Olemme remontoimassa vaatehuonetta. Huone on n. 3,5 m x 2 m. Ongelmana on mattojen säilytys. Nyt ne ovat pitkällään seinänvierellä nurkassa ja ovat tosi hankalia käsitellä pinossa siellä pitkien vaatteiden alapuolella. Ei niistä näy kun päällimmäiset. Mattojen yläpuolella on siis vaaterekki. Haluaisin matot jotenkin järjestykseen, pystyyn, vaakaan tms. mutta en mistään löydä vinkkejä siihen. Jotain telinejutskaa tms. hyllyä. Taitaa olla ikuisuusongelma. Mitenkäs te säilytätte mattoja?
Mattojen säilytys
5
6757
Vastaukset
- Näin meillä
Matot ovat pääosin lattialla käytössä. Muutama vaihtomatto on tiukasti käärittynä rullalle ja ne säilytetään lakanasta tehdyssä säkissä (ei pölyynny, hengittää silti). Säkki suljetaan suustaan nauhakujassa olevalla nauhalla. Tämä säkki on vaatehuoneen ylimmallä hyllyllä, jonne on muuten vaikea mitään laittaa. Säkin suu on ulospäin, joten voin ottaa maton kerrallaan ulos kun tarvitaan vaihtovaraa.
- Johanna*
Olisi ihan kivaa vaihtaa mattoja, ei vain ole säilytystilaa ylilmääräisille matoille. Eli lattailla on ne matot, joita ei sitten ole vaihdettu pitkään aikaan.
Voisin ostaa uudet matot, mutta vanhat pitäisi sitten antaa pois tai heittää roskiin.- kaunis pesijätär
kun vanhat likaantuvat, kyllä minä olen tottunut pesemään matot kesäisin ja tarvittaessa vien talvisaikaan ne pesulaan pestäviksi
itse olen matot kutonut, jonkun ovimaton olen joskus ostanut - Johanna*
kaunis pesijätär kirjoitti:
kun vanhat likaantuvat, kyllä minä olen tottunut pesemään matot kesäisin ja tarvittaessa vien talvisaikaan ne pesulaan pestäviksi
itse olen matot kutonut, jonkun ovimaton olen joskus ostanutEnhän minä niin vastannut, että kun matot likaantuvat niin heitän pois.
En siis osta uusia mattoja, kun ei ole vanhoille matoille säilytystilaa. Ostaisin kyllä, jos voisin sitten näitä vanhoja jossain säilyttää. Mutta kun ei säilytystilaa ei ole riittävästi.
Kyllä uusi ilme toisi vaihtelua, mukavaahan se olisi saada uusi ilme kotiin.
Ja kyllä olen pessyt näitä nykyisiä mattoja, en ole heittänyt mattoja pois kun ovat likaantuneet. Mutta kovin kuluneita alkaa joistain kohdin jo olemaan, että kaatopaikka kutsuu tulevaisuudessa...
- meillä näin
vaatehuoneessa alimman hyllyn alapuolelle ruuvatuissa autotalliin tarkoitetuissa koukuissa. Siis muutama koukku vierekkäin. Niiden alapuolella seinässä kiinni on hyllynkannattimia, joiden päälle voi laittaa pitkät matot. Ei niitä mattoja varastossa kuitenkaan kymmeniä ole. Lattialle mahtuu silti tavaraa, pyörillä varustettuihin laatikoihin jolloin siivouskin on helppoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli214638Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103284Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403137IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas851242Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2571123- 791099
- 561092
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3921067Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E200966