Mikä on mielestäsi paras fiilistelykappale?

fiilistellään

Mikä on mielestäsi sellainen kappale,joka saa sinut ihaniin tunnelmiin,hyvän tanssiparnerin viemänä.Minä tykkään mm.Jorma Kääriäisen laulamana Valot,Finlandersin Sieluni kaunis Maria

87

2376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • girl-21

      Molemmista alkuperäiset on parempia

      • fiilistellään

        asian väärin.Ei ollut kyse laittaa kappaleita paremmuusjärjestykseen,vaan mistä tykkäät henkilökohtaisesti!


    • ... on Kissanainen Aki Sirkesalon laulamana, tämän hetken ykkönen ilmestymisestään asti on ollut Finlandersin Valon toit.

      • JACKOFAL

        Sulla on aika huono maku. Ei noisa kummassakaan ole oikein fiilistä. Eivät ole sellaisia slovareita joiden mukaan tuntuu hyvältä tanssia. Tietenkin heikomman tyylitajun sekä rytmitajun omaaville nuo kappaleet sopivat paremmin. Esim aloittelijat saavat noista varmaankin kicksejä.


      • Komppi-Iiro
        JACKOFAL kirjoitti:

        Sulla on aika huono maku. Ei noisa kummassakaan ole oikein fiilistä. Eivät ole sellaisia slovareita joiden mukaan tuntuu hyvältä tanssia. Tietenkin heikomman tyylitajun sekä rytmitajun omaaville nuo kappaleet sopivat paremmin. Esim aloittelijat saavat noista varmaankin kicksejä.

        Komppaan edellistä kirjoittajaa.


      • fiilistellään
        Komppi-Iiro kirjoitti:

        Komppaan edellistä kirjoittajaa.

        kumpaakaan edellistä kirjoitusta.Onhan se kumma ,kun kyselee mielipidettä,niin heti aletaan puhumaan asian vierestä.Ettekö osaa nimetä yhtäkään kappaletta mistä saatte hyvän Fiiliksen?


      • Kyllästyttää
        JACKOFAL kirjoitti:

        Sulla on aika huono maku. Ei noisa kummassakaan ole oikein fiilistä. Eivät ole sellaisia slovareita joiden mukaan tuntuu hyvältä tanssia. Tietenkin heikomman tyylitajun sekä rytmitajun omaaville nuo kappaleet sopivat paremmin. Esim aloittelijat saavat noista varmaankin kicksejä.

        Osaat varmaan sitten kertoa sellaisen kappaleen, jossa on sitä fiilistä? Typerää lytätä toisen mielipidettä, jos ei pysty itse esittämään muutakaan.


      • Entinen nuori
        Kyllästyttää kirjoitti:

        Osaat varmaan sitten kertoa sellaisen kappaleen, jossa on sitä fiilistä? Typerää lytätä toisen mielipidettä, jos ei pysty itse esittämään muutakaan.

        Fiilistelykappaleita on kaksi, joita tosin aika harvoin enää kuuluu, Hopeinen kuu ja toinen tango Erottamattot. Nämä on sieltä kuusikymmenluvun loppupuolelta, kun kuljin nuorena lavatansseissa. Edelleen, kun nämä kappaleet esitetään, niin syvälle tuntuu.


      • Entinen nuori
        Entinen nuori kirjoitti:

        Fiilistelykappaleita on kaksi, joita tosin aika harvoin enää kuuluu, Hopeinen kuu ja toinen tango Erottamattot. Nämä on sieltä kuusikymmenluvun loppupuolelta, kun kuljin nuorena lavatansseissa. Edelleen, kun nämä kappaleet esitetään, niin syvälle tuntuu.

        korjaus Erottamattomat, tulipahan kirjoitusvirhe


      • salud-amos

        Montako kertaa naiset ovat näiden soidessa naistenhaulla tulleet sinua hakemaan?


      • puttiputti

        Nuo finkkujen lällötykset ovat ihan ceestä, ällötyksiä ilman musiikillista kunnianhimoa.
        Sirkesalo on eri maata.


      • Entinen nuori kirjoitti:

        Fiilistelykappaleita on kaksi, joita tosin aika harvoin enää kuuluu, Hopeinen kuu ja toinen tango Erottamattot. Nämä on sieltä kuusikymmenluvun loppupuolelta, kun kuljin nuorena lavatansseissa. Edelleen, kun nämä kappaleet esitetään, niin syvälle tuntuu.

        Sori että tähän tartun, mutta Hopeinen kuu ei ole tango. Se ei toki kappaleen fiilistelyarvoa vähennä tippaakaan.


      • tarkista asia
        avanaq kirjoitti:

        Sori että tähän tartun, mutta Hopeinen kuu ei ole tango. Se ei toki kappaleen fiilistelyarvoa vähennä tippaakaan.

        olla oikein selvillä asiasta,sillä Hopeinen kuu on varmasti tango.Miksi sitä muuten tangomarkkinoillakin kilpailijat laulaa.Trkistahan ensin omat tietosi,ennenkuin tulet vääriä asioita väittämään. Virran Olakin lauloi tangon Hopeinen kuu.Sori vaan


      • tarkista asia kirjoitti:

        olla oikein selvillä asiasta,sillä Hopeinen kuu on varmasti tango.Miksi sitä muuten tangomarkkinoillakin kilpailijat laulaa.Trkistahan ensin omat tietosi,ennenkuin tulet vääriä asioita väittämään. Virran Olakin lauloi tangon Hopeinen kuu.Sori vaan

        Tangoksi sitä toki on luultu vuosikymmenet (äänestetty joskus Suomen parhaaksi sellaiseksi jopa).

        Totuus kuitenkin valkenee mm. tästä videosta, kun kuuntelee komppia. Triolina kulkee:
        http://www.youtube.com/watch?v=4SIqnLmoNS0


      • tarkista asia
        Truehum kirjoitti:

        Tangoksi sitä toki on luultu vuosikymmenet (äänestetty joskus Suomen parhaaksi sellaiseksi jopa).

        Totuus kuitenkin valkenee mm. tästä videosta, kun kuuntelee komppia. Triolina kulkee:
        http://www.youtube.com/watch?v=4SIqnLmoNS0

        oikeassa olet,kävin sen kuuntelemassa antamastasi osoitteesta ja niinhän se on.Yleisemmin sitä kuitenkin soitetaan ja esitetään tangoksi sovitettuna,ja siitä varmasti johtuu,että alkuperä on jäänyt hämärän peittoon.Upea kappale kuitenkin ,onpa missä muodossa tahansa.Kiitos oikeasta oikaisusta!


      • HopeinenQuutamo
        tarkista asia kirjoitti:

        oikeassa olet,kävin sen kuuntelemassa antamastasi osoitteesta ja niinhän se on.Yleisemmin sitä kuitenkin soitetaan ja esitetään tangoksi sovitettuna,ja siitä varmasti johtuu,että alkuperä on jäänyt hämärän peittoon.Upea kappale kuitenkin ,onpa missä muodossa tahansa.Kiitos oikeasta oikaisusta!

        kehäraakkimuusikkona voin vain todeta, etten ole ikinä kuullut ko kappaletta soitettavan tangona. Ihmiset vain usein mieltävät jostain kumman syystä sovituksen tangoksi.

        Olan youtube- esityksessä rytmi on ns. trioli (pianisti takoo kahdeksasosa trioleita). Rumpali soittaa peltiin neljäs-osia ja virvelin kanttiin kakkosen ja nelosen. Rumpukomppia voisi periaatteessa kutsua hitaaksi foksiksi.


      • HopeinenQuu
        HopeinenQuutamo kirjoitti:

        kehäraakkimuusikkona voin vain todeta, etten ole ikinä kuullut ko kappaletta soitettavan tangona. Ihmiset vain usein mieltävät jostain kumman syystä sovituksen tangoksi.

        Olan youtube- esityksessä rytmi on ns. trioli (pianisti takoo kahdeksasosa trioleita). Rumpali soittaa peltiin neljäs-osia ja virvelin kanttiin kakkosen ja nelosen. Rumpukomppia voisi periaatteessa kutsua hitaaksi foksiksi.

        Sama rytmi vähän eri tunnelmissa, Fats Domino - Blueberry hill.
        http://www.youtube.com/watch?v=Dl5hknXqXps

        Kuulostaako tämäkin tangolta? :D


      • CheLuna
        HopeinenQuutamo kirjoitti:

        kehäraakkimuusikkona voin vain todeta, etten ole ikinä kuullut ko kappaletta soitettavan tangona. Ihmiset vain usein mieltävät jostain kumman syystä sovituksen tangoksi.

        Olan youtube- esityksessä rytmi on ns. trioli (pianisti takoo kahdeksasosa trioleita). Rumpali soittaa peltiin neljäs-osia ja virvelin kanttiin kakkosen ja nelosen. Rumpukomppia voisi periaatteessa kutsua hitaaksi foksiksi.

        Hopeinen kuu on mystillistä piittiä. Mystillisessä piitissä on epäjakoisa määrä nelosia: mystillinen piitti, siis Hopeinen kuukaan ei ole tasan neljällä iskulla jaollinen. Tästä johtuu, että mystillisen piitin kakkos- ja nelosiskut ovat erittäinkin pitkälti täysin eri sijainneisa suhteessaan ykkösiskuun kuin tasan neljällä jaollisessa, epämystillisessä piitissä, joissa ne ovat numerojärjestyksessä yksinkertaisesti toinen ja viimeinen. Mystillisessä piitissä kakkos ja nelosisku ovat mystillisesti numerojärjestyksessä toinen ja kolmanneksi viimeinen.

        Tästä puolestaan johtuu, ettei mystillistä piittiä (Hopeista kuuta) voi tanssia yhdelläkään niistä askeluksista, joita sekä nuorten- että vanhaintanssitunneilla opetetaan eli mystillinen piitti on täysin sekä nuorten- että vanhaintanssikelvotonta, vaikka kieltämättä kuuneltuna erittäin hyvältä saattaakin kuulostaa edistäen siten sekä nuorten- että vanhaintanssitunnelmaa periaatteessa entisestään, vaikka askeleet eivät kohdilleen osukaan.

