Mulla on niska ja hartiat, oikeastaan koko selkä jumissa. Ollut jo koko talven. Nyt on pari viikkoa alkanut tulemaan huono olo, ei niin että olisin oksentanut, mutta tosi huono olo, ja tuntuu etten pysty kävelemään edes suoraan. Voiko se johtua siitä että paikat on jumissa? Sain tulehduskipulääkekuurin aikoja sitten mutta aloitin sen vasta nyt. Kuinka nopeasti ne auttaa, ja voiko niistä tulla vielä huonompi olo kun paikat alkaa "aueta"?
(tää ei siis ole reuma, mutta ajattelin että ehkä tällä palstalla joku tietäisi paremmin...)
Selkä ja niska jumissa, huono olo?
6
26480
Vastaukset
- kokeile
Tulehduskipulääke auttaa sinua kestämään kyllä kipua, mutta itse oireille ja lihasten jumiutumiseen se ei kyllä tehoa.
Kokeile jumppaa ja rentoutuksia, netistäkin löytyy ohjeita. Mikäli et omin avuin selviä, niin sitten kipin kapin hierojalle, joka kyllä saa lihaksistesi kireyden pois. - Primula
Kyllä nämä oireesi voivat johtua siitä, että olet jumissa. Ja kun noin jumissa olet, ei siihen juuri itse pysty enää vaikuttamaan, joten sinun on saatava apua, siis hierojalle, fysioterapiaan, kiropraktikolle tms. Minulla on samantyyppisiä oireita ja sain lähetteen fysioterapiaan. Lääkkeistä en saanut kuin hetkellistä apua. Henkisesti on rankkaa tuollainen jatkuva huono olo ja voimattomuus, samoin huimaus. Se invalidisoi ihmisen aika totaalisesti.
- Sirpa
Uskoisin että saisit apua Kalevalaisesta jäsenkorjaushoidosta.Käy vaikka Kansanlaakintaseuran sivuilla niin löydät sieltä lähimmän hoitajan!Hyvää oloa toivottaen Sirpa!
- annukka14
Sirpa kirjoitti:
Uskoisin että saisit apua Kalevalaisesta jäsenkorjaushoidosta.Käy vaikka Kansanlaakintaseuran sivuilla niin löydät sieltä lähimmän hoitajan!Hyvää oloa toivottaen Sirpa!
moikka! laitoin googleen hakusanalla joku kipeät lihakset, niin löysin tämän. mulla on ihan kauheat niskasäryt,oksettaa ja huimaa... venyttelen kyllä, mutta ei se auta. :( eikä todellakaan mitkään kipugeelit auta. pahinta tässä kuitenkin on se että olen vasta 14-vuotias tyttö,ja kauheat jumitukset niskassa ja hartioissa. se vaikuttaa kaikkeen, muutenkin näössä vikaa ja todettu lievää migreeniä, joten sitä päänsärkyä kyl riittää.. uskon et sulle paras ois ehdottomasti HIEROJA :) oon itte käyny noin. vuosi sitten. EI IKINÄ PÄÄNSÄRKYJÄ! eikä se niin kallista oo, n.15e/30 mut se on ihan älyttömän tehokasta :) suosittelen! hyvää kesää ja toivottavasti paranet, noista vaivoista =) ps. en usko et ne tulehduskipulääkkeet auttaa, ei sul oo ees v armaan tulehdusta, eikä se poista niitä vaivoja, vaan hellittää kipua. mut mä en oo käynyhierojalla nyt vuoteen ja niskasäryt on pahemmat kuin koskaan :) voimia sulle ja jaksele!
- salge
VOI SAMAA SAMAA!! ja kukaan ei osaa auttaa! fysioterapiassa kävin ja sen ajan mitä kävin se helpotti! mitään en ees sillälailla tee mistä menis niin jumiin mut niin ne vaan on! paha oloa on ollut joskus aikoinaan et maassa makasin kolme tuntia liikkumatta sanko vieres et oksennus oli lentää. kesti pari viikkoa aina päivittäin. sit sain lääkekuurin ja ne meni ohi. nyt tammikuussa oli taas! kesti yhen viikonlopun. mutta nyt ei oo taas ollut. muutenku ku koko ajan pää vähän outo ja niskat jumissa. ja laiskaki oon niitä jumppaamaan! :)
kiva kuulla et on muillaki. vaikka ei kivaa siinä suhteessa et ne ei oo mukavia!!!- Pain..less
Heips! Minulla on itselläni ollut todella ikäiviä niska /hartia kipuja lähiaikoina. Toisinaan niskani ovat olleet niin jumissa että olen miltein pyörtynyt. Liikunta ja venyttely ovat tärkeitä mutta on olemassa myös tehokkaita ns :lihasrelaksantteja. Nk: "Luurankolihasrelaksantti" Sirdalud kohdistaa vaikutuksensa keskushermoston kautta suoraan selkäytimeen rentouttaen lihaksesi. Sen lisäksi naisilla ne kuulemma auttavat kuukautisvaivoihin..... Ne eivät kuulu bentsodiatsepaameihin eivätkä aiheuta riippuvuutta. Ne ovat hyvin tehokkaita lääkkeitä ja oikein käytettyinä ovat turvallisia. Burana yms. ehkä auttavat kipuihin mutta tulehduskipulääkkeet ovat haitallisia esim.maksalle paljon käytettyinä. En tahdo yllyttää lääkkeiden käyttöön mutta tiedän,että ko oireet voivat olla todella hankalia ja usein pelkkä ventyttely ei valitettavasti riitä. Minulla ne ainakin ovat auttaneet hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417014
- 323948
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472107- 402068