huoltoa, kun vuosittain uuteen Bravoon tehdään:

        - Öljyhuolto (Öljyt, suodatin tiiviste)
        - Raitisilmasuodatin vaihdetaan (ei tarvetta jos kilometrejä vähän)
        - Ovien saranat ja bensaluukku voidellaan tarvittaessa
        - Tuulilasinpesunestettä lisätään (vaikka säiliö oli jo täynnä)
        - Lyhyt koeajo (ajetaan porukalla läheiseen lounasravintolaan)


    • kuminauha

      > Olisi todella mielenkiintoista kuulla suoraan uuden Bravon omistajalta kuinka auto on toiminut? Onko laatu vastannut odotuksia vai täytyykö olla italiaan rakastanut sähkömies, että auton uskaltaa ostaa?

      Reilu 1½ vuotta takana ja tähän asti suurin murhe on ollut toinen takavalo, jonne meni vettä sadekelillä - koko valopaketti menikin vaihtoon. Seuraavaksi saattaakin olla vuorossa ns. koiranluut ... ne olivat kulutustavaraa Stilossakin. Mutta ei kallis rasti, Stiloon taisi maksaa satkun niiden vaihto.

      ...mutta halvalla ei huoltojen suhteen silti pääse. Määräiaikaishuollot ovat sieltä kalliimmasta päästä ja jakohihnan vaihto max. 60 tkm/3 vuoden välein ei todellakaan ole tätä päivää. Itse kuitenkin laskeskelin, että johonkin klonkswageniin ym. verrattuna 2-3 tonnia halvemmalla hankintahinnalla teettää monta huoltoa - etenkin, kun otetaan myös säästyneet korkokulut huomioon!

      Bravon kanssa se ensimmäinen sähkövika on vielä antanut odottaa itseään. Stilossa sentään joutui 1-2 kertaa vuodessa antamaan luunapin turvatyynyjen sähköliittimille (löytyy mm. etupenkkien alta ja takapenkin etunurkista), kun tuppasi Boschin "laatuliittimet" pätkimään - onneksi tämä riitti ts. ei tarvinnut käydä merkkihuollossa rahastettavana em. korjauksen jälkeen, kuten "laatuautojen" kanssa pitää.

      • Fiatisti .

        Eikös noita osaavia Fiiu huoltoja löydy joissa voi teettää vuosihuollut lähes puoleen hintaan -ja silti työ on kaikinpuolin asiallisesti tehty?

        Delta ei tee edes kalliilla hinnalla aina kunnolla töitään, ruuveja jäänyt kiristämättä (tai muutaa sälää irti) -joskus naarmuja tullut lähes uudenkin auton maalipintaan. On kokemusta muistakin merkkihuolloista useilta vuosilta ja kokemus vahvistaa sen, että Deltan huolto on jäänyt jumboksi merkkihuoltotesteissä.


      • aika on rahaa
        Fiatisti . kirjoitti:

        Eikös noita osaavia Fiiu huoltoja löydy joissa voi teettää vuosihuollut lähes puoleen hintaan -ja silti työ on kaikinpuolin asiallisesti tehty?

        Delta ei tee edes kalliilla hinnalla aina kunnolla töitään, ruuveja jäänyt kiristämättä (tai muutaa sälää irti) -joskus naarmuja tullut lähes uudenkin auton maalipintaan. On kokemusta muistakin merkkihuolloista useilta vuosilta ja kokemus vahvistaa sen, että Deltan huolto on jäänyt jumboksi merkkihuoltotesteissä.

        Stilon kanssa tuli kokeiltua sekä Espoon autohuolto että AD, enkä osannut kumpaakaan pitää mitenkään suunnattoman edullisena. Kyllä niidenkin lasku vähintään kolmosella alkoi ja AD:n työn jälkeä piti pariinkin otteeseen käydä paikkauttamassa. No, ajovalopolttomoiden vaihto sentään oli kympin/kpl halvempi....

        Bravon kanssa tuli taas testattua, miten hyvin sujuu vaativa operaatio nimeltä öljynvaihto. Tässä kieltämättä säästyi rahaa viitisen kymppiä Deltan hintaan verrattuna, mutta aikaakin paloi 1½ tuntia, josta suurin osa ihmettelyyn & öljynsuodattimen etsintään.


      • Fiatisti .
        aika on rahaa kirjoitti:

        Stilon kanssa tuli kokeiltua sekä Espoon autohuolto että AD, enkä osannut kumpaakaan pitää mitenkään suunnattoman edullisena. Kyllä niidenkin lasku vähintään kolmosella alkoi ja AD:n työn jälkeä piti pariinkin otteeseen käydä paikkauttamassa. No, ajovalopolttomoiden vaihto sentään oli kympin/kpl halvempi....

        Bravon kanssa tuli taas testattua, miten hyvin sujuu vaativa operaatio nimeltä öljynvaihto. Tässä kieltämättä säästyi rahaa viitisen kymppiä Deltan hintaan verrattuna, mutta aikaakin paloi 1½ tuntia, josta suurin osa ihmettelyyn & öljynsuodattimen etsintään.

        Keskustelua 1.4 bensakoneen huoltohinnoista: http://ftcf.org/smf/index.php?topic=9928.0

        Etusivu: http://ftcf.org/smf/index.php


    • 3.2 V6

      Kyllähän uusi Bravo ihan siisti ja tyylikäs on mutta ihmetyttää kun täällä jotkut kirjoittaa jotenkin halveksuvasti vanhoista Fiateista. Varmaan joukkoon mahtuu huonojakin malleja mutta kun ajatellaan nykymallistoa ja maahantuojaa, ihmetyttää miksi esim. lippulaiva Croma on jätetty valikoimista pois ja muutenkin moottorivalikoimaa supistettu. Kyllä Fiat on tehnyt hienoja malleja aikaisemminkin (mm. aikaisempi Croma voitti v.1986 TM:n vertailun jossa oli mukana mm. MB 190). Dieseltekniikassakin Fiat on ollut edelläkävijä ja valikoimissa on ollut diesel jo vuosikymmeniä. Kannattaa vähän tutustua Fiatin menestyksekkääseen historiaan, niin huomaat kuinka monesti Fiatin ajettavuus ja muutkin ominaisuudet olivat aikaansa edellä. Ja todellakin mm. 1970-luvulla Fiatin mallivalikoima oli todella laaja edullisista pikkuautoista suuriin loistoautoihin. Olihan Fiat 1970-luvulla euroopan eniten ostettu automerkki ja sillä taisi olla euroopan suurin autotehdas noihin aikoihin. Tässä sinulle esimerkki hienosta 1970-luvun Fiatista jossa oli jo tuolloin ilmastointi, tehostimet, sähkölasit, jäähdytetyt levyjarrut joka nurkassa ja vaikka mitkä varusteet. Ja raskaat ovetkin humahtaa laadukkaasti kiinni:

      http://www.youtube.com/watch?v=5y_yz_Gu4o0

      • yllättävääkö

        > Tässä sinulle esimerkki hienosta 1970-luvun Fiatista jossa oli jo tuolloin ilmastointi, tehostimet, sähkölasit, jäähdytetyt levyjarrut joka nurkassa ja vaikka mitkä varusteet. Ja raskaat ovetkin humahtaa laadukkaasti kiinni:

        Tässähän se vika just onkin - kun Fiatilla on ollut pikkuautoissakin, esim. Uno, kaikenmaailman sähköhärpäkettä, kuten rikkoontuneista polttimoista kertovat merkkivalot, jotka vanhassa autossa voivat elää omaa elämäänsä ... niin sehän on selkeästi laaduttomuuden merkki. Vastaavan aikakauden japseissa mukavuusvarustelun huippua edusti kojelaudan digitaalikello, joka ajovalot sytytettäessä himmeni lukukelvottomaksi. Ja euroissa taas ei ollut kuin starttimoottori, tuulilasinpyyhkimet ja ajovalot. Eipä silloin ole montaa paikkaa, mihin sähkövika ylipäätään voi pesiytyä.


      • jepsjugg

        Ei varmasti kukaan voi kieltää Fiatin maineikasta historiaa ja lukuisia edelläkävijän innovaatioita ja hienoja klassikko autoja (niinkuin esim. tuo coupe), ei edes minunlaiseni merkkiin perehtymätön autoilija.

        Omat mielikuvani sähkövikaisista peltilaatikoista ovat syntyneet 80-90 - luvun Unoista, Ritmoista ja Puntoista. MIelestäni auton tulee olla luotetettava ja miellyttävä käyttää. Ritmojen ja Unojen mystiset sähköviat (joita oikeasti on paljon) ja talvikäyttöominaisuudet ovat sen luokan rimanalituksia että mielestäni Fiat on leimansa ansainnut. Kuinka voi olla selitettävissä se seikka että vanhempi Punto ei esimerkiksi pysty pitämään sivulaseja kirkkaina normaalissa talvikelissä?

        Keskustelun avaukssa pyysin juuri kommentteja _uuden_ Bravon omistajilta, jotta saisin tietää onko nämä muinaiset ongelmat jo taakse jäänyttä elämää ja Fiatin uuden malliston autot jo oikeasti varteenotettavia vaihtoehtoja.
        Kuten sanoin, yleinen laatuvaikutelma (liikkeessä ei ollut koeajattavaksi yhtään Bravoa) on kyllä eri planeetalta niihin mielikuviin verraten joita Fiatista on vuosikymmenten aikana mieleen juurtunut.

        Näiden vastauksien perusteella lienee ainakin aiheellista selvittää nuo huoltohinnat sekä jakohihnan vaihtokustannukset. 60tkm kuulostaa kyllä yllättävän lyhyelle välille ja kuten ilmi on tullut ketju lienee enemmän nykypäivää. Moottori (t-jet) on varmaankin muutoin antoisa ajettava?


      • huonon lämppärin
        jepsjugg kirjoitti:

        Ei varmasti kukaan voi kieltää Fiatin maineikasta historiaa ja lukuisia edelläkävijän innovaatioita ja hienoja klassikko autoja (niinkuin esim. tuo coupe), ei edes minunlaiseni merkkiin perehtymätön autoilija.

        Omat mielikuvani sähkövikaisista peltilaatikoista ovat syntyneet 80-90 - luvun Unoista, Ritmoista ja Puntoista. MIelestäni auton tulee olla luotetettava ja miellyttävä käyttää. Ritmojen ja Unojen mystiset sähköviat (joita oikeasti on paljon) ja talvikäyttöominaisuudet ovat sen luokan rimanalituksia että mielestäni Fiat on leimansa ansainnut. Kuinka voi olla selitettävissä se seikka että vanhempi Punto ei esimerkiksi pysty pitämään sivulaseja kirkkaina normaalissa talvikelissä?

        Keskustelun avaukssa pyysin juuri kommentteja _uuden_ Bravon omistajilta, jotta saisin tietää onko nämä muinaiset ongelmat jo taakse jäänyttä elämää ja Fiatin uuden malliston autot jo oikeasti varteenotettavia vaihtoehtoja.
        Kuten sanoin, yleinen laatuvaikutelma (liikkeessä ei ollut koeajattavaksi yhtään Bravoa) on kyllä eri planeetalta niihin mielikuviin verraten joita Fiatista on vuosikymmenten aikana mieleen juurtunut.

        Näiden vastauksien perusteella lienee ainakin aiheellista selvittää nuo huoltohinnat sekä jakohihnan vaihtokustannukset. 60tkm kuulostaa kyllä yllättävän lyhyelle välille ja kuten ilmi on tullut ketju lienee enemmän nykypäivää. Moottori (t-jet) on varmaankin muutoin antoisa ajettava?

        > Kuinka voi olla selitettävissä se seikka että vanhempi Punto ei esimerkiksi pysty pitämään sivulaseja kirkkaina normaalissa talvikelissä?

        Minulla oli aikanaan Tojota Tercel, missä ei pysynyt edes tuulilasi huurteettomana normaalissa talvikelissä. Siinä oli niin loistavasti suunniteltu lämmityslaite, että kaikki konepellille liikennevaloissa seistessä satanut lumi hulahti aina liikkeelle lähdettäessä ilmanottoaukkoihin, päätyen suoraan lämmityslaitteen kennolle ja siitä sitten höyrynä tuulilasiin.

        Joskus ei auttanut kuin kääntää lämpö pois (niin ei tullut tätä höyryefektiä) ja palella.


      • Maranellon poni
        jepsjugg kirjoitti:

        Ei varmasti kukaan voi kieltää Fiatin maineikasta historiaa ja lukuisia edelläkävijän innovaatioita ja hienoja klassikko autoja (niinkuin esim. tuo coupe), ei edes minunlaiseni merkkiin perehtymätön autoilija.

        Omat mielikuvani sähkövikaisista peltilaatikoista ovat syntyneet 80-90 - luvun Unoista, Ritmoista ja Puntoista. MIelestäni auton tulee olla luotetettava ja miellyttävä käyttää. Ritmojen ja Unojen mystiset sähköviat (joita oikeasti on paljon) ja talvikäyttöominaisuudet ovat sen luokan rimanalituksia että mielestäni Fiat on leimansa ansainnut. Kuinka voi olla selitettävissä se seikka että vanhempi Punto ei esimerkiksi pysty pitämään sivulaseja kirkkaina normaalissa talvikelissä?

        Keskustelun avaukssa pyysin juuri kommentteja _uuden_ Bravon omistajilta, jotta saisin tietää onko nämä muinaiset ongelmat jo taakse jäänyttä elämää ja Fiatin uuden malliston autot jo oikeasti varteenotettavia vaihtoehtoja.
        Kuten sanoin, yleinen laatuvaikutelma (liikkeessä ei ollut koeajattavaksi yhtään Bravoa) on kyllä eri planeetalta niihin mielikuviin verraten joita Fiatista on vuosikymmenten aikana mieleen juurtunut.

        Näiden vastauksien perusteella lienee ainakin aiheellista selvittää nuo huoltohinnat sekä jakohihnan vaihtokustannukset. 60tkm kuulostaa kyllä yllättävän lyhyelle välille ja kuten ilmi on tullut ketju lienee enemmän nykypäivää. Moottori (t-jet) on varmaankin muutoin antoisa ajettava?

        Kohta vuoden ajan Bravo 1.9 diesel. Hyvin toimii ja loistava ajaa. Tehoa riittää kaikissa tilanteissa. Alusta on tasapainoinen, mikä korostuu talviliukkailla. Helppoa ajoa, kun auton käytön on loogista. Ajonvakautuskin osaa olla turhaan häiritsemättä. Edellinen auto oli Renault Megane, jossa vakautus inahti pienimmästäkin heilahduksesta (vaikka auto muuten olikin tosi hyvä ja huoleton koko kolmen vuoden ajan). Fiatissa löpöä menee kesällä noin 5,5 litraa, nyt talvella vähän yli 6. Maantiellä olen päässyt vähimmillään 4,6 litralla sadalle. Hintaansa nähden ylivoimaisesti paras ostos, joka on minulla ollut (aiemmat merkit Toyota, Nissan, Subaru, Volkswagen, Chrysler ja Renault). Seuraavakin on Fiat, ellei sitten Alfa Romeon uusi Giulietta ole yhtä koukuttava kuin MiTo. Minusta Bravo on loisto-ostos. Sitä paitsi: jotkut ajavat saksalaisella, toiset nauttivat elämästä.


      • ///// Uno
        jepsjugg kirjoitti:

        Ei varmasti kukaan voi kieltää Fiatin maineikasta historiaa ja lukuisia edelläkävijän innovaatioita ja hienoja klassikko autoja (niinkuin esim. tuo coupe), ei edes minunlaiseni merkkiin perehtymätön autoilija.

        Omat mielikuvani sähkövikaisista peltilaatikoista ovat syntyneet 80-90 - luvun Unoista, Ritmoista ja Puntoista. MIelestäni auton tulee olla luotetettava ja miellyttävä käyttää. Ritmojen ja Unojen mystiset sähköviat (joita oikeasti on paljon) ja talvikäyttöominaisuudet ovat sen luokan rimanalituksia että mielestäni Fiat on leimansa ansainnut. Kuinka voi olla selitettävissä se seikka että vanhempi Punto ei esimerkiksi pysty pitämään sivulaseja kirkkaina normaalissa talvikelissä?

        Keskustelun avaukssa pyysin juuri kommentteja _uuden_ Bravon omistajilta, jotta saisin tietää onko nämä muinaiset ongelmat jo taakse jäänyttä elämää ja Fiatin uuden malliston autot jo oikeasti varteenotettavia vaihtoehtoja.
        Kuten sanoin, yleinen laatuvaikutelma (liikkeessä ei ollut koeajattavaksi yhtään Bravoa) on kyllä eri planeetalta niihin mielikuviin verraten joita Fiatista on vuosikymmenten aikana mieleen juurtunut.

        Näiden vastauksien perusteella lienee ainakin aiheellista selvittää nuo huoltohinnat sekä jakohihnan vaihtokustannukset. 60tkm kuulostaa kyllä yllättävän lyhyelle välille ja kuten ilmi on tullut ketju lienee enemmän nykypäivää. Moottori (t-jet) on varmaankin muutoin antoisa ajettava?

        Minullakin on Ritmosta huonomaineinen mielikuva autolehdistä luettujen testien mukaan. En ole kylläkään koskaan omistanut sellaista mutta sen porrasperämallilla, Regatalla olen pari kertaa käynyt koeajolla. Toinen oli erään tuttavan 100S-malli joka liikkui kyllä pirteästi ja oli hyvin varusteltu. Lisäksi talvisella koejajolla oli lämmin ja nyt muistankin että jossain lämmityslaitetestissäkin sitä taidettiin jopa kehua! Mutta toisella jollaisella ajoin, jäi vähän laaduton kuva koska oli jo 8 vuoden ikäisenä melko ruosteinen. Unot olivat myös aluksi pikkuvikaisia mutta esimerkiksi 90-luvun Unot melko viattomia. Veljelläni oli v.1989 käytetty, noin 100 tkm ajettu Uno 60S noin puoli vuotta (hän vaihteli tuolloin autoja tiheään). Muistan että siinä oli joitain pikkuvikoja mm. öljyvuoto ja ilmeisesti sen seurauksena luistava kytkin. Korjautti ne kuntoon merkkiliikkeessä ja muistaakseni todella edullisesti! Mutta luotettava se oli eikä jättänyt koskaan tielle ja bensapihi sekä hämmästyttävän tilava. En tiedä oliko autossa jonkinlainen alustasarja ja jonkinlainen viritys koska kulki suorastaan hämmästyttävän vakaasti ja pirteästi.. Tuolloin kaksilitraisella Sierralla ajeleva serkkukin ihmetteli kuinka hienosti "kuin sukkasillaan" Uno kulki. Eli paljon on ihmisillä, jotka eivät Unolla ole ajaneet, turhia huonojakin mielikuvia autosta. Koeajoin nimittäin joskus Uno 70S-mallilla ja sekin oli todella vakaa maantiellä ja jotenkin ison auton tuntuinen. Eihän Unossa mikään hyvä lämmityslaite ole mutta jätti hyvien ajo-ominaisuuksien ansiosta v.1984 TM:n talviautovertailussa monta isoa ja kallista autoa taakseen. Samoin muistelen että Unon edeltäjän 127:n talviajo-ominaisuuksia on kehuttu. Muistaneeko joku paremmin...

        Puntosta minulla on kokemusta MK2:sta ja ainakin siinä on hyvä käynnistyvyys kovillakin pakkasilla ja kohtuullisen tehokas huurteenpoisto, mutta ei ihan niin hyvä lämmityslaitteisto kuin vanhassa Cromassa. Vanhemmasta Puntosta eli MK1:sta olen kuullut että iskunvaimentimet jäätyisivät kovilla pakkasilla ja mitä liikenteessä olen nähnyt, niin pakkasilla sivulasit huurteessa.. Mutta, mutta..hiljattain näin uudehkon Toytoa Prius-hybridiauton, jossa oli myös sivulasit melkoisen pahasti huurteessa.


      • Fiat kestää.
        ///// Uno kirjoitti:

        Minullakin on Ritmosta huonomaineinen mielikuva autolehdistä luettujen testien mukaan. En ole kylläkään koskaan omistanut sellaista mutta sen porrasperämallilla, Regatalla olen pari kertaa käynyt koeajolla. Toinen oli erään tuttavan 100S-malli joka liikkui kyllä pirteästi ja oli hyvin varusteltu. Lisäksi talvisella koejajolla oli lämmin ja nyt muistankin että jossain lämmityslaitetestissäkin sitä taidettiin jopa kehua! Mutta toisella jollaisella ajoin, jäi vähän laaduton kuva koska oli jo 8 vuoden ikäisenä melko ruosteinen. Unot olivat myös aluksi pikkuvikaisia mutta esimerkiksi 90-luvun Unot melko viattomia. Veljelläni oli v.1989 käytetty, noin 100 tkm ajettu Uno 60S noin puoli vuotta (hän vaihteli tuolloin autoja tiheään). Muistan että siinä oli joitain pikkuvikoja mm. öljyvuoto ja ilmeisesti sen seurauksena luistava kytkin. Korjautti ne kuntoon merkkiliikkeessä ja muistaakseni todella edullisesti! Mutta luotettava se oli eikä jättänyt koskaan tielle ja bensapihi sekä hämmästyttävän tilava. En tiedä oliko autossa jonkinlainen alustasarja ja jonkinlainen viritys koska kulki suorastaan hämmästyttävän vakaasti ja pirteästi.. Tuolloin kaksilitraisella Sierralla ajeleva serkkukin ihmetteli kuinka hienosti "kuin sukkasillaan" Uno kulki. Eli paljon on ihmisillä, jotka eivät Unolla ole ajaneet, turhia huonojakin mielikuvia autosta. Koeajoin nimittäin joskus Uno 70S-mallilla ja sekin oli todella vakaa maantiellä ja jotenkin ison auton tuntuinen. Eihän Unossa mikään hyvä lämmityslaite ole mutta jätti hyvien ajo-ominaisuuksien ansiosta v.1984 TM:n talviautovertailussa monta isoa ja kallista autoa taakseen. Samoin muistelen että Unon edeltäjän 127:n talviajo-ominaisuuksia on kehuttu. Muistaneeko joku paremmin...

        Puntosta minulla on kokemusta MK2:sta ja ainakin siinä on hyvä käynnistyvyys kovillakin pakkasilla ja kohtuullisen tehokas huurteenpoisto, mutta ei ihan niin hyvä lämmityslaitteisto kuin vanhassa Cromassa. Vanhemmasta Puntosta eli MK1:sta olen kuullut että iskunvaimentimet jäätyisivät kovilla pakkasilla ja mitä liikenteessä olen nähnyt, niin pakkasilla sivulasit huurteessa.. Mutta, mutta..hiljattain näin uudehkon Toytoa Prius-hybridiauton, jossa oli myös sivulasit melkoisen pahasti huurteessa.

        ainut isompi ongelma oli kun virran jakaja piti putsata säännöllisesti ja kaasarissa oli roskia (hyytyipeli). Muuten toimi siihen asti kaikki sähkö hyvin, kunnes kori sanoi n. 10v vanhana poks. vm84 ritmo.


    • jeetetti

      Minulla on kokemusta reilut kaksi vuotta uudesta Fiat Bravosta.Malli on T-jet Sport.
      Nämä kaksi vuotta ovat olleet todella myönteinen kokemus.Auto on ollut kovassa käytössä,ajettu on paljon huonoilla teillä ja perävaunuakin on vedetty.Minkäänlaista teknistä vikaa ei ole ollut.Edes ensimmäistäkään ajovalopolttimoa ei ole tarvinnut vaihtaa(vaihto näyttää kyllä helpolta,tilaa on)
      Moottori ei kuluta tippaakaan öljyä,öljyt olen kyllä vaihtanut tai vaihdattanut alle 10000 km:n välein.Apukuskin puolen sähköinen ikkunannostin helisi jossain vaiheessa,sen sai irroittamalla teipillä sisäpuolelta minuutissa kuntoon.
      Auto on kaikinpuolin vankka pakkaus,jousitus sen takia arkiajoon ehkä turhankin kova,mutta toisaalta ei yllätä sitten isoissakaan nopeuksissa huonoilla teillä.Koiranluut ja jarrulevyt esimerkiksi ovat ihan eri planeetalta vaikkapa Fiat Stiloon verrattuna.
      Kulutus on paljon riippuvainen siitä millaista ajoa joutuu tekemään.Kesällä keskikukutus on minulla ollut 7,1-7,2 litraa satasella,pitkillä matkoilla menee noin 6,5 litralla.Talvella,lyhemmillä matkoilla ja perävaunun kanssa kulutus on ollut 7,4-7,9 litraa.Perävaunua vetäessä kulutus ei nouse läheskään niin paljon kuin monella tehottomammalla autolla.
      Ja tehoa autossa piisaa hyvin.Ruotsissa penkissä on mitattu normaali T-jeteillä yleisesti tehoja yli luvatun 150 hevosvoiman, samoin vääntökäyrät ovat paremmat kuin valmistajan lupaamat.Parasta autossa on ohituskiihtyvyys.60-100 km/tunnissa menee 5 sekuntiin tai hieman alle,hyvä suoritus 1,4 litraiselta moottorilta.
      Talviajossa olen pärjännyt hyvin.Jousitus tietysti pompottaa kovilla pakkasilla.Moottorin esilämmitys on Defan "öljynlämmitys silitysrauta" alhaalla moottorin takana,mutta pidän sitä (monesta poiketen) parhaana vaihtoehtona,Se saa olla päällä pitempäänkin ja sähkönkulutus on pientä(olikohan 350 W).Todella hyvin on lähtenyt "lämpimillä öljyillä" käyntiin 27 asteen pakkasessakin.Sisätilalämmitintä käytän joskus.
      Kyllä minulla ainakin on karissut ennakkoluulot Fiatista "sähkövikaisesta rimpulasta" tämän Fiat Bravon myötä.Ja mitä tuolta FTCF:n viestiketjuista olen T-jeteistä kuullut niin luotettavuus nimenomaan tämän bensaturbon kohdalla on kohdallaan.

      • väärä paikka säästää

        > Edes ensimmäistäkään ajovalopolttimoa ei ole tarvinnut vaihtaa

        Kannattaa vaihtaa... ne alkuperäispolttimot ovat long life mallia ja sehän tarkoittaa hehkulamppujen kanssa sitä, että hehkulangan lämpötila on matala ja valoteho pieni. Taitaa olla se polttimoista irtoavan valon määrä vakio, toisista se vain tihkuu ulos paljon hitaammin (pienempinä annoksina & pitemmän ajan kuluessa).

        Itse nimittäin ihmettelin monet kerrat, kuinka minkä tahansa rinnalle osuneen auton valot vaikuttivat tehokkaammilta maantiellä häiritsi iso tehoero lähi- ja kaukovalojen välillä. Oli aina orpo olo lähivaloille vaihdettaessa.

        Nyt on Night Breakerit ja alkaa tehot olla sitä, mitä uudelta autolta sopii odottaakin. Kestää minkä kestää, vaihto on helppo homma. Ekalla yrityksellä 15 min (molemmat puolet yhteensä), kun kaikessa rauhassa tutkiskelin, millaisessa asennossa alkup. polttimet ovat jne.


    • bravo2

      mulla on ollut 2 vuotta bravo2 diesel eikä ole ollut vikoja tänä aikana. Ei muuten ollut edeltävällä stilossakaan 4 vuotena, en olisi muuten uutta fiudee ostanutkaan. 2 vuotishuolto adlla maksoi 202 e. En pitänt halpana mutta olihan se puolet deltan pyynnistää. luultavasti jätämme tämän meille emmekä vaihda ainakaan seuraavaan 6-8 vuoteen.

    • tyytyväinen Fiattiin

      Bravo turbo jet sport on ollut kaksi vuotta käytössä. Toimii kuin junan vessa. Ei ole ollut minkäänlaista häiriötä näinä kahtena vuotena. Huoltohinnat ovat kohtuulliset Deltassa. Nykyisestä toimijasta en osaa sanoa. Miinuksena voin todeta jousituksen kovuuden pienissä nopeuksissa, muuten erinomainen ajettavuudeltaan. Polttoaineen kulutus kahden puolen seitsemää litraa. Tyylikäs auto.

      • Viiatisti

        Huoltohinnat ovat melko törkeät Deltassa.

        1. Vuosi 390 euroa
        2. Vuosi 390 euroa
        3. Vuosi 390 euroa hihnanvaihto tähän päälle

        Mikä tuossa on mielestäsi kohtuullista? Moneen muuhun vastaavaan bensaiinimoottoriseen (esim VW, Toyota, Ford) vuosihuollot hoituvat keskimäärin 200-300 euroa. Fiatin keskimääräinen vuosihuoltohinta on kolmelle vuodelle luokkaa 520 euroa(koska jakohihna kiristimineen vaihdetaan joka kolmas vuosi)


      • tyytyväinen huoltoih
        Viiatisti kirjoitti:

        Huoltohinnat ovat melko törkeät Deltassa.

        1. Vuosi 390 euroa
        2. Vuosi 390 euroa
        3. Vuosi 390 euroa hihnanvaihto tähän päälle

        Mikä tuossa on mielestäsi kohtuullista? Moneen muuhun vastaavaan bensaiinimoottoriseen (esim VW, Toyota, Ford) vuosihuollot hoituvat keskimäärin 200-300 euroa. Fiatin keskimääräinen vuosihuoltohinta on kolmelle vuodelle luokkaa 520 euroa(koska jakohihna kiristimineen vaihdetaan joka kolmas vuosi)

        Fiat Croman ensimmäinen vuosihulto Seinäjoen Delta-autossa maksoi 257,00 € miinus maahantuojan alennus 50,00 €, eli huoltohinnaksi muodostui 207,00 €. Hinta sisälsi töiden lisäksi synteettisen öljyn, öljysuodattimen ja raitisilmasuodattimen. Mielestäni kohtu hinta. Jos joku teistä hinnan arvostelijoista pystyy harjoittamaan laadukasta huoltotoimintaa, niin ryhtykää yrittäjiksi.


      • 8+15 = ?
        tyytyväinen huoltoih kirjoitti:

        Fiat Croman ensimmäinen vuosihulto Seinäjoen Delta-autossa maksoi 257,00 € miinus maahantuojan alennus 50,00 €, eli huoltohinnaksi muodostui 207,00 €. Hinta sisälsi töiden lisäksi synteettisen öljyn, öljysuodattimen ja raitisilmasuodattimen. Mielestäni kohtu hinta. Jos joku teistä hinnan arvostelijoista pystyy harjoittamaan laadukasta huoltotoimintaa, niin ryhtykää yrittäjiksi.

        207 on ok hinta, mutta Bravon huolto josta keskustelu lähti liikkeelle ei ole. 390 euroa Deltalla kahtena ensimmäisenä vuonna on kohtuutonta ja kolmantena vuonna tulee vielä jakoremmin vaihto tähän päälle.

        Kyllähän huoltohintoja on syytä arvostella, eivät kai liikkeet ole maksavien asiakkaiden arvostelun yläpuolella?
        Onneksi löytyy huoltoja joissa öljyt ja suodattimet vaihtuvat edullisemmin -ja myös asiallisesti tehtynä.

        Mutta hienoa että Croman saa huollettua kohtuuhintaan.


      • tyytyväinen huoltoih
        8+15 = ? kirjoitti:

        207 on ok hinta, mutta Bravon huolto josta keskustelu lähti liikkeelle ei ole. 390 euroa Deltalla kahtena ensimmäisenä vuonna on kohtuutonta ja kolmantena vuonna tulee vielä jakoremmin vaihto tähän päälle.

        Kyllähän huoltohintoja on syytä arvostella, eivät kai liikkeet ole maksavien asiakkaiden arvostelun yläpuolella?
        Onneksi löytyy huoltoja joissa öljyt ja suodattimet vaihtuvat edullisemmin -ja myös asiallisesti tehtynä.

        Mutta hienoa että Croman saa huollettua kohtuuhintaan.

        Tänään on Bravon turbo jetin toinen huolto Deltta autossa katsotaan mitä maksaa ja mitä huoltoon kuuluu, palataan.


      • tyytyväinen huoltoih
        tyytyväinen huoltoih kirjoitti:

        Tänään on Bravon turbo jetin toinen huolto Deltta autossa katsotaan mitä maksaa ja mitä huoltoon kuuluu, palataan.

        29.1.10. Bravo turbo jet sport oli toisessa vuosihuollossa ja maksoi 208,00 €, eli vrsin kohtuullinen hinta. Huoltopaikka oli Seinäjoen Delta-auto, jossa on tosi ystävällinen palvelu, niin myyjien varaosa- ja huoltohenkilökunnan osalta.


      • Fiatisti .
        tyytyväinen huoltoih kirjoitti:

        29.1.10. Bravo turbo jet sport oli toisessa vuosihuollossa ja maksoi 208,00 €, eli vrsin kohtuullinen hinta. Huoltopaikka oli Seinäjoen Delta-auto, jossa on tosi ystävällinen palvelu, niin myyjien varaosa- ja huoltohenkilökunnan osalta.

        Tuohon 208 euroon ei kuulunut allaoleva setti, joka on Deltan virallinen vuosihuolto.
        Mitä tuolla summalla sait ?

        Tampereella 1.4 T-Jetin vuosihuolto maksaa noin 390 euroa

        Tässä tarkempi erittely:
        ----------------------------------------------------
        1 vuosi/30tkm huoltotyö 141,68 EUR
        sis ilman suod vaihto 20,48
        raitisilmasuod vaihto 30
        öljynsuodatin vaihto 24
        ö-suod tiiviste vaihto 5,50
        öljypropuntiiviste 5,60
        sytytystulpat(4) T-Jet 86,40
        Lasinpesuneste 5,40
        Moottoriöljy 37
        ongalmajätemaksu 5,40
        pientarvikelisä 4,26
        --------------------------------------------
        Yhteensä noin 390 eur


      • uudet tuulet
        Viiatisti kirjoitti:

        Huoltohinnat ovat melko törkeät Deltassa.

        1. Vuosi 390 euroa
        2. Vuosi 390 euroa
        3. Vuosi 390 euroa hihnanvaihto tähän päälle

        Mikä tuossa on mielestäsi kohtuullista? Moneen muuhun vastaavaan bensaiinimoottoriseen (esim VW, Toyota, Ford) vuosihuollot hoituvat keskimäärin 200-300 euroa. Fiatin keskimääräinen vuosihuoltohinta on kolmelle vuodelle luokkaa 520 euroa(koska jakohihna kiristimineen vaihdetaan joka kolmas vuosi)

        > Huoltohinnat ovat melko törkeät Deltassa.

        Jaa, mitenkä sitten kommentoisin nykyisen maahantuojan hinnoittelua. Siellä 2. vuosihuolto maksaa 620 €.

        Eli Delta on 37 % halvempi ja siellä saatta toistaiseksi olla asentajatkin pikkuisen paremmin tehtäviensä tasalla.

        ...mutta jokut ne vaan jaksaa edelleen uskoa, että maahantuojan vaihdosta se onni ja autuus alkaa ja kaikki hinnat laskee vähintään 30 %.


      • Fiatisti .
        uudet tuulet kirjoitti:

        > Huoltohinnat ovat melko törkeät Deltassa.

        Jaa, mitenkä sitten kommentoisin nykyisen maahantuojan hinnoittelua. Siellä 2. vuosihuolto maksaa 620 €.

        Eli Delta on 37 % halvempi ja siellä saatta toistaiseksi olla asentajatkin pikkuisen paremmin tehtäviensä tasalla.

        ...mutta jokut ne vaan jaksaa edelleen uskoa, että maahantuojan vaihdosta se onni ja autuus alkaa ja kaikki hinnat laskee vähintään 30 %.

        Ei se silti tee Deltasta halpaa vaikka uusi maahantuoja (tai joku muu huolto) ottaisi tähtitieteellisen summan vuosihuollosta.

        620 euroa öljyn- , suodattimien sekä tulppien vaihdosta on aivan omassa luokassaan.
        - Ai niin saahan tuohon 620 hintaan jokavuotisen jarruhuollon, on se kumma kun uuteen autoon täytyy tehdä joka vuosi kallis jarruhuolto.

        Saahan nuo öljyt ja suodattimet vaihdettua myös liikkeissä joissa on 20 vuoden kokekus Fiateista ja varmasti niissä on osaavaa väkeä.


      • pk
        Fiatisti . kirjoitti:

        Ei se silti tee Deltasta halpaa vaikka uusi maahantuoja (tai joku muu huolto) ottaisi tähtitieteellisen summan vuosihuollosta.

        620 euroa öljyn- , suodattimien sekä tulppien vaihdosta on aivan omassa luokassaan.
        - Ai niin saahan tuohon 620 hintaan jokavuotisen jarruhuollon, on se kumma kun uuteen autoon täytyy tehdä joka vuosi kallis jarruhuolto.

        Saahan nuo öljyt ja suodattimet vaihdettua myös liikkeissä joissa on 20 vuoden kokekus Fiateista ja varmasti niissä on osaavaa väkeä.

        Stilossa olisi ollut ainakin takajarrujen pohdistus ja rasvaus tarpeen säännöllisesti. Toinen takajarru rupesi ensimmäisen kerran laahaan 40t/1,5 vuoden kohdalla.


      • Fiatisti .
        pk kirjoitti:

        Stilossa olisi ollut ainakin takajarrujen pohdistus ja rasvaus tarpeen säännöllisesti. Toinen takajarru rupesi ensimmäisen kerran laahaan 40t/1,5 vuoden kohdalla.

        Ilmeisesti levyjarrut takana? Olivatkohan männän tiivisteet pettäneet ja suola vesi jumiuttaneet, ja onko jarrusatula ns. liukuvaa tyyppiä jolloin satula voi jumiutua eikä liiku liukutapeilla kunnolla?

        Onhan noi liukutapitkin kuten jarrumännät suojattu kumeilla ja liukutapeissa on lisäksi kunnon rasvat.

        Mutta yllättävää että noinkin totaalinen jumiutuminen tapahtuu noin nopeasti vaikka auto ei varmaan noilla kilometreillä ole seissyt pitkiä aikoja.

        Itsellä ei käyttöautoissa ole takalevyjarrut jumiuttaneet kuin kerran. Tällöin takajarrupala pääsi kulumaan niin loppuun, että mäntä pullahti niin ulos ja se oli vinossa -eipä se tietenkään tämän jälkeen palauttanut.

        Näitä takalevyjarrullisia autoja on itselläni ollut 4 kpl (pari ilman ABS:ää ja pari ABS:n kanssa ), eikä jarruja ole herkistelty tai remontoitu.


      • Huollot
        Fiatisti . kirjoitti:

        Tuohon 208 euroon ei kuulunut allaoleva setti, joka on Deltan virallinen vuosihuolto.
        Mitä tuolla summalla sait ?

        Tampereella 1.4 T-Jetin vuosihuolto maksaa noin 390 euroa

        Tässä tarkempi erittely:
        ----------------------------------------------------
        1 vuosi/30tkm huoltotyö 141,68 EUR
        sis ilman suod vaihto 20,48
        raitisilmasuod vaihto 30
        öljynsuodatin vaihto 24
        ö-suod tiiviste vaihto 5,50
        öljypropuntiiviste 5,60
        sytytystulpat(4) T-Jet 86,40
        Lasinpesuneste 5,40
        Moottoriöljy 37
        ongalmajätemaksu 5,40
        pientarvikelisä 4,26
        --------------------------------------------
        Yhteensä noin 390 eur

        Hei
        Edellä mainituista toimenpiteistä tehtiin kaikki muut paitsi tulppien vaihto, jota ei katsottu tarpeelliseksi. Lisäksi päivitettiin mm moottorin ohjausjärjestelmä, jarrunesteet vaihdettiin ja kaikki tarkastukset mitä kyseiseen huoltoon kuuluu. X- merkin samallainen huolto samana päivänä maksoi naapuritontilla 500 €. Seinäjoen talousalueella Fiatin huoltojen hinnat ovat kohtuullisia. Vastuullani on useita autoja tuöpaikallani ja kokemusta useista vuosilta merkkiliikeiden huolto- ja varaoshinnoista ja voin todeta että Delta-auton huoltohinnat on vähintäänkin kohtuulliset.


      • hölmöläisten hommaa
        Fiatisti . kirjoitti:

        Ilmeisesti levyjarrut takana? Olivatkohan männän tiivisteet pettäneet ja suola vesi jumiuttaneet, ja onko jarrusatula ns. liukuvaa tyyppiä jolloin satula voi jumiutua eikä liiku liukutapeilla kunnolla?

        Onhan noi liukutapitkin kuten jarrumännät suojattu kumeilla ja liukutapeissa on lisäksi kunnon rasvat.

        Mutta yllättävää että noinkin totaalinen jumiutuminen tapahtuu noin nopeasti vaikka auto ei varmaan noilla kilometreillä ole seissyt pitkiä aikoja.

        Itsellä ei käyttöautoissa ole takalevyjarrut jumiuttaneet kuin kerran. Tällöin takajarrupala pääsi kulumaan niin loppuun, että mäntä pullahti niin ulos ja se oli vinossa -eipä se tietenkään tämän jälkeen palauttanut.

        Näitä takalevyjarrullisia autoja on itselläni ollut 4 kpl (pari ilman ABS:ää ja pari ABS:n kanssa ), eikä jarruja ole herkistelty tai remontoitu.

        Levyjarrut siinä on ja käsijarrukin vaikuttaa levyihin ts. ei ole erillisiä rumpuja kässärille.

        Kuulemma takajarrujen jumiutuminen ei ole mitenkään harvinainen ilmiö - etenkään levyjarrullisissa autoissa - koska levyt ovat alttiina suolalle yms. ja ne saavat liian vähän liikuntaa, jos kuski on ottanut elämäntehtäväkseen jarrujen säästelyn.

        Se nimittäin on hölmöläisten säästöä. Itselläni oli Stilo, joka takajarrut edellinen omistaja (eläkeläinen) oli saanut 2 vuodessa jumiin ja palat lasittumaan piloille. Bensaakin paloi ihan kivasti, kun jarrut laahasivat...

        Itse pidin autoa 3 vuotta eikä takajarruja tarvinnut sinä aikana korjata toistamiseen. Mutta minulla onkin tapana mm. käyttää käsijarrua aina (kuten pitääkin!), kelistä riippumatta.


      • Fiatisti .
        Huollot kirjoitti:

        Hei
        Edellä mainituista toimenpiteistä tehtiin kaikki muut paitsi tulppien vaihto, jota ei katsottu tarpeelliseksi. Lisäksi päivitettiin mm moottorin ohjausjärjestelmä, jarrunesteet vaihdettiin ja kaikki tarkastukset mitä kyseiseen huoltoon kuuluu. X- merkin samallainen huolto samana päivänä maksoi naapuritontilla 500 €. Seinäjoen talousalueella Fiatin huoltojen hinnat ovat kohtuullisia. Vastuullani on useita autoja tuöpaikallani ja kokemusta useista vuosilta merkkiliikeiden huolto- ja varaoshinnoista ja voin todeta että Delta-auton huoltohinnat on vähintäänkin kohtuulliset.

        Huomaako moottorin ohjausjärjestelmän päivityksen normaalissa ajossa, tai kerrottiinko mitä muutoksia päivitys tuo?


