viime aikoina, joten en ole jaksanut edes tälle palstalle kirjoitella.
Kysyisin:
a) Olisiko esirukous nopeuttanut paranemista tai peräti estänyt sairauden puhkeamisen?
b) Auttaako esirukous, jos kohde on ei-uskovainen?
c) Riippuuko esirukouksen teho rukoilijoiden määrästä tai rukouksen sisällöstä?
d) Mistä tietää, että esirukous auttaa?
e) Oliko uskonnottomuuteni peräti sairauteni syy?
f) Auttaako esirukous silloin, jos rukoilun kohde ei tiedä hänen puolestaan rukoiltavan?
Sairastanut olen
11
310
Vastaukset
- jaikall
mutta yritän vastata.
>>>a) Olisiko esirukous nopeuttanut paranemista tai peräti estänyt sairauden puhkeamisen?
f) Auttaako esirukous silloin, jos rukoilun kohde ei tiedä hänen puolestaan rukoiltavan?- to..
jos on olemassa olento joka on luonut kaiken, mutta jonka päätöksiin auttaa jotain luotua vaikuttaa autettavan uskonto. Muut kuin kristityt älkööt vaivautuko.
Samoin "c) Kyllä rukoilijoiden määrä auttaa." Yksinäinen siis kärsiköön sairauksista yksinäisyyden lisäksi. Määrässä on voimaa! Jos saa stadionillisen väkeä huutamaan parantumista, Jumala kuulee varmasti ja sairas todennäköismmin paranee, ainakin kuumeen luulisi laskevan.
a) Olisiko esirukous nopeuttanut paranemista tai peräti estänyt sairauden puhkeamisen?
Tähän on vaikea vastata mitään varmaa, vain Jumala tietää. Itse uskon, että rukoukset eivät mene koskaan hukkaan.
Uskon että auttaa, Jumalan toiminta ei ole "sidottu" vain uskovaisia koskevaksi.
En usko että riippuu. Silloinhan teho olisi tavallaan ihmisten ansaittavissa ja hallittavissa, enään ei päättäisikään Jumala vaan ihminen määrällään ja sisällöllään. Pienetkin huokaukset Jumalan puoleen kuullaan ihan varmasti.
Itse uskon että rukous ei ole turhaa koskaan, sillä on aina vaikutuksensa ja tarkoituksensa. Toisinsanoen se saa aikaiseksi jotain.
Uskon että Jumala voi "puhutella" monin eri tavoin, olemmehan me ihmiset eriluontoisia, erillaisia persoonia. Toinen asia puhuttelee toista, toisenlainen asia jotain muuta. Mutta sitä en allekirjoita, että ihmisen syntisyys olisi sairauden syy. Jeesus itsekkin sanoo, ettei sokeuden syy ollut synti,opetuslasten sitä kysyessä(Joh.9:1-4).
f) Auttaako esirukous silloin, jos rukoilun kohde ei tiedä hänen puolestaan rukoiltavan?
Uskon että auttaa, Jumala voi toimia tällaisessakin tilanteessa parhaaksi katsomallaan tavalla.
Tässä jotain ajatuksia, toivon sinulle toipumista ja parempaa olua. Voimia!!
Tässä jotainjopa eläintäkin.
* Mutta, " Hädässäsi huuda minua avuksesi, ja minä autan sinua, mutta sinun TULEE kunnioittaa minua."
* Elikkä, jos sitten saat avun ja paranet, Jumala odottaa, että annat kunnian Hänelle, ja koska olet ateisti, Hän odottaa, että uskot Hänen Poikaansa Jeesukseen, ja annat elämäsi Hänelle. Näin siis kunnia kelle kunnia kuuluu, eli Jumalalle.Enpä osaa vastata yhteenkään kysymykseesi. Itse sairastan paljon ja uskovaisena tietysti iloitsen siitä, että puolestani rukoillaan ja minua autetaan aivan arkisissakin asioissa.
No, Jumala tuntee kyllä meidät. Toivon sydämestäni, että Hän antaa Sinulle terveyttä ja parantaa sairautesi.
Tällä kerralla kirjoitin Sinulle viimeisen kommenttini ennen poistumistani nukkumaan. Sallinet, että toivotan Sinulle -tapani mukaan- hyvää yötä, Jeesus myötä.- *jukka.finland
Oletko jo paremmassa kunnossa, kuntoutumassa sairaudestasi vai jo siitä toipunut?
yksityiskohtaisesti vastattavaksi. Arkielämässämme kohtaamme erilaisia pelkotiloja; liian kylmää, liian kuumaa, nälkää, janoa, kipua ja kuolemaa. Omakohtainen varhaisin kokemus kuoleman pelon voittamisesta minulla oli vähän alle seitsemän vuoden ikäisenä, kun makasin kovassa kuumeessa tätini ja mummini hoidettavana ja kuulin heidän kuiskailevan Einon mahdollisesta kuolemasta.
Kun siinä kuumehoureisena mietin että mitähän se kuoleminen on, niin jonkinlaisena uni-ilmestyksenä, ikään kuin siihen olisi äitini saapunut hallitsemaan tilannetta ja selitti että "Minun lapsiani ei pelotella Jumalalla. Meillä on hyvä Jumala"! Minulle tuli sanomattoman turvallinen olo siitä luulosta että äiti on tullut luokseni ja "meillä on hyvä Jumala".
Tämä pari vuotta aikaisemmin kuulemani kokemus oli minulle niin toden tuntuinen, että kun tulehtuneessa jalkaterässä oleva tulehdus oli päkiän päältä puhjennut ja kuume hellittänyt, tätini pyyhki kostealla pyyhkeellä kasvojani, avasin silmäni ja näin tätini hymyilevät kasvot ja hän sanoi että "kyllä sinä nyt toivut", niin kyselin äitiäni, että eikö hän täällä ollut.
Raamattua lukiessani olen huomannut useiden Jumalaan luottaneiden henkilöiden myös huomanneen, että "meillä on hyvä Jumala";
Psalmit 73:26
"Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti."
´- J.Edgar
osanotosta.
En huomannut vastausten joukossa (tai sitten luin huonosti) erästä tyyppivastausta: Sairaudetkin ovat Jumalan tahdon mukaisia ja niillä on tarkoituksensa.
Itse uskon, että rukoilu auttaa niitä, jotka siihen uskovat, mutta vaikutus on ns. plasebovaikutusta.
Toisaalta - eihän rukoilu ketään tapa tai vammauta, joten siitä vaan. Ainoa negatiivinen asia rukoilun suhteen muistuu mieleen tilanteesta, jossa rukoiltiin joukolla kuolevan sielun puolesta. Minusta tilanne oli lähinnä makaaberi. Huoneessa oli muitakin sairaita, jotka kuulivat verhojen läpi kaiken sanasta sanaan.
Oman sairauteni kanssa olen jo voiton puolella - *jukka.finland
J.Edgar kirjoitti:
osanotosta.
En huomannut vastausten joukossa (tai sitten luin huonosti) erästä tyyppivastausta: Sairaudetkin ovat Jumalan tahdon mukaisia ja niillä on tarkoituksensa.
Itse uskon, että rukoilu auttaa niitä, jotka siihen uskovat, mutta vaikutus on ns. plasebovaikutusta.
Toisaalta - eihän rukoilu ketään tapa tai vammauta, joten siitä vaan. Ainoa negatiivinen asia rukoilun suhteen muistuu mieleen tilanteesta, jossa rukoiltiin joukolla kuolevan sielun puolesta. Minusta tilanne oli lähinnä makaaberi. Huoneessa oli muitakin sairaita, jotka kuulivat verhojen läpi kaiken sanasta sanaan.
Oman sairauteni kanssa olen jo voiton puolellaKirjoitin ylemmä kysymyksen, koska en huomannut vielä tätä vastaustasi. Hyvä, että olet sairautesi kanssa jo voiton puolella.
- J.Edgar
J.Edgar kirjoitti:
osanotosta.
Oman sairauteni kanssa olen jo voiton puolellaParemmin voidaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834453Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243218Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392884Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1172687Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172539Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432467- 162460
Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132275MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142065Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281727