Armeija ja Pölyallergia ynms

Anonyymi Pohjosesta

Olen intissä.
Tuvissa ja kasarmilla on erittäin pölyistä ja hometta.

Minulla on Pölyallergiaa ja atoppinen iho , eikä ole mitään lievää.
Oireet:
Silmät kirvelee, vuotaa
Nenä tukossa
Hengen ahdistus.
Vihlova äkillinen päänsärky
Keuhkot rohisee ja sattuu.
Punasia läiskiä iholla ja iho kirvelee/ kutittaa hilseilee
Limaa tulee paljon ja korvat ovat lukossa.
Väsymys.

Lääkkeitä määrätty: ventoline,flixotide, cetrizin, atarax, prednisolon
Eivät ole paranteneet oloa mitenkään huomattavasti. Väsyttävät vaan ja ärsyttävät.
Pef- arvot kuulemma ihan OK.

En saa mitään vapautusta koska on kuulemma hoidettavissa eikä mitään testejä tehdä enempää.
Olen ennekin pitänyt oireeni kurissa muuten kuin lääkkeillä mutta intissä se ei mahdollista.
Onko tämä nyt ihan oikein?

Miten voisin perustella?
Kiitos asiallisista vastauksista!

10

2753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astma+allergiat+atop

      oli jo tiedossa niin miksi yleensä menit sinne armeijaan? Mitä lääkkeitä käytit siviilissä? Mitkä on nyt määrätty armeijassa? Väsyttävä noista on Atarax. Miksi sinulla on muuten yhtä aikaa kaksi antihistamiinia?? Siis tuo Atarax ja Cetrizin?
      Onko sinulla astmakin?
      Eli olet ollut siellä nyt pari viikkoa, vai?

      • Anonyyym

        Niin en tiedä miksi tuli mentyä. En ehkä ajatellut että se haittais näin paljon palvelusta tai että oireet pahenisivat tai tulisivat esiin näin.

        En käyttänyt siviilissä lääkkeitä muutakun antihistamiineja sillointällöin.
        Sain pidettyä siviilissä kurissa tarkalla siivoamisella, ihon hoidolla ynms miten nyt yleensä pölyallergia tilanteissa toimitaan. Oireet tulleet erityisesti esiin täällä koska on juuri niin paljon mistä ei pysty huolehtimaan sekä enemmän pölyä/hometta.

        Kaikki nuo siis määrätty armeijassa ja Ataraxia ja cetriziniä en käytä samaa aikaan, muita kyllä.

        Astmasta ei tietoa eikä tutkittu mutta lääkäri sanoi että pef mittausten perusteella ei ole välttämättä.
        Olen ollut jo 7kk oireita on ollut mutta menin puhumaan siitä vasta n. 2kk sitten.


      • ANOMan
        Anonyyym kirjoitti:

        Niin en tiedä miksi tuli mentyä. En ehkä ajatellut että se haittais näin paljon palvelusta tai että oireet pahenisivat tai tulisivat esiin näin.

        En käyttänyt siviilissä lääkkeitä muutakun antihistamiineja sillointällöin.
        Sain pidettyä siviilissä kurissa tarkalla siivoamisella, ihon hoidolla ynms miten nyt yleensä pölyallergia tilanteissa toimitaan. Oireet tulleet erityisesti esiin täällä koska on juuri niin paljon mistä ei pysty huolehtimaan sekä enemmän pölyä/hometta.

        Kaikki nuo siis määrätty armeijassa ja Ataraxia ja cetriziniä en käytä samaa aikaan, muita kyllä.

        Astmasta ei tietoa eikä tutkittu mutta lääkäri sanoi että pef mittausten perusteella ei ole välttämättä.
        Olen ollut jo 7kk oireita on ollut mutta menin puhumaan siitä vasta n. 2kk sitten.

        Tuli vaan vielä mieleen että ne Pef arvot olleet normaalisti 450-550 välissä, oireillessa 410-450
        Lääkäri sanoi siis että ne ovat hyvät mutta kun katselin netistä viitearvoja niin ei ainakaan vaikuta siltä...(?)