      • Tyytyväinen huoltoih
        Fiatisti . kirjoitti:

        Huomaako moottorin ohjausjärjestelmän päivityksen normaalissa ajossa, tai kerrottiinko mitä muutoksia päivitys tuo?

        Hei
        Unohdin kysyä mitä muutoksia tai oliko niitä tullut edellisen huollon jälkeen. Täytyy kysyä kun käyn seuraavan kerran liikkeessä. Päivitykset eivät yleensä tuo niin suuria muutoksia, että niitä heti auton käyttäytymisessä huomaa.


    • yllätys!!

      minulla ollut t-jetti 2v ei mitään vikaa paitsi ajovalo paloi, mutta oli helppo vaihtaa . kulutus on ollut 6,5-7,5
      välillä on tosi laadukas verattuna esm. corollaan minkä omistin tätä ennen.

      • viesti lisää

        missä kehut pompannappiasi, eihän tuossa ollut kuin puolenkymmentä yhden henkilön laittamaa!


      • GPPPPPP

        Ja mulla 2v vanha auto ja ei muuta vikaa kuin sisäverhous katossa puskee liiman läpi kulmakohdista, eivät vaihtaneet edes takuuseen kun on ollut niin paljon samanlaisia tapauksia ja kuulemma ei auta vaihto, tulee läpi kuitenkin.
        Tässä vain yksi vika. Haluatko kuulla muista ongelmista, esim. vesivahingoista? ja niitä on tähänmennessä löytynyt 5 kohtaa.

        Toisena autona on samanikäinen Nissan Q ei mitään vikaa, muuten ollut samoissa sateissa kuin Fiattikin.


      • Viiatistiharmittaa
        GPPPPPP kirjoitti:

        Ja mulla 2v vanha auto ja ei muuta vikaa kuin sisäverhous katossa puskee liiman läpi kulmakohdista, eivät vaihtaneet edes takuuseen kun on ollut niin paljon samanlaisia tapauksia ja kuulemma ei auta vaihto, tulee läpi kuitenkin.
        Tässä vain yksi vika. Haluatko kuulla muista ongelmista, esim. vesivahingoista? ja niitä on tähänmennessä löytynyt 5 kohtaa.

        Toisena autona on samanikäinen Nissan Q ei mitään vikaa, muuten ollut samoissa sateissa kuin Fiattikin.

        "2v vanha auto ja ei muuta vikaa kuin sisäverhous katossa puskee liiman läpi kulmakohdista, eivät vaihtaneet edes takuuseen kun on ollut niin paljon samanlaisia tapauksia ja kuulemma ei auta vaihto, tulee läpi kuitenkin."

        Mikä malli kyseessä?


      • Mopotytti
        GPPPPPP kirjoitti:

        Ja mulla 2v vanha auto ja ei muuta vikaa kuin sisäverhous katossa puskee liiman läpi kulmakohdista, eivät vaihtaneet edes takuuseen kun on ollut niin paljon samanlaisia tapauksia ja kuulemma ei auta vaihto, tulee läpi kuitenkin.
        Tässä vain yksi vika. Haluatko kuulla muista ongelmista, esim. vesivahingoista? ja niitä on tähänmennessä löytynyt 5 kohtaa.

        Toisena autona on samanikäinen Nissan Q ei mitään vikaa, muuten ollut samoissa sateissa kuin Fiattikin.

        "2, 2...>rauhoituitko jo vai jatkatko trollausta?


      • Tuomioja
        GPPPPPP kirjoitti:

        Ja mulla 2v vanha auto ja ei muuta vikaa kuin sisäverhous katossa puskee liiman läpi kulmakohdista, eivät vaihtaneet edes takuuseen kun on ollut niin paljon samanlaisia tapauksia ja kuulemma ei auta vaihto, tulee läpi kuitenkin.
        Tässä vain yksi vika. Haluatko kuulla muista ongelmista, esim. vesivahingoista? ja niitä on tähänmennessä löytynyt 5 kohtaa.

        Toisena autona on samanikäinen Nissan Q ei mitään vikaa, muuten ollut samoissa sateissa kuin Fiattikin.

        ajoin nämä kaksi autoani kerralla kotiovelle, join kaksi cocacolaa ja poltin kaksin... SEIS.

        "Toisena autona on SAMANIKÄINEN Nissan Q ei mitään vikaa, muuten ollut samoissa sateissa kuin Fiattikin."Kaksi samanikäistä, samoissa sateissa. Miten terävää. Miten olisi kolme tai 4 samanikäistä samoissa poutasäissä?

        Siinä se on, kaikkien tarinoiden perusirvikuvatus. Aitousfeikattua kuvitteellisfaktaa, mitä ihana net pursuaa. Ensikerralla vähän enemmin sitä yritystä joohan!


        "puskee liiman läpi kulmakohdista" Kaikkea mitä lukee ei pidä ottaa leipäluukku jäykkänä! Mitähän fiattia tarkoitit? Vuosimalli, kone, varustelutaso ym.?


      • Stiloheitto
        Tuomioja kirjoitti:

        ajoin nämä kaksi autoani kerralla kotiovelle, join kaksi cocacolaa ja poltin kaksin... SEIS.

        "Toisena autona on SAMANIKÄINEN Nissan Q ei mitään vikaa, muuten ollut samoissa sateissa kuin Fiattikin."Kaksi samanikäistä, samoissa sateissa. Miten terävää. Miten olisi kolme tai 4 samanikäistä samoissa poutasäissä?

        Siinä se on, kaikkien tarinoiden perusirvikuvatus. Aitousfeikattua kuvitteellisfaktaa, mitä ihana net pursuaa. Ensikerralla vähän enemmin sitä yritystä joohan!


        "puskee liiman läpi kulmakohdista" Kaikkea mitä lukee ei pidä ottaa leipäluukku jäykkänä! Mitähän fiattia tarkoitit? Vuosimalli, kone, varustelutaso ym.?

        Ei tuo mahdotontakaan ole.
        Mun 127:sta tipahti kanssa kattoverhoilu joku aika sitten.
        Eivät korjanneet sitä takuuseen ;(
        Ja muutenkin, on ruvennut tiputtelemaan öljyä.
        Onneksi on noita harrikkamiehiä lähellä, niin voi laittaa niiden syyksi ;)


    • TjetTjetinääs

      Kannattako noi määräaikaishuollot tehdä ajallaan? Kiinnostaisi itseä ropaaminen, säästääkö paljon euroja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe