alkoholin kuljetus ruumassa?

kedsjdkdlsj

eli onko mahdollista/sallittua? kuinka paljon (eu-maasta eu:n ulkopuolelle)?

7

2729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juopohko

      On, alle 80%:sta pitää olla. Riippuu mihin maahan menet. Sen maan tulliviranomaisten määräysten mukaisesti toimitaan. Tietenkin saa viedä enemmänkin kuin verovapaa raja, mutta sitten punaista linjaa ja kassan kautta. Jos säännöt sallivat "mitä vain" niin ei kai rajoituksena ole muu kuin matkatavaran paino eli n. 20kg = 20L

      • meni

        yli 60% alkoholin kuljetus ilma-aluksessa ei ole sallittua...yli 21% alkoholijuomia saa olla matkustajalla 5litraa..


      • buaahhaahhahaaa
        meni kirjoitti:

        yli 60% alkoholin kuljetus ilma-aluksessa ei ole sallittua...yli 21% alkoholijuomia saa olla matkustajalla 5litraa..

        Finnairin sivuilta. Prosentit sulla pielessä ja 5litran sääntö koskee käsimatkatavaroita, jota ei kukaan kysynyt...

        "Vähittäismyyntipakkauksissa olevia alkoholijuomia, joiden alkoholipitoisuus on yli 24 % mutta enintään 70 %, saa kuljettaa korkeintaan 5 litraa käsimatkatavarana, edellyttäen että nesteitä koskevat yleiset kuljetusrajoitukset on huomioitu. Alkoholit sisällytetään käsimatkatavaran enimmäispainoon ja -kokoon. "


      • kyyyylä
        buaahhaahhahaaa kirjoitti:

        Finnairin sivuilta. Prosentit sulla pielessä ja 5litran sääntö koskee käsimatkatavaroita, jota ei kukaan kysynyt...

        "Vähittäismyyntipakkauksissa olevia alkoholijuomia, joiden alkoholipitoisuus on yli 24 % mutta enintään 70 %, saa kuljettaa korkeintaan 5 litraa käsimatkatavarana, edellyttäen että nesteitä koskevat yleiset kuljetusrajoitukset on huomioitu. Alkoholit sisällytetään käsimatkatavaran enimmäispainoon ja -kokoon. "

        eli ei ruumassakaan saa kuljettaa yli viittä litraa 24-70% alkoholia
        "Yli 70-prosenttista alkoholia ei lainkaan saa kuljettaa lentokoneessa. Yli 24- prosenttista mutta enintään 70 prosenttista alkoholia voit kuljettaa ruumaan menevässä matkatavarassa enintään viisi litraa. Alle 24-prosenttista alkoholia voit kuljettaa ruumaan menevässä matkatavarassa tullisäännösten mukaisesti."

        kattokaa mieluummin Finavian sivuilta noista säännöistä, ei finnairin urpot noista päätä eikä tiedä


      • jfsöj
        buaahhaahhahaaa kirjoitti:

        Finnairin sivuilta. Prosentit sulla pielessä ja 5litran sääntö koskee käsimatkatavaroita, jota ei kukaan kysynyt...

        "Vähittäismyyntipakkauksissa olevia alkoholijuomia, joiden alkoholipitoisuus on yli 24 % mutta enintään 70 %, saa kuljettaa korkeintaan 5 litraa käsimatkatavarana, edellyttäen että nesteitä koskevat yleiset kuljetusrajoitukset on huomioitu. Alkoholit sisällytetään käsimatkatavaran enimmäispainoon ja -kokoon. "

        Tää on hauska sääntö, ei päde kuin jollakin euroopan sisäsillä suorilla lennoilla ja siellähän ei ole edes taxfreetä, litraa enemän ei suomeen saa tuoda -> ei mitään järkeä. 5 litran tunkeminen 1 litran minigpippussiin on aika haasteellista.

        "saa kuljettaa korkeintaan 5 litraa käsimatkatavarana, edellyttäen että nesteitä koskevat yleiset kuljetusrajoitukset on huomioitu"


      • wysig
        jfsöj kirjoitti:

        Tää on hauska sääntö, ei päde kuin jollakin euroopan sisäsillä suorilla lennoilla ja siellähän ei ole edes taxfreetä, litraa enemän ei suomeen saa tuoda -> ei mitään järkeä. 5 litran tunkeminen 1 litran minigpippussiin on aika haasteellista.

        "saa kuljettaa korkeintaan 5 litraa käsimatkatavarana, edellyttäen että nesteitä koskevat yleiset kuljetusrajoitukset on huomioitu"

        Esimerkiksi jos lentää Frankfurtista Helsinkiin voi "Duty Free"-kaupasta ostaa verollista alkoholia rajoituksetta. Ja sitten on se 5L sääntö.
        Alkuperäinen kysymys oli kylläkin alkoholin viennistä ulkomaille päin Suomea ajatellen.


      • mattkustelija

        ei taida täällä kellään muullakaan varmaa tietoa olla, joten suosittelen tarkistamaan maan tullin omilta sivuilta rajoituksista. ikinä en kyllä oo ruumaan alkoholia laittanu, mutta kai sekin mahdollista on...?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe