pilasin elämäni

20tonaa

Minulla oli keskitasoinen elämä,ostelin paljon kaikenlaista koska uskoin minulla olevan siihen varaa,sitten väheni työt ja olin kusessa velkojeni kanssa.
Toivottamassa tilanteessa kaikki meni ulossottoon,minä tiesin että kaikki on minun syytäni ja se painoi mieltäni niin että masennuin ja vetäydyin kuoreeni.
Kukaan ei voi ymmärtää kuinka häpeän tilannettani,ja on varmaan syytäkin.
Sain sitten etsittyä työtä ja rupesin lyhentämään ulossottovelkaani,luottotiedot oli menneet samoin itsekunnioitus.
Mistään en saanut apua,sain mukamas myötätunnon osoituksia mutta samat henkilöt tuomitsivat minut poissa ollessani,ja ymmärrän,ihan syystä.
Oma vaimonikin esittää tukevansa minua mutta häneltäkin lipsahtaa silloin tällöin seurassani lause ,tuhlari joka tuhoaa kaiken...
Jospa joku ymmärtäisi että kärsin aivan valtavasti jo muutenkin.
Jos kaiken olisin osannut ennustaa,en olisi ostanut yhtään mitään,elänyt askeettista elämää ja kulkenut vanhoissa vaatteissa...,häpeän että pilasin elämäni ja toin läheisilleni kauheasti pahaa mieltä.

2

1016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pennin puolittaja

Jos kaikki vois ennakoida ei kukaan järkevä ihminen tekisi mitään väärää ! Harmittahan se että kaikki menee tavaran jää kiinni. Mutta jospa tämä olikin "herätys " siihen missä on se tärkein ?

Mennyttä ei saa takaisin mitä se kenelläkin sitten onkin. On vain tämä hetki ! Ajattele että se oli opiksi, kovimmankautta. Ehkä jonain päivänä voit auttaa muita. Saman kokevia.

• Voimia sinulle

Jätä se häpeä nyt, kaverini on hävennyt samaa asiaa jo 15 vuotta, eikä siksi uskalla mennä edes ulos ettei törmää vanhoihin tuttuihin.Arvaa vain paljonko ihmisiä on samassa jamassa kuin sinä.Minä syytän vanhempiasi jotka eivät opettaneet sinulle raha-asioiden hoitoa, opettikohan kukaan heillekään.Suomessa on ihan tajuttomasti perheitä samassa tilanteessa.Ei sinun elämäsi ole pilalla, ei elämää voi mitata rahallisilla arvoilla.Itse olen ihan tajuttoman rakastunut masentuneeseen työttömään, joka on syrjäytynyt vaikka minulla on julkinen työ ja olen menestynyt.Miksi olen täällä sitten on se, että en oikeastaan ole vapaa olemaan rakastunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1433
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      109
      885
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      741
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      47
      734
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      710
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      687
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      25
      655
    8. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      69
      651
    9. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      67
      650
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      647
    Aihe