Hei! Olen hiljattain aloittanut tanssimisen ja ostanut tanssikengät, joissa on nahkaiset pohjat. Pohjissa on pitoa parantavia uurteita ristikkäiskuviona. Nyt pohjiin on tarttunut aika paljon likaa lattioilta, ja ne luistavat vähän turhan paljon. Osaako täällä joku neuvoa, miten ne kannattaisi puhdistaa? Yritin vähän rapsuttaa veitsellä mutta lika ei oikein lähtenyt ja pelkään tuhoavani nahan. Vettäkään ei oikein uskalla käyttää koska kyseessä on nahka. Millä sen töhnän saisi pois?
Avusta kiitollisena.
Tanssikenkien puhdistus
8
2638
Vastaukset
- Tanssihullu
Säämiskäpohjilla olevien tanssikenkien puhdistukseen on olemassa oma harjansa, jota saa tanssikenkiä myyvistä liikkeistä. Siinä on vain se ongelma, että se metallipiikkisenä kuluttaa pohjan nopeasti puhki.
Itse olen puhdistanut pohjat pesemällä ne haalealla vedellä saippualla ja kynsiharjalla siitä huolimatta
vaikka nahkaa ei saisi kastella. Pohjat pysyvät paljon pitempään ehjäninä ja ne saa kunnolla puhtaaksi.- Ap
Kiitos vastauksesta, mutta minulla ei ole säämiskäpohjat vaan tavallista nahkaa olevat pohjat. Osaatko neuvoa, miten niitä puhdistetaan?
- ohjeet ostettaessa
Ap kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, mutta minulla ei ole säämiskäpohjat vaan tavallista nahkaa olevat pohjat. Osaatko neuvoa, miten niitä puhdistetaan?
myyjiltä,eli sieltä mistä kengät ostit.Heillä lienee antaa hoito-ohjeetkin ,myymiinsä kenkiin.
- zöf
tanssilenkkarit, ne pelittää melkein aina eivätkä juurikaan tarvitse huoltoa.
- harasoo
osta myyjältä harja
- ♥♥♥♥
Hyvä kysymys. Itsekin olen tuota aika paljon pohdiskellut. Mutta kyllä minä niitä harjaan, kuluipa pohja tai ei. En viitsi alkaa riskejä ottamaan. Itselläni nahkapohjaiset tuolla kaapissa. Joten eikun harja käteen, on minun vinkini. (:
- Seitsemäs tanssikesä
Olen raapinut nahkakenkien pohjia surutta metallipiikkisellä mokkanahkaharjalla, onhan pohjassa puoli senttiä kulutuspintaa. En tosin muista muistä sen olen ostanut. Täällä on yhdellä tanssipaikallakin sen tyyppinen harja, kun pakkaantuva töhnä tekee kengät liukkaiksi,
- s-taka*
Minulta meni nahkaisten tanssikenkien pohja (taisi olla vasen, olen nainen) puhki noin neljässä vuodessa. Kengät oli niin hyvät jalkaan että pohjautin ne. Korkoihin muuten vaihdatin heti uutena kumilaput, koska kengänkantojen täytyy pitää eikä luistaa. Hyvin ovat kestäneet, ja kestäisi pohjakin vielä, mutta sitten alkoi mennä puhki oikean jalan pikkuvarpaan kohta, sivusta. Suutari laittoi sisään nahkapaikan, mutta kun se ei kovin kauan kestänyt niin olen pistänyt vielä päälle pari compeedia.
Silti kengät on entiset, kohta tulee pikkuvarvas ulos. Voi pahka.
Siis harjaamalla en ole niitä kengänpohjia rikki saanut, kyllä se pohja meni kulumalla puhki. Kengät on niin hyvät että olen pitänyt niitä sekä harkoissa että tansseissa, useimmiten. Uudet vastaavat on jo olleet pitkään hakusessa. Valitettavasti vain tietyt myyjät myyvät niitä, enkä ole sattunut tansseihin kun ovat olleet paikalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734396- 332501
- 402314
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin201807Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401672Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251542- 811536
- 1481331
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221243Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901145