virkavapaalle?

os.sihteeri

Hei!

En tunne virkavapaasysteemiä kovinkaan hyvin, mutta haluaisin kuulla teidän kokemuksia siitä.
Itselläni hankala perhetilanne ja olen ollut masennuksen vuoksi sairauslomalla.
En haluaisi kuitenkaan aiheuttaa ongelmia työkavereilleni enkä pomoillenikaan ja olen alkanut harkitsemaan virkavapaata.

Kai se on parempi ottaa virkavapaata kuin olla sairauslomalla jatkuvasti?vai?

Mistä ihmiset saavat rahaa virkavapaalla?

6

2720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi säälit ta:ta

jäämällä virkavapaalle. Joutuuhan siihen pestaamaan sitten sijaisen sun vapaan ajaksi on sitten sairauslomalla tai virkavapaalla! Ja jos on virkavapaalla, mieti miten se vaikuttaa sun muihin työhistoriaan perustuviin tulevaisuuden asioihin, kuten eläkkeeseen, tai jos jäät työttömäksi sitten lopulta, tai vaikka mihin.

Miksi sinun pitäisi sääliä työnantajaa, ei se työnantajakaan sinulle sääliä osoita, jos vaikka rupeaa vähentämään väkeä tai pistää lomautuksiin tai keksii sitten mitä lie. Jos olet sairas, niin sulla on oikeus olla palkallisesti poissa todistukseen vedoten, ja lopulta kun päivät tulevat täyteen saat sitten kai jotain kuntoutustukea tms. tai pistetään eläkkeelle...........

Oletko ihan nyt kuule miettinyt asiaa loppuun asti.

• joo-o, kiltti tyttö

miten sen kuntoutuksen hoidat sairauslomalla, hae terapiaa..............

• os.sihteeri

Terapia on piakkoin alkamassa.Tth lääkäri laittoi psykiatrille lähetteet ja asiat menossa eteenpäin.
        Ajattelin että virkavapaa näyttäisi papereissa paremmalta kuin s.loma?
        Samalla voisin miettiä haluanko edes jatkaa nykyisessä työssäni. En haluaisi eläkkeelle vielä.

Saanko jostain rahaa virkavapaalla vai onko rahaa oltava esim vuodeksi ihan omasta takaa?

• käsittämätöntä
        os.sihteeri kirjoitti:

Terapia on piakkoin alkamassa.Tth lääkäri laittoi psykiatrille lähetteet ja asiat menossa eteenpäin.
        Ajattelin että virkavapaa näyttäisi papereissa paremmalta kuin s.loma?
        Samalla voisin miettiä haluanko edes jatkaa nykyisessä työssäni. En haluaisi eläkkeelle vielä.

Saanko jostain rahaa virkavapaalla vai onko rahaa oltava esim vuodeksi ihan omasta takaa?

koska olet työsuhteessa, et saa työttömyyspäivärahaa. Ainoa on toimeentulotuki.

Miten niin näyttäisi paremmalta papereissa? Jos joudut työtodistusta pyytämään, eihän siinä mitään sairauslomia saa olla. Joskus kunnalla antoivat sellaisen paperin jossa oli kaikki katkot, sl-lomat, virkavapaat, ynnä muut, mutta se oli siksi, että ne katkot vaikuttivat ikälisien maksamiseen.

Miten niin näyttäisi paremmalta paperilla?

Sen kun haet virkavapaata, mutta rahaa et saa muualta kuin toimeentulotuesta.

Jos olet riittävän kauan ollut työsuhteessa, niin yksi vaihtoehto on vuorotteluvapaa. Silloinhan saat miltei täyttä palkkaa työttömyyskassan kautta.

En kyllä käsitä sinun ajattelumaailmaasi. Miksiköhän ihmisille on annettu oikeus sairastaa työsuhteen aikana?

• höpö höpö
        käsittämätöntä kirjoitti:

koska olet työsuhteessa, et saa työttömyyspäivärahaa. Ainoa on toimeentulotuki.

Miten niin näyttäisi paremmalta papereissa? Jos joudut työtodistusta pyytämään, eihän siinä mitään sairauslomia saa olla. Joskus kunnalla antoivat sellaisen paperin jossa oli kaikki katkot, sl-lomat, virkavapaat, ynnä muut, mutta se oli siksi, että ne katkot vaikuttivat ikälisien maksamiseen.

Miten niin näyttäisi paremmalta paperilla?

Sen kun haet virkavapaata, mutta rahaa et saa muualta kuin toimeentulotuesta.

Jos olet riittävän kauan ollut työsuhteessa, niin yksi vaihtoehto on vuorotteluvapaa. Silloinhan saat miltei täyttä palkkaa työttömyyskassan kautta.

En kyllä käsitä sinun ajattelumaailmaasi. Miksiköhän ihmisille on annettu oikeus sairastaa työsuhteen aikana?

eli, kai sinä sen palkattoman virkavapaan aikana saat sairauspäivärahaa ihan kuten muutenkin, se vaan tulee suoraan sinulle. Eli sairauspäiväraha ja sitten toimeentulotuki jos sitä toimeentulotukea saa.........

Kysy Kelasta ennen kuin teet mitään tyhmyyksiä........

• kopioita
        höpö höpö kirjoitti:

eli, kai sinä sen palkattoman virkavapaan aikana saat sairauspäivärahaa ihan kuten muutenkin, se vaan tulee suoraan sinulle. Eli sairauspäiväraha ja sitten toimeentulotuki jos sitä toimeentulotukea saa.........

Kysy Kelasta ennen kuin teet mitään tyhmyyksiä........

ote:

Palkattoman virka-/työvapaan aikana viranhaltija/työntekijä
        saa sairausvakuutuslain mukaisen päivärahan itse.
        Esimerkki 2
        B:lle on myönnetty 20.10. palkaton virka-/työvapaa 1.11.–
        30.11. B sairastuu 28.10. ja lääkärintodistuksen perusteella
        sairaus jatkuu 15.12. asti. B:lle suoritetaan sairausajan
        palkka 28.10.–31.10. sekä 1.12.–15.12. Marraskuun
        ajalta hänellä on oikeus saada sairausvakuutuspäiväraha

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe