Pärjääkö ilman lisälämmitintä

Tuleva D5 omistaja

Kyseessä siis diesel (D5) tuontiauto josta puuttu tuo (Ardic?) lisälämmitin. Kysymys kuuluu; pärjääkö miten hyvin ilman tuota lisälämmitintä? Tietääkseni lisälämmitin puuttu useimmista tuontiautoista. Riittääkö tehot esim jos ulkona on -15 astetta?

7

1236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuleva D5 omistaja2

      ja paljonko maksaisi lisälämmittimen asennus suunnilleen?

      • tuonti se kannattaa

        Tuo alkuperäinen Ardic lämmitin on täysi susi jota pitää vuosittain kalliilla huoltaa merkkjliikkeessä eikä vanhemmiten toimi sittenkään luotettavasti. Uusissa on tiettävästi joku toinen lämmitin.


      • eraser-08

        lämmöt noilla pakkasilla! Itse todennut että n.-12c niin pitää webaston olla autom asennossa niin hytissä tarkenee muuten ei! Hinnan heitän lonkalta n.1600e asennuksineen, ei ehkä riitä?


      • On
        eraser-08 kirjoitti:

        lämmöt noilla pakkasilla! Itse todennut että n.-12c niin pitää webaston olla autom asennossa niin hytissä tarkenee muuten ei! Hinnan heitän lonkalta n.1600e asennuksineen, ei ehkä riitä?

        Pärjännyt kylmemmälläkin kelillä jos termostaatti kunnossa ja tietysti kaupungissa ei ihan niin nopiaan lämpene normaaliksi.Webasto on tosiaan aika lähelle tuo 1600eu töineen ja hilppeineen Ardicci tuntuu olevan murheenkryyni.


      • Lisäksi
        On kirjoitti:

        Pärjännyt kylmemmälläkin kelillä jos termostaatti kunnossa ja tietysti kaupungissa ei ihan niin nopiaan lämpene normaaliksi.Webasto on tosiaan aika lähelle tuo 1600eu töineen ja hilppeineen Ardicci tuntuu olevan murheenkryyni.

        Ei ole kuin sätelylämmitin mutta letkulämmitin olisi yksi vaihto ehto mutta silloin täytyy se vesitila saada hyvin ilmattua ettei jää ilmakuplia muuten kärähtää lämppäri yksikkö.


      • jppg
        Lisäksi kirjoitti:

        Ei ole kuin sätelylämmitin mutta letkulämmitin olisi yksi vaihto ehto mutta silloin täytyy se vesitila saada hyvin ilmattua ettei jää ilmakuplia muuten kärähtää lämppäri yksikkö.

        Itselläni lämpö riittää matka-ajossa hyvin tuonne 15-20"C ainakin ilman lisälämmittimen käyttöä. (Ardic, joka on toiminut toistaiseksi hyvin kaksi vuotta). Sellaisen olen huomannut, ettei kannata pitää puhallinnopeutta automaatilla vaan käsisäädöllä aluksi ykkösellä ja sitten koneen lämmettyä kakkosella ja kolmosella. Tällä tavalla lämpö on riittänyt. Jotenkin tuntuu automaatilla puhaltavan niin kovilla virtausnopeuksilla, että moottori alkaa jäähtymään. Lämpö karkaa ilmanvaihdon kautta ulos. Pienemmillä puhallinnopeuksilla lämpö pysyy moottorissa kohillaan ja kabiinikin on riittävän lämmin, eikä lasit kuitenkaan huurru.


      • jppg
        jppg kirjoitti:

        Itselläni lämpö riittää matka-ajossa hyvin tuonne 15-20"C ainakin ilman lisälämmittimen käyttöä. (Ardic, joka on toiminut toistaiseksi hyvin kaksi vuotta). Sellaisen olen huomannut, ettei kannata pitää puhallinnopeutta automaatilla vaan käsisäädöllä aluksi ykkösellä ja sitten koneen lämmettyä kakkosella ja kolmosella. Tällä tavalla lämpö on riittänyt. Jotenkin tuntuu automaatilla puhaltavan niin kovilla virtausnopeuksilla, että moottori alkaa jäähtymään. Lämpö karkaa ilmanvaihdon kautta ulos. Pienemmillä puhallinnopeuksilla lämpö pysyy moottorissa kohillaan ja kabiinikin on riittävän lämmin, eikä lasit kuitenkaan huurru.

        Edellisen viestin lämpötila on tietenkin -15 ... -20, korjaus ennen kuin viisastelijat pääsee ihmettelemään ; ).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe