Apua tyhmälle, pliis

Tyhymä

Aloitin juuri opiskelut ja mun täytyisi tehdä paljon kirjallisia töitä annetun kirjallisen työn ohjeen mukaan...esim sivun reunukset, kappaleasetukset, ylä- ja alatunnisteet jne..voiko joku neuvoa mistä saisin opastusta, koska en oikein tajua noista officen ohjeista mitään..eikä ole ketään kuka auttaisi..esim.rivinväliä en saanut vaihdettua, kun vaihdoin sen ykkösestä puoleksitoista, se ei pysynyt, vaan on edelleen yksi...olen aiemmin tehnyt kirjallisia töitä wordilla (hyvin vähän) ja silloin siihen saatiin koulusta selkeät ohjeet: paina sitä, ja sitten sitä jne...älysin silloin mut tän officen käyttö toivotonta...että jos joku voisi tolloa auttaa olisin erittäin kiitollinen

7

503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhhfghfghldfgk

marginaalit, tehdä siellä Muotoilu - Sivu - Marginaalit, sinne lykkäät oikeat luvut, ja lopuksi OK. Samaten Muotoilu - Kappale - Sisennykset ja välit sinne lykkäät oikean rivinvälin ja OK.

Eikös pitäisi toimia.

Ja jos esim. mittayksiköissä ongelmaa: Työkalut - Asetukset - Writer - Yleistä ..... Kannattaa vähän tutkia ohjelmaa ja kokeilla.

Ja se, että muutos tulee voimaan, vaatii sen että painat ikkunassa lopuksi OK.

• Tyhymä

Olen kyllä tutkinut ja kokeillut tuntikausia...tyhmä kun olen tietokoneen kanssa ja muutenkin.. mut esim. rivinvälin vaihtokaan ei tällä tollolla onnistunut: vaikka laitoin ok...eli kannataskohan mun harkita ensin jotain atk-koulutusta.....menee turhan paljon aikaa näitten asetusten laittamiseen...

• porvottaa
        Tyhymä kirjoitti:

Olen kyllä tutkinut ja kokeillut tuntikausia...tyhmä kun olen tietokoneen kanssa ja muutenkin.. mut esim. rivinvälin vaihtokaan ei tällä tollolla onnistunut: vaikka laitoin ok...eli kannataskohan mun harkita ensin jotain atk-koulutusta.....menee turhan paljon aikaa näitten asetusten laittamiseen...

että ottaisit sinne työkaluriveille näkyviin painikkeet rivinvälille - arvaas miten se tehdään? No, en viitti kertoo, kun ne näyttää ne rivinväli (ei kun riviväli) näppäimen olevan aika epäselvät ja menevät muitten kanssa sekaisin. Mutta sieltähän se olis helppo riviväliä vaihdella aina kun huvittaa.

Porvoilemisiin...........

• Samsung osaa
    • tuttumies

Kyllä kannattaa mennä kurssille. Kysy työväenopistoista yms.

Mutta sitä en täysin käsitä, mikä siinä on ettei rivivälisi säily. Sitten ei ehkä auta kuin tehdä sillä rivivälillä ne kappaleet kuin kone antaa ja sitten valita ("maalata") ne kappaleet joille määrittää uuden rivivälin ja valita sopiva esim. hiiren kakkospainikkeella.

Jos teet asiat kovin pahasti pieleen, niin jokainen rivisi onkin oma kappaleensa tms. Silloin rivivälisäätö ei vaikuta kappaleväleihin, joiden kuvittelet olevan rivivälejä.

Ohjelman suomenkielisistä ohjeista löytänet lisätietoja.

• tyhymä

Kiitoksia kommentoinnista...No kokeilin ja väänsin ja käänsin viime yön, ja lopulta sain ainakin rivivälin(opin myös et se on riviväli, ei rivinväli, kuten joku sitä kommentoikin...)pysymään, en kyl enää tiiä et miten...Eli näköjään kun tarpeeks vaan tutkii niin ehkäpä sielt taas jotain aukeaaa...hope so..

• Klikkaa oikealla sivua ja sitten valikosta Sivu...
      Marginaalit, ylä- ja alatunnisteen löytyy täältä.

Klikkaa oikealla sivua ja sitten valikosta Kappale.
      Sisennykset ja rivivälit läytyy täältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      407
      12774
    2. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      274
      5603
    3. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      241
      4148
    4. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      308
      3339
    5. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      23
      2145
    6. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      20
      1930
    7. Juhana Vartiainen(ex-sd): Köyhien pitää tehdä jotain elämälleen säilyttääkseen tukensa

Juhana Vartiainen ehdottaa Suomeen ”Tanskan mallia”, jossa sosiaaliturvaa saadakseen pitäisi hakea ensisijaisesti etuuks
      Maailman menoa
      101
      1773
    8. En ymmärrä näitä SDP:n ja muun vasemmiston kannattajia

Eivätkö ihmiset tiedä, että Suomen ongelmat johtuvat vasemmistolaisesta yhteiskuntamallista? Suomessa on ollut vasemmis
      Maailman menoa
      83
      1362
    9. Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?

Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina
      Ikävä
      175
      1055
    10. Martina Aitolehti

Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      975
    Aihe