        T: Eräs vakiokirjoittajista


      • Entinen nuori
        CheLuna kirjoitti:

        Hopeinen kuu on mystillistä piittiä. Mystillisessä piitissä on epäjakoisa määrä nelosia: mystillinen piitti, siis Hopeinen kuukaan ei ole tasan neljällä iskulla jaollinen. Tästä johtuu, että mystillisen piitin kakkos- ja nelosiskut ovat erittäinkin pitkälti täysin eri sijainneisa suhteessaan ykkösiskuun kuin tasan neljällä jaollisessa, epämystillisessä piitissä, joissa ne ovat numerojärjestyksessä yksinkertaisesti toinen ja viimeinen. Mystillisessä piitissä kakkos ja nelosisku ovat mystillisesti numerojärjestyksessä toinen ja kolmanneksi viimeinen.

        Tästä puolestaan johtuu, ettei mystillistä piittiä (Hopeista kuuta) voi tanssia yhdelläkään niistä askeluksista, joita sekä nuorten- että vanhaintanssitunneilla opetetaan eli mystillinen piitti on täysin sekä nuorten- että vanhaintanssikelvotonta, vaikka kieltämättä kuuneltuna erittäin hyvältä saattaakin kuulostaa edistäen siten sekä nuorten- että vanhaintanssitunnelmaa periaatteessa entisestään, vaikka askeleet eivät kohdilleen osukaan.

        T: Eräs vakiokirjoittajista

        Muistaakseni jossain tanssipaikoissa on Hopeinen kuu ilmoitettu, että nyt seuraa pari tangoa ja tämä on ollut toinen niistä. No fiilistelykappaleen siitä tekee sen että nykyinen mieheni (ja alkuperäinen) haki minua tanssimaan kun tämä soitettiin ja on siitä jäänyt unohtumattomana mieleen joskus kesällä 1969


      • oma mielipide..
        JACKOFAL kirjoitti:

        Sulla on aika huono maku. Ei noisa kummassakaan ole oikein fiilistä. Eivät ole sellaisia slovareita joiden mukaan tuntuu hyvältä tanssia. Tietenkin heikomman tyylitajun sekä rytmitajun omaaville nuo kappaleet sopivat paremmin. Esim aloittelijat saavat noista varmaankin kicksejä.

        "Sulla on aika huono maku. Ei noisa kummassakaan ole oikein fiilistä. Eivät ole sellaisia slovareita joiden mukaan tuntuu hyvältä tanssia"

        -käsittääkseni tuossa oli jonkun toisen mielipide ei sinun.. huoh..


      • Finkut elävi :D
        puttiputti kirjoitti:

        Nuo finkkujen lällötykset ovat ihan ceestä, ällötyksiä ilman musiikillista kunnianhimoa.
        Sirkesalo on eri maata.

        "Nuo finkkujen lällötykset ovat ihan ceestä, ällötyksiä ilman musiikillista kunnianhimoa.
        Sirkesalo on eri maata. "

        - makuasioista ei voi kiistellä. Sirkesalo on tosiaankin jo (eri) maata eli rauha hänen muistolleen..


      • Naittaaja
        CheLuna kirjoitti:

        Hopeinen kuu on mystillistä piittiä. Mystillisessä piitissä on epäjakoisa määrä nelosia: mystillinen piitti, siis Hopeinen kuukaan ei ole tasan neljällä iskulla jaollinen. Tästä johtuu, että mystillisen piitin kakkos- ja nelosiskut ovat erittäinkin pitkälti täysin eri sijainneisa suhteessaan ykkösiskuun kuin tasan neljällä jaollisessa, epämystillisessä piitissä, joissa ne ovat numerojärjestyksessä yksinkertaisesti toinen ja viimeinen. Mystillisessä piitissä kakkos ja nelosisku ovat mystillisesti numerojärjestyksessä toinen ja kolmanneksi viimeinen.

        Tästä puolestaan johtuu, ettei mystillistä piittiä (Hopeista kuuta) voi tanssia yhdelläkään niistä askeluksista, joita sekä nuorten- että vanhaintanssitunneilla opetetaan eli mystillinen piitti on täysin sekä nuorten- että vanhaintanssikelvotonta, vaikka kieltämättä kuuneltuna erittäin hyvältä saattaakin kuulostaa edistäen siten sekä nuorten- että vanhaintanssitunnelmaa periaatteessa entisestään, vaikka askeleet eivät kohdilleen osukaan.

        T: Eräs vakiokirjoittajista

        Ei ole Hopeinen Kuu, kuten muukaan triolimusiikki tanssikelvotonta. Siihen käy askellus, jota tanssina kutsutaan Night Club Two Stepiksi. Opetetaan myös asiansa osaavissa tanssikouluissa.


      • Naittaaja kirjoitti:

        Ei ole Hopeinen Kuu, kuten muukaan triolimusiikki tanssikelvotonta. Siihen käy askellus, jota tanssina kutsutaan Night Club Two Stepiksi. Opetetaan myös asiansa osaavissa tanssikouluissa.

        ...olekaan tässä keskustelussa väittänyt mitään Hopeisen kuun tai minkään muunkaan triolikappaleen tai ylipäätään minkään musiikinlajin tanssikelvottomuudesta tai kelvollisuudestakaan ennen sinua.

        Mitä tahansa voi tanssia, tuotakin on tanssittu vuosikymmenet ilman sen kummempaa eri opetusta. Hyvin hoituu.

        Tässä keskustelussa kuitenkin avaajan toivomuksesta kertovat tanssijat omasta mielifiilistelymusiikistaan.


      • Quarda! Quarda!
        Truehum kirjoitti:

        ...olekaan tässä keskustelussa väittänyt mitään Hopeisen kuun tai minkään muunkaan triolikappaleen tai ylipäätään minkään musiikinlajin tanssikelvottomuudesta tai kelvollisuudestakaan ennen sinua.

        Mitä tahansa voi tanssia, tuotakin on tanssittu vuosikymmenet ilman sen kummempaa eri opetusta. Hyvin hoituu.

        Tässä keskustelussa kuitenkin avaajan toivomuksesta kertovat tanssijat omasta mielifiilistelymusiikistaan.

        Taisi tuo eräs vakiokirjoittajistamme kuitenkin antaa ymmärtää, että Hopeinen kuu olisi jotain mystillistä biittiä, jonka tahtiin ei tahdo vanhain- tai nuortentansseissa sopivia askelia löytää. Valittaen joudun toteamaan, että minäkään en useimmiten jaksa hänen kirjoituksiaan lukea, vaan tällä kertaa luin.

        En myöskään jaa Vainon mielipidettä siitä, että trioleja ei voisi tanssia. Kursseillakin opetetaan esim. bluesin askellusta, joka sopii oivallisesti trioleihin.

        Tanssilattialla en valitettavasti ole päässyt fiilistelemään yhden lempikappaleeni tahdissa. Kyseessä on Bryan Adamsin " Have you ever really loved a woman?" Tapani Kansa on tosin tehnyt siitä suomalaisen version, mutta se ei suoruudellaan iske minuun. Joten joutunen tyytymään olkkarin lattiaan jatkossakin :(


      • Naittaaja
        Truehum kirjoitti:

        ...olekaan tässä keskustelussa väittänyt mitään Hopeisen kuun tai minkään muunkaan triolikappaleen tai ylipäätään minkään musiikinlajin tanssikelvottomuudesta tai kelvollisuudestakaan ennen sinua.

        Mitä tahansa voi tanssia, tuotakin on tanssittu vuosikymmenet ilman sen kummempaa eri opetusta. Hyvin hoituu.

        Tässä keskustelussa kuitenkin avaajan toivomuksesta kertovat tanssijat omasta mielifiilistelymusiikistaan.

        Nyt et ymmärtänyt lukemaasi. Hopeisen Kuun tanssikelvottomuudesta kirjoitti CheLuna/Eräs vakiokirjoittajista enkä minä. Toin vain esille, että jo 60-luvulta trioleja on tanssittu nc2s:n askelluksella, joka on kehitetty bolerosta ja rumbasta. Bluesikin käy hyvin trioleihin.

        Ei ole mitenkään palstan säännöissä eikä vapaassa keskustelussa ylipäätään kielletty, että aihepiiri lähtee rönsyämään. Varsinkin jos väärinkäsityksiä pitää lähteä oikomaan, tämän osaat hyvin itsekin.


      • CheLuna
        Entinen nuori kirjoitti:

        Muistaakseni jossain tanssipaikoissa on Hopeinen kuu ilmoitettu, että nyt seuraa pari tangoa ja tämä on ollut toinen niistä. No fiilistelykappaleen siitä tekee sen että nykyinen mieheni (ja alkuperäinen) haki minua tanssimaan kun tämä soitettiin ja on siitä jäänyt unohtumattomana mieleen joskus kesällä 1969

        Kaikella on aina teoriansa, joka varsinkin optimiolosuhteessa kohtaa käytäntönsä. Täällä mystillisen piitin (Hopeisen kuun) teoria ja käytäntö ovat toistaiseksi tyytyneet sinänsä toki muutoinkin näille nuorten- ja vanhaintanssipiireille ominaiseen tapaansa kyräilemään toinen toisiansa enimmäkseen omilta erillisiltä tahoiltaan: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että jokainen, joka on tutkinut mystillisen piitin (Hopeisen kuun) teoriaa, näkee jo alustavalla vilkaisullaan, että siinä partituurissa olevia nuotteja ei voi laskea neljällä, vaan on laskettava kahdellatoista, vaikka vain lukisi siitä partituurista. Millä tahansa muulla tavalla mystillistä piittiä (Hopeista kuuta) laskettaessa – kuten esimerkiksi neljällä tahi toisella näissä nuorten- ja vanhaintanssipiireissä raivoisan suositulla epämystillisellä tavalla, kolmella – laskettaessa ajaudutaan käytännössäkin kauheisiin hankaluuksiin ja koko juttu päättyy hirvittäviin kyyneliin.

        Käytännössäkin hyvin poikkeuksellisesta laskutavastaan huolimatta mystillistä piittiä (Hopeista kuuta) on ällistyttävän helppo soittaa. Eikä siinä vielä kaikki: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että vaikka mystillistä piittiä (Hopeista kuuta) on kirotunkin vaikea (oikeesti) laskea, sitä on ällistyttävänkin helppo kuunnella myös. Ei siis ole ihme, että käytännössä kaikki mystillisellä piitillä ryyditetyt sekä nuorten- että vanhaintanssisävelmät ovat maailman tunnetuinpia sävelmiä. Kuuntelun helppous aiheuttaa monenlaisia tunnereaktioita mystillisen piitin (Hopeisen kuun) kuulijoissa, mutta varsinkin nuorten- ja vanhaintanssimoissa kaikkia sekä nuorten- että vanhaintanssijoita yhdistävänä reaktiona voidaan nähdä alkukantainen joukkoinnostusreaktio siten, että vihdoin ja viimein tulee helkkarin hieno kappale, jota ”minäkin” osaan tanssia, vaikka se on juuri päinvastoin, koska sitä ei kerta kaikkiaan voi Hopeista kuuta (mystillistä piittiä) laskea neljällä, vaan on laskettava joko tasan kahdellatoista tahi jollain muulla paitsi ei neljällä eikä kolmellakaan.

        Tästä johtuu, että mystillisen piitin eräs mainio esimerkki, Hopeinen kuu nousi näin kuumaksi keskustelunaiheeksi säikeessä jossa puhutaan sekä nuorten- että vanhaintanssillisesta fiilistelystä: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että Hopeista kuuta (mystillistä piittiä) pitäisi (ei ole pakko, jos ei kerta kaikkiaan tahdo) tanssia siten kuin sillä hetkellä tuntuu eikä pitäisi (saa yrittää, jos kaikesta huolimatta tahtoo) edes yrittää tanssia laskemalla siten, kuten on epämystilliseen piittiin opetettu. Tuo ja tämä keskustelu osoittaa, että mystillisen piitin tanssimisesta jokaisella tanssijalla on oma vakaa näkemys, koska jokaisesta tuntuu (vrt fiilis, fiilistely), että se menee – paitsi silloin, jos jääräpäisesti laskee neljään tahi kolmeen – ihan varmasti niin.

        Tuosta huolimatta (varteenotettavilla) sekä nuorten että vanhain tanssiartisteilla kautta maailman voi olla vain yksi yhteinen näkemys, ei lähtökohdaltaan tunne, vaan Hopeisen kuun (mystillisen piitin) teoria siitä, miten mystillistä piittiä (Hopeista kuuta) lasketaan. Mystillisen piitin teorian päälle voi siis soitettaessakin laittaa tunnetta, mutta ei alle, jos aikoo menestyä.

        T: Eräs vakiokirjoittajista


      • CheLuna kirjoitti:

        Kaikella on aina teoriansa, joka varsinkin optimiolosuhteessa kohtaa käytäntönsä. Täällä mystillisen piitin (Hopeisen kuun) teoria ja käytäntö ovat toistaiseksi tyytyneet sinänsä toki muutoinkin näille nuorten- ja vanhaintanssipiireille ominaiseen tapaansa kyräilemään toinen toisiansa enimmäkseen omilta erillisiltä tahoiltaan: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että jokainen, joka on tutkinut mystillisen piitin (Hopeisen kuun) teoriaa, näkee jo alustavalla vilkaisullaan, että siinä partituurissa olevia nuotteja ei voi laskea neljällä, vaan on laskettava kahdellatoista, vaikka vain lukisi siitä partituurista. Millä tahansa muulla tavalla mystillistä piittiä (Hopeista kuuta) laskettaessa – kuten esimerkiksi neljällä tahi toisella näissä nuorten- ja vanhaintanssipiireissä raivoisan suositulla epämystillisellä tavalla, kolmella – laskettaessa ajaudutaan käytännössäkin kauheisiin hankaluuksiin ja koko juttu päättyy hirvittäviin kyyneliin.

        Käytännössäkin hyvin poikkeuksellisesta laskutavastaan huolimatta mystillistä piittiä (Hopeista kuuta) on ällistyttävän helppo soittaa. Eikä siinä vielä kaikki: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että vaikka mystillistä piittiä (Hopeista kuuta) on kirotunkin vaikea (oikeesti) laskea, sitä on ällistyttävänkin helppo kuunnella myös. Ei siis ole ihme, että käytännössä kaikki mystillisellä piitillä ryyditetyt sekä nuorten- että vanhaintanssisävelmät ovat maailman tunnetuinpia sävelmiä. Kuuntelun helppous aiheuttaa monenlaisia tunnereaktioita mystillisen piitin (Hopeisen kuun) kuulijoissa, mutta varsinkin nuorten- ja vanhaintanssimoissa kaikkia sekä nuorten- että vanhaintanssijoita yhdistävänä reaktiona voidaan nähdä alkukantainen joukkoinnostusreaktio siten, että vihdoin ja viimein tulee helkkarin hieno kappale, jota ”minäkin” osaan tanssia, vaikka se on juuri päinvastoin, koska sitä ei kerta kaikkiaan voi Hopeista kuuta (mystillistä piittiä) laskea neljällä, vaan on laskettava joko tasan kahdellatoista tahi jollain muulla paitsi ei neljällä eikä kolmellakaan.

        Tästä johtuu, että mystillisen piitin eräs mainio esimerkki, Hopeinen kuu nousi näin kuumaksi keskustelunaiheeksi säikeessä jossa puhutaan sekä nuorten- että vanhaintanssillisesta fiilistelystä: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että Hopeista kuuta (mystillistä piittiä) pitäisi (ei ole pakko, jos ei kerta kaikkiaan tahdo) tanssia siten kuin sillä hetkellä tuntuu eikä pitäisi (saa yrittää, jos kaikesta huolimatta tahtoo) edes yrittää tanssia laskemalla siten, kuten on epämystilliseen piittiin opetettu. Tuo ja tämä keskustelu osoittaa, että mystillisen piitin tanssimisesta jokaisella tanssijalla on oma vakaa näkemys, koska jokaisesta tuntuu (vrt fiilis, fiilistely), että se menee – paitsi silloin, jos jääräpäisesti laskee neljään tahi kolmeen – ihan varmasti niin.

        Tuosta huolimatta (varteenotettavilla) sekä nuorten että vanhain tanssiartisteilla kautta maailman voi olla vain yksi yhteinen näkemys, ei lähtökohdaltaan tunne, vaan Hopeisen kuun (mystillisen piitin) teoria siitä, miten mystillistä piittiä (Hopeista kuuta) lasketaan. Mystillisen piitin teorian päälle voi siis soitettaessakin laittaa tunnetta, mutta ei alle, jos aikoo menestyä.

        T: Eräs vakiokirjoittajista

        Olipa muuten loppujen lopuksi aika nerokkaasti kuvattu tuo "ei voi tanssia laskemalla" vaan "pitäisi tanssia siten kuin ... tuntuu". Voihan tuo kuulostaa triviaalilta, mutta kun tarkemmin raaputtaa ihmisten tanssikäyttäytymistä, omaakin, niin tuossa on pirun paljon totta. Kiitos.

        MIkä muuten sitten on mystillisen biitin ja ei-mystillisen biitin ero?


      • CheLuna
        avanaq kirjoitti:

        Olipa muuten loppujen lopuksi aika nerokkaasti kuvattu tuo "ei voi tanssia laskemalla" vaan "pitäisi tanssia siten kuin ... tuntuu". Voihan tuo kuulostaa triviaalilta, mutta kun tarkemmin raaputtaa ihmisten tanssikäyttäytymistä, omaakin, niin tuossa on pirun paljon totta. Kiitos.

        MIkä muuten sitten on mystillisen biitin ja ei-mystillisen biitin ero?

        Epämystillisen piitin teoriassa rytmin yhtälö voidaan lausua siten, että tulee neljä ajallisesti yhtä pitkää pätkää peräkkäin.

        Mystillisen piitin teoriassa rytmin yhtälö PITÄÄ lausua siten, että tulee neljä ajallisesti yhtä pitkää puolella PIDENNETTYÄ iskua peräkkäin. Tällöin ei käytännössäkään voida mystillisiä rytmejä laskea neljällä, vaan joudutaan laskemaan kahdellatoista: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että kovin moni ei pysty edes ajattelemaan yhtä yhtäpisteviittä tanssiessaan myöhästymättä pahasti seuraavalta askeleelta ja kokotahdin aikana niitä pitäisi keritä laskea neljä peräkkäin ja heti perään ensimmäinen. Ei onnistu, sanokaa minun sanoneen!

        Neljäsosanuotein lausuttuna piiteistä rytmit ovat:

        Epämystillinen = 1, 1, 1, 1 (neljä neljäsosaa pär kokotahti)
        Mystillinen = 1.5, 1.5, 1.5, 1.5 (neljä pidennettyä neljäsosaa pär kokotahti)

        Ero on tuostakin helposti huomattava kaksi neljäsosaa.

        T: Eräs vakiokirjoittajista.


      • Humppamies
        tarkista asia kirjoitti:

        olla oikein selvillä asiasta,sillä Hopeinen kuu on varmasti tango.Miksi sitä muuten tangomarkkinoillakin kilpailijat laulaa.Trkistahan ensin omat tietosi,ennenkuin tulet vääriä asioita väittämään. Virran Olakin lauloi tangon Hopeinen kuu.Sori vaan

        Ettet nyt sotke Hopeista kuuta ja Täysikuuta? Täysikuu on tango.


      • Humppamies
        Quarda! Quarda! kirjoitti:

        Taisi tuo eräs vakiokirjoittajistamme kuitenkin antaa ymmärtää, että Hopeinen kuu olisi jotain mystillistä biittiä, jonka tahtiin ei tahdo vanhain- tai nuortentansseissa sopivia askelia löytää. Valittaen joudun toteamaan, että minäkään en useimmiten jaksa hänen kirjoituksiaan lukea, vaan tällä kertaa luin.

        En myöskään jaa Vainon mielipidettä siitä, että trioleja ei voisi tanssia. Kursseillakin opetetaan esim. bluesin askellusta, joka sopii oivallisesti trioleihin.

        Tanssilattialla en valitettavasti ole päässyt fiilistelemään yhden lempikappaleeni tahdissa. Kyseessä on Bryan Adamsin " Have you ever really loved a woman?" Tapani Kansa on tosin tehnyt siitä suomalaisen version, mutta se ei suoruudellaan iske minuun. Joten joutunen tyytymään olkkarin lattiaan jatkossakin :(

        Eräs vakiokirjoittajistammehan kirjoitti, että mikään vanhain- tai nuortentanssitunneilla opetettu askellus ei sovellu suoraan Hopeisen kuun tanssimiseen. Pitää siis soveltaa. Soveltamalla kaikki musiikki on tanssikelpoista.


      • tarkista asia
        Humppamies kirjoitti:

        Ettet nyt sotke Hopeista kuuta ja Täysikuuta? Täysikuu on tango.

        kappaleita,ja molemmat ovat myös Olavi Virran kappaleita.Minut kyllä jo oikaistiin,että Hopeinen kuu ei ole tango,ja eihän se olekkaan.Kävin version kuuntelemassa Truehumin antaman vinkin mukaan,ja ei tosiaan ole tango,mutta yleensä lavoilla orkesterit sen aina tango-sovituksena soittavat ja on tangomarkkinoilla kilpailijatkin laulaneet sen,siksi se minukin päähäni oli tangoksi mieltynyt.Asia on nyt oikaistu ja homma kunnossa.


      • Hopeinen Q
        tarkista asia kirjoitti:

        kappaleita,ja molemmat ovat myös Olavi Virran kappaleita.Minut kyllä jo oikaistiin,että Hopeinen kuu ei ole tango,ja eihän se olekkaan.Kävin version kuuntelemassa Truehumin antaman vinkin mukaan,ja ei tosiaan ole tango,mutta yleensä lavoilla orkesterit sen aina tango-sovituksena soittavat ja on tangomarkkinoilla kilpailijatkin laulaneet sen,siksi se minukin päähäni oli tangoksi mieltynyt.Asia on nyt oikaistu ja homma kunnossa.

        Kummallista. Eipä ole vielä kertaakaan sattunut Hopeisesta kuusta tangosovitusta kohdalle.


      • tarkista asia
        Hopeinen Q kirjoitti:

        Kummallista. Eipä ole vielä kertaakaan sattunut Hopeisesta kuusta tangosovitusta kohdalle.

        kummallista,koska minun kohdalle on sattunut useastikin,että orkka on kuuluttanut soitettavan kaksi tangoa,ja toinen niistä on ollut Hopeinen kuu (enkä nyt sotke Täysikuuhun)


      • Puolet enemmän aikaa
        CheLuna kirjoitti:

        Epämystillisen piitin teoriassa rytmin yhtälö voidaan lausua siten, että tulee neljä ajallisesti yhtä pitkää pätkää peräkkäin.

        Mystillisen piitin teoriassa rytmin yhtälö PITÄÄ lausua siten, että tulee neljä ajallisesti yhtä pitkää puolella PIDENNETTYÄ iskua peräkkäin. Tällöin ei käytännössäkään voida mystillisiä rytmejä laskea neljällä, vaan joudutaan laskemaan kahdellatoista: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että kovin moni ei pysty edes ajattelemaan yhtä yhtäpisteviittä tanssiessaan myöhästymättä pahasti seuraavalta askeleelta ja kokotahdin aikana niitä pitäisi keritä laskea neljä peräkkäin ja heti perään ensimmäinen. Ei onnistu, sanokaa minun sanoneen!

        Neljäsosanuotein lausuttuna piiteistä rytmit ovat:

        Epämystillinen = 1, 1, 1, 1 (neljä neljäsosaa pär kokotahti)
        Mystillinen = 1.5, 1.5, 1.5, 1.5 (neljä pidennettyä neljäsosaa pär kokotahti)

        Ero on tuostakin helposti huomattava kaksi neljäsosaa.

        T: Eräs vakiokirjoittajista.

        Siitä huolimatta, että sekä nuorten- että vanhaintanssijat ovat varsin ahkerasti tulkinneet epämystillisen piitin ja standardi- ja sitä erikoisemmankin sekä nuorten- että vanhaintanssikuvion välistä suhdetta, on mystillisen piitin tutkiminen mitä ilmeisimminkin täysin epähuomiossa jäänyt jokseenkin sekä nuorten- että vanhaintanssilapsipuolen asemaan: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että mystillisen piitin tulkitsemisessa törmätään pahimmassa tapauksessa heti ja parhaassakin tapauksessa ennen pitkää myös orkesterin aitioon. Tätä on ollut edistyneinpienkin nuorten- ja vanhaintanssipiirien todella vaikea parhaine päinensä selittää mitenkään muutoin kuin siten, että sillä on artistilla stetsoni taas niin vinossa, että ei tässä (siinä joko nuorten- tahi vanhaintanssitilanteessa) meinaa edes parketillakaan kestää.

        Kuten aiemmin on loistavasti osoitettu, jokainen nuorten- ja vanhaintanssijoista uskoo tietävänsä, mitä mystillinen piitti on, vaikka ällistyttävän moni heistä ei osaa sitä edes laskea oikeesti. Heidän aina niin ansiokkaista toimistaan mystillinen piitti on määritelty syyksi edetä alta aikayksiköitten, sen tuhatta Ryyd-loikkaa sen parketin päästä toiseen, vaikka aikaa olisi puolella pidentyneitten kokotahtien puolesta varsinaiseen fiilistelyynkin po parketin päitten välillä. Tämäkin osoittaa, että jos emme tunne mystillistä piittiä tahi uskomme kaikesta mahdollisesta ja aivan mahdottomastakin nuorten- tahi vanhain- tahi molenpain tanssivastoinkäymisestämme huolimatta osaavamme sitä, meidän ei tulisi syyttää epäonnistuneista koreografioistamme muita läsnämme (vrt tiellämme) oleilevia (vrt fiilisteleviä) nuorten- ja vanhaintanssijoita ja vielä vähemmän artistia. Pikemminkin tulisi oivaltaa, että kyseessä saattaa olla mystillisen piitin sekä nuorten- että vanhaintanssikelvottomuus.

        Mikäli kerrankin haluatte edes ohikiitävän hetkisenne olla oikeesti onnellinen tanssimossa, asettakaa kokeeseen kykynne olla juoksematta, sen tuhannesti Ryyd-loikkaamatta mystillisessä piitissä, jossa on jo teoriankin mukaan puolet enemmän aikaa.

        T: Eräs vakiokirjoittajista


      • mysteeriopiitti
        Puolet enemmän aikaa kirjoitti:

        Siitä huolimatta, että sekä nuorten- että vanhaintanssijat ovat varsin ahkerasti tulkinneet epämystillisen piitin ja standardi- ja sitä erikoisemmankin sekä nuorten- että vanhaintanssikuvion välistä suhdetta, on mystillisen piitin tutkiminen mitä ilmeisimminkin täysin epähuomiossa jäänyt jokseenkin sekä nuorten- että vanhaintanssilapsipuolen asemaan: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että mystillisen piitin tulkitsemisessa törmätään pahimmassa tapauksessa heti ja parhaassakin tapauksessa ennen pitkää myös orkesterin aitioon. Tätä on ollut edistyneinpienkin nuorten- ja vanhaintanssipiirien todella vaikea parhaine päinensä selittää mitenkään muutoin kuin siten, että sillä on artistilla stetsoni taas niin vinossa, että ei tässä (siinä joko nuorten- tahi vanhaintanssitilanteessa) meinaa edes parketillakaan kestää.

        Kuten aiemmin on loistavasti osoitettu, jokainen nuorten- ja vanhaintanssijoista uskoo tietävänsä, mitä mystillinen piitti on, vaikka ällistyttävän moni heistä ei osaa sitä edes laskea oikeesti. Heidän aina niin ansiokkaista toimistaan mystillinen piitti on määritelty syyksi edetä alta aikayksiköitten, sen tuhatta Ryyd-loikkaa sen parketin päästä toiseen, vaikka aikaa olisi puolella pidentyneitten kokotahtien puolesta varsinaiseen fiilistelyynkin po parketin päitten välillä. Tämäkin osoittaa, että jos emme tunne mystillistä piittiä tahi uskomme kaikesta mahdollisesta ja aivan mahdottomastakin nuorten- tahi vanhain- tahi molenpain tanssivastoinkäymisestämme huolimatta osaavamme sitä, meidän ei tulisi syyttää epäonnistuneista koreografioistamme muita läsnämme (vrt tiellämme) oleilevia (vrt fiilisteleviä) nuorten- ja vanhaintanssijoita ja vielä vähemmän artistia. Pikemminkin tulisi oivaltaa, että kyseessä saattaa olla mystillisen piitin sekä nuorten- että vanhaintanssikelvottomuus.

        Mikäli kerrankin haluatte edes ohikiitävän hetkisenne olla oikeesti onnellinen tanssimossa, asettakaa kokeeseen kykynne olla juoksematta, sen tuhannesti Ryyd-loikkaamatta mystillisessä piitissä, jossa on jo teoriankin mukaan puolet enemmän aikaa.

        T: Eräs vakiokirjoittajista

        Mystillistä piittiä
        http://www.youtube.com/watch?v=RmVFG2tBLHA
        meistä tekin kenties jopa tietämättänne himoitsette, vaikka se mitä ilmeisimminkin aina painaa päihinne rytmillisen sepitteen, jotta ette sitäkään suoranaisesti käsittäisi, miksi laittavat todella upeat daamit kätensä, miksi nöyrtyvät helkkarin komeat herrat, miksi juoksevat jotkut fiiliksensä mukana ja vain sekä kaikkein edistyneimmät että ainoastaan sunnuntaisin tanssijat jähmettyvät tiellänne oleviksi kiviksi, miten ratkaista mystillisen piitin arvoitus, miksi kirmaavat kurkot selkienne läpi, miksi räpsivät ripset parketin reunoillakin ja sekä nuorten- että vanhaintanssipaitojenne alla pamppailevat sydämet. Tuosta huolimatta vaistomaisesti mystillistä piittiä rakastatte ja liikkuu pehmeästi kätenne, vaikka jalkanne kuin juoppo iltaisella oluella. //Oksanen

        T: Eräs vakiokirjoittajista


      • Tukka pystyssä
        CheLuna kirjoitti:

        Epämystillisen piitin teoriassa rytmin yhtälö voidaan lausua siten, että tulee neljä ajallisesti yhtä pitkää pätkää peräkkäin.

        Mystillisen piitin teoriassa rytmin yhtälö PITÄÄ lausua siten, että tulee neljä ajallisesti yhtä pitkää puolella PIDENNETTYÄ iskua peräkkäin. Tällöin ei käytännössäkään voida mystillisiä rytmejä laskea neljällä, vaan joudutaan laskemaan kahdellatoista: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että kovin moni ei pysty edes ajattelemaan yhtä yhtäpisteviittä tanssiessaan myöhästymättä pahasti seuraavalta askeleelta ja kokotahdin aikana niitä pitäisi keritä laskea neljä peräkkäin ja heti perään ensimmäinen. Ei onnistu, sanokaa minun sanoneen!

        Neljäsosanuotein lausuttuna piiteistä rytmit ovat:

        Epämystillinen = 1, 1, 1, 1 (neljä neljäsosaa pär kokotahti)
        Mystillinen = 1.5, 1.5, 1.5, 1.5 (neljä pidennettyä neljäsosaa pär kokotahti)

        Ero on tuostakin helposti huomattava kaksi neljäsosaa.

        T: Eräs vakiokirjoittajista.

        Noitten sekä nuorten- että vanhaintanssimoitten soittolistoilla epämystillistä piittiä tapaa silloin tällöin meiltä katsoen jokseenkin ulkomaalaisella nimellä Valse. Tähän on syynsä: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että kun mystillisestä piitistä on jätetty kaikki – epämystillisenä vienti- tahi seuraamisyrityksenä sekä nuorten että vanhainkin – tanssikelvoton sen orkesterin toimesta soittamatta, ei epämystillisestä piitistä jää jäljelle paljon muuta kuin kolme (tahi neljä) neljäsosaa. Se muistuttaa vähän hunppaa tahi sanbaa, mutta on siihen sen tarkemminkaan perehtymättömien sekä nuorten- että vanhaintanssijain arvosteluasteikolla yhdestä kymmeneen valitettavankin usein kauenpana kymmenestä kuin yhdestä.

        Tämä on täysin sekä nuorten että vanhain tanssijärjen vastaista, vaikka täysin sekä nuorten- että vanhaintanssikiistatta varsinkin vihoviimeisellä valssilla valssaaminen on helkkarin komealle herralle paras mahdollinen todella upean daamin pehmittelytapa: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että jos semmoinen todella upea daami pääsee tällaisen helkkarin komean herran vihoviimeisillä tahi niitä edeltävillä valsseilla kiidättämäksi, daami saattaa tulla paljon suopeammaksi. Tällöin ei ole siis mikään ihme, että helkkarin komean valssi on noitten sinänsä toki melko komeitten herrain toimista todella vähän tunnettua, mutta silti noitten todella upeitten daamien toimista tavoiteltua sekä nuorten että vanhain tanssiherkkua.

        Mainitunlaista valssia saa joko nuorten- tahi vanhaintanssi-illasta riippuen varsinkin buffeteiltaan hyvin varustelluista tanssimoista, mutta satunnaisesti myös muista tanssimoista.
        http://www.youtube.com/watch?v=uPbFsdZgKYk

        T: Eräs Vakiokirjoittajista


      • samaa so....
        Tukka pystyssä kirjoitti:

        Noitten sekä nuorten- että vanhaintanssimoitten soittolistoilla epämystillistä piittiä tapaa silloin tällöin meiltä katsoen jokseenkin ulkomaalaisella nimellä Valse. Tähän on syynsä: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että kun mystillisestä piitistä on jätetty kaikki – epämystillisenä vienti- tahi seuraamisyrityksenä sekä nuorten että vanhainkin – tanssikelvoton sen orkesterin toimesta soittamatta, ei epämystillisestä piitistä jää jäljelle paljon muuta kuin kolme (tahi neljä) neljäsosaa. Se muistuttaa vähän hunppaa tahi sanbaa, mutta on siihen sen tarkemminkaan perehtymättömien sekä nuorten- että vanhaintanssijain arvosteluasteikolla yhdestä kymmeneen valitettavankin usein kauenpana kymmenestä kuin yhdestä.

        Tämä on täysin sekä nuorten että vanhain tanssijärjen vastaista, vaikka täysin sekä nuorten- että vanhaintanssikiistatta varsinkin vihoviimeisellä valssilla valssaaminen on helkkarin komealle herralle paras mahdollinen todella upean daamin pehmittelytapa: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että jos semmoinen todella upea daami pääsee tällaisen helkkarin komean herran vihoviimeisillä tahi niitä edeltävillä valsseilla kiidättämäksi, daami saattaa tulla paljon suopeammaksi. Tällöin ei ole siis mikään ihme, että helkkarin komean valssi on noitten sinänsä toki melko komeitten herrain toimista todella vähän tunnettua, mutta silti noitten todella upeitten daamien toimista tavoiteltua sekä nuorten että vanhain tanssiherkkua.

        Mainitunlaista valssia saa joko nuorten- tahi vanhaintanssi-illasta riippuen varsinkin buffeteiltaan hyvin varustelluista tanssimoista, mutta satunnaisesti myös muista tanssimoista.
        http://www.youtube.com/watch?v=uPbFsdZgKYk

        T: Eräs Vakiokirjoittajista

        varmaan huomaamatta mistä tässä säikeessä keskusteltiin?Jospa nimeäisit mielestäsi parhaat fiilistelykappaleet,etkä kirjoittelisi typerää puheripuliasi,kyllästyttää jo moinen . . . . . .


      • Twilighter
        Tukka pystyssä kirjoitti:

        Noitten sekä nuorten- että vanhaintanssimoitten soittolistoilla epämystillistä piittiä tapaa silloin tällöin meiltä katsoen jokseenkin ulkomaalaisella nimellä Valse. Tähän on syynsä: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että kun mystillisestä piitistä on jätetty kaikki – epämystillisenä vienti- tahi seuraamisyrityksenä sekä nuorten että vanhainkin – tanssikelvoton sen orkesterin toimesta soittamatta, ei epämystillisestä piitistä jää jäljelle paljon muuta kuin kolme (tahi neljä) neljäsosaa. Se muistuttaa vähän hunppaa tahi sanbaa, mutta on siihen sen tarkemminkaan perehtymättömien sekä nuorten- että vanhaintanssijain arvosteluasteikolla yhdestä kymmeneen valitettavankin usein kauenpana kymmenestä kuin yhdestä.

        Tämä on täysin sekä nuorten että vanhain tanssijärjen vastaista, vaikka täysin sekä nuorten- että vanhaintanssikiistatta varsinkin vihoviimeisellä valssilla valssaaminen on helkkarin komealle herralle paras mahdollinen todella upean daamin pehmittelytapa: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että jos semmoinen todella upea daami pääsee tällaisen helkkarin komean herran vihoviimeisillä tahi niitä edeltävillä valsseilla kiidättämäksi, daami saattaa tulla paljon suopeammaksi. Tällöin ei ole siis mikään ihme, että helkkarin komean valssi on noitten sinänsä toki melko komeitten herrain toimista todella vähän tunnettua, mutta silti noitten todella upeitten daamien toimista tavoiteltua sekä nuorten että vanhain tanssiherkkua.

        Mainitunlaista valssia saa joko nuorten- tahi vanhaintanssi-illasta riippuen varsinkin buffeteiltaan hyvin varustelluista tanssimoista, mutta satunnaisesti myös muista tanssimoista.
        http://www.youtube.com/watch?v=uPbFsdZgKYk

        T: Eräs Vakiokirjoittajista

        Sekä nuorten että vanhainkin tanssimielen rajamailla liikuttaessa ei voida mitä ilmeisimminkään välttyä tarkoituksellisestikaan astumasta meistä katsoen jonkun toisen sekä nuorten- että vanhaintanssitunnelmallisten rajojen tuolle puolen, hänen mielestään tunnelmallisesti suoranaisesti joko nuorten- tahi vanhain tahi molenpain tanssihämärän alueelle: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että varsinkin näissä nuorten- ja vanhaintanssipiireissa jokaisen mielestä pitää sentään joku sekä nuorten- että vanhaintanssiroti täysin yksi ja kaksityisesti himoitulla ja siten päämäärätietoisilla sekä parillisten jalkain että käsien siiroilla saavutetulla sekä nuorten- että vanhaintanssitunnelmalla olla. Itse kunkin on jonkun muun joko nuorten- tahi vanhaintanssitunnelman tiivistymistä sivusta seuratessaan pakko salaa mielessään myöntää, että eihän sillä tavalla kerta kaikkiaan saisi nuorten eikä varsinkaan nuorille aina niin esimerkillisten vanhainkaan tanssihämärien rajoilla (coming soon) liikuskella, vaikka se kaikesta päätellen näyttäisikin äärimmäistä sekä nuorten- että vanhainkin tanssinautintoa tuottavan.


      • Sano nyt joku
        Twilighter kirjoitti:

        Sekä nuorten että vanhainkin tanssimielen rajamailla liikuttaessa ei voida mitä ilmeisimminkään välttyä tarkoituksellisestikaan astumasta meistä katsoen jonkun toisen sekä nuorten- että vanhaintanssitunnelmallisten rajojen tuolle puolen, hänen mielestään tunnelmallisesti suoranaisesti joko nuorten- tahi vanhain tahi molenpain tanssihämärän alueelle: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että varsinkin näissä nuorten- ja vanhaintanssipiireissa jokaisen mielestä pitää sentään joku sekä nuorten- että vanhaintanssiroti täysin yksi ja kaksityisesti himoitulla ja siten päämäärätietoisilla sekä parillisten jalkain että käsien siiroilla saavutetulla sekä nuorten- että vanhaintanssitunnelmalla olla. Itse kunkin on jonkun muun joko nuorten- tahi vanhaintanssitunnelman tiivistymistä sivusta seuratessaan pakko salaa mielessään myöntää, että eihän sillä tavalla kerta kaikkiaan saisi nuorten eikä varsinkaan nuorille aina niin esimerkillisten vanhainkaan tanssihämärien rajoilla (coming soon) liikuskella, vaikka se kaikesta päätellen näyttäisikin äärimmäistä sekä nuorten- että vanhainkin tanssinautintoa tuottavan.

        se kappale,eiks sulla oo mitää nimetä?


      • Triolijyrä
        tarkista asia kirjoitti:

        kummallista,koska minun kohdalle on sattunut useastikin,että orkka on kuuluttanut soitettavan kaksi tangoa,ja toinen niistä on ollut Hopeinen kuu (enkä nyt sotke Täysikuuhun)

        On bändit soittaneet sitä tangon parina triolina vuosia sitten aika yleisestikin. Moneen vuoteen en näin soitettuna ole sitä enää kuullut, vaan triolit soivat yleensä pareina tai sitten triolin parina soi jotain fiilistelyswingiä.

        Yllättävän runsaasti ikivihreissä on trioleita. Varsinkun runsaan parin viimevuosikymmenen ikivihreät ovat poikkeuksetta heavy-, proge-, eli jonkun yleensä raskasta rokkia soittavien bändien balladeja ja niiden rytmi on usein trioli.


      • Twilight Time

      • hyvä,hyvä
        Twilight Time kirjoitti:

        Nyt se koittaa
        http://www.youtube.com/watch?v=Tsr53p3UUw0
        lähi- tahi sitä kauenmassa joko nuorten tahi vanhain tahi molenpain tanssimossanne.

        sieltä ja tosi ihana fiilistelykappale minunkin mielestäni.Pidän kuitenkin enemmän The Plattersin tulkinnasta ,kuin Vaino Harhan versiosta.


      • Yours truly
        Twilight Time kirjoitti:

        Nyt se koittaa
        http://www.youtube.com/watch?v=Tsr53p3UUw0
        lähi- tahi sitä kauenmassa joko nuorten tahi vanhain tahi molenpain tanssimossanne.

        What a beautiful song! Dear Vaino, may I suggest something? Please leave your beer on the sofa table, put on your dancing shoes and head to the nearest dancing hall. Look at the long line of Marges, just waiting for you - and pick the prettiest one. Have a lovely evening!


      • Out of memory
        Yours truly kirjoitti:

        What a beautiful song! Dear Vaino, may I suggest something? Please leave your beer on the sofa table, put on your dancing shoes and head to the nearest dancing hall. Look at the long line of Marges, just waiting for you - and pick the prettiest one. Have a lovely evening!

        That was altogether unnecessary but many many many thanks to you for that, I just loved it.

        I have never actually done a summative evaluation of my international ballroom nor any international rooms like to or different from that connections but I am quite sure that even altogether there cannot be so many of them either that no one in this domestic ballroom dance community of these juvenile and those elderly people could rise such an issue for that too. However the science has not yet discovered any method of producing smoke without the fire and this remains me the very first international ballroom connection of mine. She was a pretty (striking) Finnish girl that did ballroom dancing a lot but I did not (barely disco). Many times later I have been regretting that I did not ask her to teach me some ballroom dancing too.

        First we had such a lovely springtime together but pretty soon she started tossing her pretty head and kept nagging that she had no idea what so ever why she kept hanging around with me. I had at least couple of those. One day she she told me that she would go to a Southern European country to her grandma to think that situation of ours over. That’s how she became my first international ballroom dance connection. Just wonder what happened to her after that. Did she forget her language too?

        Sincerely yours, one of the regular writers.


      • Takki auki ja lompsa
        Tukka pystyssä kirjoitti:

        Noitten sekä nuorten- että vanhaintanssimoitten soittolistoilla epämystillistä piittiä tapaa silloin tällöin meiltä katsoen jokseenkin ulkomaalaisella nimellä Valse. Tähän on syynsä: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että kun mystillisestä piitistä on jätetty kaikki – epämystillisenä vienti- tahi seuraamisyrityksenä sekä nuorten että vanhainkin – tanssikelvoton sen orkesterin toimesta soittamatta, ei epämystillisestä piitistä jää jäljelle paljon muuta kuin kolme (tahi neljä) neljäsosaa. Se muistuttaa vähän hunppaa tahi sanbaa, mutta on siihen sen tarkemminkaan perehtymättömien sekä nuorten- että vanhaintanssijain arvosteluasteikolla yhdestä kymmeneen valitettavankin usein kauenpana kymmenestä kuin yhdestä.

        Tämä on täysin sekä nuorten että vanhain tanssijärjen vastaista, vaikka täysin sekä nuorten- että vanhaintanssikiistatta varsinkin vihoviimeisellä valssilla valssaaminen on helkkarin komealle herralle paras mahdollinen todella upean daamin pehmittelytapa: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että jos semmoinen todella upea daami pääsee tällaisen helkkarin komean herran vihoviimeisillä tahi niitä edeltävillä valsseilla kiidättämäksi, daami saattaa tulla paljon suopeammaksi. Tällöin ei ole siis mikään ihme, että helkkarin komean valssi on noitten sinänsä toki melko komeitten herrain toimista todella vähän tunnettua, mutta silti noitten todella upeitten daamien toimista tavoiteltua sekä nuorten että vanhain tanssiherkkua.

        Mainitunlaista valssia saa joko nuorten- tahi vanhaintanssi-illasta riippuen varsinkin buffeteiltaan hyvin varustelluista tanssimoista, mutta satunnaisesti myös muista tanssimoista.
        http://www.youtube.com/watch?v=uPbFsdZgKYk

        T: Eräs Vakiokirjoittajista

        Tuntuuko fiilistely mielestänne kaikenkaikkiaankin hankalalta? Pienintäkään syytä ei pitäisi nuorten eikä vanhainkaan tanssihuoleen edes noilla sinänsä toki melko komeillakaan herroilla olla: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että mikäli herra havaitsee olevansa tanssimossa ja mitä ilmeisimminkin juurikin hänelle herkeämättä räpsyttelee niitä kirotunkin pitkiä ripsiään joku todella upea daami, joka päättäväisesti välillä siemailee exoottisen näköistä sinistä juomaansa jonka – eikä daaminkaan – nimeä herra ei siinä vaiheessa muista jutellessaan tarjoomohenkilökunnan kanssa omista tilauksistaan.

        Tällöin herran kannattaisi tovi miettiä, kuuluuko orkesterinaitiosta jotain daamin nimistä: muistattehan toki kaikki daamin, jonka nimi oli Eeva? Mahtavaa! Muistaessanne ensin siitä kappaleesta daamin, jonka nimi oli Eeva tahi jotain, ikään kuin näette itsenne todellakin fiilistelemässä parketilla. Sijoittakaa välittömästi näkymäänne tuo exoottisen väristä juomaa lasissaan pitelevä daami joko nuorten- tahi vanhaintanssimaan kanssanne. Kun olette salaa mielissänne luoneet tämän mielleyhtymänne, pääsette heti hiomoitsemaanne sekä nuorten- että vanhaintanssitunnelmaan, vaikka olisitte vasta menossa buffettiin.

        Todettakoon tasapuolisuuden nimessä, että räpsytellessään sieltä exoottisen värisen juomansa takaa niitä kirotunkin pitkiä ripsiään jolle kulle helkkarin komealle ja jollain selittämättömällä (yhtä selittämättömällä kuin ovat raivolan rysäpöxystä kotio palatessa eteen kiertyneet saumat, vaikka daami varta vasten lähtiessä niitä tuntikausia peilasi, että tulevat suoraan taakse) tavalla tutulle herralle sen joko nuorten- tahi vanhain tahi molenpain orkesterin soittaessa herrasta, jonka nimi oli Tappinen. Ei pienintäkään syytä siinäkään vaiheessa daamin fiilisteyä pahasti lamauttavaan nuorten- tahi vanhainkaan tanssihuoleen: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että Tappinen ei ole kertomus, josta on ainoastaan nimet ja paikat sen semmoiset enänpi intimiteetilliset suojailukertoimet muutettu, vaan vaan on se kaikilta muiltakin osiltaan mitä ilmeisimminkin täysin tekaistu ns juttu, joita tanssimoissa silloin tällöin väkisinkin kuulee eikä siten perustu mihinkään todellisiin nuorten tahi vanhainkaan tanssitapahtumiin.

        T: Eräs vakiokirjoittajista


      • Ai Votna Rikkaan
        Takki auki ja lompsa kirjoitti:

        Tuntuuko fiilistely mielestänne kaikenkaikkiaankin hankalalta? Pienintäkään syytä ei pitäisi nuorten eikä vanhainkaan tanssihuoleen edes noilla sinänsä toki melko komeillakaan herroilla olla: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että mikäli herra havaitsee olevansa tanssimossa ja mitä ilmeisimminkin juurikin hänelle herkeämättä räpsyttelee niitä kirotunkin pitkiä ripsiään joku todella upea daami, joka päättäväisesti välillä siemailee exoottisen näköistä sinistä juomaansa jonka – eikä daaminkaan – nimeä herra ei siinä vaiheessa muista jutellessaan tarjoomohenkilökunnan kanssa omista tilauksistaan.

        Tällöin herran kannattaisi tovi miettiä, kuuluuko orkesterinaitiosta jotain daamin nimistä: muistattehan toki kaikki daamin, jonka nimi oli Eeva? Mahtavaa! Muistaessanne ensin siitä kappaleesta daamin, jonka nimi oli Eeva tahi jotain, ikään kuin näette itsenne todellakin fiilistelemässä parketilla. Sijoittakaa välittömästi näkymäänne tuo exoottisen väristä juomaa lasissaan pitelevä daami joko nuorten- tahi vanhaintanssimaan kanssanne. Kun olette salaa mielissänne luoneet tämän mielleyhtymänne, pääsette heti hiomoitsemaanne sekä nuorten- että vanhaintanssitunnelmaan, vaikka olisitte vasta menossa buffettiin.

        Todettakoon tasapuolisuuden nimessä, että räpsytellessään sieltä exoottisen värisen juomansa takaa niitä kirotunkin pitkiä ripsiään jolle kulle helkkarin komealle ja jollain selittämättömällä (yhtä selittämättömällä kuin ovat raivolan rysäpöxystä kotio palatessa eteen kiertyneet saumat, vaikka daami varta vasten lähtiessä niitä tuntikausia peilasi, että tulevat suoraan taakse) tavalla tutulle herralle sen joko nuorten- tahi vanhain tahi molenpain orkesterin soittaessa herrasta, jonka nimi oli Tappinen. Ei pienintäkään syytä siinäkään vaiheessa daamin fiilisteyä pahasti lamauttavaan nuorten- tahi vanhainkaan tanssihuoleen: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että Tappinen ei ole kertomus, josta on ainoastaan nimet ja paikat sen semmoiset enänpi intimiteetilliset suojailukertoimet muutettu, vaan vaan on se kaikilta muiltakin osiltaan mitä ilmeisimminkin täysin tekaistu ns juttu, joita tanssimoissa silloin tällöin väkisinkin kuulee eikä siten perustu mihinkään todellisiin nuorten tahi vanhainkaan tanssitapahtumiin.

        T: Eräs vakiokirjoittajista

        Fiilistelymielessä myös luontaistuotteilla eikä ainoastaan loistavalla säestyksellä voi epäilemättä olla standardi- tahi sitä monimutkallisemmassa sekä nuorten- että vanhaintanssitilanteessa vaikutusta sekä nuorten että vanhain tanssitunnelmaan: Nythän on hyvinkin pitkälti niin, että mahdottomankin lukuisat sekä nuorten että vanhainkin tanssikenttäkokeethan antavat olettaa, että joko viljasta tahi perunasta että rypäleestä ja muusta sen semmoisesta käymiskelpoisesta luonnontuotteesta saatu, optimiolosuhteessa liki sataprosenttinen uute – joko täysin värittömän tahi vuosikausia melko tiiviisti polttavilta auringonvaloilta suljetuissa tammitynnyreissä kauniisti ruskettuneen nesteen muodossa, sellaisenaan tahi jäitten ja lantrinkienkin kanssa nautittuna – saattaa kohottaa siihen mennessä jo saavutettua joko nuorten- tahi vanhain- tahi molenpain tanssitunnelmaa entisestään. Tämä saattaa johtua siitä, että po neste nyky sekä nuorten- että vanhaintanssilääketietämyksen mukaan vilkastuttaa aivoverenkiertoja, jolloin vilkastuneessa aivossa alkaa itää toinen toistansa loistavenpia sekä nuorten että vanhainkin tanssi-ideoita.
        http://www.youtube.com/watch?v=CQnxi8JysV0

        Eikä tuossa vielä kaikki: edelleenkinhän on äärimmäisenkin pitkälti niin, että käytännössä kaikki niistäkin sekä nuorten- että vanhaintanssi-ideoista, jotka sitä ennen tuntuivat epäilemättä täysin toteutuskelvottomilta, alkavat aivon po luontaistuotteesta huomattavasti vilkastuneen toiminnan ansiosta tuntua aivan mahdottomankin toteutuskelpoisilta ja täysin yleisestikin himoittu sekä nuorten- että vanhaintanssitunnelma lähtee sitä ennen näkemättömään nousukiitoon jo siitäkin syystä, että usko omaan sekä nuorten- että vanhaintanssikykyyn kohentuu jopa jonkin verran alkuperäisestä, turhankin alhaisesta tasostaan.

        T: Eräs vakiokirjoittajista


      • Perinteet kunniaan
        Ai Votna Rikkaan kirjoitti:

        Fiilistelymielessä myös luontaistuotteilla eikä ainoastaan loistavalla säestyksellä voi epäilemättä olla standardi- tahi sitä monimutkallisemmassa sekä nuorten- että vanhaintanssitilanteessa vaikutusta sekä nuorten että vanhain tanssitunnelmaan: Nythän on hyvinkin pitkälti niin, että mahdottomankin lukuisat sekä nuorten että vanhainkin tanssikenttäkokeethan antavat olettaa, että joko viljasta tahi perunasta että rypäleestä ja muusta sen semmoisesta käymiskelpoisesta luonnontuotteesta saatu, optimiolosuhteessa liki sataprosenttinen uute – joko täysin värittömän tahi vuosikausia melko tiiviisti polttavilta auringonvaloilta suljetuissa tammitynnyreissä kauniisti ruskettuneen nesteen muodossa, sellaisenaan tahi jäitten ja lantrinkienkin kanssa nautittuna – saattaa kohottaa siihen mennessä jo saavutettua joko nuorten- tahi vanhain- tahi molenpain tanssitunnelmaa entisestään. Tämä saattaa johtua siitä, että po neste nyky sekä nuorten- että vanhaintanssilääketietämyksen mukaan vilkastuttaa aivoverenkiertoja, jolloin vilkastuneessa aivossa alkaa itää toinen toistansa loistavenpia sekä nuorten että vanhainkin tanssi-ideoita.
        http://www.youtube.com/watch?v=CQnxi8JysV0

        Eikä tuossa vielä kaikki: edelleenkinhän on äärimmäisenkin pitkälti niin, että käytännössä kaikki niistäkin sekä nuorten- että vanhaintanssi-ideoista, jotka sitä ennen tuntuivat epäilemättä täysin toteutuskelvottomilta, alkavat aivon po luontaistuotteesta huomattavasti vilkastuneen toiminnan ansiosta tuntua aivan mahdottomankin toteutuskelpoisilta ja täysin yleisestikin himoittu sekä nuorten- että vanhaintanssitunnelma lähtee sitä ennen näkemättömään nousukiitoon jo siitäkin syystä, että usko omaan sekä nuorten- että vanhaintanssikykyyn kohentuu jopa jonkin verran alkuperäisestä, turhankin alhaisesta tasostaan.

        T: Eräs vakiokirjoittajista

        Oman aikansa nuorten- ja meidän aikamme vanhaintanssikansa on aina tiennyt, mistä täysin yleisestikin himoittua sekä nuorten- että vanhaintanssitunnelmaa kannattaa etsiä: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että heidän lukuisten ja sinänsä toki hyvien yritystensä ja hirvittävien erehdystensä ansiosta meidän on paljon helponpaa ja turvallisenpaakin maistella heidän hyviksi havaitsemistaan sekä nuorten- että vanhaintanssitunnelmalähteistä.
        http://www.youtube.com/watch?v=psVJbNCRtEc

        Tätä taustaa vasten vähänkin tarkemmin ajateltuna on varmasti teidänkin mielistänne kauhea vääryys, ettei yhdellekään heistä – kenties jopa meidän kaikkien muitten, heidän nuortentanssikenkiensä jälkiinsä tulleitten sekä nuorten- että vanhaintanssijoitten onneksi – niistä vääristä nuorten- ja vanhaintanssitunnelmalähteistä maistelleista ole tiettävästi pystytetty ensimmäistäkään nuorten- tahi vanhainkaan tanssisankarin patsasta.

        T: Eräs vakiokirjoittajista


      • Vanhaintanssielämää
        Perinteet kunniaan kirjoitti:

        Oman aikansa nuorten- ja meidän aikamme vanhaintanssikansa on aina tiennyt, mistä täysin yleisestikin himoittua sekä nuorten- että vanhaintanssitunnelmaa kannattaa etsiä: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että heidän lukuisten ja sinänsä toki hyvien yritystensä ja hirvittävien erehdystensä ansiosta meidän on paljon helponpaa ja turvallisenpaakin maistella heidän hyviksi havaitsemistaan sekä nuorten- että vanhaintanssitunnelmalähteistä.
        http://www.youtube.com/watch?v=psVJbNCRtEc

        Tätä taustaa vasten vähänkin tarkemmin ajateltuna on varmasti teidänkin mielistänne kauhea vääryys, ettei yhdellekään heistä – kenties jopa meidän kaikkien muitten, heidän nuortentanssikenkiensä jälkiinsä tulleitten sekä nuorten- että vanhaintanssijoitten onneksi – niistä vääristä nuorten- ja vanhaintanssitunnelmalähteistä maistelleista ole tiettävästi pystytetty ensimmäistäkään nuorten- tahi vanhainkaan tanssisankarin patsasta.

        T: Eräs vakiokirjoittajista

        Varsinkin fiilistelymielessä tulisi näissä nuorten- ja vanhaintanssipiireissä kaikesta sekä nuorten- että vanhaintanssivastoinkäymisestä huolimatta yrittää ajatella joko nuorten- tahi vanhaintanssielämän tahi molenpain parhaita puolia: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että jos se kipale tuntuu täysin sekä nuorten- että vanhaintanssikelvottomalta, olette mitä ilmeisimminkin unohtaneet askeleet, mille havainnollenne voitte hilpeästi sen todella upean daaminne kanssa nauraa – niin juuri totta se hyvinkin pitkälti on, nauru on yksi näitten nuorten- ja vanhaintanssipiirien parhaita puolia. Ettekö usko? Koettakaapa hyvät herrat seuraavan kerran todella sen upean daamin kanssa tekemisiinne päästyänne saada hänet jostain muusta syystä kuin teistä katsoen täysin syyttömälle ja siten mitään pahaa-aavistamattomalle sivullisellenne tarkoituksellanne aiheuttamanne joko nuorten- tahi vanhain- tahi molenpain tanssivahingon vuoksi nauramaan, niin näette.
        http://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ

        T: Eräs vakiokirjoittajista


      • capisco
        Vanhaintanssielämää kirjoitti:

        Varsinkin fiilistelymielessä tulisi näissä nuorten- ja vanhaintanssipiireissä kaikesta sekä nuorten- että vanhaintanssivastoinkäymisestä huolimatta yrittää ajatella joko nuorten- tahi vanhaintanssielämän tahi molenpain parhaita puolia: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että jos se kipale tuntuu täysin sekä nuorten- että vanhaintanssikelvottomalta, olette mitä ilmeisimminkin unohtaneet askeleet, mille havainnollenne voitte hilpeästi sen todella upean daaminne kanssa nauraa – niin juuri totta se hyvinkin pitkälti on, nauru on yksi näitten nuorten- ja vanhaintanssipiirien parhaita puolia. Ettekö usko? Koettakaapa hyvät herrat seuraavan kerran todella sen upean daamin kanssa tekemisiinne päästyänne saada hänet jostain muusta syystä kuin teistä katsoen täysin syyttömälle ja siten mitään pahaa-aavistamattomalle sivullisellenne tarkoituksellanne aiheuttamanne joko nuorten- tahi vanhain- tahi molenpain tanssivahingon vuoksi nauramaan, niin näette.
        http://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ

        T: Eräs vakiokirjoittajista

        Sinun huumorisi on yliveto! Rakastan sitä! Siitä tulee paras fiilinki.


      • M.Myöhäinen

    • iseite

      Moskovan valot. Nopeissa Lulu. Valsseissa Kesäillan valssi.

    • Hyvä säie

      Itse asia tulee esille!

      • minunmielestä

        Valssit Saarenmaanvalssi ja Mustanmerenvalssi..
        Hitaista Hiljaisetsillat ..Taikakuun esittämänä..riittävän hitaana rumbana.Finkun soittaa liian nopeasti..hyi..


      • näinonasia
        minunmielestä kirjoitti:

        Valssit Saarenmaanvalssi ja Mustanmerenvalssi..
        Hitaista Hiljaisetsillat ..Taikakuun esittämänä..riittävän hitaana rumbana.Finkun soittaa liian nopeasti..hyi..

        Juuri tuo hitaus on asian ydin, ehtii kiusata paremmin lanteilla.


    • Revoska

      - ja teräsmies kainalossa

    • Fiilistellen..

      Finkkujen Puhdasta kultaa ja Valon toit. Myös heidän Älä mene pois on kolahtanut.

    • ihana tunnelma

      hyvän viejän kanssa hidas valssi Lähtöhetki,myös Keinu kanssain ja Kun hämärtää... ihanaa

    • Miälipiret

      viilistelypiisien paremmasta päästä on se "oot ilima jota hengitän" Sorsakosken esittämänä (muirenkin esitykset kelepaa kyllä). Siinä sitä tuloo niin köykäänen olo jottahan! Meikäläänen liitelöö niinku enkeli paperikengillä jos vain on asialtaanen viäjä.

      • Hieno ja upea biisi on tuo Olet kaikki. Olisko trioli :)


      • Miälipiret
        avanaq kirjoitti:

        Hieno ja upea biisi on tuo Olet kaikki. Olisko trioli :)

        valssihan se...


      • Miälipiret kirjoitti:

        valssihan se...

        sitten ei tod. ole valssi.


      • niin..
        avanaq kirjoitti:

        sitten ei tod. ole valssi.

        Eipä ole valssi tämäkään kappale, jonka tahtiin minä puolestani mielelläni tanssisin. Englanniksi "You don't have to say you love me" ja suomeksi se tunnetaan nimellä "En koskaan".


      • Minoonoikias
        avanaq kirjoitti:

        sitten ei tod. ole valssi.

        ennen luulin mutta pyärähreltyäni sen kerraasti valssina, huamasin olleheni vääräs. Kokeele säkin rohkiasti!


    • pii-pii

      ... is dancing with me... ja minä olen se lady, ja myös edellyttäen että VIEJÄstä tuntuu tuntuvan siltä! Missäs se mun punanen pusakka onkaan???

      • Leidi punaisessa

        Sehän se onkin aivan ekstaattisen viettelevä kappale! Kerran sain sen tanssia taitavan tanssittajan parina ravintolatansseissa. Puuttui vain se punainen mekko. Siitä pieni miinus kympin perään. Ehkä joskus kokonaisuus täydentyy!


    • nauttisin

      Mielelläni fiilistelisin kappaleen Jäljet hiekassa tahdissa, ja nimenomaan rumban tahtiin tahtoisin askeltaa, tangonakin tuota muistaakseni kuulee?

    • haluan käsivarsilles

      No nyt on sellainen fiilis päällä, että Mariah Careyn Without you olisi tosi kuumaa kamaa. Tuskin sitä mikään orkesteri kuitenkaan lavalla soittaa :( mutta toivossa on hyvä elää... Ja jos vielä saisi parikseen sopivan miehen ;)

    • mahtava tunne

      Leif Wager/Romanssi,tai muun esittämänä. Oman rakkaan,oman kullanmurun kanssa tanssia hidas valssi.Maailman ihanin tunne,josta onnesta silmäni kostuvat ja kyynel vierii poskelle.

    • 5+17

      Souvareiden Sielujen sinfoniaa!!!!!!!

    • jenkka23

      Paras!

    • Yx nainen

      Kuinkahan se ei mieleeni ihan heti tullut - vaati pienen avustuksen Vainolta ja Frank Sinatralta... (Kiitos Waino ;) Lempitanssini on hidas valssi. Ei siis liene mikään ihme, että Moon Riveriä hyräilen taas muutamana päivänä.

    • muistan Hänet

      Useasti olen muistanut viime kesää ja tangomarkkinoita. Erityisesti mieleeni on jäänyt kappale En kasvojas muista. Finkkujen keikalla sen ainakin kuullee - toivottavasti ihan piankin :)

    • Puujalka polvesta po
      • ihanaa fiilistä

        puujalka,ne on tosi ihanii fiilistelykipaleita, tulee vain tansseissa tosi harvoin.


    • Hyvää fiilistä

      "Soi maininki hiljainen" Taikakuun esittämänä.

      Myös "Tuhon tietä kuljen" biisistä on muutama hyvä fiilistelyversio.

    • ehdottomasti

      on ihan ensimäinen suosikkini. Edellyttäen että komea herra osaa viedä, ottaen huomioon kaikki rytmin vaativat kuviot. Koska olen kaikkiruokainen tanssin ja musiikin suhteen, pidän erityisen paljon bugg kuvioista rajun rokin myötä, myös edellyttäen että komea herra osaa viedä.
      Oma fiilis on kuitenkin ohjaamassa, mitä milloinkin haluan tanssia. Orkesterin ammattitaito musiikin elävöittämiseksi, houkuttelee myös tanssiin, ja käänteisesti, jos eivät ole ammattitaitoisia, en ole motivoitunut tanssimaan ollenkaan.

      • Puujalka polvesta po

      • capisco

    • Mirriliini 23v

      Ihquimman kokemani fiilistelytanssin koin pesiksellä noin vuosi sitten.
      Vanhempi herrasmies haki minut hitaille,ihqu ponnari hänellä :), kappale oli "pure korvaan mua".
      Sen hän tukitsikin taivaallisesti, tosin kipiän korvan sain pariksi päivää muistoksi.
      "Sukkula venukseen" olisi myös ihana tanssia slovarina tuon taitotulkitsijan viemänä.

      • Yours truly

        Samaa mieltä kanssasi. Laulajan ääni on kerrassaan miehekäs, sek... ä saa väreitä aikaan ;) Mitä mieltä muuten olette samaisen laulajan kappaleesta On the Beach.... Ensi kesänä, järven rannalla, kuumana kesäyönä, vaikkapa bachatan askelin. ... Fool, if you think it´s over ...


      • ei niin
        Yours truly kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi. Laulajan ääni on kerrassaan miehekäs, sek... ä saa väreitä aikaan ;) Mitä mieltä muuten olette samaisen laulajan kappaleesta On the Beach.... Ensi kesänä, järven rannalla, kuumana kesäyönä, vaikkapa bachatan askelin. ... Fool, if you think it´s over ...

        http://www.youtube.com/watch?v=q_E2rpCyfHo
        Onhan tämä paljon parempi kuin On the Beach. Sitäpaitsi Road to hill on musiikillisesti oikean fiiöiksen antava. Ihana kitara...


      • Yours truly
        Yours truly kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi. Laulajan ääni on kerrassaan miehekäs, sek... ä saa väreitä aikaan ;) Mitä mieltä muuten olette samaisen laulajan kappaleesta On the Beach.... Ensi kesänä, järven rannalla, kuumana kesäyönä, vaikkapa bachatan askelin. ... Fool, if you think it´s over ...

        supermakealle yhtyeelle, PNP:n pojille, joiden tahdissa sain tanssia ihan hiljattain jopa kahtena iltana :)
        aivan ... by the beach. Ja lavalla soi lattariversio On the Beach. Kiitän ja kumarran ja toivotan teille rentouttavaa lomaa!


    • viivifiilis

      In The Mood - Öiset kitarat. Haastavaan fiilistelyyn.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      72
      2698
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2672
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2322
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1619
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1553
    6. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

      IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1475
    8. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1270
    9. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1216
    10. Mitä uskot sinun

      Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe