Huoltoneuvojan työ

alalle

Millaista on tämänpäivän merkkikorjaamolla?Plussia ja miinuksia?

16

8618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alalta pois

      -sietämätön kiire ja paine(palveltava puhelin,sähköposti,ovesta tulevat asiakkaat,mekaanikot),yleensä näitä ns.tuottamattomia tuloksentekijöitä on aina liian vähän yrityksessä töissä.
      -kohtuu huono palkkaus verrattuna siihen mitä pitää osata(asiakaspalvelu ja tekninen tieto)
      -tulosvastuu ja jatkuva painostus kovemmasta tuloksesta esimieheltä(johto)
      -riittämätön koulutus
      -olet korjaamon kasvot ja vastaat aina asiakkaalle vaikka hommat olisi kuinka pielessä(melko monesti ovat)

      Kannattaa harkita kahdesti.Työtahti alalla on todella kiivas ja tuloshakuinen.Vain aniharva jaksaa ja pärjää huoltoneuvojan toimessa tämän päivän huoltamoissa.
      -
      -

      • Teknisen tiedon tarve taitaa olla aika vähästä. Asiakaspalvelu taitoja osaa kuka tahansa kahvilan myyjä että hyvä palkka olisi verrattuna siihen mitä pitää tehdä olisi 10€ tunti. Tuossa joku puhui meediosta niin sie varmaan oot sellanen kuka osaa paikallistaa tiskillä vian ja tilata tarvittavat osat kun asiakas matkii että se auto pitää aina silloin tällöin sellasta klonk klonk ääntä "silloin tällöin. En oikeen osaa sanoa missä tilanteessa"

        Riittämätön koulutus pitää paikkansa ja sitä ei pelkällä koulunpenkillä voi hoitaa. Muutenhan meillä olisi ammattilaisia suomi täynnä kun kaikki ovat täys ammattilaisia kun valmistuu koulusta :)

        Nykyään pitäs olla kohtuuttomiin palkkoihin nähden systeemi että jos haluat autoinsinööriksi se vaatii 10vuotta kestänyttä mekaanikon uraa. Tilanne paranisi huomattavasti :)


    • monimerkkitalo

      Menettelee. Hommien sujuvuus on paljon talosta kiinni. Leivän saa kyllä muilta aloilta huomattavasti helpommalla! On kestettävä painetta. On oltava erittäin nöyrä ja tehtävä pienellä palkalla pitkää päivää, eli ylitöitä ilmaiseksi. On tiedettävä kaikesta kaikki. On siedettävä melkein mitä vaan.

      • vaihtanut alaa

        Aivan järkyttävää työtä nykyään.Todellakin saat palkkasi paljon vähemmällä stressillä muista töistä.


    • eki39

      Pahimmillaan se on sitä että teet siivoojan palkalla erittäin vaativaa asiantuntija- ja asiakaspalvelutyötä. Hyvin harvoin saat keneltäkään kiitosta vaikka hoitaisit asiat miten hyvin tahansa. Autoalalla asiakaspalvelutehtävissä perinteenä on että työntekijöitä on liian vähän ja palkat ovat usein pienet. Sinun on omattava hyvät näyttelijän lahjat ja myös meedion! Automyyntihän ei liiemmälti ilmoittele joissain taloissa etukäteen mistään ja kaikki sisäiset työt pitäisi hoitaa heti. Arvatkaa vain luoko se turhia paineita. Entäpä asiakkaat jotka vaativat "kaikki mulle heti" -tyyliin. Et voi sanoa kovinkaan paljon vastaan sillä se saattaisi vaikuttaa mielipidemittauksien tuloksiin. Kumartelet kuin sätkynukke joka suuntaan.

      Alalle aikova: Miltäpä tuntuisi hoitaa huollon ajanvarausta (puhelin,netti,tiskiltä), samalla ottaa vastaan töitä ja luovuttaa pois. Siinä sivussa katsot osia asentajille ja jos varaosamyynti on ruuhkautunut/poissa, hoidat myös senkin (tiskimyynti ja puhelin). Siinä välissä saatat joutua käymään vielä osia kaupungilta. Ja autonvuokrausasiakkaat. Ja takuuasiat. Sinun on ne hoidettava. 6-7 päiväinen viikko ei ole harvinainen. Vaikka oletkin renki, joudut tekemään töitä kuin olisit yrittäjä. Joku muu korjaa voitot työstäsi.

      • Tuo vain kertoo siitä että olet idiootti ja esimiehesi ovat kanssa yhtä hölmöjä. Meneppäs itse korjaamaan yksi auto missä on vaikkapa sähkövikoja. Taitas jäädä korjaamatta insinöörin koulutuksella ilman minkäänlaista asennuskokemusta :)
        Se on kuule paljon vaativampaa se mekaanikon homma mutta kun et ole sellaista joutunut tekemään(selvästikkään) niin et tietenkään sitä tiedä.(dorka). Sitä se lukio teettää :(

        Tuo luettelemasi systeemi takaa sen että teillä ei todellakaan homma toimi. Sie et itse tee mitään palkkas eteen mekaanikon pitää tuottaa se siun 50 000 palkka. Milläs ajalla luulet että mekaanikko korjaa niitä autoja kun venailee käsi munissa että mitä sanot niistä autonosista. Siksi kaikissa älykkäästi johdetuissa firmoissa on mekaanikoilla omat koneet seinän takana josta tarkastavat osatilanteen ihan itse :) Sujuu paljon nopeammin.

        Ja jää nämä tilanteet väliin mitä aina käy kun lukio inssi tilaa osia: Aijaa siihen tuli siis tuokin osa mikä tuossa pumpun vieressä on!? No ootetaan 2 viikkoa lisää. Asentajalle niin itsestään selvyys että ei muista erikseen mainita mutta kun se inssi kalle ei ole ikinä irrottanut yhtään ruuvia niin ei tiedä että välillä niihin tarvitsee erikoisprikkoja tai muuta typerää adapteria...


    • PM

      Vuosi sitten jätin ko. hommat,paiskasin oven takana vaan kiinni.Takana oli n 10 vuotta tuota sietämättömäksi käynyttä nöyristelyä, juoksemista ja painetta tuloksesta.

      Nyt olen onnellinen,perhe ja harrastukset on palanneet elämääni.On kuin joku olisi napsauttanut valot päälle pitkän pimeän jälkeen.Tuo työ on niin stressaavaa,en ikinä alkaisi samaan rumbaan enää.Enkä kyllä voi suositella kellekkään.

      • Dorka. Oiskohan osaa syy tulospaineeseen ollu se kun saat 50 tonnii vuodessa ja se pitäs maksaa jotenkin sit...


    • Nyt kun päästiin avautumisen makuun niin. Parhaiten homma autoni kanssa on sujunut pienemmillä pajoilla missä ne mekaanikot pyörii sekä vastaanotossa että töissä. Tuosta erikoisasiantuntemuksesta mitä kuulemma löytyy huoltopäälliköiltä niin... taitaa olla 95% kakka puhetta.

      Auto nykii, voin luetella samantien 20 syytä mistä se voi johtua. Kun vein äitin auto korjaamolle kuulin noin 50 syytä mistä nykiminen voi johtua. Lol ketä kiinnostaa tiedän itsekkin missä kaikkialla voi olla vika mutta kun se pitäs pystyä paikallistamaan ja sen tekee MEKAANIKKO. Merkkikorjaamolla oli kovapalkkaset inssit tiskillä ja homma alkoi kuulostamaan siltä kun kaveri siinä lottosi että missä vika on että kohta vaihdetaan osa ja toinenkin ennen kuin vika selviää. Ilmamäärämittari vaihtui ekana 800€. Vika ei korjaantunut. Arpominen alkoi mikä vaihtuu seuraavaksi. Tämän jälkeen onnenksi sain 20 vuotta mekaanikkona olleen tutun toiselta puolelta suomea vilkasemaan autoa ja kerkesi istumaan 3 sekuntia kuskinpenkillä kun vika selvisi. Bensapumppu veti viimisiä. Ihmettelin mikä hitto siellä takana hyrisee kun kuulosti ihan jääkaapin rikki menneeltä kompressorilta mutta se selvisi. Se kun vaihdettiin niin avot :)

      Eipä ne inssit sitä vikaa keksiny. Vaikka oli kova erikoisasiantuntemus :D ja 50000 vuosi liksa :D Siis tuttu työskentelee paikassa jossa arvostetaan mekaanikkoja ja niitä kehoitetaan ajattelemaan. Ensimmäisessa paikassa se hiton älykäs inssi vastaa kaikesta mekaanikot eivät itse ajattele vaan tekevät niin kuin johto sanoo. Vaihtavat osia joita johtaja käskee. Ja johtaja kun ei tiedä mitään niin asiakas kärsii kun vaihdetaan eka se ja se ja... Kyseinen toiminta tekee mekaanikon passiiviseksi ja laskee mekaanikosta saatavan hyödyn tasoa. Kokematon johto kun hoitaa asioita niin... Nyky inssihuoltoneuvojille taas kun ei mahdu kaaliin että VOIT TIETÄÄ JOTAIN vaikka et olisi käynyt korkeakoulua.

      Tietovisa näin lopuksi. Monta vuotta Steve Jobs kävi koulua yläasteen jälkeen?
      Oikea vastaus 0. Toiset käy 7 eikä niistä tule koskaan huoltoneuvojaa kummempaa :) Se siitä korkeakoulun yrivertaisuudesta :)

      • IDontBelieveIt

        Tekstistäsi paistaa aika hyvin läpi että sinulla ei ole aavistustakaan minkälaista työtä autokorjaamolla tehdään, eikä ilmeisesti sen parempaa tietoa myös autoistakaan, arvon BelieveItOrNot.

        Jos kuvittelet että huoltoneuvojan työ on pelkästään osien katselua koneelta niin unen näit.

        Ja ennenkuin alat urputtamaan tyhmistä insseistä jotka ei osaa mitään, niin ei, en ole insinööri, en edes teknikko vaan ihan rehellisesti ammattikoulupohjainen autonasentaja jolle tuli 15 vuoden jälkeen mitta täyteen vianmäärittäjänä ja siirryin huoltoneuvojan hommiin.


        Elämän totuus näin lopuksi. Vaikka Steve Jobs ei käynyt kouluja yläasteen jälkeen niin suosittelen kuitenkin sinulle niiden käymistä. Ymmärrän katkeruutesi kouluja käyneitä kohtaan, ovathan he koulutuksellaan pääsääntöisesti avanneet itsellensä tien parempiin palkkoihin ja siistimpiin hommiin kuin ilman koulutusta mutta jos sinun ymmärryksen ja hahmotuskyvyn taso on tekstisi mukaista niin älä huoli, raksalinjalle tarvitaan aina laudan kantajia. Hitsaajaksi ei kannata lähteä, siinä Kempin kyljessä on sulle liikaa numeroita.


    • Alaa vaihtava

      Olen 35v huoltoneuvoja itse,asentajasta ns. noussut tähän työhön 2004 vuoden alussa.Asentajaksi menin suoraan armeijasta vuonna 1997.En ole käynyt muuta koulua kuin lukion eli olen niin sanotusti itseoppinut.

      Lähtisin heti kun tietäisin mihin edes yrittäisin hakea.Inhoan tätä kiirettä ja valitusta.En usko että autoliikkeestä enää löytyy minua kiinnostavaa toimenkuvaa.

      Jos jollakulla tulee mieleen mihin kannattaisi suunnata olisin kiitollinen jos jaat sen kanssani.Katsastusmieheksi haluaisin mutta nykylainsäädännöllä se on tehty mahdottomaksi.

      • toinen alaa vaihtava

        Mä olen ollut huoltotiskillä 15 vuotta ja työ on muuttunut niin inhottavaksi,vaativaksi ja hosumiseksi että aion hakeutua uudelle alalle.


    • Kannattaa harkita

      Kokoajan on tiskillä jonoa niinku oisit kaupan kassalla töissä sillä erotuksella että joka toinen asiakas valittaa,vittuilee ja kitisee joku hinnasta,laadusta tai aikatauluista.Tähän lisätään taukoamatta soiva puhelin johon vastaamista seuratataan tarkasti ja raportoit päivittäin syytä vastaamattomiin puheluihin johdolle.Lisäksi sähköposti jonka vastaamista myös seurataan.Sinulla on 5-10 asentajan työt vastuullasi jotka hoidat ajanvaraamisesta laskutukseen.Olet vastuussa liikkeen tuloksesta jota seurataan päivittäin.Raportoit jos ei ole päivä tavoite täyttynyt,miksi ja miten aiot huomenna asian paikata.Hoidat sivussa sijaisautopalvelua eli autovuokraamon töitä.

    • tohtori2

      Ootte kyllä harvinaisen paskoissa paikoissa töissä, jos yksi kaveri hoitaa tollasen rumban.

    • Käykö kateeksi?

      Sanoppa muuta,sanoppa muuta..mutta tämä se on todellisuutta huoltotiskeillä tänään.

    • Asiakas on alamainen

      Plussat: Mukava työ, saa vittuilla kunkku-asiakkaille täydet päivät ja siitä vielä maksetaan!!!

      Miinukset: Palkka on liian pieni jotta sillä voisi elää. Tarvitaan filunkia lisäksi, jotta naisille, tolloille ja elukoille saa myytyä kaikenlaista mitä he eivät tarvitse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      262
      2481
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      91
      1977
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1596
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      157
      1417
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1244
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1185
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe