Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Aku-Apu Oulu

piikki!

Ouluun viimevuoden puolella tulleen kolmen kiinalaislääkärin ylläpitämä hoitolaitos ja haluaisin tiedustella siellä käyneiden omakohtaisia kokemuksia saaduista avuista. Onko hyvä paikka ? Kannattaako mennä ?

19

6846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulin

      Hänellä oli joku käsiongelma, käsi oli tosi kipeä eikä noussut ylös. Kortisoniakin oli työterv.lääkäri pistänyt, mutta ei auttanut. Sitten hän kävi 2 kertaa Aku-avussa ja käsi tuli kuntoon. Hän oli tosi tyytyväinen. Kuulemma ystävällinen palvelu ja hoito auttoi.

    • onko näin?

      tietääkseni TE-keskus tukee näitä kiinasta tulleiden lääkäreiden toiminta.Samaa tukea ei saa suomalainen joka on opiskellut samat tiedot. Mutta onhan se hienoa tukea kiinasta tulevaa yrittäjää eikä kotimaista.

    • rapeoulu

      En ole kuullut kun hyvää noista.

      Suomalainen hyvä vaihtoehto oulussa on www.hoitojakiinalaisittain.com
      Tuokin henkilö sanoi että varmasti saa hyvää palvelua tuolta aku avustakin.

    • PR

      hei,
      nyt eläkkeellä olevana akupunktiolääkärinä suosittelen lämpimästi Aku-Avun hoitoja. Akupunktio on uskomattoman nopea ja tehokas hoitomuoto. Usein potilas ei huomakaan, kun vaiva on jo pois.Sellainenkin vaiva, jota ei ole huomannut valittaa saattaa hävitä. Olo hoidon jälkeen on suorastaan autuaallinen. Hyvin ohuen neulan piston aiheuttama kipu on lähes olematon ja ja silmänräpäyksessä ohi.
      Jos ennalta haluat tietoa akupunktion vaikutuksista ja mahdollisuuksista, käy se hyvin lukemalla kirjani "Akupunktio ylivoimainen vaihtoehtohoito", jota on saatavana Akateemisesta Kirjakaupasta Stockmannilta.
      Ystävällisesti
      Pauli Räsänen
      lääketieteenlisensiaatti
      akupunktiolääkäri
      veteraanikansanesustaja

      • 14

        Mä meen ens viikolla tonne kokeileen oisko apua eturauhastulehdukseen joka on pitkittynyt, skeptisenä kylläkin mutta toivon että ois apua.


      • Oliviaana
        14 kirjoitti:

        Mä meen ens viikolla tonne kokeileen oisko apua eturauhastulehdukseen joka on pitkittynyt, skeptisenä kylläkin mutta toivon että ois apua.

        Auttaako akupunktio kroonisiin tulehduksiin esim.akilleksen alueella? Ja onko turvallinen käyttää? Minulla on toisessa jalassa varmaankin luupiikki, ja ajattelin siihen kokeilla akupunktiota...jonkun näkemyksen mukaan luupiikki johtuu L1-nikaman alueen lihasjännityksestä..voiko yhdellä kertaa siis hoitaa useampaa aluetta kehosta? Uskon kyllä paljon ennemmin akupunktion parantavaan voimaan, kuin länsimaiseen lääketieteeseen..


      • sinustaasi
        Oliviaana kirjoitti:

        Auttaako akupunktio kroonisiin tulehduksiin esim.akilleksen alueella? Ja onko turvallinen käyttää? Minulla on toisessa jalassa varmaankin luupiikki, ja ajattelin siihen kokeilla akupunktiota...jonkun näkemyksen mukaan luupiikki johtuu L1-nikaman alueen lihasjännityksestä..voiko yhdellä kertaa siis hoitaa useampaa aluetta kehosta? Uskon kyllä paljon ennemmin akupunktion parantavaan voimaan, kuin länsimaiseen lääketieteeseen..

        Ite oon saanu apua joskin käden alueen hermo-ongelmiin. Soita ja kysy noilta yllä olevilta, eiköhän ne osaa parhaiten neuvoa ja tuntuvat olevan ihan oikealla asialla. Soitin yhdelle noista aikoinaan ja koska sillä oli kiire niin se neuvoi mulle toisen hyvän paikan. Ilmeisesti mun hyvä olo oli etusijalla. Tai sitten niillä oli joku diili :) Apu löytyi anyway.


      • Tarkka diagnoosi
        sinustaasi kirjoitti:

        Ite oon saanu apua joskin käden alueen hermo-ongelmiin. Soita ja kysy noilta yllä olevilta, eiköhän ne osaa parhaiten neuvoa ja tuntuvat olevan ihan oikealla asialla. Soitin yhdelle noista aikoinaan ja koska sillä oli kiire niin se neuvoi mulle toisen hyvän paikan. Ilmeisesti mun hyvä olo oli etusijalla. Tai sitten niillä oli joku diili :) Apu löytyi anyway.

        Kävin viime viikolla Oulun Aku-Avussa. Alkukyselyn ja akupunktiohoidon teki vanhempi naislääkäri, joka kertoi, että hänellä on 40 vuoden kokemus akupunktiolääkärin työstä Kiinassa ja hänen pojallaan 15 vuoden kokemus. Hän on paitsi lääkäri myös opettanut akupunktiota. Vankka kokemus.

        Olen aikaisemmin saanut diagnoosin ja akupunktiota Pekingissä erittäin pätevältä vanhemmalta naislääkäriltä, ja väitänpä kykeneväni sanomaan, kuka on pätevä diagnosoimaan ja hoitamaan ja kuka taas ei. Oulun vanhempi naislääkäri ON pätevä; hän antoi minulle tarkan diagnoosin (pernan, vatsan, maksan, sappirakon ja munuaisten veren ja energian vähyys, mikä jatkunut kauan ja johtanut siihen, että myös aivojen toiminta heikentynyt) ja hyvän akupunktiohoidon, ja menen uudestaankin, kunhan rahaa on. Ko. lääkäri on pätevä ja löytää akupisteet kiinalaisen käsittämättömän nopealla tavalla, ei tarvitse etsiä eikä mittailla, missä mikäkin piste on. Suosittelen!

        Joku kysyi, auttaako luupiikkiinkin, kyllä tietääkseni auttaa.


      • Köyhäkö?
        Tarkka diagnoosi kirjoitti:

        Kävin viime viikolla Oulun Aku-Avussa. Alkukyselyn ja akupunktiohoidon teki vanhempi naislääkäri, joka kertoi, että hänellä on 40 vuoden kokemus akupunktiolääkärin työstä Kiinassa ja hänen pojallaan 15 vuoden kokemus. Hän on paitsi lääkäri myös opettanut akupunktiota. Vankka kokemus.

        Olen aikaisemmin saanut diagnoosin ja akupunktiota Pekingissä erittäin pätevältä vanhemmalta naislääkäriltä, ja väitänpä kykeneväni sanomaan, kuka on pätevä diagnosoimaan ja hoitamaan ja kuka taas ei. Oulun vanhempi naislääkäri ON pätevä; hän antoi minulle tarkan diagnoosin (pernan, vatsan, maksan, sappirakon ja munuaisten veren ja energian vähyys, mikä jatkunut kauan ja johtanut siihen, että myös aivojen toiminta heikentynyt) ja hyvän akupunktiohoidon, ja menen uudestaankin, kunhan rahaa on. Ko. lääkäri on pätevä ja löytää akupisteet kiinalaisen käsittämättömän nopealla tavalla, ei tarvitse etsiä eikä mittailla, missä mikäkin piste on. Suosittelen!

        Joku kysyi, auttaako luupiikkiinkin, kyllä tietääkseni auttaa.

        Kuinkahan paljon mahtaa yksi akupunktiokerta noin suunnilleen maksaa?


      • pekurinen345
        Köyhäkö? kirjoitti:

        Kuinkahan paljon mahtaa yksi akupunktiokerta noin suunnilleen maksaa?

        Riippunee tekijästä tuo hinta Oulussakin on välillä 20€- 80€/ tunti.
        Kannattaa varmaan valita joku jota on suositeltu niin ainakin voi luottaa saavansa rahalleen vastinetta. Näistä Kiinalaisista suomessa olen kuullut kyllä paljon huonoakin, jotkut on ruvenneet suomeen tulonsa jälkeen kirjoista opetteleen koko homman ja asiakkaita kyllä tulee kun nehän on niitä kiinalaisia jotka sen tottakai osaa, onhan se sieltä kotoisin.


      • ROK

        Hei Pauli !

        Olen käynyt Teidän luona vastaanotolla Oulussa , mutta en muista tarkkaan, mikä oli vuosi. Voisinko saada Teiltä tämän tiedon, koska se on hyvin tärkeää minun saada tietää. Kysyn tämän palstan kautta, koska muuten en saanut yhteyttä.

        Kunnioittavasti, Reijo Olavi Kehusmaa

        Jään odottamaan tätä tietoa.

        Yhteydenotto: [email protected] / Puh.0400690699


      • vapina

        Hei,Kysyisin ;
        Onko kukaan käynyt hoidossa pahan käsien vapinan takia,lääkäri/tabletit ei auta 38 vuotias.Jos on auttanutkin niin voisitko ystävällisesti laittaa viestiä;
        [email protected]
        Suuret kiitokset.


      • Pijapekka

        Merijärvellä Timo Toppila on huippu akuhoitaja. Hänellä on monen vuoden koulutus siihen ja tekee akuhoitoja josta on tullut hyviä tuloksia.


    • kyselijä2

      Kävin Aku-Apussa, eivätkä tutkineet minua mitenkään. Kysyivät vain, että missä kipu on ja pistettiin piikit iholle. Miten ihmeessä voidaan hoitaa, jso ei tutkita etukäteen mitenkään? Mistähän saisi taustatietoa siitä, että ovatko luotettavia tekijöitä.

    • Epätietoinen?

      kyselijä1 1.5.2011

      Kävin Aku-Apussa muutamia kertoja . Eka kerran jälkeen vointi oli tosi hyvä, mutta seuraavien kertojenjälkeen olo huononi. ja että saako neuloja pistää vaatteen läpi? Kyseisellä alueella tunnen kipuja päivittäin. Olisi kiva saada tietoa tähän.

    • Paljonko tuolla Akussa maksaa kertahoito?

      • elokuu 2012

        Olen käynyt tällä viikolla kaksi kertaa. Hinta on 55€/kerta. Aikaa kuluu 45min - tunti.


    • Issiasvaivainen

      Kävin aikoinaan edellä kirjoittaneen Räsäsen veljellä akupunktiossa. Hän osasi homman. Kävin 2 kertaa ja pärjäsin 10 vuotta issiakseni kanssa. Nyt olisi tarvetta osaavalle hoitajalle. neulatyynynä olen ollut monelle "harjoittelijalle".

    • Piia1

      Vaikka on jo vanha viestiketju, lisään tänne kokemukseni. Olen Helsingissä käynyt usein akussa ja saanut todella hyvää hoitoa, mutta Aku Avun mieshoitaja ( poika) ei kyllä osannut hommaansa. Kun kerroin hänen tyylistään hoitaa tälle Helsingin hoitajalle hän kyllä oli ihan ihmeissään miten niin voi tehdä, vaatteiden läpi pistäminen ei tule hänellä kuuloonkaan. Lisäksi hoitopöydällä olo 45 min oli yhtä tuskaa. Helsingissä ei ole hoitoaikoja, koska hoito riippuu täysin siitä miten neulat reagoivat, niitä ei voi ottaa väkisin irti, niin kuin tämä poika teki. Muutenkin liian kallis paikka minulle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe