Olen kauan harkinnut koristeomenapuun hankintaa. Ihastuin Rautatieomenapuuhun. Onko se hitaasti kasvava? Vaatiiko mitään erityistä ?Paikka johon olen ajatellut laittaa sen on etelän puolella. Eli aurinkoa riittää aamusta myöhälle alkuiltaan.Maa on hapanta mutta kalkituksella siitäkin selviää.
Ainakin pari kirsikkapuuta viihtyy liikaakin..olen laittanut ne alas monta kertaa ja hetkessä ovat jo itseni mittaisia.
RAUTATIEOMENAPUU
5
2931
Vastaukset
- ltvn
Rt-puu on riippaoksainen ja sen näkee esim Salon asemalla levinneen monta metriä leveäksi. Korkeutta ei näytä tulleen.
- omenuinen
Meillä rt-omenapuu, pieni n. 1.80 cm korkea. Leveyttä kasvaa hienosti. Saako leikkaamalla kasvamaan korkeutta? Tekee omeniakin.
- ltvn
omenuinen kirjoitti:
Meillä rt-omenapuu, pieni n. 1.80 cm korkea. Leveyttä kasvaa hienosti. Saako leikkaamalla kasvamaan korkeutta? Tekee omeniakin.
Jos haluaa korkeamman puun niin silloin hyvingiensis oli väärä valinta. Sen ominaisuus on sivuille leviävät riippaoksat.
- Innostunut omppu
ltvn kirjoitti:
Jos haluaa korkeamman puun niin silloin hyvingiensis oli väärä valinta. Sen ominaisuus on sivuille leviävät riippaoksat.
Olen ihastunut myös Rautatieomenapuuhun, juuri sen kasvutavan takia. Onkos tällä puulla millainen kasvunopeus? Pituudella ei mitään väliä..sitä parempi mitä pienemmäksi jää..mutta tuo tuuheus leveys suunnassa ja oksien pituuskasvu kiinnostaa. Kun olen niin malttamaton odottelemaan :))
- Puutarhurin vinkki
Innostunut omppu kirjoitti:
Olen ihastunut myös Rautatieomenapuuhun, juuri sen kasvutavan takia. Onkos tällä puulla millainen kasvunopeus? Pituudella ei mitään väliä..sitä parempi mitä pienemmäksi jää..mutta tuo tuuheus leveys suunnassa ja oksien pituuskasvu kiinnostaa. Kun olen niin malttamaton odottelemaan :))
Jo viidessä vuodessa hyvällä paikalla rautsi on kuin valkoinen päivänvarjo. Kannattaa valita korkealle vartettu rautsi. Se kun ei kasva enää korkeutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422998Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872906SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1602812Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012105- 1121978
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä151963Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501579Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371564Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3701421- 871061