Terhi 390

Maukka pj

Olen yrittänyt jotain faktaa Terhi 390 korjaukseen. Vesi on mennyt
sisään kuorien väliin ja takapäähän on tullut lohkeama (sisäkuoreen). Onko siihen
korjaushommaan mitään järkeä lähteä!?
Tiedän, että Terhillä on omaa ABS paikkausvärkkiä, jolla sitä voi yrittää korjata...
Sitten se välissä oleva uretaani tai mikä kenno siellä lieneekään? Onko ns entinen
vene!? Kiitos jos joku valottaa asiaa minulle.

6

4719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PuSe

      Mulla oli aikanaan tuo sama vene ja halkeama oli keulatuhdon edessä lattialla.
      Koska vene oli minulle 500 mk:n arvoinen hankintahinnallaan, en sijoittanut korjaukseenkaan tuhansia.

      Eihän se mikään oikeaoppinen veneen korjaus varmaan ollut, mutta porasin reiän halkeaman viereen ja laskin rakennusuretaanivaahtoa sisään muutamana annoksena ettei pahasti pullahda.
      Olin tukenut ko. alueen veneen pohjasta ulkopuolelta traileriin laudalla, vetänyt kiinnitysliinat tiukalle ja niiden varaan kiristin palkin joka painoi sitä halkeaman aluetta sisäpohjan puolelta.
      Uretaani liimasi hyvin sisä- ja ulkokuoren toisiinsa.

      Lopulta Sikaflexiä halkeamaan ja lastalla ylimääräinen pois.
      Kesti monta vuotta käyttöä eikä hajonnut.

      Tee siihen Terhiin peräpeilin alaosaan hieman pohjan yläpuolelle vedenpoistoreikä mistä ne ylimääräiset vedet voi laskea pois etteivät tee talven aikana tuhojaan siellä kuorien välissä.

      • Kuttaperkkaa

        minä korjasin liki kälin mittaisen halkeaman lasikuidulla.
        Ensisiksi veneen on annettava kuivua,tuo terhin uretaani kun imee uskomattoman paljon vettä.
        Korjattavan alueen pehmitin asetoonilla,asetooni rätti vaan päälle ja reilusti asetoonia kunnes muovi on pehmeää.
        Sitten vaan laminoimaan paikkaa päälle,hartsin sekaan myös asetoonia,jotta sulaa paremmin kiinni.
        Vaikka lasikuitu ei abs muoviin yleensä tartukkaaan,tällä konstilla olen jokusen veneen onnistuneesti korjannut.


      • Lurexi
        Kuttaperkkaa kirjoitti:

        minä korjasin liki kälin mittaisen halkeaman lasikuidulla.
        Ensisiksi veneen on annettava kuivua,tuo terhin uretaani kun imee uskomattoman paljon vettä.
        Korjattavan alueen pehmitin asetoonilla,asetooni rätti vaan päälle ja reilusti asetoonia kunnes muovi on pehmeää.
        Sitten vaan laminoimaan paikkaa päälle,hartsin sekaan myös asetoonia,jotta sulaa paremmin kiinni.
        Vaikka lasikuitu ei abs muoviin yleensä tartukkaaan,tällä konstilla olen jokusen veneen onnistuneesti korjannut.

        Vanhemmissa Terhi-380 veneissä ei ollut mitään uretaani fylliä sisä ja ulkokuoren välissä ja täten lähes
        mahdottomia paikata jos tuli halkeama, udemmat oli vähän helpompia paikata Terhiflexillä koska oli
        tämä uretaani tukemassa ja sama koskee kaikkia muitakin Terhin nykymalleja.


      • kalliit oppirahat
        Lurexi kirjoitti:

        Vanhemmissa Terhi-380 veneissä ei ollut mitään uretaani fylliä sisä ja ulkokuoren välissä ja täten lähes
        mahdottomia paikata jos tuli halkeama, udemmat oli vähän helpompia paikata Terhiflexillä koska oli
        tämä uretaani tukemassa ja sama koskee kaikkia muitakin Terhin nykymalleja.

        terhiflekxit auta kunh talven yli on vettä ollut uretaanin seassa. Se uretaani on murusina siellä sisällä ja silloin ainut keino korjata nämä murheen kryynit on irroittaa sisä- ja ulko-osat toisistaa ja vanhat uretaanit pois ja sen jälkeen liitetään takaisin ja ajetaan uudet uretaanit sisään. Ainut konsti joka on toimibva. Muutan tavat on enempi yuommoista pellepeloton systeemiä.
        Se sitten on toinen asia kannattako tuo korjaus vai ei
        Ainut viisas ratkaisu on pysyvä kaukana noista ongelmajätteistä


      • PuSe
        kalliit oppirahat kirjoitti:

        terhiflekxit auta kunh talven yli on vettä ollut uretaanin seassa. Se uretaani on murusina siellä sisällä ja silloin ainut keino korjata nämä murheen kryynit on irroittaa sisä- ja ulko-osat toisistaa ja vanhat uretaanit pois ja sen jälkeen liitetään takaisin ja ajetaan uudet uretaanit sisään. Ainut konsti joka on toimibva. Muutan tavat on enempi yuommoista pellepeloton systeemiä.
        Se sitten on toinen asia kannattako tuo korjaus vai ei
        Ainut viisas ratkaisu on pysyvä kaukana noista ongelmajätteistä

        aloittajan Terhi 390 (?) veneessä ei ole uretaaneja kuorten välissä. Ilmeisesti kuitenkin tyyppi on tarkemmin 395.
        Jos taas tyyppi on uudempi 380, niin silloin on uretaani kuorten välissä. Ja varmaan murusina.


      • Ongelmainen
        PuSe kirjoitti:

        aloittajan Terhi 390 (?) veneessä ei ole uretaaneja kuorten välissä. Ilmeisesti kuitenkin tyyppi on tarkemmin 395.
        Jos taas tyyppi on uudempi 380, niin silloin on uretaani kuorten välissä. Ja varmaan murusina.

        Eikö muka mitenkään voi auttaa tuota uretaani ongelmaa ruiskuttamalla uutta tavaraa vaikka parista pienestä reiästä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      101
      2140
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      433
      1635
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1333
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      15
      1163
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      78
      1137
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1075
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      182
      1022
    8. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      283
      1021
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      989
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      847
    Aihe