      • Allergikko
        ANOMan kirjoitti:

        Tuli vaan vielä mieleen että ne Pef arvot olleet normaalisti 450-550 välissä, oireillessa 410-450
        Lääkäri sanoi siis että ne ovat hyvät mutta kun katselin netistä viitearvoja niin ei ainakaan vaikuta siltä...(?)

        Itse olen juuri varusmies sairaalassa jotakuinkin samoista syistä. Atooppista ihottumaa ei ole, mutta siis viikon oltuani yksikössä sain voimakkaita hengenahdistus kohtauksia, silmät vuotivat sekä kitalaki kutisi. Nyt olen ollut viikon lääke kuurilla sairaalassa. Pef-seuranta näyttäisi kovasti siltä että astmaa olisi. Mitähän palveluskelpoisuus luokkaa olisivat suosittelemassa. Tai mitä mieltä te olette??


      • C-Mies
        Allergikko kirjoitti:

        Itse olen juuri varusmies sairaalassa jotakuinkin samoista syistä. Atooppista ihottumaa ei ole, mutta siis viikon oltuani yksikössä sain voimakkaita hengenahdistus kohtauksia, silmät vuotivat sekä kitalaki kutisi. Nyt olen ollut viikon lääke kuurilla sairaalassa. Pef-seuranta näyttäisi kovasti siltä että astmaa olisi. Mitähän palveluskelpoisuus luokkaa olisivat suosittelemassa. Tai mitä mieltä te olette??

        Itselläni samat oireet ja tilanne tosin aikaa tästä jo kymmenen vuotta. Hakeuduin lääkärille ennen armeijaan menoa ja todettiin että ei voi suorittaa inttiä. Vapautettiin rauhan ajan palveluksesta.


    • Varusmies v64

      EI helvetti, on maailma päässyt pahaksi.
      Ottamatta kantaa allergisuuteesi, olen vähän ihmeissäni puheistasi että SAint,n tuvissa on pölyistä.
      Jos näin on on Suomen puolustusvoimissa taso todella laskenut minun varusmies ajoista.
      Vaatikaa esimiehiltänne koulutusta asiaan.
      Vai pitääkö teille hankkia siivoojat ja syöttäjät joka laittaa lusikan suuhun.

      • perrrkele

        Oikeassa olet. Kai sitä on allerkiaa itse kullakin.
        Mutta on törkeetä tulla valittamaan että armeijan tuvissa on pölyistä.
        Kai noi saatanan öskyt haluaisivat itselleen oman lakejan ja aseenkantajan.
        On uusavuttomuus huipussaan.


    • Kantajermu.

      Ei saa käskyttää, ettei hauraat mielet järky. Kuljetuksissakin on nykyään pehmustettu MUNAKENNO rekan lavalla, mihin mahtuu vain muutama varusmies. Että on haurailla nössöillä kivaa. Linja-autoissakaan ei ole moisia kennoja ja pehmusteita, ja niissä ajavat 80-vuotiaat mummot joissa on enemmän miestä kuin valtaosalla nykyisistä varusmiehistä.

      Jos tuvissa on pölyistä, niin se johtuu siitä, ettei niitä ole siivottu. Ilmeisesti siellä ei ole raaskittu käskyttää edes siivoamaan, eikä varusmiesten oma järkikään sano mitään. Miksi sanoisi, kun äiti on aina siivonnut kun mussukat vain pelaavat pleikkaa ja vetävät roskaruokaa.

      Siksi valtaosa nykyisestä materiaalista on roskaa. Ei se maanpuollustus tällaisella aineksella onnistu.

      • Sivarivihreä

        Katkeroituneet skapparit näköjään löytäneet stressinlievityskeinon sivustolle möykkäämisestä. Olisiko kannattanut tehdä elämällä jotain muuta kivaa niin ei tarvitsisi arvostella nykysukupolvea unohtaakseen kurjuutensa?


    • Markkujaintti

      Keksin aikoinani v.-79 taudille nimen, koska silloinen silmälääkäri Castren ei osannut sanoa vaivani syytä. Oire oli, että silmät muurautuivat umpeen liiallisen kyynelnesteen suolan kuivettua luomien päälle kuin teelusikan kauha. Oftan zink auttoi useiden muiden kokeilujen epäonnistuttua. Kokeile, jos tämä auttaisi edes silmiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1256
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      8
      1139
    Aihe