eli onko mahdollista/sallittua? kuinka paljon (eu-maasta eu:n ulkopuolelle)?
alkoholin kuljetus ruumassa?
7
2729
Vastaukset
- juopohko
On, alle 80%:sta pitää olla. Riippuu mihin maahan menet. Sen maan tulliviranomaisten määräysten mukaisesti toimitaan. Tietenkin saa viedä enemmänkin kuin verovapaa raja, mutta sitten punaista linjaa ja kassan kautta. Jos säännöt sallivat "mitä vain" niin ei kai rajoituksena ole muu kuin matkatavaran paino eli n. 20kg = 20L
- meni
yli 60% alkoholin kuljetus ilma-aluksessa ei ole sallittua...yli 21% alkoholijuomia saa olla matkustajalla 5litraa..
- buaahhaahhahaaa
meni kirjoitti:
yli 60% alkoholin kuljetus ilma-aluksessa ei ole sallittua...yli 21% alkoholijuomia saa olla matkustajalla 5litraa..
Finnairin sivuilta. Prosentit sulla pielessä ja 5litran sääntö koskee käsimatkatavaroita, jota ei kukaan kysynyt...
"Vähittäismyyntipakkauksissa olevia alkoholijuomia, joiden alkoholipitoisuus on yli 24 % mutta enintään 70 %, saa kuljettaa korkeintaan 5 litraa käsimatkatavarana, edellyttäen että nesteitä koskevat yleiset kuljetusrajoitukset on huomioitu. Alkoholit sisällytetään käsimatkatavaran enimmäispainoon ja -kokoon. " - kyyyylä
buaahhaahhahaaa kirjoitti:
Finnairin sivuilta. Prosentit sulla pielessä ja 5litran sääntö koskee käsimatkatavaroita, jota ei kukaan kysynyt...
"Vähittäismyyntipakkauksissa olevia alkoholijuomia, joiden alkoholipitoisuus on yli 24 % mutta enintään 70 %, saa kuljettaa korkeintaan 5 litraa käsimatkatavarana, edellyttäen että nesteitä koskevat yleiset kuljetusrajoitukset on huomioitu. Alkoholit sisällytetään käsimatkatavaran enimmäispainoon ja -kokoon. "eli ei ruumassakaan saa kuljettaa yli viittä litraa 24-70% alkoholia
"Yli 70-prosenttista alkoholia ei lainkaan saa kuljettaa lentokoneessa. Yli 24- prosenttista mutta enintään 70 prosenttista alkoholia voit kuljettaa ruumaan menevässä matkatavarassa enintään viisi litraa. Alle 24-prosenttista alkoholia voit kuljettaa ruumaan menevässä matkatavarassa tullisäännösten mukaisesti."
kattokaa mieluummin Finavian sivuilta noista säännöistä, ei finnairin urpot noista päätä eikä tiedä - jfsöj
buaahhaahhahaaa kirjoitti:
Finnairin sivuilta. Prosentit sulla pielessä ja 5litran sääntö koskee käsimatkatavaroita, jota ei kukaan kysynyt...
"Vähittäismyyntipakkauksissa olevia alkoholijuomia, joiden alkoholipitoisuus on yli 24 % mutta enintään 70 %, saa kuljettaa korkeintaan 5 litraa käsimatkatavarana, edellyttäen että nesteitä koskevat yleiset kuljetusrajoitukset on huomioitu. Alkoholit sisällytetään käsimatkatavaran enimmäispainoon ja -kokoon. "Tää on hauska sääntö, ei päde kuin jollakin euroopan sisäsillä suorilla lennoilla ja siellähän ei ole edes taxfreetä, litraa enemän ei suomeen saa tuoda -> ei mitään järkeä. 5 litran tunkeminen 1 litran minigpippussiin on aika haasteellista.
"saa kuljettaa korkeintaan 5 litraa käsimatkatavarana, edellyttäen että nesteitä koskevat yleiset kuljetusrajoitukset on huomioitu" - wysig
jfsöj kirjoitti:
Tää on hauska sääntö, ei päde kuin jollakin euroopan sisäsillä suorilla lennoilla ja siellähän ei ole edes taxfreetä, litraa enemän ei suomeen saa tuoda -> ei mitään järkeä. 5 litran tunkeminen 1 litran minigpippussiin on aika haasteellista.
"saa kuljettaa korkeintaan 5 litraa käsimatkatavarana, edellyttäen että nesteitä koskevat yleiset kuljetusrajoitukset on huomioitu"Esimerkiksi jos lentää Frankfurtista Helsinkiin voi "Duty Free"-kaupasta ostaa verollista alkoholia rajoituksetta. Ja sitten on se 5L sääntö.
Alkuperäinen kysymys oli kylläkin alkoholin viennistä ulkomaille päin Suomea ajatellen. - mattkustelija
ei taida täällä kellään muullakaan varmaa tietoa olla, joten suosittelen tarkistamaan maan tullin omilta sivuilta rajoituksista. ikinä en kyllä oo ruumaan alkoholia laittanu, mutta kai sekin mahdollista on...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497