Sairaalan vaatteet

kokoa 54 :(

Tulevaa synntytystä pohtiessa (ja panikoidessa!) tulee kaikenlaista mieleen..
Isokoisena ihmisenä mietin että millaisia ja minkä kokoisia sairaalaan vaatteet ovat? Inhottavaa olla sitten jos vaatteet on kuin makkarankuori, kalsarit ei mene jalkaan, eikä aamutakki kiinni :(

8

817

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • synnyttänyt09

EKKS:ssa oli ainakin eri kokoisia vaatteita, jotkut pienempiä ja jotkut isompia. Ja tosiaankin osastolla oli kaiken kokoisia naisia!

Mutta tokihan saa omiakin vaatteita käyttää, niitä vaan sitten joutuu itse pesemään (kotona).

• ....

Kyllä k-s keskussairaalassa ainakin oli useampaa kokoa ja yöpaidoissakin sai valita ottaako yöpaidan (siis sellaisen mekon) vai paidan ja housut. Ja aamutakit oli kyllä ihan reilun kokoisia, samoin kalsarit. Pakkohan synnytysosaston vaatteet on olla isokokoisiakin kun siellä kuitenkin on odottajiakin mahojensa kanssa osastolla odottelemassa synnytyksen käynnistymistä, ja harva kai sitä heti synnytyksen jälkeen kaikkein hoikimmillaan on.

• ......

Kun mä olin k-s keskussairaalassa, meno oli kun venäjällä. Pikkuhousut oli loppu ja lopulta mulle tuotiin sellaiset niin virttyneet kuin olla voi...

Kantsii ottaa omat vaatteet mukaan. Mulle tuli mekossa kylmä ja housuja siellä ei ollut mun kokoa.

• asefasdfasfasdf
        ...... kirjoitti:

Kun mä olin k-s keskussairaalassa, meno oli kun venäjällä. Pikkuhousut oli loppu ja lopulta mulle tuotiin sellaiset niin virttyneet kuin olla voi...

Kantsii ottaa omat vaatteet mukaan. Mulle tuli mekossa kylmä ja housuja siellä ei ollut mun kokoa.

alushousut oli sellaiset kertakäyttöiset verkkohousut :D, musta ne oli tosi hyvät, napparin parit kotiinkin mukaan. eipähän hiosta :)))

ja tosiaan, niitä "mekkoja" ja pyjamia löytyy montaa kokoa, varmasti on isojakin.

• reew

varmaankin löytyy aina isojakin kokoja, mutta ainakin täällä pohjosen isossa sairaalassa oli vain mamma-paitoja (siis semmoisia mekkokaapuja) ja suurin koko taisi olla XL, joka sekään ei mikään hirvittävän iso ollut. Ehkä pikkarit kannattaa ottaa omasta takaa mukaan jos ei halua kuristua niihin verkkosukkahousuhirvityksiin tai sitten toivoa, että osastolla on myös isoja puuvillahousuja alushousuiksi (joissa ei pysy siteet tms.).

• suloisa

Itse synnytin Jorvissa (Espoossa) kuukausi sitten. Siellä käytössä on pyjama ja aamutakki. Niissä suurin koko oli L, mikä oli juurijuuri sopiva minulle, jonka koko on 48. Pikkuhousuja sairaalassa ei ollut ollenkaan, vaan siellä käytettiin kertakäyttöisiä verkkohousuja, joihin side kiinnitetään. Huonetoverinani oli yhden päivän nainen, joka oli vähintään kokoa 54. Hänelle eivät sopineet sairaalan vaatteet, joten hänellä oli omat mukana. Jotkut ihan "normaalikokoisetkin" ottaa omat vaatteet mukavuussyistä mukaan, joten kukaan ei kiinnitä huomiota jos omissa vaatteissasi kuljet. Eli omat vaatteet ehdottomasti mukaan, ainakin varalta jos sairaalan vaatteet ei mahdu. Ja usko pois - kun olet juuri saanut pienen ihmeen ja omakin kunto on heikko, niin eivät vaateasiat paljon mieltä paina. Tsemppiä synnytykseen! :)

• melkein ammattilaine

Sairaaloissa hoidetaan kaiken kokoisia ihmisiä, joten vaatteitakin löytyy kaiken kokoisia. Äärikokoiset ihmiset tarvitsevat keskimäärin enemmän sairaalahoitoa kuin ns. normaalikoiset (esim pituus altistaa liikuntaelinten sairauksille ja ylipaino on altisvava tekjä moniin sydän ja verenkierto elimien sairauksiin), joten ääripään vaatteita löytyy sairaaloista jopa yllättävän hyvin. Sinun kokosi on vielä hyvinkin normaali, joten sinun kokoisten sairaalavaatteet ei tosiaankaan ole ongelma. Tosin sairaalavaateiden mitoitus ja kuossitus on tosiaankin kaiken muodin vastainen ja perustuu ensisijaiseti käytännöllisyyteen (esim. yleensä joka koolle on värinsä ja kankaiden valinnassa suuri painarvo on mukavuudella, kestävydellä ja pesun kestolla, mysö ns. unisex mallit on suosiossa), joten suuresta tyylikkydestä ja istuvuudesta on turha haaveilla.

Tosin synnyttäneiden osastoilla suurin osa synnyttäjistä on verrattain normaalikoisia (harva suomalaisnainen on yli 185cm pitkä ja useimmat synnyttäjät painavat raskauden alussa alle 100kg, vastaavasti alle 150cm alle 50kg synnyttäjiä on todella vähän), joten synnärin vaatehuoneessakin on yleensä esillä enimmäkseen tämän kokoisten naisten vaatteita ja itse asiassa suurin menekki on s-l koon vaatteilla, joten näitä on yleensä tarjolla alahyllyillä, kun tilaa on rajalliseti. Äärikokoisia vaatteita on kuitenkin saatavilla joka sairaalassa, senkun vain pyydät hoitajilta niin he kaivavat esiin vaatehuoneen kätköistä tai hakevat toiselta osastolta, jos niitä ei ole valmina esillä. Synnytyssalista löytyy ihan vakiona varmasti sopivan kokoinen synnytyspaita ja aamutakki, joten sitä ei kannata jännitää.

• jättiläinen_

Äärikoon vaatteet? Itse olen 185 cm ja en ole koskaan sairaalasta mitään sopivaa saanut päälle. Olen vielä aika hoikka eli mulle on tuotu polviin asti ulottuvat "pussihousut" jotka suurinpiirtein solmulla saa sitoa päälleen ettei tipu... Mitä pidempi lahje, sen leveämpi vaate yleensä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13