Nyt olisi aika ostaa kirja lahjaksi vanhahkolle sedälle. Hän ei ole varsinaisesti lukijatyyppiä mutta omistaa Arto Paasilinnan kirjat varmaan kaikki (saanut lahjaksi). Hän on myös lukenut ne kaikki, hitaasti, hartaasti hekotellen. Osaisikos joku nyt neuvoa kirjailijan, jolta löytyisi samankaltaista mukavan humoristista tekstiä, ei liian vaikeata, mieluummin suomalainen.
Arto Paasilinnan kaltaisia..?
12
679
Vastaukset
- 4+18
Kätkäläistä esim saattais tykätä
- Lahjaa pukkaa
Itse olen viimeiset 15 vuotta lukenut pelkkiä dekkareita joten en enää muistakaan muita. Olenhan minä Kätkäläisen itsekin joskus lukenut. Hyvä vinkki, kiitos. Lisääkin otetaan vastaan.
- riittää
Lahjaa pukkaa kirjoitti:
Itse olen viimeiset 15 vuotta lukenut pelkkiä dekkareita joten en enää muistakaan muita. Olenhan minä Kätkäläisen itsekin joskus lukenut. Hyvä vinkki, kiitos. Lisääkin otetaan vastaan.
Kätkäläisestä on useampiakin kirjoja, hyvää huumoria.
Paasilinnalta itseltäänkin tulee vuosittain uusi kirja. - Kirjallisuuden hum.k
riittää kirjoitti:
Kätkäläisestä on useampiakin kirjoja, hyvää huumoria.
Paasilinnalta itseltäänkin tulee vuosittain uusi kirja.Ja tämä viimeisin m. 2009 Elävältä omissa hautajaisissa on turhan ohut ja katkelmallinen kuin isojen lasten lukukirja, kuin hutaisemalla tehty, hyi saatana!
- riittää
Kirjallisuuden hum.k kirjoitti:
Ja tämä viimeisin m. 2009 Elävältä omissa hautajaisissa on turhan ohut ja katkelmallinen kuin isojen lasten lukukirja, kuin hutaisemalla tehty, hyi saatana!
Näin se taitaa olla.
On kyllä taso laskenut pahasti. - Kirjamono
riittää kirjoitti:
Näin se taitaa olla.
On kyllä taso laskenut pahasti.Arto on fyysisestikin jo heikossa hapessa. Eipä enää kirjoittele ja hyvä niin, koska kirjat aina vain huononee. Mutta ihme on suuri, sillä Paasilinnan kirjoja on käännetty useammalle kielelle kuin kenenkään muun suomalaisen kirjailijan kirjoja. Kansainvälistä menestystä on siis kosolti.
- tripu
Veijo Íkosen Sotien myrskyistä jälkimaininkeihin. Setäsi saattaisi arvostaa sitä hyvinkin, onhan hän varmaan sen ajan eläjiä. Kirja on todellisuuteen perustuva ja mielenkiintoinen, vaikka ei kuitenkaan sisällä fiktiivistä huumoria kuten Paasilinnan kirjat.
- Lahjaa pukkaa
itse ensin ko. kirjaan ja sitten miettiä. Itse tykkään kyllä tositapahtumiin perustuvista. Tai siis luin semmoisia ennen tätä dekkarikautta. Kiitos tästäkin vinkistä. Ja tulevia lahjottavia ajatellen myös kiva saada näitä suosituksia, merkkipäiviä tässä keväämmälläkin tiedossa.
- Naisenakin suosin
Lahjaa pukkaa kirjoitti:
itse ensin ko. kirjaan ja sitten miettiä. Itse tykkään kyllä tositapahtumiin perustuvista. Tai siis luin semmoisia ennen tätä dekkarikautta. Kiitos tästäkin vinkistä. Ja tulevia lahjottavia ajatellen myös kiva saada näitä suosituksia, merkkipäiviä tässä keväämmälläkin tiedossa.
Seppo Jääskeläisen tuotanto, on paljon hyvää viime vuosiltakin, rikosromaaneja ja muuta, yhteensä 13 kpl, löytyy myös Hgin ja Lahden kirjastojen sivustoilta Sanojen aika ja Vellamon vinkit.
- Toinenlahjoittajamie
Naisenakin suosin kirjoitti:
Seppo Jääskeläisen tuotanto, on paljon hyvää viime vuosiltakin, rikosromaaneja ja muuta, yhteensä 13 kpl, löytyy myös Hgin ja Lahden kirjastojen sivustoilta Sanojen aika ja Vellamon vinkit.
lisää suosituksia, toivoo
- Ma(i)steri
Toinenlahjoittajamie kirjoitti:
lisää suosituksia, toivoo
Lasse Lehtisen kirjat samantyylisiä kuin Paasilinnalla, parempia vain. Ei ole tosin viime vuosina kirjoittanut romaaneja.
- alvari.raappavaara
Ma(i)steri kirjoitti:
Lasse Lehtisen kirjat samantyylisiä kuin Paasilinnalla, parempia vain. Ei ole tosin viime vuosina kirjoittanut romaaneja.
kirjoitti jälleenrakennuksen aikaan asettuvan Siivetönnä en voi lentää. Suomi rakennettin, miehet kertova. Huumoria ei paljoa löydy, mutta jos rakennustyö ja politiikka liippaa sedän omaa henkilöhistoriaa niin saattaisi kiinnostaa. Yllättävä ratkaisu kuvittaa romaani kamerakuvin, vaan yllättävän hyvin toimii.
Majander sanoi paljon jutussaan
http://www.hs.fi/kirjat/artikkeli/Suomi rakennettiin miehet kertovat/HS20081019SI1KU02ndn
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2244681Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223459Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2632015Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,81832Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381247Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611209Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin100964- 30777
- 61767
- 176750