Korkeapainepumppu

Haluaa tietää...

Onko jollakin kokemusta käsikäyttöisestä korkeapainepumpusta?
Lähinnä kiinnostaisi tietää, että miten pitkään menee suunnilleen esimerkiksi 1Litran säiliön täyttämiseen? Muualta olen lukenut, että käypi aika raskaaksi pumpata ja kuumumistakin on tapahtunut, mutta siitä huolimatta tällainen kiinnostaisi ihan sen takia, että olisi ainakin hiljainen käyttää toisin kuin moottorilla toimivat kompurat. :p

5

1921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TT

      Suosittelisin ostamaan 300bar/12L:n sukelluspullon ja siihen täyttölaitteen ja käyt palolaitoksella täytättämässä sen. Joissain paikoissa täyttö maksaa paloasemasta riippuen jonkun euron. Sukelluspullollisella täytät 0,8L:n pullon n. 10 kertaa täyteen asti ja vielä riittää painetta loppupeleihinkin.

      Sukelluspulloja saa kohtuuhintaisia jopa uutenakin, ei tarvitse kuin etsiä Googlesta. Täyttölaitteen hinta pyörii 50 €:n tietämillä uutena. Täyttölaitteen ainoa huono puoli on se, että liian nopea ilman syöttö tuppaa rikkomaan varoventtiilejä, mutta sekin näyttää olevan ainakin meillä regu-kohtainen ongelma.

      Uskoisin tämän tulevan järkevämmäksi vaihtoehdoksi, kuin mikään käsipumppu. Luottamukseni paineen saantiin ei ainakaan ole kovin suuri...

      Ja ainakin me täällä ylä- pirkanmaalla(mainostamatta tietenkään TRY- paintballia...) olemme täyttäneet jätkien omia sukellus- ja ilmapulloja täysin veloituksetta, jos ohikulkumatkalla ovat soitelleet. Muista vuokraamoista en osaa sanoa.

      Ja kenttään kannattaa tulla tutustumaan Kevätmättöpäivä II:een maaliskuussa...

      • Haluaa tietää...

        Arvasinkin jo etukäteen, että tuota sukellustankkia ja sen täyttämistä suositellaan... Ihan kätevä hommahan sekin on, mutta tällä hetkellä olisin nimenomaan halunnut kuulla kokemuksista tuosta käsikäyttöisestä pumpusta, että millainen vekotin se oikein on.

        Jos tuollaisella käsikäyttöisellä vetäisi litran säiliön noin varttiinsa täyteen ja se olisi kestävä vekotin itsessään niin se olisi sitä mitä itse kaipaisin. Säästyisin varastointipulmilta ja autottomuuden ongelmilta.


      • peinttaaja90
        Haluaa tietää... kirjoitti:

        Arvasinkin jo etukäteen, että tuota sukellustankkia ja sen täyttämistä suositellaan... Ihan kätevä hommahan sekin on, mutta tällä hetkellä olisin nimenomaan halunnut kuulla kokemuksista tuosta käsikäyttöisestä pumpusta, että millainen vekotin se oikein on.

        Jos tuollaisella käsikäyttöisellä vetäisi litran säiliön noin varttiinsa täyteen ja se olisi kestävä vekotin itsessään niin se olisi sitä mitä itse kaipaisin. Säästyisin varastointipulmilta ja autottomuuden ongelmilta.

        En ole itse käyttänyt tuommoista pumppua enkä livenä nähnytkään, mutta tuolla tuntuisi olevan asiantuntevaa tekstiä:

        http://www.pyramydair.com/blog/2006/03/3000-psi-hand-pump.html

        Pullo täyteen 15 minuutissa tuntuisi liian vauhdikkaalta, tuolla sanotaan että pumpun pitäisi antaa jäähtyä 15 minuuttia jokaisen 5 minuutin pumppaamisen jälkeen tai sisukset eivät tykkää hyvää.


      • peinttaaja90
        peinttaaja90 kirjoitti:

        En ole itse käyttänyt tuommoista pumppua enkä livenä nähnytkään, mutta tuolla tuntuisi olevan asiantuntevaa tekstiä:

        http://www.pyramydair.com/blog/2006/03/3000-psi-hand-pump.html

        Pullo täyteen 15 minuutissa tuntuisi liian vauhdikkaalta, tuolla sanotaan että pumpun pitäisi antaa jäähtyä 15 minuuttia jokaisen 5 minuutin pumppaamisen jälkeen tai sisukset eivät tykkää hyvää.

        ..ja itse asiassa jutussa saatetaan hyvinkin puhua ihan jostain muusta kuin peinttipelipulloista, eli esim. jostain pienemmistä ilmapistooleissa käytettävistä säiliöistä.


      • Haluaa tietää...
        peinttaaja90 kirjoitti:

        ..ja itse asiassa jutussa saatetaan hyvinkin puhua ihan jostain muusta kuin peinttipelipulloista, eli esim. jostain pienemmistä ilmapistooleissa käytettävistä säiliöistä.

        Joo tuossa puhutaan ilmakivääreistä ja, että niiden säiliön täyttöön menee noin 10-15 pumppausta.
        Ei mikään ihmekään, että vähän väliä saa antaa pumpun jäähtyä, kun tuollaisilla paineilla pelaillaan btw. Eteenkin mikäli yhtään useamman pumppauksen joutuu tekemään.
        Tarttee tutkia asiaa ennen hutkimista. :) Ilmeisesti hyvän merkkinen pumppu, tarpeeksi hidas täyttäminen ja pumpun kun antaisi jäähtyä tarpeeksi niin ihan kelpo peli voisi olla... Nyt kun vielä jostakin saisi laskettua, että millainen urakka olisi se noin litran säiliön täyttö. Monetko jäähdyttelytauot joutuisi viettämään jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe