Arto Paasilinnan kaltaisia..?

Lahjaa pukkaa

Nyt olisi aika ostaa kirja lahjaksi vanhahkolle sedälle. Hän ei ole varsinaisesti lukijatyyppiä mutta omistaa Arto Paasilinnan kirjat varmaan kaikki (saanut lahjaksi). Hän on myös lukenut ne kaikki, hitaasti, hartaasti hekotellen. Osaisikos joku nyt neuvoa kirjailijan, jolta löytyisi samankaltaista mukavan humoristista tekstiä, ei liian vaikeata, mieluummin suomalainen.

12

670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+18

Kätkäläistä esim saattais tykätä

• Lahjaa pukkaa

Itse olen viimeiset 15 vuotta lukenut pelkkiä dekkareita joten en enää muistakaan muita. Olenhan minä Kätkäläisen itsekin joskus lukenut. Hyvä vinkki, kiitos. Lisääkin otetaan vastaan.

• riittää
        Lahjaa pukkaa kirjoitti:

Itse olen viimeiset 15 vuotta lukenut pelkkiä dekkareita joten en enää muistakaan muita. Olenhan minä Kätkäläisen itsekin joskus lukenut. Hyvä vinkki, kiitos. Lisääkin otetaan vastaan.

Kätkäläisestä on useampiakin kirjoja, hyvää huumoria.
        Paasilinnalta itseltäänkin tulee vuosittain uusi kirja.

• Kirjallisuuden hum.k
        riittää kirjoitti:

Kätkäläisestä on useampiakin kirjoja, hyvää huumoria.
        Paasilinnalta itseltäänkin tulee vuosittain uusi kirja.

Ja tämä viimeisin m. 2009 Elävältä omissa hautajaisissa on turhan ohut ja katkelmallinen kuin isojen lasten lukukirja, kuin hutaisemalla tehty, hyi saatana!

• riittää
        Kirjallisuuden hum.k kirjoitti:

Ja tämä viimeisin m. 2009 Elävältä omissa hautajaisissa on turhan ohut ja katkelmallinen kuin isojen lasten lukukirja, kuin hutaisemalla tehty, hyi saatana!

Näin se taitaa olla.
        On kyllä taso laskenut pahasti.

• Kirjamono
        riittää kirjoitti:

Näin se taitaa olla.
        On kyllä taso laskenut pahasti.

Arto on fyysisestikin jo heikossa hapessa. Eipä enää kirjoittele ja hyvä niin, koska kirjat aina vain huononee. Mutta ihme on suuri, sillä Paasilinnan kirjoja on käännetty useammalle kielelle kuin kenenkään muun suomalaisen kirjailijan kirjoja. Kansainvälistä menestystä on siis kosolti.

• tripu

Veijo Íkosen Sotien myrskyistä jälkimaininkeihin. Setäsi saattaisi arvostaa sitä hyvinkin, onhan hän varmaan sen ajan eläjiä. Kirja on todellisuuteen perustuva ja mielenkiintoinen, vaikka ei kuitenkaan sisällä fiktiivistä huumoria kuten Paasilinnan kirjat.

• Lahjaa pukkaa

itse ensin ko. kirjaan ja sitten miettiä. Itse tykkään kyllä tositapahtumiin perustuvista. Tai siis luin semmoisia ennen tätä dekkarikautta. Kiitos tästäkin vinkistä. Ja tulevia lahjottavia ajatellen myös kiva saada näitä suosituksia, merkkipäiviä tässä keväämmälläkin tiedossa.

• Naisenakin suosin
        Lahjaa pukkaa kirjoitti:

itse ensin ko. kirjaan ja sitten miettiä. Itse tykkään kyllä tositapahtumiin perustuvista. Tai siis luin semmoisia ennen tätä dekkarikautta. Kiitos tästäkin vinkistä. Ja tulevia lahjottavia ajatellen myös kiva saada näitä suosituksia, merkkipäiviä tässä keväämmälläkin tiedossa.

Seppo Jääskeläisen tuotanto, on paljon hyvää viime vuosiltakin, rikosromaaneja ja muuta, yhteensä 13 kpl, löytyy myös Hgin ja Lahden kirjastojen sivustoilta Sanojen aika ja Vellamon vinkit.

• Toinenlahjoittajamie
        Naisenakin suosin kirjoitti:

Seppo Jääskeläisen tuotanto, on paljon hyvää viime vuosiltakin, rikosromaaneja ja muuta, yhteensä 13 kpl, löytyy myös Hgin ja Lahden kirjastojen sivustoilta Sanojen aika ja Vellamon vinkit.

lisää suosituksia, toivoo

• Ma(i)steri
        Toinenlahjoittajamie kirjoitti:

lisää suosituksia, toivoo

Lasse Lehtisen kirjat samantyylisiä kuin Paasilinnalla, parempia vain. Ei ole tosin viime vuosina kirjoittanut romaaneja.

• alvari.raappavaara
        Ma(i)steri kirjoitti:

Lasse Lehtisen kirjat samantyylisiä kuin Paasilinnalla, parempia vain. Ei ole tosin viime vuosina kirjoittanut romaaneja.

kirjoitti jälleenrakennuksen aikaan asettuvan Siivetönnä en voi lentää. Suomi rakennettin, miehet kertova. Huumoria ei paljoa löydy, mutta jos rakennustyö ja politiikka liippaa sedän omaa henkilöhistoriaa niin saattaisi kiinnostaa. Yllättävä ratkaisu kuvittaa romaani kamerakuvin, vaan yllättävän hyvin toimii.
        Majander sanoi paljon jutussaan

http://www.hs.fi/kirjat/artikkeli/Suomi rakennettiin miehet kertovat/HS20081019SI1KU02ndn

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3276
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1838
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1549
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe